Työkaverin kanssa parisuhde, onko järkeä?
Heissan!
Ajattelin kysäistä viisaammilta neuvoa tilanteessani. Miehenä kiinnostaa kuulla teidän naisten vinkkejä/mielipiteitä tilanteessani.
Olen tässä pohtinut jo pitkän aikaa, uskaltaisinko kysyä erästä työtoveria jonkun tekosyyn varjolla treffeille tai vaikkapa urheiluharrastuksen pariin. Mahdollisesti molemminpuolista kiinnostusta on ainakin silmäpelin ja hymyilyn vuoksi. Kiinnostunut olen ollut jo jossain määrin vuosien ajan. En vain ole saanut aikaiseksi edetä asian kanssa, koska en ole ollut aivan varma hänen suhtautumisestaan.
Edelleen kuitenkin emmin, koska olemme samassa (melko isossa) työpaikassa töissä ja näemme töiden puolesta yleensä viikottain. Yleensähän sanotaan, ettei kannata työkavereiden kanssa sählätä mitään, koska se pilaa sitten täysin työilmapiirin. Nyt kuitenkin on kyse ihan vakavasta parisuhteesta eikä mistään pikkujoulukoheltamisesta. Tiedän, että hän on sinkku, mutta en tietysti tiedä, onko jotain suhdeyritelmää vireillä toisen kanssa. Sinkkuuden hän on tuonut esille useasti varsin yksiselitteisesti.
Muutaman tutun kanssa olen asiasta puhunut ja he ovat löytäneet oman kumppaninsa juuri työpaikalta. Eihän nykyään edes potentiaalisia partnereita tapaa missään itse kun en esim. seuranhakusovelluksia käytä.
Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus, jos tarkoitus on kuitenkin säilyttää työrauha ja molempien maine työyhteisössä hyvänä? Tuskailen, kun en tiedä miten asiassa edetä. Minun tuurillani olisin varmaan muutenkin tulkinnut hänen eleensä täysin väärin...
Argh.
Pahoittelut pitkästä viestistä ja kiitos, jos jaksoit lukea tänne asti.
M32
Kommentit (31)
Jos nainen on useasti painottanut, että hän on sinkku sinulle, hän varmaan sitten haluaa sinun tietävän tämän.
Kun on noin pitkä juttu, kannattaa kysyä häntä ulos. Muuten pähkäilet, mitä teistä olisi voinut tulla ja elämäsi menee hukkaan.
Et häviä mitään, jos kysyt. Sitten, jos hän vastaa kieltävästi yritä saada itsesi eteenpäin tilanteesta.
Peukut pystyyn!
Siis olet jahkaillut jo vuosia, vaikka nainen on sinkku? Mitä helvettiä mä just luin?
Lyön vetoa että nainen uskoo ettet ole kiinnostunut tai että olet homo.
Vaikuttaa siltä että olet homo, muttet ole hyväksynyt seksuaalisuuttasi vielä itse.
Kannatta miettiä huonot puolet ensin: Jos suhde kariutuukin ja hän syyttäisi vaikka sinua jostain, pysyisikö syytös tai suuttumus hänellä vai levittäisikö sen muille työkavereille?
Vaikuttaa latentilta homoseksuaalilta. Ei kai nyt kukaan epäröi vuosikausia jos on oikeasti kiinnostunut ja tietää varmuudella että kohde on sinkku.
Suosittelen jättämään väliin jos kiinnostaa vielä työskennellä duunissa joutumatta naurun alaiseksi. Ne jutut kun tuppaa leviämään siellä ja sitten jos ei menekään putkeen niin saa kuunnella kaikenlaista kettuilua työkavereilta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että olet homo, muttet ole hyväksynyt seksuaalisuuttasi vielä itse.
Ap aloitti viestinsä sanalla HEISSAN. Joko aloitus on naisen kirjoittama, tai aloittaja on oikeasti homo.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet jahkaillut jo vuosia, vaikka nainen on sinkku? Mitä helvettiä mä just luin?
Heh. No joo ymmärrän kyllä. Tässä on sellaisia seikkoja, jotka eivät aloitusviestissä ole mukana. Itselläni esimerkiksi on hyvin heikko itsetunto enkä ole pitkään aikaan ollut parisuhteessa. Luottamuksen rakentaminen uuteen ihmiseen on aika iso harppaus ja riski. Lisäksi työasetelmamme on vähän sellainen, että molemmat todennäköisesti jollain tasolla ajattelee, että ei homma voi olla realistinen. Lisäksi juuri tuo työtoveruus askarruttaa.
Vaikea selittää antamatta liikaa paljastavia tietoja.
Ja ei, en ole homo. On tullut oltua tosiaan muutamassa parisuhteessa ihan naisten kanssa ja kyllä se on se minun juttuni.
T. Ap
Kyseinen nainen viestittelee takuulla ainakin viiden eri miehen kanssa ja on pannut niistä kahden kanssa. Samaan aikaan AP jahkailee ja kyselee mammapalstalta mitä tehdä.
Suosittelisin mieluummin tekemään tikusta asiaa ja pyrkimään enemmän jutulle naisen kanssa. Parempi alkaa mieluummin kartoittamaan maaperää ja tutustumaan paremmin rauhassa. Hymyilyn ja katseen perusteella en lähtisi ketään pyytämään treffeille. Olet aivan hyvin voinut lukea naisen kohteliaisuuden toiveekkaana väärin ja sen jälkeen tilanne vasta kiusallinen onkin.
Muuten en näe mitään ongelmaa siinä, että työkaveri voisi olla kumppani. Oman kumppanin tapasin juurikin työmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on useasti painottanut, että hän on sinkku sinulle, hän varmaan sitten haluaa sinun tietävän tämän.
Kun on noin pitkä juttu, kannattaa kysyä häntä ulos. Muuten pähkäilet, mitä teistä olisi voinut tulla ja elämäsi menee hukkaan.
Et häviä mitään, jos kysyt. Sitten, jos hän vastaa kieltävästi yritä saada itsesi eteenpäin tilanteesta.
Peukut pystyyn!
Sen olen oppinut että naisen käytöksestä ei kannata päätellä yhtään mitään. Ne selvimmätkään merkit ei merkitse mitään. Nainen voi vaikka tuijotella, tulla kylkeen kiinni ja vaikka mitä kiinnostukseksi luettavaa tehdä ja silti lopulta saa kuitenkin lapaset namaansa kun uskaltautuu lähestymään. Koettua.
Käyttäjä10732 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. No joo ymmärrän kyllä. Tässä on sellaisia seikkoja, jotka eivät aloitusviestissä ole mukana. Itselläni esimerkiksi on hyvin heikko itsetunto enkä ole pitkään aikaan ollut parisuhteessa. Luottamuksen rakentaminen uuteen ihmiseen on aika iso harppaus ja riski. Lisäksi työasetelmamme on vähän sellainen, että molemmat todennäköisesti jollain tasolla ajattelee, että ei homma voi olla realistinen. Lisäksi juuri tuo työtoveruus askarruttaa.
Vaikea selittää antamatta liikaa paljastavia tietoja.
Ja ei, en ole homo. On tullut oltua tosiaan muutamassa parisuhteessa ihan naisten kanssa ja kyllä se on se minun juttuni.
T. Ap
Kirjoitustyylistäsi päätellen olet takuulla 100% nainen. En tiedä mitä haet tällaisella aloituksella.
No pyydä leffaan seuraks niinkuin pyytäisit kaveria. Sen jälkeen luonteva jatkaa drinkeille.
Kannattaa edetä vain ja ainoastaan jos on aivan varma, että toinen on kiinnostunut. Kolmannen hlön kautta tätä asiaa voisi tiedustella. Minua on lähestynyt pari työkaveria ja mikään ei ole imhottavampaa kuin kaveri tai työkaveri, joka yrittää jotakin, kun et ole kiinnostunut.
Kannattaa kokeilla käytännössä miehiä. Joskus ei tiedä olevansa homo, mutta kun oikeasti kokeilee, niin sitten onkin.
Tosi monet foobikot pelkää tätä, mutta elämä helpottuu sen jälkeen huomattavasti.
Ei voi sanoa olevansa hetero, jos ei ole käytännössä kokeillut.
Työkavereita ja tuttuja ei kannata deittailla. Sen tietää kaikki.
Ei minun mielestäni tuossa ole mitään ongelmaa. Yritä ja jos ei onnistu, ainakin yritit. Sen sijaan, että jäit vielä vuosiksi eteenpäin jossittelemaan. Ei ole noloa kokeilla. Jos epäonnistuu, kannat vain ylpeästi itsesi. Toki jos haluaa turvallista etenemistä, niin ekaksi laajentaa työkaverista kaveriksi. Sitten ystäväksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Kannatta miettiä huonot puolet ensin: Jos suhde kariutuukin ja hän syyttäisi vaikka sinua jostain, pysyisikö syytös tai suuttumus hänellä vai levittäisikö sen muille työkavereille?
Ei hän vaikuta juoruilijatyypiltä. Olen toki ennenkin ollut väärässä ihmisten suhteen. Tätä riskiä en tosiaan ihan mieluusti ottaisi. Tykkään nykyisestä työpaikastani enkä haluaisi mainettani siellä menettää.
T. Ap
Vaikea tilanne, joskus miettinyt samaa ja omalla kohdalla päätynyt siihen et ei olisi mun juttu. Oon melko yksityinen ihminen enkä haluaisi et meidän parisuhde olisi siellä "kaikkien silmien alla". Lisäksi mitä jos tulisi ero, vaikuttaisiko se jotenkin töihin tms. Mut tiedän itsekin et joillakin on toiminut hyvin. Tsemppiä!