Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19268)

Vierailija
5461/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoi ranskankielentaitoiset, miten tuo Kurkdjian äännetään?

Kurkdjian lienee armenialainen nimi, mutta tässä Baccarat Rouge mainoksessa kuuluu Maison Francis Kurkdjian:

Vierailija
5462/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanelin Coco Mademoisellesta kokemuksia? Fragantica ehdottaa sitä minulle aina omien suosikkituoksujeni yhteydessä. En pääse minnekään haistelemaan joten kuvailu olisi kiva saada 😊

Eilen suihkautin ranteeseen ja tytär sanoi, että tuoksun ulkomailta.

Ilmeisesti sai takauman jostain lomamatkalta.

Hyvä tuoksu, mutta ei ainutlaatuinen.

Minusta tuo on monen vakiotuoksu, koska se on laadukas, aikaa kestävä, tyylikäs ja pysyy hyvin iholla. Tai mitä nämä sillage ja projection ovat suomeksi. Käsittääkseni hyvin myyty Chanelin sarjasta ja varmasti monen edullisemman tuoksun esikuva. Fragranticassa tuo tulee minullakin jostain syystä usein vastaan ja arvelen että se edustaa jotain hyvin nykyaikaista ja kuitenkin samalla klassista tuoksunuotticomboa, josta on helppo pitää. Ja sopii moneen käyttöön ja ikäänkin tyylikkyytensä takia.

Minulla Chanelin Coco Mademoiselle haiskahtaa pilaantuneille vadelmille ja märälle mullalle  :(

Molemmat Edt ja Edp, mutta joillakin tutuilla se tuoksuu ihan hyvältä, heillä taitaa olla Edt.

Chanelin Chance on parempi minun iholla, se pysyy raikkaana.

Olen se joka aiemmin valitti että jotkut tuoksut menee miesmäisiksi iholla, etenkin ne jotka sisältää luumua. Taisi löytyä jokunen kohtalotoverikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5463/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisittain, mainoksen mukaan Kyrdzaan. Olisin veikannut hiljaista d:tä.

Vierailija
5464/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista, onko tässä ketjussa vielä ruodittu Amouagea. Pöydälläni odottaa useita näytteitä. Näistä olen testannut Epic Womania ja Jubilation 25 Womania. Kyseessä ns. esitestaus käsivarsiin, jota seuraa sitten varsinainen testi eli laitan hajuvettä niinkuin normaalisti sitä käyttäisin.) 

Epic Woman (Fragrantican mukaan "floral oriental") on selvästi sukua muille ruusu-oud-yhdistelmille, mm. Francis Kurkdjianin Oud silk/satin moodille. Suurin yhtäläisyys on kuitenkin Frederic Mallen Portrait of a Ladyn kanssa. Jostain syystä en pitänyt Ladysta ollenkaan, mutta Epicistä pidän kovasti. Epicin ruusu on raikkaampi, kokonaisuus minusta paljon moniulotteisempi ja, miten sanoisin... rehevämpi ja kukkaisempi, vaikka onkin itämaisen mausteinen. Onneksi en pidä ruusu-oudeista ylipäätään niin paljoa että olisi pakko ostaa tämä, mutta laadukas tuoksu. 

Jubilation 25 Woman taas on aivan erilainen. Todella vaikuttava tuoksu, joka jakaa mielipiteitä, enkä ihmettele. Tämä on aivan jotain muuta kuin nykytrendit. Fragrantican mukaan tämä on "oriental floral", mutta minusta enemmän "fruity chypre". Tunnistan Mitsoukon; ehkä tämä on osittain homage sille. Samantyyppinen aromaattisen ja kukkais-hedelmäisen yhdistelmä. Kun lueskelin paria arviota, mainittiin myös Rochas Femme ja Diorella. En tunne kumpaakaan, mutta ymmärtääkseni Femmessa on kuminanuotti, niin kuin tässäkin (vaikka kuminaa ei mainita listassa). Kumina tuoksuu jodenkin nenään hielle. Yhden lukemani arvion mukaan J25 tuoksuu paitsi hikiselle kainalolle, myös käytetyille pikkareille... no, itse en (onneksi) havainnut ollenkaan sellaista. Häivähdys kainaloa kyllä ilmeni - hetkellisesti - mutta tämä tuoksuu silti niin hyvältä. Jotain samaa kuin Mitsoukossa, mutta Mitsouko on "helpompi"  ja vähemmän haastava tuoksu kuin J25. Voin käyttää Mitsoukoa vaikka joka päivä, mutta tätä en todellakaan laittaisi töihin! Minun on ehkä pakko ostaa pullo kun näyte loppuu.

