Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19268)

Vierailija
5441/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenzo Amour kirjoitti:

Jotain piristystä kaivataan täälläkin. Budjetti ei anna periksi tilailla nyt sokkona mitään, jos ja kun (todennäköisesti) hankala nenäni heittää kapuloita rattaisiin tykkäyksen suhteen. Testailemaan ei nyt pääse. Himottaisi tilata muutama näyte Notinolta (niitä kookostuoksuja...) mutta tuleehan niistäkin muutamasta jo hintaa. Mietin, pitäisikö tilata joku vanha suosikki vuosien takaa? Onko teillä tapana ostaa jotain tuoksuja, joita käytitte joskus ammoisina aikoina? Huvittaisi tilata Clinique Happy, joka muistuttaa graduajoista, Cacharelin Amor Amor, joka muistuttaa häiden suunnittelusta tai sitten Armanin Si Passione, joka muistuttaa elämäni parhaasta keväästä kolme vuotta sitten.

Notinon kookostuoksutarjoukset olivat Comptoir sud Pacifiquen. Valmistajan discovery set on runsas, 15 näytettä 34 dollaria, jos tästä löytyi useampi mielenkiintoinen? https://comptoirsudpacifique.us/collections/discovery-kits-samples/prod…

...tai, jos päädyt Notinoon tai vastaaviin, ota kyytiin myös Coccobello https://www.fragrantica.com/perfume/James-Heeley/Coccobello-18470.html

Vierailija
5442/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Si Passione on ihanan pehmeä vaniljatuoksu, jossa on sopivasti hiukan makeaa hedelmäisyyttä mutta ei liikaa ja ripaus mausteisuutta luomassa luonnetta. Oma nenäni mieltää tämän melko ylellisen tuoksuiseksi. Minulle se edustaa elämäni parasta aikaa, jolloin tavallaan löysin itseni (ja saan olla tuolle ajalle kiitollinen nykyisyydestä) ja yhtäkkiä kaikki aistitkin terävöityivät. Tuoksu on minulle muisto ihanasta keväästä, jonka heräämisen myötä heräsin itsekin kuin pitkästä talviunesta. Ostin tuoksun yhdeltä täydelliseltä ulkomaanreissulta, jota näinä rajoitusaikoina muistelen melkein tippa linssissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5443/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät olevasi friikki kun....

...valitset työpalaveriin sopivasti itseäsi boostaavan tuoksun... TEAMS- palaveriin..

Todella tuttua! Ja monessa palaverissa olen myös kertonut minkä tuoksun olen arvoisien kollegojen kunniaksi valinnut. Jostain syystä jotkut kohottelevat ihan selkeästi kulmiaan 😀.

Mutta tuota, toinen asia. Voinko sittenkään kutsua itseäni tuoksufriikiksi, kun en ennen tätä päivää ollut tietoinen sellaisesta suomalaisesta brändistä kuin Nakuna Helsinki? Onko kukaan esim. tilannut heidän näytesettiään tai muuten päässyt tuoksuttelemaan näitä?

Vierailija
5444/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, onko tässä ketjussa vielä ruodittu Amouagea. Pöydälläni odottaa useita näytteitä. Näistä olen testannut Epic Womania ja Jubilation 25 Womania. Kyseessä ns. esitestaus käsivarsiin, jota seuraa sitten varsinainen testi eli laitan hajuvettä niinkuin normaalisti sitä käyttäisin.) 

Epic Woman (Fragrantican mukaan "floral oriental") on selvästi sukua muille ruusu-oud-yhdistelmille, mm. Francis Kurkdjianin Oud silk/satin moodille. Suurin yhtäläisyys on kuitenkin Frederic Mallen Portrait of a Ladyn kanssa. Jostain syystä en pitänyt Ladysta ollenkaan, mutta Epicistä pidän kovasti. Epicin ruusu on raikkaampi, kokonaisuus minusta paljon moniulotteisempi ja, miten sanoisin... rehevämpi ja kukkaisempi, vaikka onkin itämaisen mausteinen. Onneksi en pidä ruusu-oudeista ylipäätään niin paljoa että olisi pakko ostaa tämä, mutta laadukas tuoksu. 

Jubilation 25 Woman taas on aivan erilainen. Todella vaikuttava tuoksu, joka jakaa mielipiteitä, enkä ihmettele. Tämä on aivan jotain muuta kuin nykytrendit. Fragrantican mukaan tämä on "oriental floral", mutta minusta enemmän "fruity chypre". Tunnistan Mitsoukon; ehkä tämä on osittain homage sille. Samantyyppinen aromaattisen ja kukkais-hedelmäisen yhdistelmä. Kun lueskelin paria arviota, mainittiin myös Rochas Femme ja Diorella. En tunne kumpaakaan, mutta ymmärtääkseni Femmessa on kuminanuotti, niin kuin tässäkin (vaikka kuminaa ei mainita listassa). Kumina tuoksuu jodenkin nenään hielle. Yhden lukemani arvion mukaan J25 tuoksuu paitsi hikiselle kainalolle, myös käytetyille pikkareille... no, itse en (onneksi) havainnut ollenkaan sellaista. Häivähdys kainaloa kyllä ilmeni - hetkellisesti - mutta tämä tuoksuu silti niin hyvältä. Jotain samaa kuin Mitsoukossa, mutta Mitsouko on "helpompi"  ja vähemmän haastava tuoksu kuin J25. Voin käyttää Mitsoukoa vaikka joka päivä, mutta tätä en todellakaan laittaisi töihin! Minun on ehkä pakko ostaa pullo kun näyte loppuu.

Mielenkiintoinen merkki tämä Amouage! Superkallis, mutta laadukas. N50

Vierailija
5445/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...valitset työpalaveriin sopivasti itseäsi boostaavan tuoksun... TEAMS- palaveriin

No, mutta Teams-palaverihan on siitä täydellinen, ettei tarvitse välittää työkavereiden nenistä vaan voi valita minkä tahansa tuoksun jota ei edes kehtaisi laittaa töihin :) 

Vierailija
5446/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo Amour kirjoitti:

Voi, Si Passione on ihanan pehmeä vaniljatuoksu, jossa on sopivasti hiukan makeaa hedelmäisyyttä mutta ei liikaa ja ripaus mausteisuutta luomassa luonnetta. Oma nenäni mieltää tämän melko ylellisen tuoksuiseksi. Minulle se edustaa elämäni parasta aikaa, jolloin tavallaan löysin itseni (ja saan olla tuolle ajalle kiitollinen nykyisyydestä) ja yhtäkkiä kaikki aistitkin terävöityivät. Tuoksu on minulle muisto ihanasta keväästä, jonka heräämisen myötä heräsin itsekin kuin pitkästä talviunesta. Ostin tuoksun yhdeltä täydelliseltä ulkomaanreissulta, jota näinä rajoitusaikoina muistelen melkein tippa linssissä.

Kuulostaa oikein kauniilta tuoksulta.

Vierailija
5447/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, onko tässä ketjussa vielä ruodittu Amouagea. Pöydälläni odottaa useita näytteitä. Näistä olen testannut Epic Womania ja Jubilation 25 Womania. Kyseessä ns. esitestaus käsivarsiin, jota seuraa sitten varsinainen testi eli laitan hajuvettä niinkuin normaalisti sitä käyttäisin.) 

Epic Woman (Fragrantican mukaan "floral oriental") on selvästi sukua muille ruusu-oud-yhdistelmille, mm. Francis Kurkdjianin Oud silk/satin moodille. Suurin yhtäläisyys on kuitenkin Frederic Mallen Portrait of a Ladyn kanssa. Jostain syystä en pitänyt Ladysta ollenkaan, mutta Epicistä pidän kovasti. Epicin ruusu on raikkaampi, kokonaisuus minusta paljon moniulotteisempi ja, miten sanoisin... rehevämpi ja kukkaisempi, vaikka onkin itämaisen mausteinen. Onneksi en pidä ruusu-oudeista ylipäätään niin paljoa että olisi pakko ostaa tämä, mutta laadukas tuoksu. 

Jubilation 25 Woman taas on aivan erilainen. Todella vaikuttava tuoksu, joka jakaa mielipiteitä, enkä ihmettele. Tämä on aivan jotain muuta kuin nykytrendit. Fragrantican mukaan tämä on "oriental floral", mutta minusta enemmän "fruity chypre". Tunnistan Mitsoukon; ehkä tämä on osittain homage sille. Samantyyppinen aromaattisen ja kukkais-hedelmäisen yhdistelmä. Kun lueskelin paria arviota, mainittiin myös Rochas Femme ja Diorella. En tunne kumpaakaan, mutta ymmärtääkseni Femmessa on kuminanuotti, niin kuin tässäkin (vaikka kuminaa ei mainita listassa). Kumina tuoksuu jodenkin nenään hielle. Yhden lukemani arvion mukaan J25 tuoksuu paitsi hikiselle kainalolle, myös käytetyille pikkareille... no, itse en (onneksi) havainnut ollenkaan sellaista. Häivähdys kainaloa kyllä ilmeni - hetkellisesti - mutta tämä tuoksuu silti niin hyvältä. Jotain samaa kuin Mitsoukossa, mutta Mitsouko on "helpompi"  ja vähemmän haastava tuoksu kuin J25. Voin käyttää Mitsoukoa vaikka joka päivä, mutta tätä en todellakaan laittaisi töihin! Minun on ehkä pakko ostaa pullo kun näyte loppuu.

Ei vielä :) Muistelinkin, että joku mainitsi tilanneensa. Omassa kiikarissa ovat Fate, Myths, Interlude ja Memoir, joko suitsuketta tai muuten sopivan haikeaa. En ole vie testannut yhtään, mutta kiinnostaa - noiden kesto mainitaan erinomaiseksi, joten näytteenkin voi odottaa riittävän pitkään.

Kumina ei varmaankaan sovi kaikille nenille, minäkin saan siitä vain ohimenevän, kevyen hikiassosiaation (Koublai Khan)

Vierailija
5448/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät olevasi friikki kun...

Ostat samalla kertaa yhden jokaista Lidlin ihanaa värikästä tuoksuvaa ranskalaista palasaippuaa ja otat ne kaikki kerralla käyttöön koska haluat haistaa jokaista ja päättää mikä on suosikkisi.

Tiedät olevasi friikki, kun luettuasi tämän vedät maskin naamalle ja menet Lidliin ja ostat yhden jokaista saippuaa ja hykertelet kotona iloisena niitä nuuhkien ja ihastellen.

Vierailija
5449/19268 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...valitset työpalaveriin sopivasti itseäsi boostaavan tuoksun... TEAMS- palaveriin..

Todella tuttua! Ja monessa palaverissa olen myös kertonut minkä tuoksun olen arvoisien kollegojen kunniaksi valinnut. Jostain syystä jotkut kohottelevat ihan selkeästi kulmiaan 😀.

Mutta tuota, toinen asia. Voinko sittenkään kutsua itseäni tuoksufriikiksi, kun en ennen tätä päivää ollut tietoinen sellaisesta suomalaisesta brändistä kuin Nakuna Helsinki? Onko kukaan esim. tilannut heidän näytesettiään tai muuten päässyt tuoksuttelemaan näitä?

Hahah, minä olen yleensä ainoa nainen palavereissa, joten ei paljoa hyödytä kertoa päivän tuoksusta miehille, jotka olettamukseni mukaan eivät naisten tuoksuista mitään tiedä/ole kiinnostuneita.

Vierailija
5450/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenzo Amour kirjoitti:

Jotain piristystä kaivataan täälläkin. Budjetti ei anna periksi tilailla nyt sokkona mitään, jos ja kun (todennäköisesti) hankala nenäni heittää kapuloita rattaisiin tykkäyksen suhteen. Testailemaan ei nyt pääse. Himottaisi tilata muutama näyte Notinolta (niitä kookostuoksuja...) mutta tuleehan niistäkin muutamasta jo hintaa. Mietin, pitäisikö tilata joku vanha suosikki vuosien takaa? Onko teillä tapana ostaa jotain tuoksuja, joita käytitte joskus ammoisina aikoina? Huvittaisi tilata Clinique Happy, joka muistuttaa graduajoista, Cacharelin Amor Amor, joka muistuttaa häiden suunnittelusta tai sitten Armanin Si Passione, joka muistuttaa elämäni parhaasta keväästä kolme vuotta sitten.

Notinon kookostuoksutarjoukset olivat Comptoir sud Pacifiquen. Valmistajan discovery set on runsas, 15 näytettä 34 dollaria, jos tästä löytyi useampi mielenkiintoinen? https://comptoirsudpacifique.us/collections/discovery-kits-samples/prod…

Nuo Comptoirin on todella esanssisen hajuisia vaniljaisia, kookoksisia ja muutenkin hedelmät niissä haisee tölkkihedelmille jotka lähes pilaantumispisteessä :( Saksalainen kaveri lähetti minulle 8 tuoretta näytettä niistä äskettäin.

Ovat menneet muuttamaan tuoksujensa koostumusta, nämä olivat parempia noin 10 vuotta sitten. Jotenkin tulee mieleen jenkkien voimakkaat hajustekynttilät joissa on vanilliinisokeria vaniljan sijasta ja sitten näissä jää jälkeen joku kummallinen ruokasoodamainen haju ihoon.

Toisella ranskalaisella La Maison De La Vanillella on huomattavasti laadukkaammat vaniljatuoksut

https://www.lamaisondelavanille.com/en/

Niissä on käytetty paikallisia aitoja raaka-aineita pitkin maailmaa, mutta ei ole hinnoilla pilattu.

Vierailija
5451/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli nuoruuden upeimpia pulloja, taideteos kerrassaan, nainen glitterisateen keskellä, juuri ennen milleniumia julkaistu JPG Fragile, muistuuko muilla mieleen?

https://www.leparfumier.com/wp-content/uploads/2017/07/fragile.jpg

Mutta se tuoksu... tunkkaisen puoleinen vanharouvamainen tuberoosa, neilikka ja ylang-kukkainen, joka ei yhtään sopinut tuohon ulkoasuun eikä siihen juuri alle parinkympin ikään. Tuoksu tosiaan lopetettiin, nyt varmaan arvostaisin sitä enemmän 20-21 vuoden jälkeen näin neljänkympin saavutettuani. Arvatkaa kuka tuon tuoksun loi? Francis Kurkdjian. : )

Vierailija
5452/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tuoksujen trendeistä ja tyyleistä huomio. Mainittiin Eros ja Dylan Blue samassa postauksessa, ja sehän herätti mielenkiinnon koska molemmat kuuluu hyvin uuteen (uusimpaan?), moderniin virtaukseen miestentuoksuissa. Siinä korostuu muutama aromakemikaali (ainakin ambroxan) ja tyyli jakaa mielipiteitä vahvasti. Fragranticassa osa ihastelee näitä, osa inhoaa yhtä vahvasti. Esimerkkejä mm. Eros, Dylan Blue, Pure XS Paco Rabanne, Invictus Paco Rabanne, Sauvage, Aqva Pour Homme Atlantique Bvlgari, Prada Luna Rossa, ja muita uusimpia tuoksuja, tehty suurimmaksi osaksi hiljattain viime vuosina. 

Reagoin isosti johonkin em. tuoksuissa, ehkä herkkyys sille ambroxanille tms. Tai olen auttamatta vanhan koulukunnan rakastaja johon vetoaa perinteisemmät miestentuoksut kuten Fahrenheit, Antaeus, Egoiste, Burberry London, Paco Rabanne Paco Rabanne, Dior Homme, Azzaro, Opium, Y, Rive Gauche Pour Homme.

Vierailija
5453/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tuoksuissa samainen ambroxan (ehkä muutkin osaset) tuo tietyn tyylin mm. Armanin Sí -tuoksuperheeseen, sekä Juliette Has A Gun -tuoksuihin.

Vierailija
5454/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällä hetkellä tuoksuni on Signorina Misteriosa, ihana!

Vierailija
5455/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä :) Muistelinkin, että joku mainitsi tilanneensa. Omassa kiikarissa ovat Fate, Myths, Interlude ja Memoir, joko suitsuketta tai muuten sopivan haikeaa. En ole vie testannut yhtään, mutta kiinnostaa - noiden kesto mainitaan erinomaiseksi, joten näytteenkin voi odottaa riittävän pitkään.

Kumina ei varmaankaan sovi kaikille nenille, minäkin saan siitä vain ohimenevän, kevyen hikiassosiaation (Koublai Khan)

Minulla testerit Memoir, Figment ja Myths-tuoksuista odottavat.

Tässä välissä kokeilin Gold ja Dia-tuoksut. Molemmat aldehydis-kukkaisia. Gold oli niin mahdottoman saippuainen, todella pistävä, että oli pakko pestä se pois melkein heti. En viitsinyt odottaa sen asettumista, koska alku oli niin epämiellyttävä. Dia on samantyyppinen, muttei ihan niin pahan saippuainen. Kumpikaan ei ollut minun mieleeni. 

Vierailija
5456/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä tällä hetkellä perinteinen

Chanel pour homme.

Vierailija
5457/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balenciaga Paris ja minä kävimme yhdessä auringossa kävelyllä. Se oli hyvää seuraa. Kuiva, vihreänlehtevä, puolimakea, patsulinen. Kävellessä häipyi eilisen punaviinisession seuraukset ja mieli piristyi. Koska Parisissa on orvokkia mutta se ei ole makea, laitoin päälle vielä I Love Cosmeticsin kuplivan makeata Violet Dreams spraytä. Täydellistä.

Ihana perjantai! Tuoksukaa hyvälle!

Vierailija
5458/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain tuoksuna minulla on Välimeren ikävää hoitava Armani Acqua di Gioia. Hieman pistävän ja kuivan mintun tuoksun asetuttua tästä tulee tajuttoman ihana, miellyttävä tuoksu, josta jää vaatteisiinkin ihana aromi.

Säilyy pitkään iholla.

Vierailija
5459/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi ranskankielentaitoiset, miten tuo Kurkdjian äännetään?

Vierailija
5460/19268 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoi ranskankielentaitoiset, miten tuo Kurkdjian äännetään?

Se on armenialainen nimi, ei ranskalainen :) Herra on sieltä kotoisin.

Lausutaan Kyrk-iuaan. Tulee vähän mieleen armenialainen Kardashian = Kaadäsiuaan. Jenkkeissähän ne sanoo itse sen Kard-ässi-änn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän