Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
5401/19266 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käytätte hajuvettä, käytättekö sitä siksi että itse haluatte haistaa sen vai siksi että haluatte muiden (vaikka vain hyvin lähelle pääsevät) kokevan että tuoksutte sille? Rakastan omaa signatureani, mutta en haista sitä hetkenpäästä itse ollenkaan. Kuvittelin sen kaikkoavan nopeasti, mutta lapseni sanoi koulusta tullessaan että kerrostalomme käytävässä tuoksui parfyymini.

Tarkoittaako signature nimikkotuoksua vai omaa suosikkituoksua?

Se on suomeksi tavaramerkki.

Mutta tätä ei saa sanoa, ettei äidinkieltään

osaamattomat saa koko hernepeltoa nenuun.

😁

Minä en ainakaan ala puhua mistään tavaramerkistä! Hyvät hyssykät. 

Eikös signature ole nimikirjoitus? Eli tuoksu josta sinut tunnistetaan vaikka töissä 🙂 edellyttää toki sitä että kiinnyt yhteen tuoksuun pidemmäksi aikaa. Jotenkin tykkäät siitä itse, siihen ei kyllästy hetkessä (tai ikinä) ja se kestää hyvin iholla/vaatteissa (mitä oikeastaan suurin osa tuoksuista ei tee, ainakaan edt:t). Ei tuo kovin suomalainen juttu ole, ei ainakaan samalla tavalla käytössä tuo sana. Voisiko johtua siitä, että Suomessa vierastetaan edelleen osittain hajusteilla viestimistä ja osa on alkerginen /muuten

vain inhoaa hajusteita.[/

Nimikkotuoksu olisi mielestäni hyvä vastine signature scentille. Signature tarkoittaa sananmukaisesti allekirjoitusta. Tavaramerkki on englanniksi trade mark. Terv. nimim. Asiatekstikääntäjä

Nimikkotuoksu taas on se joka on tuoksun luojan oma nimi, esim. Oscar de la Rentan Oscar, Carolina Herreran Carolina jne. Eli jos et ole itse luonut itsellesi oman nimistä tuoksua, ei voi sanoa nimikkotuoksu. Ehkä joku tunnustuoksu tai käyntikortti voisi olla parempi.

Vierailija
5402/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tilannut sellaiselta espanjalaiselta lafkalta kun Ecuacion Natural. Sieltä löytyy kiva valikoima niche- ja artisaanituoksuja. Hinnat ovat edulliset, ja sieltä voi tilata myös 5 ml kokoisia pulloja tosi hyvään hintaan. Esim. Olympic Orchidsin tuokut 5 ml pullossa maksaa 12 euroa. Kaupanpäällisiksi näytteitä toivomistasi tuoksuista (muistaakseni niin monta näytettä kuin tilattuja tuoksuja). Ihanaa palvelua saa täältä myös. Tämä ei ole maksettu mainos:D

Oooooooo! Olympic Orchids! Tuhannet kiitokset! Muutama muukin brandi, jolta 5 ml olisi oikein ok - tuohon hintaan. Kirjanmerkkaan tulevaisuutta varten, kun millini käyvät vähiin. Jos joskus pystyn karsimaan. :)

Eilen innostuin taas tilaamaan täältä, ja niitä näytteitä saa sen mukaan, kuinka suurella summalla on tilannut. Esim. jost tilaa 60 eurolla, saa 9 näytettä jne. Eli ovat tosi avokätisiä näytteiden suhteen. Ja tosiaan itse saa valita mistä tuoksuista näytteet haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5403/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin uudestaan hyvän tuoksun, Nina Riccin Love in Paris. Käytin tätä joskus 15 v sitten, ja nyt tilasin pullon. Tuoksuu ihan mahtavalta, en tiedä onko tätä edes reformuloitu, todennäköisesti, mutta erittäin vähän. Aiemmin tämä oli ihan mieleinen tuoksu, mutta ei mitenkään ihmeellinen, nyt tuntuu jotenkin erityiseltä, esim. banaani tuoksuu tässä ihanasti. Ei tule muita tuoksuja mieleen, joissa olisi käytetty banaania nuottina, ja vieläpä näin onnistuneesti. Kestävyys on hyvä, kesti iholla selkeänä 7 h. Uniikki, omaperäinen tuoksu, nyt vaan kaduttaa että tilasin ainoastaan 30 ml pullon.

Vierailija
5404/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin uudestaan hyvän tuoksun, Nina Riccin Love in Paris. Käytin tätä joskus 15 v sitten, ja nyt tilasin pullon. Tuoksuu ihan mahtavalta, en tiedä onko tätä edes reformuloitu, todennäköisesti, mutta erittäin vähän. Aiemmin tämä oli ihan mieleinen tuoksu, mutta ei mitenkään ihmeellinen, nyt tuntuu jotenkin erityiseltä, esim. banaani tuoksuu tässä ihanasti. Ei tule muita tuoksuja mieleen, joissa olisi käytetty banaania nuottina, ja vieläpä näin onnistuneesti. Kestävyys on hyvä, kesti iholla selkeänä 7 h. Uniikki, omaperäinen tuoksu, nyt vaan kaduttaa että tilasin ainoastaan 30 ml pullon.

Mäkään en ole kuullut että banaania käytettäisiin nuottina.

Yleensä niitä vain syödään.

Vierailija
5405/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopultakin sain tuoksupakettini ja hitsi vie, nyt taisin löytää lopultakin itselleni täydellisen tuoksun! Pradan Candy gloss, ihan täydellinen huulipunan/meikin tuoksuinen hajuvesi. Olen aina rakastanut meikkaamista ja tämä vie minut heti siihen ihanaan tunnelmaan mikä mulla on kun avaan aamulla meikkipussin ja alan maalauspuuhiin. Tämä tuoksuu ihan täydellisesti minulta 😁 Paketissa oli myös odottamani Laura Mercierin Vanille gourmande, joka kyllä jää nyt ihan varjoon minulle tän mun rakkaustuoksun myötä. Hyvä vanilja, aika vaniljatankomainen näin äkkiseltään. Ei juurikaan syvyyttä, toisaalta ei liikaa makeutta. Oikein miellyttävä vanilja. Toivon että kuvittelen tän orastavan myskinuotin koska jos se vahvistuu niin sitten en tykkää niin paljon.

Vierailija
5406/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko palstalaisilla kirjasuosituksia teoksista, joissa parfyymi tai tuoksut ovat juonessa mukana? Toki Patrick Suskindin Parfyymi lienee kaikille tuttu. Nautiskelin joku aika sitten Louise Pennyn All The Devils Are Here -dekkarista, jossa murhaajan hajuvesi jää ilmaan ja sivujuonteena madame Gamache metsästää sitä ympäri Pariisia löytääkseen miehelleen johtolangan :)

Vierailija
5407/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli tämä, teininä joskus 13 vuotta sitten ostettiin se laivalta. On aivan ihana tuoksu. Vieläkin on pohjat jäljellä tuosta vanhempieni luona.

Vierailija
5408/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori että tulee tuplana ei onnistunut viestin lainaus edelleisessä. Tähän piti vastata

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi todella paljon testata Creedin Aventus for Her, kokemuksia kenelläkään? Tuo pelkkä Aventushan taitaa olla aika suosittu miesten tuoksu?

Olen mies ja omistan creed aventuksen joka todellakin on todella hypetetty tuoksu tuoksuyhteisössä. On raikas, puinen, hivenen makeahko tuoksu. Tykkään todella kyllä.

Aventus naisille en ole koskaan haistanut mitta voit tilata näytteen siitä esim. Notino.fi

Kallis tuoksu ja jos tilaat niin suosittelen tilaamaan ranskasta noseparis.com

Tuoksu tulee pikana parissa päivässä ja siihen saa 6 x 1.5ml näytettä mukaan.

Kiitos paljon vastauksesta! Fragrantican arvostelut Aventus for Her -tuoksusta saivat kiinnostumaan. Viimeksi taisi olla Notinolta loppu näytteet, nyt näkyi olevan. Kai on taas tilattava lisää sampleja jossain vaiheessa.. ;)

Vierailija
5409/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisto Jumula kirjoitti:

Tuttava nainen käyttää Muglerin Angel hajuvettä,

sanoisin jotta tod.hyvä tuoksu.

Joku erehtyi luulemaan joskus tuota kyseistä hajuvettä turkiskuoriaismyrkyksi kiinteisövälittäjän päällä, luuli ensin että se tuli asunnosta mutta sitten tajusi että se voimakas haju lähti välittäjästä! Kertoi että oli pakko kysyä välittäjältä mitä tuoksua käyttää.  :DD Kieltämättä siinä on samaa hajua mitä myrkytyksen jälkeen, Helsingin keskustan vanhoissa taloissa joissa olen itsekin käynyt asuntonäytössä.

Ei kai tuttavanainen ole tuo samainen kiinteistövälittäjä?? :o

Vierailija
5410/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketissa oli myös odottamani Laura Mercierin Vanille gourmande, joka kyllä jää nyt ihan varjoon minulle tän mun rakkaustuoksun myötä. Hyvä vanilja, aika vaniljatankomainen näin äkkiseltään. Ei juurikaan syvyyttä, toisaalta ei liikaa makeutta. Oikein miellyttävä vanilja. Toivon että kuvittelen tän orastavan myskinuotin koska jos se vahvistuu niin sitten en tykkää niin paljon.

Höh, oli kovat odotukset nimen perusteella, mutta jos ei tarjoa muuta kuin lineaarista vaniljatankoa, jää rahaa parempaan käyttöön. :D

Vierailija
5411/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa AUSLIEBEZUMDUFTissa on kun monista puuttuu se näytekoko?

Luulisi että tällaisena covidin aikana niiden myynti kannattaisi kun ihmiset haluavat testailla tuoksuja kotonaan?

