Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19284)

Vierailija
5921/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blind buyni Chacarelin Yes I am Pink First:

Ensitunnelmat on kuin 20 vuoden takaiset nuoruuden tyttöjen illat, etkot, kavereita, jostain syystä minulle tuli voimakas takauma ja tajusin että alkutuoksu muistutti sellaista drinkkiä kuin Ampiainen. 😀

Tämä tuoksu on mielestäni nimenomaan "lähdetään juhlimaan" -tuoksu. Aivan ihana! Ja muuttui pehmeämmäksi, jotenkin jopa äidilliseksi - mutta juhlavaksi äidiksi, ei rintapumppu-kaurapuuroäidilliseksi, vaan laittautuneeksi juhla-asuiseksi äidilliseksi. Onkohan mun äidillä ollut aikanaan jotain tämän tapaista, vai mistä lie nämä assosiaatiot tulevat 🤔

Tämä on erikoinen tuoksu. Juhlava, jännästi hedelmäinen, turvallinen, pehmeä, kuitenkin sanoisin että seksikäs jopa. (No ehkä tuota pitäisi kysyä mieheltä). Vähän ysärimäinen.

Tykkään. Sillagesta en tiedä, mutta ehken toimistotyöhön laittaisi.

Hahah, minä muistan Ampiaisen, ja Sinisen Enkelin, ja sitten oli jokin kirkkaan vihreä vielä 🤔 Tekisi mieli kokeilla sitä uutta Yes I Am -tuoksua nudessa pullossa, onko kukaan ehtinyt vielä kokeilemaan?

Vierailija
5922/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta niche-merkin L'Artisan Parfumeur hajuvesistä? Huomasin, että niitä on alettu muuttaa kaikkia samanlaisiksi harmaalasisiksi pulloiksi, eli samalla sisältö mitä ilmeisimmin reformuloitu. Nyt tilasin äkkiä (tilaussormi kieltämättä vähän liian liipaisinherkkä) pari joita on kehuttu, vanhanmallisilla pulloilla, niistä lisää kun tulevat perille. Mutta kiinnostaa jos jollain on kokemuksia näistä? Uudenmallisista pulloista on muutama, joita olisi kiva testata, nämä ovat ihan uusia tuoksuja, ei reformuloituja, Bana Banana, jossa on leikitelty banaaninuotilla, ja Vanille Couleur, joka on ilmeisesti vähän vihreä/yrttinen vanilja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5923/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aikaisemmin keskusteltiin saippuoista, joten kysyn tietääkö kukaan mistä sellaisen todella saippuaisen tuoksuisen palasaippuan saisi? Mielellään kaupasta, en haluaisi tilailla. Eli juuri sellainen mitä ulkomailla monesti haistaa, vahva, puhdas ja raikas saippua? :)

Marseille saippuat mielestäni eivät ole sellaisia mitä ulkomailla haistaa, ainakaan paketista haistettuna. Vai olenko väärässä? 

Vierailija
5924/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estée Lauderin kukkatuoksu Pleasures on omaan nenääni omituinen. Siinä on voimakas metallinen vivahde. Vai johtuuko tämä vain siitä hopeanvärisestä korkista? Tänään kokeilin toiseen ranteeseen Joopin all about eve- tuoksua. Alkutuoksu on todella voimakas makeahko pirskahdus - sen jälkeen ei mitään. Toiseen taas Oscar de rentan live in love. Erittäin vihreä tuoksu. Tästä voisin jopa pitää, mutta jälleen nopeasti haihtuu.

Hei kertoisitko lisää Live in Lovesta? Onko sulla se originaali kelta-vihreä pakkaus? Vai vaaleansininen tai vaaleanpunainen pakkaus? Kuinka lähellä on esim. Diorissimoa? Pienetkin lisäkuvailut millainen tuoksu on auttaisi tekemään päätöksen.

Vierailija
5925/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aikaisemmin keskusteltiin saippuoista, joten kysyn tietääkö kukaan mistä sellaisen todella saippuaisen tuoksuisen palasaippuan saisi? Mielellään kaupasta, en haluaisi tilailla. Eli juuri sellainen mitä ulkomailla monesti haistaa, vahva, puhdas ja raikas saippua? :)

Marseille saippuat mielestäni eivät ole sellaisia mitä ulkomailla haistaa, ainakaan paketista haistettuna. Vai olenko väärässä? 

Rakastan tuota saippuaisuutta myös. Oletko kokeillut Imperial Leather? Klassikko jota saa edelleen kaupoista. Sitten Marseillesaippuoita on erilaisia ja se mitä haet saattaa olla sitruksella esim. verbenalla tuunattu Marseillesaippua.

Vierailija
5926/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en juuri käy kaupoissa, mutta saippuaisin klassikkosaippua, jota jokamarketista ainakin vielä jokin aika sitten löytyi, on Imperial Leather. Marseillesaippua taas tehdään perinteisesti kasviöljyyn, ja on erilaista kuin "marseillesaippuana" myytävä kissasaippua Le Chat (joka ei ole marseillea lainkaan, vaan tehdään taliperäiseen sodium tallowateen). Selittäisikö tämä tuoksueron?

Vierailija
5927/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Stockalle tuoksuttelemaan Nesti Dante-saippuoita, ne ovat ihanan tuoksuisia.

https://www.stockmann.com/nesti-dante/2053?cgid=root&store=ecomm

Myös esim. Tokmannilta saatava Imperial Leather on mielestäni perinteinen saippua tuoksultaan.

Vierailija
5928/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Stockalle tuoksuttelemaan Nesti Dante-saippuoita, ne ovat ihanan tuoksuisia.

https://www.stockmann.com/nesti-dante/2053?cgid=root&store=ecomm

Myös esim. Tokmannilta saatava Imperial Leather on mielestäni perinteinen saippua tuoksultaan.

Joitain Nesti Danteja saa myös Prismoista ja Citymarketeista.

Vierailija
5929/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely kaikille tuoksuttajille kirjoitti:

1. Tämä tuoksu oli ensimmäinen nostalginen tuoksuihastukseni teininä:

2. Tämän tuoksun muistan siitä että jokin perheenjäsen/sukulainen käytti:

3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä:

4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain:

5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on:

6. Tätä tuoksua olen pitkään halunnut testata muttei ole ollut mahdollisuutta:

7. Tämä tuoksu oli se suuri pettymys odotusten jälkeen:

8. Tähän tuoksuun olen ihastunut juuri nyt:

1.Givenchyn Ysatis ja Laura Ashleyn No1

2.Äitini rakasti, ja rakastaa edelleen, YSL:n Opiumia joka on syöpynyt ikuisiksi ajoiksi tuoksumuistiini

3.Olin kouluaikoinani sellainen "kaikkien kaveri" eli ei ole vihollisia joita muistella ;)

4.Lancomen Tresor ehdottomasti! Luoja varjele mikä hajupommi se onkaan

5.Carolina Herreran Good girl, siinä on jotain tosi vastustamatonta

6.Mikä tahansa ns. vanhoista klassikkotuoksuista ja nimenomaan alkuperäisinä, ei reformuloituina versioina

7.Nina Riccin L'Air du Temps, emme sopineet yhteen alkuunkaan, ikävä kyllä

8.Armanin Ocean di Gioia, raikas ja keväinen ja arkeen sopiva

Vierailija
5930/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estée Lauderin kukkatuoksu Pleasures on omaan nenääni omituinen. Siinä on voimakas metallinen vivahde. Vai johtuuko tämä vain siitä hopeanvärisestä korkista? Tänään kokeilin toiseen ranteeseen Joopin all about eve- tuoksua. Alkutuoksu on todella voimakas makeahko pirskahdus - sen jälkeen ei mitään. Toiseen taas Oscar de rentan live in love. Erittäin vihreä tuoksu. Tästä voisin jopa pitää, mutta jälleen nopeasti haihtuu.

Hei kertoisitko lisää Live in Lovesta? Onko sulla se originaali kelta-vihreä pakkaus? Vai vaaleansininen tai vaaleanpunainen pakkaus? Kuinka lähellä on esim. Diorissimoa? Pienetkin lisäkuvailut millainen tuoksu on auttaisi tekemään päätöksen.

Tummanvihreä pakkaus. Ovatko nuo toiset flankereita Live in love Paris/ New York? Niistä en tiedä.  Diorissimo on enemmän kielotuoksu kuin Live in Love. Tämä on enemmän sellainen  vastaleikattu ruoho- tyyppinen, jossa häivähdys kieloa. Tulee hieman mieleen Yves rocherin Nature tai Folies de saisons Caprices de Printemps.  Totesin että häviää, mutta kyllä nyt muutaman tunnin päästä edelleen iholla. Ei siis mitenkään hyökkäävä  kuten de Rentan  Volupte tai  Oscar. 

Vihreä, keväinen, toimistoon sopiva, hillityn naisen tuoksu. Tämä tuskin herättää suuria intohimoja puoleen tai toiseen. Jos etsit itsellesi uutta signature-tuoksua tai lempparia - tämä se tuskin on.

Vierailija
5931/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummanvihreä pakkaus. Ovatko nuo toiset flankereita Live in love Paris/ New York? Niistä en tiedä.  Diorissimo on enemmän kielotuoksu kuin Live in Love. Tämä on enemmän sellainen  vastaleikattu ruoho- tyyppinen, jossa häivähdys kieloa. Tulee hieman mieleen Yves rocherin Nature tai Folies de saisons Caprices de Printemps.  Totesin että häviää, mutta kyllä nyt muutaman tunnin päästä edelleen iholla. Ei siis mitenkään hyökkäävä  kuten de Rentan  Volupte tai  Oscar. 

Vihreä, keväinen, toimistoon sopiva, hillityn naisen tuoksu. Tämä tuskin herättää suuria intohimoja puoleen tai toiseen. Jos etsit itsellesi uutta signature-tuoksua tai lempparia - tämä se tuskin on.

Kaikki Oscar de la Rentan Live in Love tuoksut ovat samantuoksuisia, ainoastaan pullot ovat erilaisia, markkinoitu kaupunkien mukaan, mutta itse tuoksu siis täysin sama. Selvittelin tätä taannoin ihan pitkään ja kunnolla, kun teki mieli hankkia tuo tuoksu, ja mietin ovatko flankereitä.

Vierailija
5932/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Zoologisteja?

Ne vaikuttavat taideteoksilta, mutta löytyikö jotain mitä voi myös käyttää?

Vierailija
5933/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poison oli mielestäni hyvä tuoksu silloin aikoinaan. Eikä ollut liian voimakas sinänsä, mutta tuoksuna niin persoonallinen ja itsepintainen, että moni ehkä sen voimakkaana koki. Itse en ainakaan laittanut tuoksua hillittömästi. Pullohan ei ollut suihkepullo, vaan siinä oli pyöreä korkki, jonka toinen, suippo pää kastettiin pulloa kääntämällä hajuveteen ja josta tuoksua sipaistiin iholle. Tuoksu oli makea, marjaisa, raikas ja tietysti vähän vinksahtanut, kuten kaikki ihanat tuoksut joita koskaan olen rakastanut. En usko Poisonin olevan samanlainen enää nykyään, mutta aion kokeilla kun vastaan tulee.

Minä olin meidän pikkupaikkakunnalla se ainoa diskon Poison-bilettäjä.

Kyllä, Poison oli todella upea tuoksu.

Sinulla oli ehkä extrait de parfum. Kaverillani oli EDT, ja kyllä se oli ihan tavallinen suihkepullo. Ja TUOKSUI! 

Sinänsä hupaisaa, että me yläasteelaiset käytettin tuollaisia kunnon vamppituoksuja. Ei minun Oscar de la Rentanikaan ollut mikään nuorekas... 

Tai tuolloin 80- ja 90-luvun taitteessa nimi on tainnut olla Esprit de Parfum, nykyään Extrait de Parfum, ainakin Fragrantican kuvissa näkyy tuo Esprit. Pulloni oli ihan täysikokoinen, samankokoinen kuin nykyinen EdT. Jostain kuvasta sain käsityksen, että nykyinen Extrait olisi pienempi kuin EdT-koko.

Kaikessa näkee, että nykyään laatua ei saa samalla rahalla kuin ennen...jos ollenkaan. Aion ottaa kuitenkin riskin tuon Poisonin kanssa. Toki ensin pitää lukea Fragrantican kommentit huolella.

Fragrantican kommenteissa oli ainakin sellainen maininta, että nykyinen (laimea) Poison muistuttaa markkinoilta poistettua Tendre Poisonia. Vinkiksi hänelle, joka Tendreä kaipaili :)

Vierailija
5934/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poison oli mielestäni hyvä tuoksu silloin aikoinaan. Eikä ollut liian voimakas sinänsä, mutta tuoksuna niin persoonallinen ja itsepintainen, että moni ehkä sen voimakkaana koki. Itse en ainakaan laittanut tuoksua hillittömästi. Pullohan ei ollut suihkepullo, vaan siinä oli pyöreä korkki, jonka toinen, suippo pää kastettiin pulloa kääntämällä hajuveteen ja josta tuoksua sipaistiin iholle. Tuoksu oli makea, marjaisa, raikas ja tietysti vähän vinksahtanut, kuten kaikki ihanat tuoksut joita koskaan olen rakastanut. En usko Poisonin olevan samanlainen enää nykyään, mutta aion kokeilla kun vastaan tulee.

Minä olin meidän pikkupaikkakunnalla se ainoa diskon Poison-bilettäjä.

Kyllä, Poison oli todella upea tuoksu.

Sinulla oli ehkä extrait de parfum. Kaverillani oli EDT, ja kyllä se oli ihan tavallinen suihkepullo. Ja TUOKSUI! 

Sinänsä hupaisaa, että me yläasteelaiset käytettin tuollaisia kunnon vamppituoksuja. Ei minun Oscar de la Rentanikaan ollut mikään nuorekas... 

Tai tuolloin 80- ja 90-luvun taitteessa nimi on tainnut olla Esprit de Parfum, nykyään Extrait de Parfum, ainakin Fragrantican kuvissa näkyy tuo Esprit. Pulloni oli ihan täysikokoinen, samankokoinen kuin nykyinen EdT. Jostain kuvasta sain käsityksen, että nykyinen Extrait olisi pienempi kuin EdT-koko.

Kaikessa näkee, että nykyään laatua ei saa samalla rahalla kuin ennen...jos ollenkaan. Aion ottaa kuitenkin riskin tuon Poisonin kanssa. Toki ensin pitää lukea Fragrantican kommentit huolella.

Fragrantican kommenteissa oli ainakin sellainen maininta, että nykyinen (laimea) Poison muistuttaa markkinoilta poistettua Tendre Poisonia. Vinkiksi hänelle, joka Tendreä kaipaili :)

Tendre Poisonia muistuttavat tuoksut:

-Gres Cabotine

-Rasasi Romance

-Lomani Si fleuri

Vierailija
5935/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nesti dante  on migreeni palasaippuassa.

Vierailija
5936/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensitunnelmat on kuin 20 vuoden takaiset nuoruuden tyttöjen illat, etkot, kavereita, jostain syystä minulle tuli voimakas takauma ja tajusin että alkutuoksu muistutti sellaista drinkkiä kuin Ampiainen. 😀

Tämä tuoksu on mielestäni nimenomaan "lähdetään juhlimaan" -tuoksu. Aivan ihana! Ja muuttui pehmeämmäksi, jotenkin jopa äidilliseksi - mutta juhlavaksi äidiksi, ei rintapumppu-kaurapuuroäidilliseksi, vaan laittautuneeksi juhla-asuiseksi äidilliseksi. Onkohan mun äidillä ollut aikanaan jotain tämän tapaista, vai mistä lie nämä assosiaatiot tulevat 🤔

Tämä on erikoinen tuoksu. Juhlava, jännästi hedelmäinen, turvallinen, pehmeä, kuitenkin sanoisin että seksikäs jopa. (No ehkä tuota pitäisi kysyä mieheltä). Vähän ysärimäinen.

Hahah, minä muistan Ampiaisen, ja Sinisen Enkelin, ja sitten oli jokin kirkkaan vihreä vielä 🤔 Tekisi mieli kokeilla sitä uutta Yes I Am -tuoksua nudessa pullossa, onko kukaan ehtinyt vielä kokeilemaan?

(Ot: Oliko Itsari vihreää? Pisang Ambon oli tuohon aikaan myös jossain drinkeissä vihreä elementti). Minuakin kiinnostaa uuden Yes I Am -tuoksun arvio.

Tämä aamulla laittamani Yes I am Pink First on lähes kadonnut. Laitoin sitä kyllä aika varovasti. Lounaalla kysyin mieheltä, että miltä ranteeni tuoksui hänen mielestään. Vastaus: "hyvältä". Tenttasin, että tarvitsen lisää adjektiiveja ja mielleyhtymiä, ja hän sanoi "juhlat". Juu, mies ei harrasta tuoksuja 😀

Aikanaan miehen kommentti Giorgio Armanin In Love With You:hun oli "mummola". Onko teidän miehiltä tullut tuollaisia yhteen sanaan kiteytettyjä kuvauksia tuoksuistanne?

Vierailija
5937/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spritsasin Yes I Am Gloriousta ranteisiin Stockalla pari viikkoa sitten. Muistini mukaan se on hyvinkin hedelmäinen kukkaistuoksu, sopii varmaan mainiosti kesän lämpimiin päiviin. Itse asiassa mieli tekisi pullollinen sitä ostaa, kun hintakaan ei ole kauhean paha...

Vierailija
5938/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuamaista saippuatuoksua kaipaavalle minäkin suosittelen Imperial Leatheria. Se on jotenkin ikoninen ja aito. Lisäksi hyvin kestävä.

Vierailija
5939/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan mistään hajuvesi-joulukalenteria? Olisi aivan ihana juttu joulukuussa. Sellaisen voisi kyllä itsekin itselleen tehdä jos tilaisi näytteitä eri valmistajilta. Vikaan luukkuun tietysti vähän isompi puteli 😊 Pitäisi vaan olla sellaisia joita ei ole aiemmin haistellut että säilyy yllärimomentti.

Vierailija
5940/19284 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Mugler Womanity. Viikuna ja kaviaari siinä kai pitäisi tuoksua. Mies totesi: "Kanelia!"