Mielenkiintoinen merkki tämä Amouage! Superkallis, mutta laadukas. N50

Ei vielä :) Muistelinkin, että joku mainitsi tilanneensa. Omassa kiikarissa ovat Fate, Myths, Interlude ja Memoir, joko suitsuketta tai muuten sopivan haikeaa. En ole vie testannut yhtään, mutta kiinnostaa - noiden kesto mainitaan erinomaiseksi, joten näytteenkin voi odottaa riittävän pitkään.

Kumina ei varmaankaan sovi kaikille nenille, minäkin saan siitä vain ohimenevän, kevyen hikiassosiaation (Koublai Khan)

Minulla testerit Memoir, Figment ja Myths-tuoksuista odottavat.

Tässä välissä kokeilin Gold ja Dia-tuoksut. Molemmat aldehydis-kukkaisia. Gold oli niin mahdottoman saippuainen, todella pistävä, että oli pakko pestä se pois melkein heti. En viitsinyt odottaa sen asettumista, koska alku oli niin epämiellyttävä. Dia on samantyyppinen, muttei ihan niin pahan saippuainen. Kumpikaan ei ollut minun mieleeni. 

Toivottavasti jatko menee paremmin. :) SOTD Lutensin Chergui: hunaja, tupakka, heinä.

Vierailija
5465/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🌞🌲On kuuma, paahtavan helteinen päivä ja kävelen rapisevan kuivan metsikön halki ja saavun luonnontilassa olevalle niitylle. Ilma seisoo ympärilläni, hyönteiset pörräävät ja vedän syvään henkeä toivoen tallentavani tämän hetken ikuisiksi ajoiksi muistoihini - täydellinen kesäpäivä.🌾🌼

Balmain de Balmain (Pierre Balmain) ja unelma kesästä...😌

Vierailija
5466/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi Amouagea lisää testattu etätyöpäivän aikana. Ensi vaikutelmat tällaisia: 

Sunshine. En tiedä, mitä odotin nimen ja keltaisen pullon perusteella mutten ainakaan tätä. Yksinkertaistettuna aprikoosia ja kevyttä vesipiipputupakkaa. Sunshine on todellakin aurinkoinen, vaikka sen ainekset ovat epätavalliset. Minusta se on kuin myöhäisen iltapäivän lämpimän laiska auringonpaiste jonkin eteläisen kaupungin kadulla, istun vaikkapa kahvilassa ja seuraan maailman menoa. Todella ihana tuoksu. Tässä on paljon ulottuvuuksia joita en osaa eritellä sen kummemmin. Yksinkertainen Sunshine ei todellakaan ole. Makea, muttei ollenkaan äitelä. Lämmin keltainen väri sopii todella pullon sisältöön. Minusta tämä voisi olla kevyehkö oriental-gourmand. En muista haistaneeni mitään samankaltaista. Hermessencen Ambre narguilessa on myös hedelmäinen vesipiipun tuoksu, mutta eri hedelmät (omenaa, rommirusinaa, kirsikkaa) ja ihan toisenlainen tunnelma.  Sanoinko, että Sunshine on ihana?

Reflection. Raikas, viileä kukkaistuoksu. Läpikuultava. Tässä on vihreyttä, joka muistuttaa minua etäisesi Chanelin Cristallesta, vaikkei Reflection ole lainkaan niin karvas kuin Cristalle. Tämä on kaunis, hyvin tehty tuoksu, joka sopisi kesäpäivään. Ei ainutlaatuinen (en yleensä ole tämän tyyppisten tuoksujen ystävä, joten en osaa sanoa mutta minusta tuntuu, että tällaisia on aika paljon. Reflection on toki laadukas lajinsa edustaja, muttei ehkä ihan hintansa väärti. Käytän mielelläni testerin loppuun kunhan kesä vihdoin tulee.

Nämä ovat pitkäkestoisia tuoksuja. Jopa kevyen vihreä Reflection tuoksuu selvästi iholla 8 tunnin jälkeen, vaikka laitoin sitä vain yhden pienen suihkauksen.) 

Odotan mielenkiinnolla kolmea viimeistä testeriä, Figment, Myths ja Memoir, jotka ovat varmaankin taas siitä haastavammasta päästä. :) N50 

Vierailija
5467/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuttiin aiemmin miesten YSL - Y tuoksusta, joten pakko kommentoida oma mielipide kun kyseisen tuoksun kumppanilleni olen ostanut.

Kyseessä on hyvä tuoksu, joskin TODELLA voimakas. EdP versio miehelläni siis, ja jopa yksi suihkaus on niin voimakas että sen varmasti haistaa kaikki lähellä olijat. Mieheni laittoi suihkauksen kaulalle, ja paidallekin päätyneet pisarat olivat niin voimakkaa, että paita tuoksui Y:lle jopa pesun jälkeen. Joten vaikka itse olen suuri tuoksujen ystävä, niin en suosittele tätä tuoksuq miehelle joka on paljon muiden kanssa tekemisissä toimistolla/metrossa yms sillä se on niin voimakas, että voi todella ärsyttää joitain hajuherkkiä.

Lisäksi tuoksu on mielestäni ehdottomasti nuoremmille eli 20-35 vuotiaille sopivin, se on ”nuorekas” ja en osaisi kuvitella esim. yli 40v miehelle sopivaksi.

Vierailija
5468/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa tuoksuissa on alussa raikasta, kirpeää sitrusta, keskellä pläjäys kukkia ja pohjalla tanakkaa puuta, vetiveriä, myskiä, suitsuketta, pihkaa, ambraa jne.

Ongelma on se, että tuoksun vaiheet ovat täysin erilaiset. Harvoin niistä kaikista pitää, etenkään pitkästä jälkituoksusta.

Niinpä etsin tuoksuja, joissa sävyt on sekoitettu kekseliäämmin. Keskelläkin pitää olla raikkaita vivahteita, pohjassa kukkia ja joku hedelmä.

Mutta helppoa löytäminen ei ole.

Vierailija
5469/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli nuoruuden upeimpia pulloja, taideteos kerrassaan, nainen glitterisateen keskellä, juuri ennen milleniumia julkaistu JPG Fragile, muistuuko muilla mieleen?

https://www.leparfumier.com/wp-content/uploads/2017/07/fragile.jpg

Mutta se tuoksu... tunkkaisen puoleinen vanharouvamainen tuberoosa, neilikka ja ylang-kukkainen, joka ei yhtään sopinut tuohon ulkoasuun eikä siihen juuri alle parinkympin ikään. Tuoksu tosiaan lopetettiin, nyt varmaan arvostaisin sitä enemmän 20-21 vuoden jälkeen näin neljänkympin saavutettuani. Arvatkaa kuka tuon tuoksun loi? Francis Kurkdjian. : )

Mulla oli tuo pullo ja se suutin meni aina tukkoon niistä hileistä ja tuoksu haisi ihan lihaliemelle.

Vierailija
5470/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaultierista muutenkin sellainen kommentti, että tuntuu että sen testerit tuoksuvat aivan erilaiselle kuin sen myyntipullot. Ihmettelin jo 90-luvulla kun tuli Classique, otin testilapulle jossa se tuoksui kaksi viikkoa, ja kun ostin pullon, sen tuoksu oli paljon heikompi. Viimeksi kun testailin Essence de parfumia, testeristä lapulle tuoksu oli upea ja pitkäkestoinen, mutta myyntipullo olikin sitten taas jotain ihan muuta, ja myyntiin meni heti. Aivan kuin testeripulloissa käytettäisiin parfyymiä, tai jotenkin vahvempaa kuin varsinaisessa myyntipullossa. Nyt ihastuttaa La Belle, mutta en tiedä uskallanko edes ostaa jos taas käy samoin.

Vierailija
5471/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanelin Coco Mademoisellesta kokemuksia? Fragantica ehdottaa sitä minulle aina omien suosikkituoksujeni yhteydessä. En pääse minnekään haistelemaan joten kuvailu olisi kiva saada 😊

Eilen suihkautin ranteeseen ja tytär sanoi, että tuoksun ulkomailta.

Ilmeisesti sai takauman jostain lomamatkalta.

Hyvä tuoksu, mutta ei ainutlaatuinen.

Minusta tuo on monen vakiotuoksu, koska se on laadukas, aikaa kestävä, tyylikäs ja pysyy hyvin iholla. Tai mitä nämä sillage ja projection ovat suomeksi. Käsittääkseni hyvin myyty Chanelin sarjasta ja varmasti monen edullisemman tuoksun esikuva. Fragranticassa tuo tulee minullakin jostain syystä usein vastaan ja arvelen että se edustaa jotain hyvin nykyaikaista ja kuitenkin samalla klassista tuoksunuotticomboa, josta on helppo pitää. Ja sopii moneen käyttöön ja ikäänkin tyylikkyytensä takia.

Minulla Chanelin Coco Mademoiselle haiskahtaa pilaantuneille vadelmille ja märälle mullalle  :(

Molemmat Edt ja Edp, mutta joillakin tutuilla se tuoksuu ihan hyvältä, heillä taitaa olla Edt.

Chanelin Chance on parempi minun iholla, se pysyy raikkaana.

Olen se joka aiemmin valitti että jotkut tuoksut menee miesmäisiksi iholla, etenkin ne jotka sisältää luumua. Taisi löytyä jokunen kohtalotoverikin?

Mulla sama juttu. Siksi karsastan tuoksun partavesisävyjä, koska ne saa mut lemuamaan miehelle, ja siitä tulee huono olo.

Ei silti, jotkut unisexiksi luokitellut on ihania, esim. Un jardin sur de Nil.

Mutta yleensä viihdyn umpinaisellisessa tuoksussa.

Olen myös spotannut yhden aineksen jota inhoan: aldehydi. Se haisee kemikaalille, sairaalasaippualle ja tekee tuoksusta samean.

Vierailija
5472/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhuttiin aiemmin miesten YSL - Y tuoksusta, joten pakko kommentoida oma mielipide kun kyseisen tuoksun kumppanilleni olen ostanut.

Kyseessä on hyvä tuoksu, joskin TODELLA voimakas. EdP versio miehelläni siis, ja jopa yksi suihkaus on niin voimakas että sen varmasti haistaa kaikki lähellä olijat. Mieheni laittoi suihkauksen kaulalle, ja paidallekin päätyneet pisarat olivat niin voimakkaa, että paita tuoksui Y:lle jopa pesun jälkeen. Joten vaikka itse olen suuri tuoksujen ystävä, niin en suosittele tätä tuoksuq miehelle joka on paljon muiden kanssa tekemisissä toimistolla/metrossa yms sillä se on niin voimakas, että voi todella ärsyttää joitain hajuherkkiä.

Lisäksi tuoksu on mielestäni ehdottomasti nuoremmille eli 20-35 vuotiaille sopivin, se on ”nuorekas” ja en osaisi kuvitella esim. yli 40v miehelle sopivaksi.

On se minustakin siinä mielessä nuorekas, että en sitä ihan 50+ tuoksuna pitäisi, mutta tuolle nelikymppiselle se mielestäni sopii vielä oikein hyvin. Samaa mieltä siitä, että se on voimakas, mutta meillä on kyllä pesussa lähtenyt vaatteista pois. Itse rakastan juuri tuota edp:tä, se edt ei ollut mielestäni lainkaan samaa tasoa tuoksumaailmaltaan.

Vierailija
5473/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli nuoruuden upeimpia pulloja, taideteos kerrassaan, nainen glitterisateen keskellä, juuri ennen milleniumia julkaistu JPG Fragile, muistuuko muilla mieleen?

Mutta se tuoksu... tunkkaisen puoleinen vanharouvamainen tuberoosa, neilikka ja ylang-kukkainen, joka ei yhtään sopinut tuohon ulkoasuun eikä siihen juuri alle parinkympin ikään. Tuoksu tosiaan lopetettiin, nyt varmaan arvostaisin sitä enemmän 20-21 vuoden jälkeen näin neljänkympin saavutettuani. Arvatkaa kuka tuon tuoksun loi? Francis Kurkdjian. : )

Mulla oli tuo pullo ja se suutin meni aina tukkoon niistä hileistä ja tuoksu haisi ihan lihaliemelle.

Apua :DDDD Ei kuulosta kovin onnistuneelta. Kalasäilykemies on vakuuttunut siitä, että paras naisten tuoksu olisi "mmm, pekoni". Tuo on jo aika lähellä. :DD

Vierailija
5474/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua :DDDD Ei kuulosta kovin onnistuneelta. Kalasäilykemies on vakuuttunut siitä, että paras naisten tuoksu olisi "mmm, pekoni". Tuo on jo aika lähellä. :DD

Eikö se A City On Fire toiminutkaan sexy baconina?

Vierailija
5475/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se A City On Fire toiminutkaan sexy baconina?

En saanut sitä toimimaan niin. :D Mulla itselläni sen alkubarbeque on varsin rikinkatkuinen, ja sen haihduttua jää jäljelle punaisia marjoja ja varvikkoa. Siitä norjalainen villapaita -mielleyhtymä. Häneen en ole velä onnistunut sitä suihkauttamaan....viime miestesti oli 1740 Marquis de Sade, joka aiheutti irvistelyä ja tällaisen ilmeen -_- , vaikka minusta se on "ooh" ja "aah". Meidän nenämme eivät soi yhteen, tai jotain.

Vierailija
5476/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan uusi palsta minulle, enkä tiedä onko oikea paikka tälle kyssärille saati minkä ikäistä porukkaa täällä on, mutta kokeilen: muistaako joku parinkymmenen vuoden takaa Lancomen Rouge Now of Never. Ikävöin sitä vieläkin enkä ole löytänyt vastaavaa. Olisiko joku muu?

Vierailija
5477/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivealla on muuten hajuvesikin jossa tuo Nivean voiteen tuoksu 😄 Tuli jossain nettikaupassa vastaan.

NIVEA EAU DE TOILETTE

https://www.nivea.de/produkte/nivea-eau-de-toilette-40059007222180001.h…

NIVEA SUN EAU DE TOILETTE

https://www.nivea.de/produkte/nivea-sun-eau-de-toilette-400590061697500…

NIVEA MEN EAU DE TOILETTE

https://www.nivea.de/produkte/nivea-men-eau-de-toilette-400590044962700…

Saatavilla myös huonetuoksuna sekä tuoksukynttilänä. 

: )

Fragranticassa saanut kohtalaisen hyvät arviotkin ja käsittääkseni tuoksuu ihan vain Nivean kosteusvoiteelta. En kyllä ihan ymmärrä miksi valitsisin tämän kun saatavilla on mitä lumoavimpia tuoksuja.

5478/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan uusi palsta minulle, enkä tiedä onko oikea paikka tälle kyssärille saati minkä ikäistä porukkaa täällä on, mutta kokeilen: muistaako joku parinkymmenen vuoden takaa Lancomen Rouge Now of Never. Ikävöin sitä vieläkin enkä ole löytänyt vastaavaa. Olisiko joku muu?

Muistan ja löytyy edelleen tuon Lancome Rouge Now or Never. On niin erikoinen pullona, että. Tuoksukin erikoinen. En muista miten päädyin sen hankkimaan 🙂

Vierailija
5479/19268 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka haki Lidlistä palasaippuaa, hah. Ruusun, laventelin ja patsulin halusin varmasti. Nappasin lopulta myös ne oliivin ja appelsiini-kanelin,koska mitä jos ne olisikin ihan parhaan tuoksuisia ja en saisi ikinä tietää? :D

Vierailija
5480/19268 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua muutenkin on ihanaa. Koostumus, vaahto, ja ennenkaikkea tuoksu! Rakastan puhdasta saippuan tuoksua, se jos mikä on minulle Välimerenmaista muistuttava tuoksu. Italiassa, Espanjassa ja Turkissa esim. kaikissa voi tuntea ilmassa puhdasta saippuan tuoksua jota täällä meillä ei esiinny. Se saippuan tuoksu sekoittuu milloin mihinkin, kahviin, viherkasveihin, kukkiin, asfalttiin, meren tuoksuun, pakokaasuun, grillattuun ruokaan. Tuliaisina on matkoilta palatessa ollut saippuaa, jopa pyykinpesuaineita jos autolla on liikuttu.

Nestesaippuat ei yleensä yllä ihan samaan, ellei sitten ole vähän parempilaatuisia ja kalliimpia. Palasaippua on halpaa ja tuoksuu fantastiselta.