Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena opiskelijana rahat olivat usein tiukalla niin hajuvesiin sekä meikkeihin löytyi aina pennosia. Pyysin hajuvesiä myös lahjaksi poikaystävältäni synttäreinä ja jouluisin.Toistakymmentä pulloa oli aina kerrallaan käytössä mutta myin kirpuilla eteenpäin niitä mitä ei tullut juuri käytettyä. Nyt taas meinaa tämä tuoksuinnostus nostaa päätään ja tämän ketjun lukeminen vain pahentaa asiaa 😁
Sulje sivusto ja pakene kun vielä voit. Olen pahassa ostokierteessä kun täällä on liikaa kaikkia ihania suosituksia joita on ihan pakko saada.
Tässä on oikeasti perää, tuoksujen osteluun voi koukuttua niin ettei se ole enää hauskaa. Tai jos on tyttäriä/muita naispuolisia, joille voi jaella hutejaan, niin sitten 😀 mutta ihan sama kuin kaikessa shoppaamisessa, tauko on välillä ihan must.
Aika monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia tuoksuja päivittäin.
Joo, täällä yksi levoton nenä, joka tykkää nimenomaan testaamisesta. Mulla taas ei ole tarvetta omistaa kokonaista pulloa mitään tuoksua - vain kahden kohdalla olen edes harkinnut - , eikä halua sitoutua yhteen tuoksuun pitkäksi aikaa. Näytteistäni tulisi yhteensä 10 pullollista, mutta milli sitä, toinen tätä sopii minulle paremmin. En saisi pullollista käytettyä loppuun, ja se harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen tarve voi tosiaan viedä niin mennessään että tulee liikaakin huteja sokkona ostamisesta. Köyhtyy vähemmän kun hankkii riittävästi näytteitä, muita tuoksutuotteita kuten suihkugeelit, saippuat, suitsukkeet, tuoksuöljyt kynttilälyhtyihin. Tuoksujen tarve voi olla virikkeiden tarvetta, boostia aisteille tylsyyteen, tms. Siihen sen ei tarvitse aina olla pullollinen hajuvettä.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua muutenkin on ihanaa. Koostumus, vaahto, ja ennenkaikkea tuoksu! Rakastan puhdasta saippuan tuoksua, se jos mikä on minulle Välimerenmaista muistuttava tuoksu. Italiassa, Espanjassa ja Turkissa esim. kaikissa voi tuntea ilmassa puhdasta saippuan tuoksua jota täällä meillä ei esiinny. Se saippuan tuoksu sekoittuu milloin mihinkin, kahviin, viherkasveihin, kukkiin, asfalttiin, meren tuoksuun, pakokaasuun, grillattuun ruokaan. Tuliaisina on matkoilta palatessa ollut saippuaa, jopa pyykinpesuaineita jos autolla on liikuttu.
Nestesaippuat ei yleensä yllä ihan samaan, ellei sitten ole vähän parempilaatuisia ja kalliimpia. Palasaippua on halpaa ja tuoksuu fantastiselta.
Äidillä oli tapana tuoda Espanjan reissuiltaan myrurgian maja- saippuoita. Lapsen nenään ne tuoksuivat ylimaalisen ihanalta. Tekisi mieli ostaa, kun enää en edes muista, miltä tuoksuivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua muutenkin on ihanaa. Koostumus, vaahto, ja ennenkaikkea tuoksu! Rakastan puhdasta saippuan tuoksua, se jos mikä on minulle Välimerenmaista muistuttava tuoksu. Italiassa, Espanjassa ja Turkissa esim. kaikissa voi tuntea ilmassa puhdasta saippuan tuoksua jota täällä meillä ei esiinny. Se saippuan tuoksu sekoittuu milloin mihinkin, kahviin, viherkasveihin, kukkiin, asfalttiin, meren tuoksuun, pakokaasuun, grillattuun ruokaan. Tuliaisina on matkoilta palatessa ollut saippuaa, jopa pyykinpesuaineita jos autolla on liikuttu.
Nestesaippuat ei yleensä yllä ihan samaan, ellei sitten ole vähän parempilaatuisia ja kalliimpia. Palasaippua on halpaa ja tuoksuu fantastiselta.
Äidillä oli tapana tuoda Espanjan reissuiltaan myrurgian maja- saippuoita. Lapsen nenään ne tuoksuivat ylimaalisen ihanalta. Tekisi mieli ostaa, kun enää en edes muista, miltä tuoksuivat?
Aivan ihanilta edelleen!
Toin aina Kreikan lomilta paikallisia saippuoita. Ne on nyt käytetty, voi kun pääsisi jo Kreikkaan!
Mulle ainakin hyvät tuoksut ja niiden luomat tunnelmat ovat tuoneet lohtua tämän korona-ajan keskellä. Kun ei voi tavata ihmisiä, ei pääse matkustamaan, ei voi nauttia kaupoissa kiertelystä, tarvitsee jotain kaunista ja ihanaa.
Huteja on mullekin tullut parfyymien sokko-ostoista, ja olen niitä sitten kierrättänyt( antanut, myynyt FB-kirppiksellä).
Nyt odotelen Lykolta Valentinon uutta tuoksua, Donna Born in Roma Yellow Dream. Sitruunaa, ruusua ja valkoista myskiä..
Vierailija kirjoitti:
Toin aina Kreikan lomilta paikallisia saippuoita. Ne on nyt käytetty, voi kun pääsisi jo Kreikkaan!
Mulle ainakin hyvät tuoksut ja niiden luomat tunnelmat ovat tuoneet lohtua tämän korona-ajan keskellä. Kun ei voi tavata ihmisiä, ei pääse matkustamaan, ei voi nauttia kaupoissa kiertelystä, tarvitsee jotain kaunista ja ihanaa.
Huteja on mullekin tullut parfyymien sokko-ostoista, ja olen niitä sitten kierrättänyt( antanut, myynyt FB-kirppiksellä).
Nyt odotelen Lykolta Valentinon uutta tuoksua, Donna Born in Roma Yellow Dream. Sitruunaa, ruusua ja valkoista myskiä..
Mä käytän kreikkalaista saippuaa! Sitä saa suomesta Minervalta (hakusivu, "saippua") http://www.minerva-cosmetics.net/product_search.php ja Viisasten torilta http://www.viisastentori.fi/kauppa/?q=kuvasto&page=1
Chanelin 'Coco' on ollut minulle aivan liian tuju tuoksu, vaikka pidän muuten todella paljon niistä lämpimän mausteisista tuoksivivahteista mitä siinä on ja se tuoksuu aivan taivaalliselta monilla muilla naisilla, mutta ostin siitä saippuaversion ja se tuoksu kylppärissä on aivan ihana ja kesti monta kuukautta kun pidin kyseistä Coco-saippuaa telineessä hyllyn päällä.
Vierailija kirjoitti:
Balenciaga Paris ja minä kävimme yhdessä auringossa kävelyllä. Se oli hyvää seuraa. Kuiva, vihreänlehtevä, puolimakea, patsulinen. Kävellessä häipyi eilisen punaviinisession seuraukset ja mieli piristyi. Koska Parisissa on orvokkia mutta se ei ole makea, laitoin päälle vielä I Love Cosmeticsin kuplivan makeata Violet Dreams spraytä. Täydellistä.
Ihana perjantai! Tuoksukaa hyvälle!
Eikö samainen Balenciaga (Palenssi-naakka :D ) tehnyt aiemmin sitä makeaa mehumaista kasaripommi Rumbaa? Sittemmin sitä alkoi tehdä Ted Lapidus mutta eri koostumuksin?
Näköjään sellainen tullut kuin Ted Lapidus Rumba Passion, jossa on riisuttu niitä hunajaisia ja hedelmäisiä makeita raaka-aineita ja jätetty kukat päällimmäisiksi. Pullo näyttää ainakin kiihkeä punamustalta :D Kellään kokemusta siitä?
Tänään suihkautin Chanelin No. 5 L’Eau:ta ja tämä on aivan ihastuttava. Kevyt, hienostunut, hieman saippuamainen ja tuo alkuperäisen vitosen parhaat puolet esille modernilla tavalla. 🤎
Aiotteko jo pian ottaa kevättuoksunne käyttöön? :)
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna, vapaapäivän kunniaksi (vielä mennään MKK:lla) järjestelin talvituoksut arkistoon ja otin kevätboksin esille huomisesta lähtien. Eilinen kevätaurinko sinetöi päätöksen, jota kalenterikuukausi on viitoittanut...katsotaan, kuinka menee, lähes koko kevätboksi on uutta (lajiteltu discovery seteistä odottamaan oikeaa vuodenaikaa) ja ilmeisesti myös kovin kukkaista, mikä voi olla haastavaa tai täysin mahdotonta. Mutta, mutta, jos huteja tulee paljon, ei ole syytä pysyä ostolakossa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna, vapaapäivän kunniaksi (vielä mennään MKK:lla) järjestelin talvituoksut arkistoon ja otin kevätboksin esille huomisesta lähtien. Eilinen kevätaurinko sinetöi päätöksen, jota kalenterikuukausi on viitoittanut...katsotaan, kuinka menee, lähes koko kevätboksi on uutta (lajiteltu discovery seteistä odottamaan oikeaa vuodenaikaa) ja ilmeisesti myös kovin kukkaista, mikä voi olla haastavaa tai täysin mahdotonta. Mutta, mutta, jos huteja tulee paljon, ei ole syytä pysyä ostolakossa. ;)
Aa, olet ennenkin maininnut tuosta, että sinulla on uusi kevätboksi odottamassa! Eilen ja toissapäivänä oli ihana lämmittävä auringonpaiste aamulla. Itselleni kukkaistuoksut ovat etenkin nykyään haastavia.. Kaipaan syvempää, tummempaa.
SOTD Lancomen La Nuit Tresor A la Folie. Yksi parhaita vaniljatuoksuja. Ihana täyteläinen, makea, syvä vanilja, johon sekoittuu marjoja. Gourmandtuoksu ehdottomasti, ja tänään kaipasi jotain makeaa ja herkullista tylsähköön maanantaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena opiskelijana rahat olivat usein tiukalla niin hajuvesiin sekä meikkeihin löytyi aina pennosia. Pyysin hajuvesiä myös lahjaksi poikaystävältäni synttäreinä ja jouluisin.Toistakymmentä pulloa oli aina kerrallaan käytössä mutta myin kirpuilla eteenpäin niitä mitä ei tullut juuri käytettyä. Nyt taas meinaa tämä tuoksuinnostus nostaa päätään ja tämän ketjun lukeminen vain pahentaa asiaa 😁
Sulje sivusto ja pakene kun vielä voit. Olen pahassa ostokierteessä kun täällä on liikaa kaikkia ihania suosituksia joita on ihan pakko saada.
Tässä on oikeasti perää, tuoksujen osteluun voi koukuttua niin ettei se ole enää hauskaa. Tai jos on tyttäriä/muita naispuolisia, joille voi jaella hutejaan, niin sitten 😀 mutta ihan sama kuin kaikessa shoppaamisessa, tauko on välillä ihan must.
Aika monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia tuoksuja päivittäin.
Ehkä joillain. Luulen kuitenkin, että useimmat kuitenkin testaavat uusia tuoksuja vain ajoittain.
Minulla tulee tilattua kerralla useita näytteitä, jotka käyn läpi ja sitten en tilaa uusia vähään aikaan. Jos joku testaamani tuoksu on todella ihana, ostan sen tai laitan sen ostoslistalle myöhemmin hankittavaksi. En ole keräilijä, tavoitteenani ei ole ostaa mahdollisimman monta hajuvettä, enkä koskaan osta sokkona. N50
Givenchy Gentleman Originale rinnuksissa tänään.
Ei varmastikaan ole samanlainen patsuli- ja sivettipommi kuin joskus muinoin, mutta tämä uusin formulaatio (vuodesta 2019 valmistettu) on hyvä esimerkki tuoksusta, jossa alkuperäistä jäkäläpohjaa on onnistuttu aika hyvin korvaamaan muilla ainesosilla. Pohja ei toki ole sammaleisen syvä, mutta ei toisaalta myöskään ohut, vaan miellyttävän lämmin patsulin, hunajan ja miedon synteettisen sivetin toimiva avioliitto.
Mainittakoon Jaguar for Men (jota valmistaa Lalique) sekä Lapidus pour Homme parina lisäesimerkkeinä miesten klassikoista, joiden reformulaatioissa pohja on onnistuttu pitämään elinvoimaisena. Alle vitosen maksavaa Jovan Sex Appealia unohtamatta! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella kulinaristilla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia makuelämyksiä päivittäin. Mikä "ongelma" se on? Lähes aina on parempi vaihtoehto testailla kuin ostella sokkona (vähän riippuen täyden pullon hinnasta, postikuluista jne.)
Miekin hoksasin nyt auringon paistaessa että taitaa olla kevättuoksujen aika. Noh, menin sitten tilaamaan Eclat d'arpegen, kun tuo mun 5ml 4 esteri tuoksui 100x paremmalta kuin joulukuussa, kun sen notinolta kotiutin. Heitin tokmannilta 30ml pullon ostoskoriin ja lisäksi 30ml Gucci Rushin, kun sitä olen halunnut testata ja yli 50e tilauksistahan tokmannilla uudet asiakkaat saa - 10€ jos tilaa uutiskirjeen. Säästin siis rahaa tässä, hah.
Vierailija kirjoitti:
Miekin hoksasin nyt auringon paistaessa että taitaa olla kevättuoksujen aika. Noh, menin sitten tilaamaan Eclat d'arpegen, kun tuo mun 5ml 4 esteri tuoksui 100x paremmalta kuin joulukuussa, kun sen notinolta kotiutin. Heitin tokmannilta 30ml pullon ostoskoriin ja lisäksi 30ml Gucci Rushin, kun sitä olen halunnut testata ja yli 50e tilauksistahan tokmannilla uudet asiakkaat saa - 10€ jos tilaa uutiskirjeen. Säästin siis rahaa tässä, hah.
5 ml testeri siis, puhelin kirjoitteli omiaan.
Onko kellään kokemuksia tuosta Gucci Rushista, onko millainen tuoksu?
Alkoi kaapissa tila loppua, siksipä siirsin talvi- ja syystuoksujani vanhaan kannelliseen peltirasiaan (muisto 70-luvulta, lapsuudenkodistani peräisin), jonka vuorasin vaaleanliilalla silkkihuivilla. Sinne meni niin La Belle kuin Burberry Her Intense kuin Narciso Poudréekin ja muutama muu. Samalla kaivoin kevät- ja kesätuoksujani, mm. Hibiscus Palm, Magnolia Nobile ja Versace Pour Femme vähän paremmin saataville. Vaikka kylmenevää luvataan loppuviikolle, tuoksujen osalta talvi saa minulle olla tässä. :)
Tänään tuoksunani on Kenzon World Power edp - vaikka tämä ulostuloni jonkun päivän nyt pilasikin. :D
Tuoksujen tarve voi tosiaan viedä niin mennessään että tulee liikaakin huteja sokkona ostamisesta. Köyhtyy vähemmän kun hankkii riittävästi näytteitä, muita tuoksutuotteita kuten suihkugeelit, saippuat, suitsukkeet, tuoksuöljyt kynttilälyhtyihin. Tuoksujen tarve voi olla virikkeiden tarvetta, boostia aisteille tylsyyteen, tms. Siihen sen ei tarvitse aina olla pullollinen hajuvettä.