Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19268)

Vierailija
5521/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hobby Hallissa on tänään ilmaiset postikulut, tuli tilattua Exuman Velvet Cachemir ja Trussardin Delicate Rose. Trussardin tuoksua olen testannut näytteen kautta, ja oli pakko tilata, upea, pirskahteleva, sitruksisen kirpeä, mutta samalla makea, mieto ruusu. Ruusutuoksu joka ei tuoksu varsinaisesti ruusulta, minun makuuni. Velvet Cachemir on ihan uusi tuttavuus, mutta nuotit ja kuvailu vaikuttavat niin hyviltä että kiva päästä kokeilemaan.

Tässä kuussa tullut tilailtua monta pakettia, osa jo saapunut ja osa tulossa. Nyt kyllä alkaa tiukka ostolakko ensi kuusta alkaen.

Kiitos vinkistä! Tilasin yhden kodinkoneen, mikä on pitänyt tilata jo aikoja sitten. Että menisi tilaus yli 50 euron, että saa ilmaiset postikulut, tilasin pari pientä halpaa tuoksua.

Vierailija
5522/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hobby Hallissa on tänään ilmaiset postikulut, tuli tilattua Exuman Velvet Cachemir ja Trussardin Delicate Rose. Trussardin tuoksua olen testannut näytteen kautta, ja oli pakko tilata, upea, pirskahteleva, sitruksisen kirpeä, mutta samalla makea, mieto ruusu. Ruusutuoksu joka ei tuoksu varsinaisesti ruusulta, minun makuuni. Velvet Cachemir on ihan uusi tuttavuus, mutta nuotit ja kuvailu vaikuttavat niin hyviltä että kiva päästä kokeilemaan.

Tässä kuussa tullut tilailtua monta pakettia, osa jo saapunut ja osa tulossa. Nyt kyllä alkaa tiukka ostolakko ensi kuusta alkaen.

Kiitos vinkistä! Tilasin yhden kodinkoneen, mikä on pitänyt tilata jo aikoja sitten. Että menisi tilaus yli 50 euron, että saa ilmaiset postikulut, tilasin pari pientä halpaa tuoksua.

Kiitos myös mun puolestani! Tein vastaavan tempun. Löysin alesta pitkään suunnittelemani ostoksen, joka maksoi 40 euroa, minkä päälle sitten 15 e hintainen Joopin Le bain parfyymi + kosteusvoide -lahjapakkaus, jotta säästäisin postituskulut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5523/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pariin kertaan yrittänyt laittaa tänne kysymystä jo aiemmin tiedustelemani suomalaisen tuoksumerkin tuntijoista. Viesti ei vaan tuu perille, voisiko syynä olla tuoksuvalmistajan nimi, vaikkei se nyt niin paha kyllä ole? Katsotaan pystynkö jotenkin kiertämään sen, että saisin kysyttyä onko kenelläkään tuttuja tuoksuja. Samplesetin saisi vähän alle 40 eurolla, vaikuttavat ihan laadukkailta. Fragranticastakin löytyy tietoa. Koitetaan tuleeko nyt perille, nimessä on siis Helsinki ja etuliitteenä on alastomana sanan synonyymi. Niin kuin jotenkin näin: N-ak_uNa Helsinki...

Vierailija
5524/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pariin kertaan yrittänyt laittaa tänne kysymystä jo aiemmin tiedustelemani suomalaisen tuoksumerkin tuntijoista. Viesti ei vaan tuu perille, voisiko syynä olla tuoksuvalmistajan nimi, vaikkei se nyt niin paha kyllä ole? Katsotaan pystynkö jotenkin kiertämään sen, että saisin kysyttyä onko kenelläkään tuttuja tuoksuja. Samplesetin saisi vähän alle 40 eurolla, vaikuttavat ihan laadukkailta. Fragranticastakin löytyy tietoa. Koitetaan tuleeko nyt perille, nimessä on siis Helsinki ja etuliitteenä on alastomana sanan synonyymi. Niin kuin jotenkin näin: N-ak_uNa Helsinki...

Nakuna Helsinki. Ongelma ei ole nimessä. Täällä odotellaan Scent of Finlandin verkkokaupan paluuta.

Vierailija
5525/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko täällä olemaan ketään Kauhajoen suunnalta? Kävin tänään Kauhajoen Tokmannilla ensimmäistä kertaa elämässäni, aikomuksenani ostaa hajuvesiä, niitä kun on niin mainostettu. Mutta ei siellä ollut mitään. 😭 Onko ne siis pelkästään verkkokaupassa? Ihan karsea pettymys.

Vierailija
5526/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakuna-tuoksuja kyllä mieluusti testailisin. En ole löytänyt mistään, kun nyt ei pääse tax freehenkään. Scent of Finland-tuoksuja on Stockalla, ne ovat sellaisia raikkaita, luonnollisia, hyvin Suomi-kuvaan sopivia. Mutta jotkut niistä olivat kyllä ihan tutun tuoksuisia, yksi kuin Armanin Acqua di Gioia jota mulla jo on.

Vierailija
5527/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko täällä olemaan ketään Kauhajoen suunnalta? Kävin tänään Kauhajoen Tokmannilla ensimmäistä kertaa elämässäni, aikomuksenani ostaa hajuvesiä, niitä kun on niin mainostettu. Mutta ei siellä ollut mitään. 😭 Onko ne siis pelkästään verkkokaupassa? Ihan karsea pettymys.

Kyllä ne siellä verkkokaupassa ovat pelkästään. Varasto lienee jossain ulkomailla.

Vierailija
5528/19268 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on myynnissä vain verkkokaupassa.

Vierailija
5529/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miekin hoksasin nyt auringon paistaessa että taitaa olla kevättuoksujen aika. Noh, menin sitten tilaamaan Eclat d'arpegen, kun tuo mun 5ml 4 esteri tuoksui 100x paremmalta kuin joulukuussa, kun sen notinolta kotiutin. Heitin tokmannilta 30ml pullon ostoskoriin ja lisäksi 30ml Gucci Rushin, kun sitä olen halunnut testata ja yli 50e tilauksistahan tokmannilla uudet asiakkaat saa - 10€ jos tilaa uutiskirjeen. Säästin siis rahaa tässä, hah.

5 ml testeri siis, puhelin kirjoitteli omiaan.

Onko kellään kokemuksia tuosta Gucci Rushista, onko millainen tuoksu?

Minulla on! Yllättäen omat fiilikset sen suhteen liittyvät taas vahvasti muistoihin, sillä ostin sen erään ihanan reissun päätteeksi lentokentältä ja heti Suomessa tapasin erään pojan, josta tulikin lukioaikainen poikaystävä. Muistan, miten suihkin tuota Rushia ekoille treffeille lähtiessäni ja mietin, miten ihana ja erikoinen tuo tuoksu on. Muutama vuosi sitten testasin laivalla tuota Rushia ja lensin heti muistoissani sinne lukioaikaan ja 2002 kesään.

No, tästä ei sinulle ollut iloa, joten yritän kuvailla, miltä tämä parfyymi tuoksuu oikeasti. Se on tosiaan erikoinen ollakseen melko konventionaalisten tuoksujen tekijältä Guccilta. Siinä on jotai tummaa, syvää ja utuista mutta samalla siinä tuoksuu vahvasti muovisuus. Pakkaus on omaan makuuni ruma eikä vastaa sisältöä ollenkaan mutta nimi kertoo jollain tavalla tuoksusta. Se tuoksuu kuin helteisen kesäpäivän ruuhkainen merenrantabulevardi Monacossa. Siinä yhdistyy hienostuneisuus ja vahvuus.

Odotan innolla, että kerrot omat fiiliksesi siitä!

Vierailija
5530/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miekin hoksasin nyt auringon paistaessa että taitaa olla kevättuoksujen aika. Noh, menin sitten tilaamaan Eclat d'arpegen, kun tuo mun 5ml 4 esteri tuoksui 100x paremmalta kuin joulukuussa, kun sen notinolta kotiutin. Heitin tokmannilta 30ml pullon ostoskoriin ja lisäksi 30ml Gucci Rushin, kun sitä olen halunnut testata ja yli 50e tilauksistahan tokmannilla uudet asiakkaat saa - 10€ jos tilaa uutiskirjeen. Säästin siis rahaa tässä, hah.

Rush on niitä hyvin harvoja tuoksuja joista saan migreenikohtauksen ja astman oireita :o Siinä on jokin väkevä joka ottaa silmiin, onteloihin ja henkeen. Mikä se voisi olla? Sama väkevä myrkkyaine on siinä Versace Woman tuoksussa vuodelta 2000!

Tuttu käytti Rushia joskus 2000 alussa. Juuri tuohon milleniumin aikaan kun muotitalot teki tosi vahvoja tuoksuja, ja ennen kuin raikkaiden ja luonnollisten ihoa enemmän "myötäilevien" vesituoksujen suosio alkoi. En voinut olla hänen lähellään, toki hänkin huomasi että alkoi saada siitä nenän vuotoa ja poskionteloiden kutinaa.

Rakastan tuoksuja ja siedän sairauksistani huolimatta aika monia eri tyyppisiä eli en ole mikään hajusteallergiahysteerikko tai vastaava, mutta toivon että tuo tuoksu lopettettaisi tai ettei kukaan tuota käyttävä tulisi koskaan missään vastaan. Soriiiiiii :o

Ellei sitä ole kevennetty tai muutettu yli 20 vuodessa?

Muistaisin että Rush 2 olisi ollut parempi, vähän uskalsin testeristä haistella joskus muinoin.

Vierailija
5531/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko luotettavan EU:n sisäisen kosmetiikka & tuoksunettikaupan josta kannattaa tilata pieniä näytteitä.

Notino on kokeiltu, mielestäni pari näytettä haisi vanhentuneilta, tilasin ne uudestaan AusLiebeltä ja ne tuoksui siltä että ne olisi juuri otettu putkiin testeripulloista, mutta tuo AusLiebe on aika kallis mesta.

Vierailija
5532/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rush on niitä hyvin harvoja tuoksuja joista saan migreenikohtauksen ja astman oireita :o Siinä on jokin väkevä joka ottaa silmiin, onteloihin ja henkeen. Mikä se voisi olla? Sama väkevä myrkkyaine on siinä Versace Woman tuoksussa vuodelta 2000!

Tuttu käytti Rushia joskus 2000 alussa. Juuri tuohon milleniumin aikaan kun muotitalot teki tosi vahvoja tuoksuja, ja ennen kuin raikkaiden ja luonnollisten ihoa enemmän "myötäilevien" vesituoksujen suosio alkoi. En voinut olla hänen lähellään, toki hänkin huomasi että alkoi saada siitä nenän vuotoa ja poskionteloiden kutinaa.

Rakastan tuoksuja ja siedän sairauksistani huolimatta aika monia eri tyyppisiä eli en ole mikään hajusteallergiahysteerikko tai vastaava, mutta toivon että tuo tuoksu lopettettaisi tai ettei kukaan tuota käyttävä tulisi koskaan missään vastaan. Soriiiiiii :o

Muistaisin että Rush 2 olisi ollut parempi, vähän uskalsin testeristä haistella joskus muinoin.

Tietääkseni Rush koittaa imitoida osittain kokaiinin hajua. En tiedä sen tarkemmin että millä kemikaalilla sitä hajua on koitettu imitoida, mutta saattaisiko se olla syynä että se ärsyttää sinua?

Itsellä tänään tuoksuna Chloe EdP.. todella loistava keväisen ja aurinkoisen päivän tuoksu! 

Vierailija
5533/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nettikaupasta ostatte tuoksut? Hyväksyykö hajuvesi.fi korttimaksua?

Vierailija
5534/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni Rush koittaa imitoida osittain kokaiinin hajua. En tiedä sen tarkemmin että millä kemikaalilla sitä hajua on koitettu imitoida, mutta saattaisiko se olla syynä että se ärsyttää sinua?

Itsellä tänään tuoksuna Chloe EdP.. todella loistava keväisen ja aurinkoisen päivän tuoksu! 

Ostin Rushin vajaa vuosi sitten, ja on ihan samantuoksuinen kuin vuosikausia sitten, en usko että koostumukseen on kajottu, onneksi. Tosi erikoinen tuoksu, siinä on korianteria, olisiko se häiritsevä joidenkin makuun? Tykkään tuoksusta tosi paljon siinä on hedelmäisyyttä (persikka), muovisen nukenpään tuoksua ja vanilja ja patsuli luovat hyvän pohjan. Tuoksu sisältää myös kukkia, mutta ne eivät tule vahvana esiin vaan sekoittuvat muihin nuotteihin. Erittäin tunnistettava tuoksu. Ja tosiaan, sillä koitetaan imitoida sen ajan muotihuume kokaiinin tuomaa "rushia". Ajat vähän muuttuneet, eipä tänä päivänä olisi asiaa tuollaisella markkinoinnilla, teilattaisiin heti. Kaipaan yleisesti vapaampaa 90-luvun ilmapiiriä (vaikka en huumeita ihannoikaan).

Vierailija
5535/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.

Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.

Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä. 

Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita

Pradan Amber on sellainen "boss lady" tuoksu. Ei yritä miellyttää ketään, vahva, vähän maskuliininen, erottuva, laatua huokuva, kylmä. Ei silti ympäristöä tukahduttavan päällekäyvä. Sellainen "don't dare to f...ck with me" vaikutelma tulee siitä. Vaatii käyttäjältään vahvaa itseluottamusta, tuoksu ja sen kantaja huomataan. Ahh, niin upea tuoksu, klassikko.

Kiitos, tsekkaan tämän. 

Tsekkasin Pradan Amberin Fragranticasta, ja laitoin tilaukseen. Nyt olen pari päivää testaillut, ja täytyy sanoa, että ei tämä tosiaan mikään kevyen kesäpäivän kuulas tuoksu ole. Voimakas, päällekäyvä, tumma, itämainen. Ensivaikutelma oli kuin olisi astunut sisään itämaiseen tummasävyiseen kauppaan, jonka ilmassa leijuu muistoja sen kymmenestä eri suitsukkeesta. Muutaman tunnin jälkeen tuli äkillinen takauma tai aikamatka 1980- luvun lopulle, jossa YSL Opium ja Diorin Poison dominoivat. Tiedän mistä puhun, olin Poisonin heavy user, siinä määrin että nykyään kauhistuttaa. Mutta enpä ollut ainoa, täälläkin muutama tainnut muistella loppukasarin ja alkuysärin poisonin huuruisia vuosia :) 

Takaisin Amberiin. Pidän, mutta aiemmasta Poison/Opium- yliannostuksesta johtuen jäänee enimmäkseen iltarientoihin (jos ja kun niiden aika vielä joskus koittaa). 

Vierailija
5536/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa hajuvesi.fi toiminnasta? Jostain syystä korttimaksu ei onnistu, vaikka on sivuilla vaihtoehtona. Nyt kun koitin uudelleen tilata, niin tuotteiden hinta olikin pompannut melkein 20% siitä mitä oli aamulla. Kivijalasta saan samaan hintaan.

Vierailija kirjoitti:

Mistä nettikaupasta ostatte tuoksut? Hyväksyykö hajuvesi.fi korttimaksua?

Vierailija
5537/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.

Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä. 

Pradan Amber on sellainen "boss lady" tuoksu. Ei yritä miellyttää ketään, vahva, vähän maskuliininen, erottuva, laatua huokuva, kylmä. Ei silti ympäristöä tukahduttavan päällekäyvä. Sellainen "don't dare to f...ck with me" vaikutelma tulee siitä. Vaatii käyttäjältään vahvaa itseluottamusta, tuoksu ja sen kantaja huomataan. Ahh, niin upea tuoksu, klassikko.

Kiitos, tsekkaan tämän. 

Tsekkasin Pradan Amberin Fragranticasta, ja laitoin tilaukseen. Nyt olen pari päivää testaillut, ja täytyy sanoa, että ei tämä tosiaan mikään kevyen kesäpäivän kuulas tuoksu ole. Voimakas, päällekäyvä, tumma, itämainen. Ensivaikutelma oli kuin olisi astunut sisään itämaiseen tummasävyiseen kauppaan, jonka ilmassa leijuu muistoja sen kymmenestä eri suitsukkeesta. Muutaman tunnin jälkeen tuli äkillinen takauma tai aikamatka 1980- luvun lopulle, jossa YSL Opium ja Diorin Poison dominoivat. Tiedän mistä puhun, olin Poisonin heavy user, siinä määrin että nykyään kauhistuttaa. Mutta enpä ollut ainoa, täälläkin muutama tainnut muistella loppukasarin ja alkuysärin poisonin huuruisia vuosia :) 

Takaisin Amberiin. Pidän, mutta aiemmasta Poison/Opium- yliannostuksesta johtuen jäänee enimmäkseen iltarientoihin (jos ja kun niiden aika vielä joskus koittaa). 

Olen itse käyttänyt tätä päivätuoksuna töissä! Tilasin sitten hätäisesti uuden pullon netistä kun tarvitsin lisää ja olinkin hädissäni vahingossa tilannut L'eau Amberia - mikä on huonompi ja tylsempi versio.

Mistä tilasit Amberin?

Vierailija
5538/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rush oli lemppari 2000 luvun alussa. Aivan ihana. Kakkos tuoksusta en niinkään pitänyt.

Mut nyt kun olen mummeli, niin saisko vinkkejä näin keväällä kevyeen edp tuoksuun.

5539/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidätte Dolce & Gabbanan tuoksuista ? Esim. Desirestä ?

Vierailija
5540/19268 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tsekkaan tämän. 

Olen itse käyttänyt tätä päivätuoksuna töissä! Tilasin sitten hätäisesti uuden pullon netistä kun tarvitsin lisää ja olinkin hädissäni vahingossa tilannut L'eau Amberia - mikä on huonompi ja tylsempi versio.

Mistä tilasit Amberin?

Notinosta tilasin.