Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Vierailija kirjoitti:
Unisex ja Unisex!
On työlästä löytää siedettävän naisellisia tuoksuja noiden joukosta. Sitä paitsi siedettävä ei riitä: pitää olla ihana.Ei muuten, mutta unisexejä alkaa jo olla valtaosa tuoksuista. Halutaanko niitä tosiaan niin paljon?
Ja on siellä joukossa hyviäkin: joka kymmenes voi olla kiinnostava. Sen löytääkseen saa vain plärätä aika lailla turhaa.
Olen samaa mieltä. Siis että rasittaa noi unisextägit. Mun nenässä ne kaikki tuoksuu partavedeltä. Toiset maskuliinisemmalta kuin toiset, mutta yhtä kaikki, partavedeltä.
Vierailija kirjoitti:
Donna Born In Roma
Eau de Parfum Spray Yellow Dream by Valentino
Tämän tuoksuttelin ja ihastuin oitis. Nyt etsiskelen, mistä saisin edullisimmalla hinnalla.
Tästä se miesten versio oli ihan kiva myös, tosin melko unisex ainakin minun makuuni. Sitrusta,ananasta ja vaniljaa on muistaakseni miesten versiossa. Raikas, pehmeä,makeahko tuoksu.
Hei! Tietääkö kukaan lempeää/kevyttä kookoksen tai vaniljan tuoksuista tuoksua arkeen? Olisin kiitollinen vinkistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockan alelaarista lähti tänään mukaan 30 ml Mon Guerlain edt 29 eurolla. Kestänyt hyvin iholla jo viitisen tuntia, oikein hyvin edt:ltä. Ihana tuoksu muutenkin, kuin tehty kaltaiselleni laventeli- ja vaniljafanille.
Ostitko tämän ihan fyysisesti liikkeestä, ja mistä päin? Itse katsoin tätä verkkokaupassa, mutta vaikka näkyi valikoimassa, verkkokaupasta ei pystynyt ostamaan.
Itiksessä oli! Sinne jäi vielä yksi pullo, ehkä se on sulle tarkoitettu? Siellä oli myös Atelier Colognen Cafe Tuberosaa yksi pullo jäljellä.
Hämäävästi siellä ei-eksklusiivisen kosmetiikan osaston reunamilla olevassa Kauden poistoja -laarissa, ei siis ihan parfyymiosastolla.
Kiitos tiedosta! Voi vitsi, kävin juuri joskus viikko sitten Itiksen Stockalla ja katsoin parfyymiosastolla, että ei mitään alessa, niitä just mitä verkkokaupassa ollut. Mutta tosi hämäävä paikka sitten tolla alelaarilla. En tänään ehtinyt käydä, tuskin on enää huomenna jäljellä. Kiitti silti vinkistä 👌🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisex ja Unisex!
On työlästä löytää siedettävän naisellisia tuoksuja noiden joukosta. Sitä paitsi siedettävä ei riitä: pitää olla ihana.Ei muuten, mutta unisexejä alkaa jo olla valtaosa tuoksuista. Halutaanko niitä tosiaan niin paljon?
Ja on siellä joukossa hyviäkin: joka kymmenes voi olla kiinnostava. Sen löytääkseen saa vain plärätä aika lailla turhaa.Siirry designereihin, ne ovat edelleen pääsääntöisesti sukupuolitettuja. Tosin niissäkin on huomattavissa unisexpesua, eli luodaan tuoksu selkeästi m/f mielessä ja lätkäistään päälle myynninedistämisen vuoksi trendikäs unisexnimitys. Kökköä sekin.
Mulla on iho, joka korostaa vaniljaa ja kaiken makeutta. En pysty kukkaisiin tuoksuihin kuin hyvin harvoin, ja unisexit istuvat kuin luotuna, saan niistä sitä tiettyä ryhtiä. Tyylillisesti olen pehmeä ja perinaisellinen.
Siis siirry mihin??
Oletteko tilanneet hajuvesiä perfume.fi:stä? Mä tilasin ja nyt on jotain epäselvyyttä ollut Viron puolella, paketti ei ole vielä edes postin kuljetettavana ja tein tilauksen 26.1. Aiemmin olen saanut pakettini, mutta nyt huolestuttaa, että 38 euroa meni hukkaan. Kauanko on kestänyt paketin tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa vinkki monitahoisesta, muuntuvasta, rikkaasta, haastavasta tuoksusta jossa on naisellisuutta, kypsyyttä, syvyyttä, pehmeyttä, keveyttä ja raskautta! Siis sellainen tuoksu, mitä joskus ennen ilman muuta tehtiin! Tehdäänkö vielä nykyään, vai ovatko nämä nykytuotteet kaikki yksiulotteisia ja latteita ja samanlaisena pysyviä?
Saa maksaa, nyt ei ole hinnalla väliä. Ei vain enää jaksa näitä monotonisia ja kylmiä yhden haistamisen tuoksuja.
Boadicea the Victorious. Ja kallista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisex ja Unisex!
Ja on siellä joukossa hyviäkin: joka kymmenes voi olla kiinnostava. Sen löytääkseen saa vain plärätä aika lailla turhaa.Siirry designereihin, ne ovat edelleen pääsääntöisesti sukupuolitettuja. Tosin niissäkin on huomattavissa unisexpesua, eli luodaan tuoksu selkeästi m/f mielessä ja lätkäistään päälle myynninedistämisen vuoksi trendikäs unisexnimitys. Kökköä sekin.
Mulla on iho, joka korostaa vaniljaa ja kaiken makeutta. En pysty kukkaisiin tuoksuihin kuin hyvin harvoin, ja unisexit istuvat kuin luotuna, saan niistä sitä tiettyä ryhtiä. Tyylillisesti olen pehmeä ja perinaisellinen.
Siis siirry mihin??
Designertuoksuihin. Taloihin, joissa suunnitellaan myös muotia, ei vain tuoksuja (Fragrantican "main activity"). Peritnteiset Chanel, Dior, Armani, Prada, Gucci jne jne. Jo löytyy perinaisellista kukkaa, mainonta on kohdennettu jommillekummille ja tuoksujen nimissäkin for her/for him/pour femme/pour homme. Nichetalot, jotka keskittyvät lähinnä tai yksinomaan tuoksuihin, tekevät usein niitä unisexeja unisexeja. Poikkeuksia tietysti on molempiin suuntiin, mutta pääsääntö vähentää sitä läräyksen vaivaa, täällä toisinpäin.
Sananen vintage-tuoksujen uudelleenlämmityksistä.
Huonoin on kai Red Door.
Onko mitään, mikä olisi edes siedettävä?
Tekisi mieli hankkia Balahe, mutta en tiedä.
Se kesti koko päivän ja muutti olemustaan päivän kuluessa. Yksi suihkaus riitti oivallisesti.
Muistatteks miten ihanaa oli valikoida laivan taxfreessa pienessä sievässä? Suihkautella, nuuhkia valikoida.
Ja palata seuraavana päivänä ostamaan se paras.
Silloin kun Estonia ei vielä ollut tapahtunut.
Kun laivalla oli muutenkin kivaa.
🛳️🍹🎶
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tietääkö kukaan lempeää/kevyttä kookoksen tai vaniljan tuoksuista tuoksua arkeen? Olisin kiitollinen vinkistä :)
Lancome La Nuit Nuit Nude. Ihana arkituoksu, lempeä ja ja kevyt. Addiktoiva. Ilmeisesti jotkut haistavat siinä persikan, mutta itse en kuulu näihin.
Nude-addikti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lancome La Nuit Nuit Nude. Ihana arkituoksu, lempeä ja ja kevyt. Addiktoiva. Ilmeisesti jotkut haistavat siinä persikan, mutta itse en kuulu näihin.
Ei ole totta :D Unohdan aina kuinka päin se Tresor ja Nuit ovat (vaikka kyseessä on oma signatureni) ja varmistan sen aina ennen lähetystä. Vielä kun varmistaisin että olen kirjoittanut sen oikein, mutta ilmeisesti se on jo liian vaativaa. Parfyymihuurut ovat varmaan hapertaneet kognitiivisia kykyjäni :D
Eli La Nuit Tresor Nude on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa vinkki monitahoisesta, muuntuvasta, rikkaasta, haastavasta tuoksusta jossa on naisellisuutta, kypsyyttä, syvyyttä, pehmeyttä, keveyttä ja raskautta! Siis sellainen tuoksu, mitä joskus ennen ilman muuta tehtiin! Tehdäänkö vielä nykyään, vai ovatko nämä nykytuotteet kaikki yksiulotteisia ja latteita ja samanlaisena pysyviä?
Saa maksaa, nyt ei ole hinnalla väliä. Ei vain enää jaksa näitä monotonisia ja kylmiä yhden haistamisen tuoksuja.
Maison Francis Kurkdjian Amyris Femme
Naisellinen ja viettelevä, silti tyylikäs. Tuosta olen saanut rutkasti kehuja tuntemattomilta naisilta ja miehiltä, mutta kannattaa tilata näyte ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katosiko täältä juuri jonkun arvio Fat Electricianista, vai sekoileeko palsta minulla.
Kyllä se katosi. Parodia loukkasi jonkun liikaa tunteita.
Höh. Taas menetin jotain kun työt ovat häirinneet harrastuksia. Olisi ollut kiva tietää, mitä muut pitävät Läskistä Sähkäristä, minulla se oli kamala. - Tänään ensimmäinen Oriza, Venäläisen kotkan nahka (Cuir de l'Aigle Russe...ohis, haluaisin keksiä nimiä hajuvesille.) Tuoksu kestää 5-6 tuntia 1 suihkauksella. Alku on monimutkainen, nuotit eivät erotu, kunnes rauhoituttuaan asettuu laventelin, nahan ja saippuan yhdistelmäksi. Lämmin, ambrainen pohjatuoksu. Tästä tulee puhdas ja viaton olo, vanhanaikaisella tavalla. Sopii vintagefiilikseen.
Kohta joudutaan mennä mekin y - laudalle keskustelemaan parfyymeista kun täältä poistetaan asiallisia tuoksuarvosteluviestejä jonkun trollin toimesta!!!
Ja sinne lähti! Notinon tilaus! Nicheistä -15 % ja ilmainen toimitus, en jäänyt enää vatuloimaan tilaanko haaveilemani tuoksun Juliette Has A Gun Mmmm vai jäänkö vielä kyttäämään parempaa tarjousta. Isolle 100 ml pullolle jäi hintaa vähemmän kuin 50 ml pullolle, jota ei tällä hetkellä edes ole Notinolla varastossa. Nyt vaan kädet ristissä toivomaan, että tuo jättipullo on mielelleni jatkossakin yhtä ihana ja lumoava kuin näytteen kallisarvoinen tippa 2 ml.
Osaisinpa kuvailla tuoksuja yhtä hyvin kuin jotkut täällä, mutta se ei ikävä kyllä ole koskaan ollut vahvuuksiani. En osaa oikein edes poimia tuoksuista yksittäisiä nuotteja, lähinnä osaan kuvailla niitä tyyliin naisellinen/unisex, makea/kirpeä, pehmeä/terävä jne. Ehkä Mmmm:stä parhaimpia arvioita on Fragrantican suosituin arvio siitä, kirjoittaja on nimimerkkinsä mukaan 60-vuotias mies. Hänen lyhyt ja ytimekäs arvionsa sanoo, että Mmmm saa hänet tuntemaan olevansa onnellinen ja turvassa ja ei mitään vikaa siinä. Olen pitkälle samaa mieltä, tuoksu on minullekin myös tunne. Mmmm:stä tulee hyvä mieli.
Samaan Notinon pakettiin otin ilmaisilla toimituskuluilla Listerinen suuvesiä ja Sensodynen hammastahnaa, joita en ole nähnyt paikallisissa kaupoissamme. Kiitos tästä vinkistä sille, joka tästä aikaisemmin kirjoitti.
Minulle on tulossa myös Tokmannin paketti, jossa on puolisolle lahjaksi Givencyn Pi ja itselleni täällä paljon puhutut ja kehutut Elie Saab Girl Of Now ja Joop! All About Eve, silkasta uteliaisuudesta venäjänpunainen Slava Zaitsev Maroussia ja varastoon Aquolina Pink Sugar. Että on sitten tuoksuja! Olen paljon näytteitä tilannut ja testannut ja todennut, että taidan olla halpis perusnenä. Hienot ja monimutkaiset unisexit eivät niinkään ihastuta, vaan taidan tykätä ihan perusdesignereistä, ja vieläpä naisille suunnatuista. Näytteistä tosin on löytynyt aarteitakin, kuten oman lajinsa ehdoton kuningas Zoologist Tyrannosaurus Rex ja nyt tilattu Juliette Has A Gun Mmmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisex ja Unisex!
Ja on siellä joukossa hyviäkin: joka kymmenes voi olla kiinnostava. Sen löytääkseen saa vain plärätä aika lailla turhaa.Olen samaa mieltä. Siis että rasittaa noi unisextägit. Mun nenässä ne kaikki tuoksuu partavedeltä. Toiset maskuliinisemmalta kuin toiset, mutta yhtä kaikki, partavedeltä.
Tehän voitte suositella niitä tälle yhdelle keskustelijalle ;)
Minä taas en käsitä miten tuoksuilla voisi olla mitään sukupuolta, joten en ymmärrä koko ongelmaa. Ehkä kannattaisi lähestyä asiaa listaamalla tuoksunuotteja tai -yhdistelmiä tai omia lemppareita niin muut voisivat suositella uusia kokeiltavia tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockan verkkokauppa on ihan mahdoton, sivut eivät aukea, tai jos aukeavat, väärältä kohdalta, kaikki on pielessä. Pitää varmaan käydä ihan paikan päällä jos tuoksuja saa tuohon hintaan kuin yllä joku mainitsi!
.. paitsi että mun ei pitänyt enää ostaa mitään :D
Ne sivut ovat ihan käsittämättömän turhauttavat. Vaikka olisi verkkokauppasuodatin päällä, sivustolle tulee vain jossain myymälässä olevia tuotteita. Tätä on jatkunut useamman vuoden, joten sille ei ole koitettu tehdä mitään.
Täytyy sanoa, että jos tänä päivänä ei verkkosivut toimi niin se ei hyvää tiedä kaupan tulevaisuudelle. Vaikka kauppa olisi fyysisesti omassa kotikaupungissa, ei kaikki silti halua mennä paikan päälle fyysisesti. Oli koronaa tai ei.
Nettisivut kuntoon jokaiselle suomalaiselle yritykselle niin teillä on jotain toivoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisex ja Unisex!
Siis siirry mihin??
Designertuoksuihin. Taloihin, joissa suunnitellaan myös muotia, ei vain tuoksuja (Fragrantican "main activity"). Peritnteiset Chanel, Dior, Armani, Prada, Gucci jne jne. Jo löytyy perinaisellista kukkaa, mainonta on kohdennettu jommillekummille ja tuoksujen nimissäkin for her/for him/pour femme/pour homme. Nichetalot, jotka keskittyvät lähinnä tai yksinomaan tuoksuihin, tekevät usein niitä unisexeja unisexeja. Poikkeuksia tietysti on molempiin suuntiin, mutta pääsääntö vähentää sitä läräyksen vaivaa, täällä toisinpäin.
Jaha. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut vomissements de vanille? Tekijää en muista.