Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19284)

Vierailija
5861/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin mitä kaikki vouhkaa noista Zoologisteista. Pullotkin rumia. Ja kuka nyt haluaa profiloitua norsuksi tai hyönteiseksi?

Kunnes aloin hieman tutkia. Vaikka olin tiukan kriittinen, nyt on listassa kahdeksan eläintä mitä olisi ihan pakko saada kokeilla! Kamalaa. Ja ihanaa.

Mehiläinen, kolibri, laiskiainen, sudenkorento, panda, sivettikissa, kameleontti, tunturipöllö.

Saako näitä tosiaan vain Kanadasta?

Vierailija
5862/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta enää yhtään diorit, lauderit, armanit ja lancomet. Jos haluaa sovinnaista kuraa, ostetaan sitten reilusti Revlonia ja Ardenia. Ne on ainakin halpoja.

Herkutteluun sitten oikeat herkut.

Alanko mäkin olla friikki? Missä on anonyymien parfymistien vertaistukiryhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5863/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät olevasi friikki kun...

Kävelet pakkasessa kaupasta kotiin tuoksuen linnunpesältä, ja syöt sitruunalakritsi-Kingistä vain koska joku tuntematon ihminen  mainitsi kyseisen makuyhdistelmän tässä ketjussa.

😅

Ja kun puhut "tubevinkeistä" tarkoitat tietysti tuberosapitoisia hajuvesiä, et youtubea.

"Mä en tykkää tubettaa" 😄

Vierailija
5864/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin mitä kaikki vouhkaa noista Zoologisteista. Pullotkin rumia. Ja kuka nyt haluaa profiloitua norsuksi tai hyönteiseksi?

Kunnes aloin hieman tutkia. Vaikka olin tiukan kriittinen, nyt on listassa kahdeksan eläintä mitä olisi ihan pakko saada kokeilla! Kamalaa. Ja ihanaa.

Mehiläinen, kolibri, laiskiainen, sudenkorento, panda, sivettikissa, kameleontti, tunturipöllö.

Saako näitä tosiaan vain Kanadasta?

Jos tilaa valmistajalta, tilaa Kanadasta. Testiin saat edullisesti Puolasta https://moodscentbar.com/en/77_zoologist?p=2

tai Espanjasta https://www.theperfumerybarcelona.com/en/producto/discovery-set-zoologi…

Vierailija
5865/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelet pakkasessa kaupasta kotiin tuoksuen linnunpesältä, ja syöt sitruunalakritsi-Kingistä vain koska joku tuntematon ihminen  mainitsi kyseisen makuyhdistelmän tässä ketjussa.

😅

Ja kun puhut "tubevinkeistä" tarkoitat tietysti tuberosapitoisia hajuvesiä, et youtubea.

Argh, totta, sorry. Exceleissäni on kommenteissa huomioväri ja varoitus "Tube!" Rakas vihollinen. ;)

Vierailija
5866/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta enää yhtään diorit, lauderit, armanit ja lancomet. Jos haluaa sovinnaista kuraa, ostetaan sitten reilusti Revlonia ja Ardenia. Ne on ainakin halpoja.

Nyt, äkkiä, kerro, mikä vei pikkusormen...! Kehitän porttiteoriaa parfyymien suhteen. Oma lopullinen käännekohta, jonka jälkeen ei ole paluuta, taisi olla kamferinen luumuchutney, Archives 69. "The Giant Electric Prune of Death is raining mentholated strawberries on your pitiful city, with the priests deploying the incense cannons from the churches to fend it off." Avantgardien kanssa on aina ollut hauskaa, jopa mongolisotureiden, bioroskiksen ja alkumetsäpalon kanssa. Herkut ja haasteet löytyvät usein samasta reunasta. Nyt olen iskenyt silmäni Salomeen, mutta ei vielä, ei vielä. 

Vierailija
5867/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Manceran Velvet Vanillan, kun löytyi hyvä tarjous, 50 eur halvemmalla kuin Notinon korkea hinta 140 eur. Tämä on upea tuoksu, karkkimaista tuberosaa, vaniljaa, kesto tosi hyvä, max 2 suihkausta riittää. Olen katsellut tätä pitkään, ei meinannut löytyä mistään, aina loppu, ja tuota Notinon hintaa en ollut valmis maksamaan.

Toinen tuoksu jonka tilasin on Azzarron Twin, se valkoinen s**silelun näköinen pullo, jonka joku linkkasi tänne, kun juteltiin omituisen näköisistä hajuvesipulloista. Tämä tuli vastaan, ja nuotit vaikuttivat niin kivoilta että päätin ostaa sokkona; Manteli, myski, persikka, iiris, ruusu. Pitäisi kuvausten perusteella tuoksua manteliselta, persikkaiselta kosteusvoiteelta. Tällaista tuoksua ei kokoelmassa vielä olekaan, joten kiva päästä testaamaan.

Kuulostaa hyvältä. Tuo tuberosa vaikuttaa olevan sellainen ainesosa, josta pidän. Zoologistin Civetissä sitä oli myös ja alkutuoksu taisi sen takia olla aivan ihana. Olisi mukavaa testata lisää tuoksuja, joissa tuota kukkaa on.

Alkua en muista, mutta omaan nenääni tuberosa tuoksuu koko Civetin läpi, alusta loppuun saakka, yli 10 h....valitettavasti en kestä sitä niin kauaa. Saisit näytteeni, jos voisin vaan jättää sen johonkin löydettäväksi. Muitakin tubeja löytyisi (7753 Unexpected Mona, Transilvania, Love Toxin, Peche Cardinale...) - kaikki alkuun ihania ja siksi edelleen kokoelmissa, mutta häilyvät ehdolla poistoon.

Jasmin et Cigarette katosi alle 6 tunnissa, ja oli vähän "mjaah", mikä on yllättävää ELdOlta. Tuoksuu nimeltään, ei herätä ihmeempiä intohimoja suuntaan tai toiseen, ennemminkin "ok, tällainen".

Mistä tunnistat tuberoosan, millainen se on?

Itse olen huomannut (olen eri kuin aiempi), että tuoksuissa, joista eniten pidän, on aina tuberoosaa. Mutta en ole onnistunut silti "paikallistamaan" sitä, koska pitämissäni tuoksuissa on usein myös jasmiinia, ylang-ylangia, kurjenpolvea (geranium), pihkakeltaputkea (galbanum) ja neilikkaa. En erota tuberoosaa näistä.

Vierailija
5868/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo vertaistukiryhmässä. Mutta hani, älä nyt hauku meidän aarteita sentään kuraksi :)

Vierailija
5869/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Manceran Velvet Vanillan, kun löytyi hyvä tarjous, 50 eur halvemmalla kuin Notinon korkea hinta 140 eur. Tämä on upea tuoksu, karkkimaista tuberosaa, vaniljaa, kesto tosi hyvä, max 2 suihkausta riittää. Olen katsellut tätä pitkään, ei meinannut löytyä mistään, aina loppu, ja tuota Notinon hintaa en ollut valmis maksamaan.

Toinen tuoksu jonka tilasin on Azzarron Twin, se valkoinen s**silelun näköinen pullo, jonka joku linkkasi tänne, kun juteltiin omituisen näköisistä hajuvesipulloista. Tämä tuli vastaan, ja nuotit vaikuttivat niin kivoilta että päätin ostaa sokkona; Manteli, myski, persikka, iiris, ruusu. Pitäisi kuvausten perusteella tuoksua manteliselta, persikkaiselta kosteusvoiteelta. Tällaista tuoksua ei kokoelmassa vielä olekaan, joten kiva päästä testaamaan.

Kuulostaa hyvältä. Tuo tuberosa vaikuttaa olevan sellainen ainesosa, josta pidän. Zoologistin Civetissä sitä oli myös ja alkutuoksu taisi sen takia olla aivan ihana. Olisi mukavaa testata lisää tuoksuja, joissa tuota kukkaa on.

Alkua en muista, mutta omaan nenääni tuberosa tuoksuu koko Civetin läpi, alusta loppuun saakka, yli 10 h....valitettavasti en kestä sitä niin kauaa. Saisit näytteeni, jos voisin vaan jättää sen johonkin löydettäväksi. Muitakin tubeja löytyisi (7753 Unexpected Mona, Transilvania, Love Toxin, Peche Cardinale...) - kaikki alkuun ihania ja siksi edelleen kokoelmissa, mutta häilyvät ehdolla poistoon.

Jasmin et Cigarette katosi alle 6 tunnissa, ja oli vähän "mjaah", mikä on yllättävää ELdOlta. Tuoksuu nimeltään, ei herätä ihmeempiä intohimoja suuntaan tai toiseen, ennemminkin "ok, tällainen".

Mistä tunnistat tuberoosan, millainen se on?

Itse olen huomannut (olen eri kuin aiempi), että tuoksuissa, joista eniten pidän, on aina tuberoosaa. Mutta en ole onnistunut silti "paikallistamaan" sitä, koska pitämissäni tuoksuissa on usein myös jasmiinia, ylang-ylangia, kurjenpolvea (geranium), pihkakeltaputkea (galbanum) ja neilikkaa. En erota tuberoosaa näistä.

Kahlaan läpi (pelkkiä) näytteitä, joita tilaan nuottien perusteella, harvat niistä ovat kovin kukkaisia. Tuberosa yhdistää ne, jotka alkavat tökkiä. Muistaakseni Diptyquen Do Son oli se, joka vahvisti epäilykset (ei muita valkoisia kukkia).

Vierailija
5870/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle joka kyselit tuberosasta. Tiedän miten tuo menee. Mulla meni vuosia hahmottaa miltä jasmiini tuoksuu, mikä osanen tuoksusekamelskasta on se jasmiini. Ja vaikka haistoin tuoksuja joissa piti olla dominantti jasmiini en kertakaikkiaan tajunnut sitä. Kerran sitten loksahti kohdalleen kun rinnakkain oli joku kevyt jasmiini soliflore ja Alien EDT (nimenomaan se EDT!). Hahmotin kummastakin sen mikä oli samaa ja sen jälkeen jasmiini on ollut suursuosikkini. Mökilläkin on valtavat pensaat jasmiinia ja/tai jasmiketta ja se tuoksu on huumaava.

Kokeile etsiä kevyt tuberoosa-soliflore ja joku tymäkkä tuberoosapommi kuten Fracas tai Madonna Truth or Dare. Kumpaankin käteen eri tuberoosatuoksu vaikka pariinkin kertaan, niin kyllä se ahaaelämys sieltä lävähtää!

Vierailija
5871/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle joka kyselit tuberosasta. Tiedän miten tuo menee. Mulla meni vuosia hahmottaa miltä jasmiini tuoksuu, mikä osanen tuoksusekamelskasta on se jasmiini. Ja vaikka haistoin tuoksuja joissa piti olla dominantti jasmiini en kertakaikkiaan tajunnut sitä. Kerran sitten loksahti kohdalleen kun rinnakkain oli joku kevyt jasmiini soliflore ja Alien EDT (nimenomaan se EDT!). Hahmotin kummastakin sen mikä oli samaa ja sen jälkeen jasmiini on ollut suursuosikkini. Mökilläkin on valtavat pensaat jasmiinia ja/tai jasmiketta ja se tuoksu on huumaava.

Kokeile etsiä kevyt tuberoosa-soliflore ja joku tymäkkä tuberoosapommi kuten Fracas tai Madonna Truth or Dare. Kumpaankin käteen eri tuberoosatuoksu vaikka pariinkin kertaan, niin kyllä se ahaaelämys sieltä lävähtää!

Kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla.

Jasmiinin tuoksulla ei taida olla paljoa tekemistä jasmiiniteen tuoksun tai maun kanssa? En nimittäin voi sietää jasmiiniteetä, vaikka selvästi pidän tuoksuista joissa on jasmiinia.

Vierailija
5872/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5873/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole jasmiinitee ja parfyymien jasmiini kovin lähellä toisiaan. Yritin tota jasmiiniteetäkin haistella silloin kun en jasmiinista millään saanut kiinni, ja omalta osaltaan sekin auttoi sitä hahmottamista. Aiemmin inhosin syvästi jasmiiniteetä mutta sen jälkeen kun tunnistin jasmiinin ja rakastuin tuoksuun ihastuin myös jasmiiniteehen. Ihan täyskäännös.

Vierailija
5874/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅

Tästä tuli mieleen, että tiesit olevasi enkunopiskelijoiden porukassa, kun joku sanoi: "Toihan on hyvä hintti!" ja kaikki ymmärsivät ettei puhe ollut seks suuntautumisesta.

Vierailija
5875/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo vertaistukiryhmässä. Mutta hani, älä nyt hauku meidän aarteita sentään kuraksi :)

Ei kun mä olen vaan suivaantunut, kun mun ihana Tresor lässähtää parissa tunnissa vaniljaiseksi persikkahilloksi. Se oli ennen särmikäs ja aistillinen ja kesti aamusta pitkälle yöhön.

Olen myös tuijottanut silmäni puuduksiin Laura Tenderin nuotteja. Pidän niistä kaikista. Miksi tuoksu ei sitten ole ihana vaan luonteetonta perussettiä? Sekin haihtuu kolmessa tunnissa jäljettömiin.

Vierailija
5876/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mä olen vaan suivaantunut, kun mun ihana Tresor lässähtää parissa tunnissa vaniljaiseksi persikkahilloksi. Se oli ennen särmikäs ja aistillinen ja kesti aamusta pitkälle yöhön.

Olen myös tuijottanut silmäni puuduksiin Laura Tenderin nuotteja. Pidän niistä kaikista. Miksi tuoksu ei sitten ole ihana vaan luonteetonta perussettiä? Sekin haihtuu kolmessa tunnissa jäljettömiin.

Sä olet itseasiassa ihan oikeassa, ja mullakin oisi luvattoman monta esimerkkiä kuinka erään merkin tuoksut on pilattu oikeastaan täysin, mutta mä nyt vaan oon niin herkkis etten pysty haukkumaan niitä kun ne on kuitenkin jonkun aarteita. 

Vierailija
5877/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillänne on jasmiketta, jos se talvehtii maassa. Jasmiini menestyy näillä leveysasteilla vain ruukussa talvella.

Jasmikkeen tuoksut on ihania.

Jasmiinia en tunne.

Vierailija
5878/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos tarkennuksesta, niin se muuten onkin että ne pensaat on jasmiketta! Tuoksu kai on hyvin samanlainen. Jollei ole niin mä joudun palaamaan alkujuurille kyvyttömyydessäni tunnistaa jasmiinin tuoksu LOL :D

Vierailija
5879/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet itseasiassa ihan oikeassa, ja mullakin oisi luvattoman monta esimerkkiä kuinka erään merkin tuoksut on pilattu oikeastaan täysin, mutta mä nyt vaan oon niin herkkis etten pysty haukkumaan niitä kun ne on kuitenkin jonkun aarteita. 

Herkkä olen minäkin. Mutta nettikeskustelussa korostan itselleni, että jos joku moittii jotain mistä itse pidän, ymmärrän ettei kritiikki minuun kohdistu, vaan siihen tuotteeseen. Toisekseen en herkkyydestäni huolimatta ole koskaan juurikaan piitannut yleisestä mielipiteestä sen suhteen mistä tykkään ja mistä en.

Siksi en tule niin helposti ajatelleeksi että jos sanon "toffeejäätelö on kamalan pahaa" joku toffeejäätelön ystävä pahoittaa mielensä.

Käytän värikästä kieltä, se on osa persoonaani, mutta olen luonteeltani ystävällinen. En halua loukata.

Ja kyllähän nettikeskustelu lässähtää kuin entiset laatutuoksut, jos pitää olla kaiken aikaa varuillaan ettei kukaan vaan loukkaannu.

Auttoiko tämä yhtään?

Vierailija
5880/19284 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acca Kappan White Moss on aivan ihana tuoksu sekä parfyymina että eau de toilettena. Sitäkin saa taas Suomesta muutamilta jälleenmyyjiltä ja maahantuojalta Velourmet Oy:ltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi