Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19268)
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa hajuvesi.fi toiminnasta? Jostain syystä korttimaksu ei onnistu, vaikka on sivuilla vaihtoehtona. Nyt kun koitin uudelleen tilata, niin tuotteiden hinta olikin pompannut melkein 20% siitä mitä oli aamulla. Kivijalasta saan samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nettikaupasta ostatte tuoksut? Hyväksyykö hajuvesi.fi korttimaksua?
Notino, Parfumdreams, Mylook.
Näistä olen tilannut ja kokemukset hyvät.
Olen nyt noita tuoksuja testaillut muutaman viikon ja kiistaton voittaja on Mennen. Siinä on sitä jotain.
Nyt kyllä oli sellanen blind buy ettei mitään järkeä. Cacharelin "Yes I am Pink First".
Saas nähdä, mitä sieltä tulee. Fragranticassa joku sanoi, että se tuoksuu ylikypsältä banaanilta.
Mulla oli tänään kevätboksin ensimmäinen Espanjan-eläin, Dragonfly. Ei mitään, mitä Fragranticassa ei olisi jo sanottu paremmin. Tosiaan kuin Monet'n maalaus, herkkä tuoksu, kaunis jopa minulla, jolla kukat usein härskiintyvät.
Olen testaillut myös Molton Browneja. Brandi on kuuluisampi kylpytuotteistaan, ja EdT:t ovat yksi toisensa jälkeen "ei", liian maskuliinisia, tunkkaisia tai teräviä, kuten tämäniltainen Fiery Pink Pepper. Testiä odottavat myös Anna Sui ja Amor Amor, mutta jotenkin en vaan saa tartuttua niihin.
Mullakin oli Gucci Rush käytössä heti 2000-luvun taitteen jälkeen lukioikäisenä! Muistan muovisen vaniljan, patsulin ja sen, että tuoksu oli erikoisin tuoksu, joka oli siihen mennessä tullut vastaan. Olin itsekin omasta mielestäni niin erikoinen, että tästä tuli luonnollisesti vakiotuoksuni. Voi nuoruutta. Pitäisiköhän muistojen verestämiseksi tilata, en ollutkaan muistanut tämän olemassaoloa.
Tämän jälkeen (muutaman vuoden kuluttua) seuraava lempparini oli YSL:n Cinema, muistaako kukaan? Muistan pullon, mutta en oikein enää muista, miltä tämä tuoksui.
Tänään testissä Juliette Has A Gunin Vanilla Vibes, joka on minulla aavistus vaniljaa ja reippaasti muovia. Tämä ei kuitenkaan ole nukenpäävaniljaa, vaan pakasta otettu pyörän ulkokumi! Ei ole parissa tunnissa muuttunut mihinkään suuntaan.
Parfum Zentrumilla on nyt myynnissä Just Jackin Tobacco Leafia, tämä siis Tom Fordin Tobacco Vanillea imitoiva tuoksu. Muistelen että joku sitä täällä kaipaili.
Vierailija kirjoitti:
Kenzo Amour kirjoitti:
Jotain piristystä kaivataan täälläkin. Budjetti ei anna periksi tilailla nyt sokkona mitään, jos ja kun (todennäköisesti) hankala nenäni heittää kapuloita rattaisiin tykkäyksen suhteen. Testailemaan ei nyt pääse. Himottaisi tilata muutama näyte Notinolta (niitä kookostuoksuja...) mutta tuleehan niistäkin muutamasta jo hintaa. Mietin, pitäisikö tilata joku vanha suosikki vuosien takaa? Onko teillä tapana ostaa jotain tuoksuja, joita käytitte joskus ammoisina aikoina? Huvittaisi tilata Clinique Happy, joka muistuttaa graduajoista, Cacharelin Amor Amor, joka muistuttaa häiden suunnittelusta tai sitten Armanin Si Passione, joka muistuttaa elämäni parhaasta keväästä kolme vuotta sitten.
Hauska tuo graduaikojen Happy, koititko psykologisesti buustata tekemistä sillä? 😆 Mulle se gradun vääntäminen oli niin tuskan ja työn takana, siihen viitaten kommentoin. Olisin kaivannut pientä "Happy" time plaseboa.
Minäkin olen nostalgisoinut vanhoja tuoksuja, juuri tilasin tuon Nina Riccin Love in Parisin. Yksi toinen tuoksu, jota käytin aiemmin ja tilasin nyt uudestaan on YSL:n Yvresse. Siitäkin on kivoja muistoja.
Yvresse, ent. Champagne on lopetettu.
Se uusi versio, kulmikas pullo eikä enää shampanjakorkin muotoinen, muistuttaa tuoksultaan enemmän sitä entistä Yvresse Legereä, ainakin sen perusteella mitä vuosia sitten Pariisissa käydessäni tavaratalossa tuoksuttelin. Toisaalta ihan hyvä, koska se ysärin tuoksu oli aika päällekäyvä, voisi aiheuttaa kanssaihmisille sairaskohtauksia =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.
Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.
Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä.
Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita
Pradan Amber on sellainen "boss lady" tuoksu. Ei yritä miellyttää ketään, vahva, vähän maskuliininen, erottuva, laatua huokuva, kylmä. Ei silti ympäristöä tukahduttavan päällekäyvä. Sellainen "don't dare to f...ck with me" vaikutelma tulee siitä. Vaatii käyttäjältään vahvaa itseluottamusta, tuoksu ja sen kantaja huomataan. Ahh, niin upea tuoksu, klassikko.
Kiitos, tsekkaan tämän.
Tsekkasin Pradan Amberin Fragranticasta, ja laitoin tilaukseen. Nyt olen pari päivää testaillut, ja täytyy sanoa, että ei tämä tosiaan mikään kevyen kesäpäivän kuulas tuoksu ole. Voimakas, päällekäyvä, tumma, itämainen. Ensivaikutelma oli kuin olisi astunut sisään itämaiseen tummasävyiseen kauppaan, jonka ilmassa leijuu muistoja sen kymmenestä eri suitsukkeesta. Muutaman tunnin jälkeen tuli äkillinen takauma tai aikamatka 1980- luvun lopulle, jossa YSL Opium ja Diorin Poison dominoivat. Tiedän mistä puhun, olin Poisonin heavy user, siinä määrin että nykyään kauhistuttaa. Mutta enpä ollut ainoa, täälläkin muutama tainnut muistella loppukasarin ja alkuysärin poisonin huuruisia vuosia :)
Takaisin Amberiin. Pidän, mutta aiemmasta Poison/Opium- yliannostuksesta johtuen jäänee enimmäkseen iltarientoihin (jos ja kun niiden aika vielä joskus koittaa).
Olen itse käyttänyt tätä päivätuoksuna töissä! Tilasin sitten hätäisesti uuden pullon netistä kun tarvitsin lisää ja olinkin hädissäni vahingossa tilannut L'eau Amberia - mikä on huonompi ja tylsempi versio.
Mistä tilasit Amberin?
Anteeksi parfyymikansa. Sekoitin tuoksut ja palaan jaarittelemaan Pradan Ambereista:
Prada Amber - huono(mpi)
Prada L'eau Amber - Ihana, täydellinen
Ja ongelmani on just se, etten löydä L'eau Amberia enää mistään :( Tänään apeana suihkuttelin itseni pelkällä Amberilla ja vierailin tuoksuvana kirjastossa ja kaupassa. Minäkin olen alkanut arvostaa korona-ajan tuoksumahdollisuuksia. Maskit suojaavat muita, eikä avokonttorissa kukaan kärsi tuoksupilvestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.
Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.
Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä.
Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita
Pradan Amber on sellainen "boss lady" tuoksu. Ei yritä miellyttää ketään, vahva, vähän maskuliininen, erottuva, laatua huokuva, kylmä. Ei silti ympäristöä tukahduttavan päällekäyvä. Sellainen "don't dare to f...ck with me" vaikutelma tulee siitä. Vaatii käyttäjältään vahvaa itseluottamusta, tuoksu ja sen kantaja huomataan. Ahh, niin upea tuoksu, klassikko.
Kiitos, tsekkaan tämän.
Tsekkasin Pradan Amberin Fragranticasta, ja laitoin tilaukseen. Nyt olen pari päivää testaillut, ja täytyy sanoa, että ei tämä tosiaan mikään kevyen kesäpäivän kuulas tuoksu ole. Voimakas, päällekäyvä, tumma, itämainen. Ensivaikutelma oli kuin olisi astunut sisään itämaiseen tummasävyiseen kauppaan, jonka ilmassa leijuu muistoja sen kymmenestä eri suitsukkeesta. Muutaman tunnin jälkeen tuli äkillinen takauma tai aikamatka 1980- luvun lopulle, jossa YSL Opium ja Diorin Poison dominoivat. Tiedän mistä puhun, olin Poisonin heavy user, siinä määrin että nykyään kauhistuttaa. Mutta enpä ollut ainoa, täälläkin muutama tainnut muistella loppukasarin ja alkuysärin poisonin huuruisia vuosia :)
Takaisin Amberiin. Pidän, mutta aiemmasta Poison/Opium- yliannostuksesta johtuen jäänee enimmäkseen iltarientoihin (jos ja kun niiden aika vielä joskus koittaa).
Olen itse käyttänyt tätä päivätuoksuna töissä! Tilasin sitten hätäisesti uuden pullon netistä kun tarvitsin lisää ja olinkin hädissäni vahingossa tilannut L'eau Amberia - mikä on huonompi ja tylsempi versio.
Mistä tilasit Amberin?
Anteeksi parfyymikansa. Sekoitin tuoksut ja palaan jaarittelemaan Pradan Ambereista:
Prada Amber - huono(mpi)
Prada L'eau Amber - Ihana, täydellinen
Ja ongelmani on just se, etten löydä L'eau Amberia enää mistään :( Tänään apeana suihkuttelin itseni pelkällä Amberilla ja vierailin tuoksuvana kirjastossa ja kaupassa. Minäkin olen alkanut arvostaa korona-ajan tuoksumahdollisuuksia. Maskit suojaavat muita, eikä avokonttorissa kukaan kärsi tuoksupilvestäni.
😈 se on L'Eau Ambree Prada
En ole sen arvoinen kun ei nimikään mene oikein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena opiskelijana rahat olivat usein tiukalla niin hajuvesiin sekä meikkeihin löytyi aina pennosia. Pyysin hajuvesiä myös lahjaksi poikaystävältäni synttäreinä ja jouluisin.Toistakymmentä pulloa oli aina kerrallaan käytössä mutta myin kirpuilla eteenpäin niitä mitä ei tullut juuri käytettyä. Nyt taas meinaa tämä tuoksuinnostus nostaa päätään ja tämän ketjun lukeminen vain pahentaa asiaa 😁
Sulje sivusto ja pakene kun vielä voit. Olen pahassa ostokierteessä kun täällä on liikaa kaikkia ihania suosituksia joita on ihan pakko saada.
Tässä on oikeasti perää, tuoksujen osteluun voi koukuttua niin ettei se ole enää hauskaa. Tai jos on tyttäriä/muita naispuolisia, joille voi jaella hutejaan, niin sitten 😀 mutta ihan sama kuin kaikessa shoppaamisessa, tauko on välillä ihan must.
Aika monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia tuoksuja päivittäin.
Aika monella kulinaristilla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia makuelämyksiä päivittäin. Mikä "ongelma" se on? Lähes aina on parempi vaihtoehto testailla kuin ostella sokkona (vähän riippuen täyden pullon hinnasta, postikuluista jne.)
Ennen Sokos oli sellainen, mistä sai testeritä hyvin. Oli aika vapaasti jopa esillä. Minä vaikka maksaisin euron pari noista jos olisi avoimesti tarjolla, mutta kivijalkakaupat pelaavat näytepulloilla. Testeripullosta pystyy paremmin tutkimaan tuoksun käytöstä ja sopivuutta.
Huuto netissä monikin myy testereitä, mutta kolme neljä ekeä millistä ja postit päälle on jotain järjetöntä. Onneksi jotkut nettikaupat tarjoavat testerimahdollisuuden.
Tuoksuista on tullut monelle intohimoinen harrastus vrt viinin maistelu tai erikoisoluet. Ehkä tämä testeriskene vielä kehittyy, tai tuoksujen swappaus harrastajien kesken. Minusta on hauska lukea Fragranticaa kun siellä on selvästi tuoksuja pitkään harrastaneita/herkkänenäisiä. Onhan tuo jonkinlaista hiukan ylellistä leikkiä, mutta kilot eivät ainakaan kerry tuoksujen maailmassa! Lompakko voi kyllä oheta sitten helpostikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenzo Amour kirjoitti:
Jotain piristystä kaivataan täälläkin. Budjetti ei anna periksi tilailla nyt sokkona mitään, jos ja kun (todennäköisesti) hankala nenäni heittää kapuloita rattaisiin tykkäyksen suhteen. Testailemaan ei nyt pääse. Himottaisi tilata muutama näyte Notinolta (niitä kookostuoksuja...) mutta tuleehan niistäkin muutamasta jo hintaa. Mietin, pitäisikö tilata joku vanha suosikki vuosien takaa? Onko teillä tapana ostaa jotain tuoksuja, joita käytitte joskus ammoisina aikoina? Huvittaisi tilata Clinique Happy, joka muistuttaa graduajoista, Cacharelin Amor Amor, joka muistuttaa häiden suunnittelusta tai sitten Armanin Si Passione, joka muistuttaa elämäni parhaasta keväästä kolme vuotta sitten.
Hauska tuo graduaikojen Happy, koititko psykologisesti buustata tekemistä sillä? 😆 Mulle se gradun vääntäminen oli niin tuskan ja työn takana, siihen viitaten kommentoin. Olisin kaivannut pientä "Happy" time plaseboa.
Minäkin olen nostalgisoinut vanhoja tuoksuja, juuri tilasin tuon Nina Riccin Love in Parisin. Yksi toinen tuoksu, jota käytin aiemmin ja tilasin nyt uudestaan on YSL:n Yvresse. Siitäkin on kivoja muistoja.
Se uusi versio, kulmikas pullo eikä enää shampanjakorkin muotoinen, muistuttaa tuoksultaan enemmän sitä entistä Yvresse Legereä, ainakin sen perusteella mitä vuosia sitten Pariisissa käydessäni tavaratalossa tuoksuttelin. Toisaalta ihan hyvä, koska se ysärin tuoksu oli aika päällekäyvä, voisi aiheuttaa kanssaihmisille sairaskohtauksia =)
Yvresse on hieno, ylellinen, makea ja juhlava. Muistan sen seitsemäntoista vuoden takaa ja sopii hyvin talveen ja joulun alle. Harmi että tuota ei enää näe. Jotain erottuvaa siinä on, olisipa kiva löytää joku sitä läheisesti muistuttava.
Cinema on taas jotenkin vaikeampi YSL. Raskaahko. Ei auennut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä oli sellanen blind buy ettei mitään järkeä. Cacharelin "Yes I am Pink First".
Saas nähdä, mitä sieltä tulee. Fragranticassa joku sanoi, että se tuoksuu ylikypsältä banaanilta.
Minulla on tämä tuoksu. Se on makea, mausteinen ja kuitenkin jotenkin pehmeä. Aika ”tyttömäinen”, mutta itse pidän kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena opiskelijana rahat olivat usein tiukalla niin hajuvesiin sekä meikkeihin löytyi aina pennosia. Pyysin hajuvesiä myös lahjaksi poikaystävältäni synttäreinä ja jouluisin.Toistakymmentä pulloa oli aina kerrallaan käytössä mutta myin kirpuilla eteenpäin niitä mitä ei tullut juuri käytettyä. Nyt taas meinaa tämä tuoksuinnostus nostaa päätään ja tämän ketjun lukeminen vain pahentaa asiaa 😁
Sulje sivusto ja pakene kun vielä voit. Olen pahassa ostokierteessä kun täällä on liikaa kaikkia ihania suosituksia joita on ihan pakko saada.
Tässä on oikeasti perää, tuoksujen osteluun voi koukuttua niin ettei se ole enää hauskaa. Tai jos on tyttäriä/muita naispuolisia, joille voi jaella hutejaan, niin sitten 😀 mutta ihan sama kuin kaikessa shoppaamisessa, tauko on välillä ihan must.
Aika monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia tuoksuja päivittäin.
Aika monella kulinaristilla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia makuelämyksiä päivittäin. Mikä "ongelma" se on? Lähes aina on parempi vaihtoehto testailla kuin ostella sokkona (vähän riippuen täyden pullon hinnasta, postikuluista jne.)
Ennen Sokos oli sellainen, mistä sai testeritä hyvin. Oli aika vapaasti jopa esillä. Minä vaikka maksaisin euron pari noista jos olisi avoimesti tarjolla, mutta kivijalkakaupat pelaavat näytepulloilla. Testeripullosta pystyy paremmin tutkimaan tuoksun käytöstä ja sopivuutta.
Huuto netissä monikin myy testereitä, mutta kolme neljä ekeä millistä ja postit päälle on jotain järjetöntä. Onneksi jotkut nettikaupat tarjoavat testerimahdollisuuden.
Tuoksuista on tullut monelle intohimoinen harrastus vrt viinin maistelu tai erikoisoluet. Ehkä tämä testeriskene vielä kehittyy, tai tuoksujen swappaus harrastajien kesken. Minusta on hauska lukea Fragranticaa kun siellä on selvästi tuoksuja pitkään harrastaneita/herkkänenäisiä. Onhan tuo jonkinlaista hiukan ylellistä leikkiä, mutta kilot eivät ainakaan kerry tuoksujen maailmassa! Lompakko voi kyllä oheta sitten helpostikin.
Sain eilen Wiklundilta (Turun Sokos) Mon Paris -näytteen, kun ostin 9.95 euron nilkkasukat! Viimeksi olen saanut näytteen ison kosmetiikkaoston yhteydessä vuosia sitten - niin monta vuotta, että katutason kassat olivat siihen aikaan siinä keskellä ympyrän muodossa ja näyte oli Michael Korsin Wonderlust Sensual Essence, taisi olla juuri tulossa markkinoille silloin. Nämä kaksi ovat ainoat tuoksunäytteet, jotka olen koskaan Wikkeltä saanut, meikkivoidenäytteitä ja muita voidenäytteitä olen saanut sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuista on tullut monelle intohimoinen harrastus vrt viinin maistelu tai erikoisoluet. Ehkä tämä testeriskene vielä kehittyy, tai tuoksujen swappaus harrastajien kesken. Minusta on hauska lukea Fragranticaa kun siellä on selvästi tuoksuja pitkään harrastaneita/herkkänenäisiä. Onhan tuo jonkinlaista hiukan ylellistä leikkiä, mutta kilot eivät ainakaan kerry tuoksujen maailmassa! Lompakko voi kyllä oheta sitten helpostikin.Sain eilen Wiklundilta (Turun Sokos) Mon Paris -näytteen, kun ostin 9.95 euron nilkkasukat! Viimeksi olen saanut näytteen ison kosmetiikkaoston yhteydessä vuosia sitten - niin monta vuotta, että katutason kassat olivat siihen aikaan siinä keskellä ympyrän muodossa ja näyte oli Michael Korsin Wonderlust Sensual Essence, taisi olla juuri tulossa markkinoille silloin. Nämä kaksi ovat ainoat tuoksunäytteet, jotka olen koskaan Wikkeltä saanut, meikkivoidenäytteitä ja muita voidenäytteitä olen saanut sitten enemmän.
Juuri käväisin minäkin Wikkellä testailemassa tuoksuja, en kuitenkaan osannut ostopäätöstä tehdä.
Ja kuinka ollakaan, mietin mielessäni, että mihinkähän ne kaikki tuoksunäytteet mahtavat mennä, kun en itse ole tainnut saada kuin kerran vuosien aikana heiltä näytteen. Ja siis kyllä olen ahkeraan siellä parfyymipuolella(kin) rampannut ja aikas paljon ostanut tuoksuja ja vaikka mitä. :)
Ahhh, kevätaurinko ja saa kaivella kaapista vähän kepeämpiä tuoksuja taas käyttöön 😍
Kuulin muuten tänään kyllä painajaismaisia uutisia työkaverilta, joka sairasti koronan 4 kk sitten. Hänellä ei ole hajuaisti palautunut vieläkään! Sanoo että makuaisti alkaa kohta olla jo normaali mutta ei edelleenkään haista mitään.
Se etten voisi tuoksutella ihania parfyymejä on minulle jo iso syy vältellä koronaa parhaani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuista on tullut monelle intohimoinen harrastus vrt viinin maistelu tai erikoisoluet. Ehkä tämä testeriskene vielä kehittyy, tai tuoksujen swappaus harrastajien kesken. Minusta on hauska lukea Fragranticaa kun siellä on selvästi tuoksuja pitkään harrastaneita/herkkänenäisiä. Onhan tuo jonkinlaista hiukan ylellistä leikkiä, mutta kilot eivät ainakaan kerry tuoksujen maailmassa! Lompakko voi kyllä oheta sitten helpostikin.Sain eilen Wiklundilta (Turun Sokos) Mon Paris -näytteen, kun ostin 9.95 euron nilkkasukat! Viimeksi olen saanut näytteen ison kosmetiikkaoston yhteydessä vuosia sitten - niin monta vuotta, että katutason kassat olivat siihen aikaan siinä keskellä ympyrän muodossa ja näyte oli Michael Korsin Wonderlust Sensual Essence, taisi olla juuri tulossa markkinoille silloin. Nämä kaksi ovat ainoat tuoksunäytteet, jotka olen koskaan Wikkeltä saanut, meikkivoidenäytteitä ja muita voidenäytteitä olen saanut sitten enemmän.
Juuri käväisin minäkin Wikkellä testailemassa tuoksuja, en kuitenkaan osannut ostopäätöstä tehdä.
Ja kuinka ollakaan, mietin mielessäni, että mihinkähän ne kaikki tuoksunäytteet mahtavat mennä, kun en itse ole tainnut saada kuin kerran vuosien aikana heiltä näytteen. Ja siis kyllä olen ahkeraan siellä parfyymipuolella(kin) rampannut ja aikas paljon ostanut tuoksuja ja vaikka mitä. :)
Samoin minä olin siellä testailemassa tuoksuja, ja oikastaan tulin ostamaan Narciso Rodriquezin Narciso Ambréen (se miinus 20 prossaa tuoksuista -kampanja houkutteli), mutta pari spritsausta ranteeseen ja tuoksu oli hävinnyt sillä aikaa kun pyörin siellä vaatteiden joukossa. Eikä se tuoksu itsessäänkään niin hyvältä nenääni tuoksunut kuin viime vuonna pari kertaa kokeillessani. Ikävää sinänsä. Toinen vaihtoehto oli Guccin Guilty Love Edition XXI, joka syreenintuoksuineen on aivan ihana ja pysyikin kauan ranteessa, ihan iltamyöhään saakka, mutta ehkä se sittenkin on liikaa samanlainen omistamani Versace Pour Femmen kanssa, vähän puuterisempi vain. En taida kumminkaan sitä ostaa.
Muita kokeilemini olivat La Bellen (JPG) uusi intensiivinen versio, joka on mahtavan hyvä, mutta liian samanlainen alkuperäisen kanssa, joten unohdan sen siksi aikaa, kunnes saan alkuperäisen loppuun - ehkä seuraavan parin vuoden aikana. Uutta La Vie Est Belleä spritsasin myös (oli käsissä messevät tuoksut, mutta kuka välittää näin maskien käytön aikana :D) ja onkin ainoa LVEB, josta olen pitänyt. Kotona illalla sen loppuna tuoksui ihana kookoksen viffaus. Wikkeltä ei kuitenkaan mukaan lähtenyt kuin ne Happy Socks -nilkkasukat ja se Mon Paris -näyte.
Vaihdoin sitten torin toiselle puolelle (edelleen kiertotietä käyttäen, sillä vaikka se pirun parkkihalli onkin jo valmis, torin kansi ei ole!) ja kävin vielä Stockalla nuuhkimassa pulloja. Koko reissun eniten mielenkiintoani herättänyt tuoksu oli siellä, eli Cacharelin Yes I Am Glorious pastellinpersikkaisessa huulipunapullossa (joo, pullo on kamalan lapsellinen). Mehukkaankukkainen kesätuoksu, eikä maksakaan kuin vain neljäkymppiä! Siinä minulle uusi kesätuoksu, tosin toivon sen saapuvan myös Wikkelle, jotta seuraavan kerran kun on jokin miinus 20 prossaa -päivä, saisin sen vieläkin halvemmalla. :D
Se lainaamasi kommentoija.
Päivän eläin on Elephant. Vihreä alkutöräys jäi yhdellä suihkauksella lyhytkestoiseksi, mytta vehreys palaa pohjatuoksuun (takana 9 h) yhdessä kaakaon, santelin ja kookoksen kanssa. Kookos on vihreä, ei överi eikä aurinkorasva, mutta 2 suihkausta saattaisi muuttaa asetelmaa. Hyvin unisex, minusta ei-makea gourmand. Herättää jälkiruoka-ajatuksia, muttei heilauta verensokereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenzo Amour kirjoitti:
Yvresse on hieno, ylellinen, makea ja juhlava. Muistan sen seitsemäntoista vuoden takaa ja sopii hyvin talveen ja joulun alle. Harmi että tuota ei enää näe. Jotain erottuvaa siinä on, olisipa kiva löytää joku sitä läheisesti muistuttava.
Cinema on taas jotenkin vaikeampi YSL. Raskaahko. Ei auennut minulle.
Kyllä se uudempi Yvresse kulmikkaassa pullossa muistuttaa hyvin paljon alkuperäistä, kannattaa hankkia jos alkuperäisestä tykkäsit. Ei ole ihan yhtä vahva ja syvä, mutta koostumus on pysynyt uskollisena alkuperäiselle. Pysyvyyskin erittäin hyvä, itsellä tuoksui vielä aamulla, kun edellisenä päivänä suihkautin.
Minun nenään Gucci Rush tuoksui aikoinaan lähinnä hyttysmyrkylle, eli en tykännyt yhtään. Guccilta on kyllä ollut montakin suosikkia, mm. Gucci III, Gucci Envy me, Gucci II.