Vierailija
5412/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet minun käyttämistä on lopetettu :(

Muun muassa näitä kaipaan

Anna Sui 'Classic'

Anna Sui 'Sui Dreams'

Revlon 'Unforgettable' (joka oli pehmeämpi ja sinikukkaisempi kuin saman tyylinen Joop!)

Vivienne Westwood 'Libertine' joka oli erilainen, ihana ananas-greippi-passiohedelmä-kielo-ruusutuoksu

Jos tiedätte jotain hyviä vastineita niin saa ehdottaa, kiitos etukäteen :)

Vierailija
5413/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin sain tuoksupakettini ja hitsi vie, nyt taisin löytää lopultakin itselleni täydellisen tuoksun! Pradan Candy gloss, ihan täydellinen huulipunan/meikin tuoksuinen hajuvesi. Olen aina rakastanut meikkaamista ja tämä vie minut heti siihen ihanaan tunnelmaan mikä mulla on kun avaan aamulla meikkipussin ja alan maalauspuuhiin. Tämä tuoksuu ihan täydellisesti minulta 😁 Paketissa oli myös odottamani Laura Mercierin Vanille gourmande, joka kyllä jää nyt ihan varjoon minulle tän mun rakkaustuoksun myötä. Hyvä vanilja, aika vaniljatankomainen näin äkkiseltään. Ei juurikaan syvyyttä, toisaalta ei liikaa makeutta. Oikein miellyttävä vanilja. Toivon että kuvittelen tän orastavan myskinuotin koska jos se vahvistuu niin sitten en tykkää niin paljon.

Joo, eikö olekin ihana tuo Candy Gloss! Meikin lisäksi siinä tuoksuu kirsikka, toimiva yhdistelmä. Tämä tuoksu on saanut jotenkin hirveän vähän huomiota, itsekin olin yllättynyt miten hyvä se oli kun avasin paketin, ei ollut niin suuria odotuksia.

Vierailija
5414/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäinen koronadepis. Tänään edes mikään tuoksu ei mieltä piristä. Suihkun jälkeen normaalisti ihana kun on puhdas iho ja saa valita päivään sopivan tuoksun. Nyt ei huvittanut, en laittanut mitään. Yritin leipoa muffinseja, tuli mauttomia. Koitin kuunnella musiikkia, kaikki oli tylsää. Taidan tarttua punkkupulloon ja vetästä torstaikännit.

Vierailija
5415/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilapäinen koronadepis. Tänään edes mikään tuoksu ei mieltä piristä. Suihkun jälkeen normaalisti ihana kun on puhdas iho ja saa valita päivään sopivan tuoksun. Nyt ei huvittanut, en laittanut mitään. Yritin leipoa muffinseja, tuli mauttomia. Koitin kuunnella musiikkia, kaikki oli tylsää. Taidan tarttua punkkupulloon ja vetästä torstaikännit.

Liityn seuraan. Sain suruviestin, odotettavissa, mutta yhdistettynä vallitsevaan tilanteeseen, eipä piristä tuoksukaan. Parempia päiviä odotellessa, kippis. Ja tädille hyvää matkaa.

Vierailija
5416/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät olevasi friikki kun...

Ostat samalla kertaa yhden jokaista Lidlin ihanaa värikästä tuoksuvaa ranskalaista palasaippuaa ja otat ne kaikki kerralla käyttöön koska haluat haistaa jokaista ja päättää mikä on suosikkisi.

Vierailija
5417/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät olevasi friikki kun...

Ostat samalla kertaa yhden jokaista Lidlin ihanaa värikästä tuoksuvaa ranskalaista palasaippuaa ja otat ne kaikki kerralla käyttöön koska haluat haistaa jokaista ja päättää mikä on suosikkisi.

Minäkin huomasin nämä ja pystyin pitäytymään vain yhteen, ostin sen mustan patsulin tuoksuisen :)

Vierailija
5418/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samoja fiiliksiä täällä. Teen etätöitä kotona, ja alavireisyydestä kertoi jo se, että laitoin parfyymin vasta iltapäivällä 😁 Koitin piristää itseäni Michael Korsin Midnight Shimmerillä, ja se tuoksuu kyllä hyvälle, lämpimälle vaniljalle, mutta samanlaista hyvää mieltä siitä ei saanut kuin yleensä. Tuskastuttaa tämä kotona kökkiminen. Teinkin sitten uuden parfyymitilauksen ja se sentään vähän piristi. Taidan itsekin tehdä punkkuglögit, kun joulusta jäänyt aineksia.

Vierailija
5419/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liityn seuraan. Sain suruviestin, odotettavissa, mutta yhdistettynä vallitsevaan tilanteeseen, eipä piristä tuoksukaan. Parempia päiviä odotellessa, kippis. Ja tädille hyvää matkaa.

Ikävää, otan osaa.

Vierailija
5420/19266 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ole kuullut että banaania käytettäisiin nuottina.

Yleensä niitä vain syödään.

Sinä se et vaan voi antaa periksi.... hohhoijaa.. mene muualle pilaamasta mukavaa ketjua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä