Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
4881/19265 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava meininki kirjoitti:

Aamulla Menneniä turpaan ja koko päivän sateli kehuja hyvästä tuoksusta.

Tuskin muu haju pystyy samaan.

Eikun kauppaan kaikki ja Mennen matkaan.

Kuulin myös, että estää korona tartunnan. Eli sekin on hoidettu samalla kertaa, tähän ei muut pysty.

Ei kai tuo Mennen kuitenkaan unisex ole? Vaan miesten tuoksu.

Vierailija
4882/19265 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Kirjoitusrajoitteinen Nude-addikti täällä taas Nudensa tiimoilta hei! Eli kyseessä on pienoinen parfyymimysteeri. Ko tuoksu lanseerattiin viime vuonna. Ostin viime vuonna 30ml pullon jonka batch-koodin mukaan se on tehty lokakuussa 2019 (ihan luonnollista koska osa pulloista on tehtävä ennen julkaisua), se loppui jokunen päivä sitten ja avasin backuppini 100ml pullon (ostin sen vuoden alussa) joka on tehty koodin mukaan marraskuussa 2019. Nämä tuoksuvat hyvin erilaisille. Pieni pullo tuoksui lähinnä vaniljalle ja kookokselle ja tämä iso pullo tuoksuu ennen kaikkea ruusulle ja vähän vaniljalle ja kookokselle. Myös pitkän ajan drydown (eli esim seuraavana aamuna) oli erilainen pienessä pullossa, joskin se on samanlaisempi kuin muu tuoksu.

Ei sillä, tämäkin tuoksuu hyvälle ja ihanalle, mutta ei lähellekään samalle. Mistä voi olla kyse? Kummankin pullon ostin muoveissa ja en usko että kumpikaan olisi feikki.

Voihan noissa erissä olla pientä luonnollista vaihtelua. Ainakin niiltä osin kuin käytetään luonnollisia ainesosia, eiväthän se sadot ikinä ole aivan identtisiä, joten tuoksueräkään ei ole aivan identtinen muiden erien kanssa. Eri asia synteettisten ainesosien kanssa joiden tuotanto on hallitumpaa.

Kyse on kuitenkin Lancomen kokoisesta tuotannosta, ja minulla on melko huono nenä. Voisiko kyse olla siis niin isosta erosta tuoksussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4883/19265 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockan verkkokauppa on ihan mahdoton, sivut eivät aukea, tai jos aukeavat, väärältä kohdalta, kaikki on pielessä. Pitää varmaan käydä ihan paikan päällä jos tuoksuja saa tuohon hintaan kuin yllä joku mainitsi!

.. paitsi että mun ei pitänyt enää ostaa mitään :D

Ne sivut ovat ihan käsittämättömän turhauttavat. Vaikka olisi verkkokauppasuodatin päällä, sivustolle tulee vain jossain myymälässä olevia tuotteita. Tätä on jatkunut useamman vuoden, joten sille ei ole koitettu tehdä mitään.

Täytyy sanoa, että jos tänä päivänä ei verkkosivut toimi niin se ei hyvää tiedä kaupan tulevaisuudelle. Vaikka kauppa olisi fyysisesti omassa kotikaupungissa, ei kaikki silti halua mennä paikan päälle fyysisesti. Oli koronaa tai ei.

Nettisivut kuntoon jokaiselle suomalaiselle yritykselle niin teillä on jotain toivoa!

Joku voisi vinkata tästä Max Perttulallekin. Ne värit, kaikki huutomerkit ja karmeat kuvat eivät vakuuta.

Joo, suoraan sanottuna hänen sivunsa näyttävät "halvoilta".

Vierailija
4884/19265 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockan verkkokauppa on ihan mahdoton, sivut eivät aukea, tai jos aukeavat, väärältä kohdalta, kaikki on pielessä. Pitää varmaan käydä ihan paikan päällä jos tuoksuja saa tuohon hintaan kuin yllä joku mainitsi!

.. paitsi että mun ei pitänyt enää ostaa mitään :D

Ne sivut ovat ihan käsittämättömän turhauttavat. Vaikka olisi verkkokauppasuodatin päällä, sivustolle tulee vain jossain myymälässä olevia tuotteita. Tätä on jatkunut useamman vuoden, joten sille ei ole koitettu tehdä mitään.

Täytyy sanoa, että jos tänä päivänä ei verkkosivut toimi niin se ei hyvää tiedä kaupan tulevaisuudelle. Vaikka kauppa olisi fyysisesti omassa kotikaupungissa, ei kaikki silti halua mennä paikan päälle fyysisesti. Oli koronaa tai ei.

Nettisivut kuntoon jokaiselle suomalaiselle yritykselle niin teillä on jotain toivoa!

Joku voisi vinkata tästä Max Perttulallekin. Ne värit, kaikki huutomerkit ja karmeat kuvat eivät vakuuta.

Joo, suoraan sanottuna hänen sivunsa näyttävät "halvoilta".

Mä tykkään hänen käyttämistään tuoksun osien nimistä: latva, runko ja pohja.

Otan ne käyttöön.

Kannattaa muuten kiinnittää huomiota pohjatuoksun elementteihin. Sehän se pitkäaikaisin vaihe on. On mälsää jos pohjalla on pelkkää partaveden hajua.

Latvassa on usein kaikkea kivaa, mikä on just detsamma, latva haihtuu viidessä minuutissa, vartin päästä siitä on enää muisto jäljellä.

Vierailija
4885/19265 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tykkään Un Jardin sur de Nilin kirpeän raikkaasta latvasta.

Mut se haihtuu pian. Tuleeko mieleen joku samantyyppinen joka kestäisi? Ainekset: mango, greippi, tomaatti, porkkana.

En edes tiedä mihin ryhmään tämä kuuluisi - vihreisiinkö?

Vierailija
4886/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estee Lauderin Pleasures ollut vuosia käytössä. Varsin usein kysytään, mikä ihana tuoksu.

Vierailija
4887/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Kirjoitusrajoitteinen Nude-addikti täällä taas Nudensa tiimoilta hei! Eli kyseessä on pienoinen parfyymimysteeri. Ko tuoksu lanseerattiin viime vuonna. Ostin viime vuonna 30ml pullon jonka batch-koodin mukaan se on tehty lokakuussa 2019 (ihan luonnollista koska osa pulloista on tehtävä ennen julkaisua), se loppui jokunen päivä sitten ja avasin backuppini 100ml pullon (ostin sen vuoden alussa) joka on tehty koodin mukaan marraskuussa 2019. Nämä tuoksuvat hyvin erilaisille. Pieni pullo tuoksui lähinnä vaniljalle ja kookokselle ja tämä iso pullo tuoksuu ennen kaikkea ruusulle ja vähän vaniljalle ja kookokselle. Myös pitkän ajan drydown (eli esim seuraavana aamuna) oli erilainen pienessä pullossa, joskin se on samanlaisempi kuin muu tuoksu.

Ei sillä, tämäkin tuoksuu hyvälle ja ihanalle, mutta ei lähellekään samalle. Mistä voi olla kyse? Kummankin pullon ostin muoveissa ja en usko että kumpikaan olisi feikki.

Voihan noissa erissä olla pientä luonnollista vaihtelua. Ainakin niiltä osin kuin käytetään luonnollisia ainesosia, eiväthän se sadot ikinä ole aivan identtisiä, joten tuoksueräkään ei ole aivan identtinen muiden erien kanssa. Eri asia synteettisten ainesosien kanssa joiden tuotanto on hallitumpaa.

Kyse on kuitenkin Lancomen kokoisesta tuotannosta, ja minulla on melko huono nenä. Voisiko kyse olla siis niin isosta erosta tuoksussa?

Todennököisin selitys on tämä, ellei ole feikkipulloja. Tuskin on vanhentuneitakaan koska tuoksu niin uusi.

Vierailija
4888/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä perusteella te valitsette päivän tuoksun? Mulla tulee joskus vain semmoinen fiilis, että tänään haluan käyttää tuoksua X, mutta yleensä mie valihen pukeutumiseen sopivan tuoksun. Eli ajattelen jotenkin, että mikä tuoksu sopii niihin mun päällä oleviin vaatteisiin. En tiedä saatteko kiinni tästä, mutta olisi kiva kuulla minkä perusteella muut päivän tuoksuja valitsee?

Ja töissä ollessa siis ei voinut käyttää läheskään kaikkea, mutta nyt etäopiskellessa on kiva kun voi suihkia menemään muiden pökerryttämistä pelkäämättä :D

Vierailija
4889/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä perusteella te valitsette päivän tuoksun? Mulla tulee joskus vain semmoinen fiilis, että tänään haluan käyttää tuoksua X, mutta yleensä mie valihen pukeutumiseen sopivan tuoksun. Eli ajattelen jotenkin, että mikä tuoksu sopii niihin mun päällä oleviin vaatteisiin. En tiedä saatteko kiinni tästä, mutta olisi kiva kuulla minkä perusteella muut päivän tuoksuja valitsee?

Ja töissä ollessa siis ei voinut käyttää läheskään kaikkea, mutta nyt etäopiskellessa on kiva kun voi suihkia menemään muiden pökerryttämistä pelkäämättä :D

Ihan vaan että miltä tuoksulta tekee mieli haista/mitä haluan tuoksutella pitkin päivää. Tai sitten menon mukaan, kuten esimerkiksi reipas kävelylenkki luonnossa. Nykyään mietin myös jonkin verran vuodenaikaa, mutten pistä sillekään pahemmin painoarvoa. Saatan tosiaan laittaa jotain arvokkaampaakin tuoksua, vaikka päällä olisi kulahtaneet olohousut plus t-paita. :)

Vierailija
4890/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä perusteella te valitsette päivän tuoksun?

Minulla valintaperusteet vaihtelevat päivän mukaan :)

Välillä valitsen mieliteon mukaan, ja toisinaan taas pyrin tuoksulla tukemaan tavoittelemaani mielentilaa. Jos koen käyväni heti aamusta ylikierroksilla tai tiedän että edessä on haastava päivä, tartun yleensä Elixirs & Co Harmonie -pulloon. En muista, että olisin koskaan ollut tyytymätön päivän tuoksuuni. Toisaalta kokeilen uusia hajuvesiä aina iltaisin, jotta saan hyvän kuvan tuoksun kestävyydestä ja eri vaiheista.

Vierailija
4891/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun kerran kysyit... 😄 Eli:

Tänä aamuna (teen etätöitä) oli sellainen olo, että on oltava energinen, jaksava ja vähän ylipirteä. On muutama teams, joissa pidettävä kamera päällä ja muutenkin oltava skarppi.

Valitsin päälleni auringonkeltaisen puseron. Kahvikupeista valitsin keltaisen (meillä on ihan älyttömästi eri värisiä mukeja). Aamupalalla vielä kaadoin itselleni ison lasillisen keltaista appelsiinimehua (mitä en yleensä siis tee). Päivän tuoksuksi valikoitui Moschonon Cheap and Chicin sitruunainen I love love. 💛

Näillä eväillä lähdin siis aamun ekaan paltsuun. Muutoin noin pääsääntöisesti käytän talvisin omia ns talvituoksujani ja yöksi laitan jotain pehmeää ja lämmintä tuoksua.

Ja urheiluun mulla on oma tuoksunsa. Ja kun lähdetään mökille, on oma tuoksu siihenkin! Niihin kun ehdollistaa itsensä, pääsee mökkifiiliksiin jo avaamalla kyseisen hajuvesipullon korkin!

Voi, kun saisi oman koiran tassujen tuoksua pulloon. 🐾 Muistelen jo edesmenneen koirani anturoiden huumaavaa pehmoista tuoksua. Anteeksi, nyt meni vähän ohi aiheen!

Mutta itseänikin kiinnostaa teidän kaikkien päivän tuoksun valintakriteerit. 🙂

Vierailija
4892/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas kierrätän talviboksini näytteitä suhteellisen tasaisesti, mutta niin, että voimakkaimmat, polarisoivimmat ja arveluttavat uutuudet osuvat vapaapäiville. Läsnätyössä suurimman osan vuodesta.

4893/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuoksuni on ihanan vaniljainen Jean Paul Gaultierin le Belle. Jostakin syystä tässä tuoksussa vanilja muuttuu päivän mittaan ihanan omaksi eikä ole lainkaan sellainen päällekäyvä vanilja.

Minua alkoi jostakin syystä kiinnostamaan Jean Paul Gaultierin Scandal -tuoksut. Onko jollakin teistä kokemusta niistä? Olisiko jostakin versiosta tämän kevään tuoksuksi?

Vierailija
4894/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tuoksuni tänään on JPG:n La Belle. Vielä on tarpeeksi kylmä ilma sille. :)

Vierailija
4895/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen tuoksun yleensä fiiliksen mukaan. Minulla on myös taipumusta övereihin, eli siihen että käytän tuoksua johon olen ihastunut ihan övereitä määriä (työskentelen kotoa!) ja kyllästyn siihen sitten nopeasti ja en ehkä koskaan sen jälkeen enää käytä sitä, tai sitten joskus satunnaisesti.

Vuodenaika määrää jonkin verran, olisi vaikea kuvitella että käyttäisin esim Marc Jacobsin Decadencea kesällä, mutta toisaalta koko tämän talven olen käyttänyt tuoksuja joita voisin käyttää kesälläkin. Kesäisille venereissuille toivoo jotain pirtsakampaa ja rannalle jotain ultrakevyttä. Muuten elämäni on niin tasapaksua ettei muita “hajuvesikohokohtia” oikein ole.

Vierailija
4896/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "firman x työmatkatuoksu". Käytin tuota parfyymia työmatkoilla vuosien ajan. Nykyisin en voi olla nuuhkaisematta sitä ilman työstressin häilähdystä rinnassa: L'Instant de Guerlain.

Vierailija
4897/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava meininki kirjoitti:

Aamulla Menneniä turpaan ja koko päivän sateli kehuja hyvästä tuoksusta.

Tuskin muu haju pystyy samaan.

Eikun kauppaan kaikki ja Mennen matkaan.

Kuulin myös, että estää korona tartunnan. Eli sekin on hoidettu samalla kertaa, tähän ei muut pysty.

Ei kai tuo Mennen kuitenkaan unisex ole? Vaan miesten tuoksu.

Hirveä markettipartavesi 70-luvulta.

Toi jankkaaja on sairas. Pitää ymmärtää ja sääliä.

Vierailija
4898/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon pakettia odottelen, enkä edes muista mitä kaikkea pientä tilasin :D Hätäpäissäni pistin vaan ostoskoriin näytteitä ennenkuin ne loppuu, se on muuten joskus ärsyttävää että tuotteet loppuu nettikaupasta juuri ennen kuin olet menossa maksamaan ostoskorin sisältöä : /

Palailen sitten kertomaan kun paketti saapuu, vissiin menee reilu viikko tai melkein kaksi ainakin? Eli muutaman päivän päästä ehkä voisi tulla tänne Helsinkiin.

Se niiden käyttämä kuljetusyhtiö vissiin jättää ne Postille Suomessa?

Vierailija
4899/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Valitsen tuoksun yleensä fiiliksen mukaan. Minulla on myös taipumusta övereihin, eli siihen että käytän tuoksua johon olen ihastunut ihan övereitä määriä (työskentelen kotoa!) ja kyllästyn siihen sitten nopeasti ja en ehkä koskaan sen jälkeen enää käytä sitä, tai sitten joskus satunnaisesti.

Vuodenaika määrää jonkin verran, olisi vaikea kuvitella että käyttäisin esim Marc Jacobsin Decadencea kesällä, mutta toisaalta koko tämän talven olen käyttänyt tuoksuja joita voisin käyttää kesälläkin. Kesäisille venereissuille toivoo jotain pirtsakampaa ja rannalle jotain ultrakevyttä. Muuten elämäni on niin tasapaksua ettei muita “hajuvesikohokohtia” oikein ole.

Ammoin tuttu osti ulkomailta Shalimaria. "Would you like a little on you?" kysyi myyjä. "Perhaps a little". Pppssssshhhhhh!! myyjä suihkutti kitsastelematta puoli näytepullollista kaverini päälle ennen kuin hän ehti estää.

Sit hän poistui kadulle yltä päältä parfymoituna tyyliin "Here comes Shalimar!"

😀😀😆

Vierailija
4900/19265 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastelen Miller Harrisin tuoksuja. Ne ovat hieman kalliita, ovatkohan hyviä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän