Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
4801/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kalliita englantilaiset.

Nytkö ne hinnat sitten pompsahti?

No, EU tekee takuulla kaikkensa hankaloittaakseen Brittien kaupankäyntiä.

Kellehän siitä on iloa?

Just. Et sitten ole viime vuosina uutisia seurannut? Tuohan on kuin syyttäisi raiskauksesta uhria, mitäs kekkaloi liian lyhyessä hameessa!

Suosittelen sulle rauhoittavaa tuoksua, velttohyppelyä ja käytöstaitojen alkeita.

- Aurinkoa päivääsi!

Vierailija
4802/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraili3ja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellehän siitä on iloa?

Britit tekivät sen ihan itse, siis halusivat Brexitin. Siispä tilaamme tuoksumme muualta, koska voimme. Jääkööt nuolemaan näppejään meidän euroilta.

Ohis.

Kateus ja pahantahtoisuus haisee parfyyminkin läpi.

Brittien ahdinko parantaa sinun elämääsi vai?

Eivät britit missään ahdingossa ole, nehän saivat, mitä halusivat!

Ja kuka sinä olet brittien elämää arvioimaan, miksi se sinua liikuttaa? Kateellinen taidat olla itse, kun kerran kateuskortin osasit esiin vetää. Ei mene enää kaupaksi vuonna 2021. Sorry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4803/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuriiri livautti postiluukusta kirjeen, Moth ystävineen lepatteli paikalle. Puolassa on sekoiltu, joten tilaamani näytteet lisääntyivät kahdella. Sain kaupanpäällisiksi toisen D.S.&Durgan, Burning Barbershopin ja täysin randomin Rundholzin, 20. Mars 2022. Nuottien perusteella kumpikin voisi jäädä käyttöön, katsotaan. Rundholzin lisäksi Muscs Koublai Khan jäi talviboksiin ja testiin vielä tässä kuussa.

Postipoikakin kävi ja ojensi Oriza L. Legrandit käteen. Noin kuukauden matkasivat. Testiin ensin Cuir de l'Aigle Russe, Oeillet Louis XV ja Rêve d'Ossian. Kalasäilykemies kommentoi viimein: "Eikö sulla ole jo joka paikka täynnä hajuvesiä?" No on, olen ostolakossa ehkä syksyyn saakka, kunhan loput tulevat, odottelen vielä State of Mindin discovery settiä.

Mmmm, paljostako lyödään vetoa, että lakkosi ei jaksa pitää ihan sentään syksyyn saakka... ;) :D

Vierailija
4804/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://pellwall-perfumes.blogspot.com/2014/07/lily-of-valley-mystery-ma…

Linkissä tietoa kielosta.

Eli toisin sanoen kielon tuoksua ei pystytä uuttamaan  itse kasvista, vaan kaikki ns. kielotuoksut ovat keinotekoisia jäljitelmiä kielon tuoksusta.

Ja niidenkin tekeminen on kuulemma vaikeaa. Olen nähnyt YouTube-videon, jossa Aerin Lauder kertoo, että hänellä ja parfymööreillään oli tarkoitus kehittää ns. täydellinen ja autenttinen kielotuoksu, mutta se ei onnistunut, joten he muuttivat suunnitelmiaan. Tuloksena oli Lilac Path, joka on aikamoisen autenttinen syreenituoksu. Syreenin tuoksun "nappaaminen talteen" onnistui, kielon tuoksun ei.

Vierailija
4805/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa kesti minun ostolakkoni ja nyt neljä pulloa tilauksessa. Huokaus! Minut pitää sitoa patterin kiinni, etten yllä mihinkään laitteeseen, jolla pääsee nettiin! 🥶😰🤪

Jahas. Parfyymirippituoli odottaa, mitkä ovat syntisi nimeltään?

Oi, suuri syntini on Guerlainia ja Serge Lutensia. Anteeksiantoa pyydän 😬

Huomaan, että olet rehellinen, katumuksesi on suuri ja parfyymikirkko on anteeksiantavainen.

Sovitukseksi sinun täytyy kuitenkin kirjoittaa tänne arvio jokaisesta tilaamastasi parfyymista.

T. Parfyymirippituolin toinen haltija

PS. Jos alkuperäinen parfyymirippituolin haltija haluaa määrätä toisen rangaistuksen, niin joudut luonnollisesti tekemään myös sen sovittaaksesi syntisi.

Oi, te parfyymirippituolin haltijat, heti, kun tuoksut ilahduttavat minua, annan totisesti arvioni. Kiitos tästä armollisuudesta. Nöyrimmin kiittäen ostolakosta livennyt.

Vierailija
4806/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuriiri livautti postiluukusta kirjeen, Moth ystävineen lepatteli paikalle. Puolassa on sekoiltu, joten tilaamani näytteet lisääntyivät kahdella. Sain kaupanpäällisiksi toisen D.S.&Durgan, Burning Barbershopin ja täysin randomin Rundholzin, 20. Mars 2022. Nuottien perusteella kumpikin voisi jäädä käyttöön, katsotaan. Rundholzin lisäksi Muscs Koublai Khan jäi talviboksiin ja testiin vielä tässä kuussa.

Postipoikakin kävi ja ojensi Oriza L. Legrandit käteen. Noin kuukauden matkasivat. Testiin ensin Cuir de l'Aigle Russe, Oeillet Louis XV ja Rêve d'Ossian. Kalasäilykemies kommentoi viimein: "Eikö sulla ole jo joka paikka täynnä hajuvesiä?" No on, olen ostolakossa ehkä syksyyn saakka, kunhan loput tulevat, odottelen vielä State of Mindin discovery settiä.

Mmmm, paljostako lyödään vetoa, että lakkosi ei jaksa pitää ihan sentään syksyyn saakka... ;) :D

Ehkä ei :D Juuri nyt olen kuitenkin saavuttanut jonkinlaisen saturaatiopisteen, pystyn katselemaan parfyymeja ja lukemaan niistä vailla pakottavaa himoa (saada sellainen käsiin), mikä on epäilemättä kuolemansynti sekin..! Avaamaton kevätboksi kymmenine vielä testaamattomine uutuuksineen helpottaa, toistaiseksi. Ensi syksynä toivon olevani vielä täsmällisempi hankintojeni suhteen, ja kuluttaneeni joitakin millejä poiskin. Kohti kirjastoa, jonka jokainen teos tuo syvää olfaktorista tyydytystä, kas, siinä pitkän tähtäimen tavoite. Kesä ollaan tien päällä kalasäilykemiehen kansssa, silloin pidän taukoa kaikesta ja toivottavasti tuoksun lähinnä turskalta....silloin kaikki on mennyt hyvin.

Vierailija
4807/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan olisi Zoologistin Civetin sekä Been lisäksi Cameleon sekä Hummingbird testattu jo jokin aika sitten. Enkai spoilaa sitä toista palstailijaa, jolla oli kevätboxissa Espanjan eläimiä? :D Voisin parin lauseen arvostelut nimittäin heittää kehiin.

Vierailija
4808/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan olisi Zoologistin Civetin sekä Been lisäksi Cameleon sekä Hummingbird testattu jo jokin aika sitten. Enkai spoilaa sitä toista palstailijaa, jolla oli kevätboxissa Espanjan eläimiä? :D Voisin parin lauseen arvostelut nimittäin heittää kehiin.

Ehdottomasti paljon arvosteluja vaan kehiin!

Vierailija
4809/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et spoilaa, itsepähän asetan näitä sääntöjä itselleni. Humlingbird odottaa täällä kesää. Civetistä kirjoitinkin, Chameleon oli vuotanut kuiviin tullessaan. Kerro ihmeessä mitä mieltä olet. :)

Vierailija
4810/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et spoilaa, itsepähän asetan näitä sääntöjä itselleni. Humlingbird odottaa täällä kesää. Civetistä kirjoitinkin, Chameleon oli vuotanut kuiviin tullessaan. Kerro ihmeessä mitä mieltä olet. :)

Hienoa. :) Tosin harmillista, että kameleontillesi oli käynyt noin karu kohtalo. Aiotko pyytää korvausta? 

Hummingbird oli itselleni jotenkin liian pliisu ja etenkin synteettinen. Alussa tuoksui ihana kirsikka, muuten jotenkin geneerisen kukkainen tuoksu. Käytän näytteen loppuun, mutta petyin, sillä odotin jotenkin enemmän joko erottuvampia, herkullisempia kukkaisnuotteja tai edes sellaista kukkien kakofoniaa. 

Kameleontti oli myös, ikävä kyllä, pettymys. Ensimmäinen sekä koko tuoksun elinkaaren aikana havaittu ajatus: vanhan mummelin puhtaat lakanat ta häneni kukkainen leninkinsä. En vaan pääse tästä assosiaatiosta yli, ja se on nyt pinttynyt mieleeni pysyvästi. Alkutuoksussa kuitenkin herkullisia trooppisia hedelmiä. Harmi, edes matkakokoa en tästä tuoksusta edes harkitse ostavani. Odotin muuta.

Eli Bee ja Civet olivat itselleni mieluisampia. Olisi ihanaa testata vielä sarjan muitakin elukoita joskus, Musk Deeristä on kirjoitettu hyvää. 

Vierailija
4811/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. :) Tosin harmillista, että kameleontillesi oli käynyt noin karu kohtalo. Aiotko pyytää korvausta? 

Hummingbird oli itselleni jotenkin liian pliisu ja etenkin synteettinen. Alussa tuoksui ihana kirsikka, muuten jotenkin geneerisen kukkainen tuoksu. Käytän näytteen loppuun, mutta petyin, sillä odotin jotenkin enemmän joko erottuvampia, herkullisempia kukkaisnuotteja tai edes sellaista kukkien kakofoniaa. 

Kameleontti oli myös, ikävä kyllä, pettymys. Ensimmäinen sekä koko tuoksun elinkaaren aikana havaittu ajatus: vanhan mummelin puhtaat lakanat ta häneni kukkainen leninkinsä. En vaan pääse tästä assosiaatiosta yli, ja se on nyt pinttynyt mieleeni pysyvästi. Alkutuoksussa kuitenkin herkullisia trooppisia hedelmiä. Harmi, edes matkakokoa en tästä tuoksusta edes harkitse ostavani. Odotin muuta.

Eli Bee ja Civet olivat itselleni mieluisampia. Olisi ihanaa testata vielä sarjan muitakin elukoita joskus, Musk Deeristä on kirjoitettu hyvää. 

En aio. Tappio oli jokusen euron, enkä koe menettäneeni mitään, sillä tuoksu ei ollut minunkaan makuuni. Sain jäljellä olevasta näytteestä ne herkulliset trooppiset hedelmät, mutten paljon muuta. Kokonaisuus vaikutti ihan liian aurinkoiselta, positiiviselta ja energiseltä ollakseen ihan minua, joka viehätyn melankolisista, goottilaisen synkistä ja/tai introspektiivisista, meditatiivisista (suitsuke)tuoksuista. Kesätuoksuna se ehkä menisi, mutta sellaiselle ei ole tarvetta. (Luoja paratkoon, onko muille?)

Tuo puolalainen Moodscentbar myy näytekoon elukoita edullisin postikuluin, jos innostut niistä. Kärkyn Snowy Owlin tuloa, ehkä sitten taas. :)

Vierailija
4812/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa kesti minun ostolakkoni ja nyt neljä pulloa tilauksessa. Huokaus! Minut pitää sitoa patterin kiinni, etten yllä mihinkään laitteeseen, jolla pääsee nettiin! 🥶😰🤪

Jahas. Parfyymirippituoli odottaa, mitkä ovat syntisi nimeltään?

Oi, suuri syntini on Guerlainia ja Serge Lutensia. Anteeksiantoa pyydän 😬

Huomaan, että olet rehellinen, katumuksesi on suuri ja parfyymikirkko on anteeksiantavainen.

Sovitukseksi sinun täytyy kuitenkin kirjoittaa tänne arvio jokaisesta tilaamastasi parfyymista.

T. Parfyymirippituolin toinen haltija

PS. Jos alkuperäinen parfyymirippituolin haltija haluaa määrätä toisen rangaistuksen, niin joudut luonnollisesti tekemään myös sen sovittaaksesi syntisi.

Oi, te parfyymirippituolin haltijat, heti, kun tuoksut ilahduttavat minua, annan totisesti arvioni. Kiitos tästä armollisuudesta. Nöyrimmin kiittäen ostolakosta livennyt.

Nyt tuli ilmoitus, että saan tuoksut vasta viikolla 8. Odotusta sitten.

Vierailija
4813/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kaupasta äsken pullon Menneniä. Ei tarvitse odotella kuukausia ja on hyvä.

Vierailija
4814/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki hoi kirjoitti:

Saan päänsäryn aina kun käytätte näitä. Olipa surkea aloitus tää ketju. Ei jatkoon.

Et ainakaan minun käyttämistäni tuoksuista saa mitään särkyä, koska kotona käytän, eikä sinua näy täällä.

Vierailija
4815/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla toiveilla - goottilainen, melankolinen, introspektiivinen, suitsukkeinen - on pakko suositella: Etron Messe de minuit! Se on kaunis. On vaikeaa keksiä, missä haluan tuoksua kirkolta, kirjastolta, myrrhalta ja pölyltä, mutta olen silti oudosti onnellinen, että minulla on sitä kaapissani (iso!) pullo. Joulunpyhien hiljentymiseen Bachin kanssa se sopi ihanasti.

Vierailija
4816/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla toiveilla - goottilainen, melankolinen, introspektiivinen, suitsukkeinen - on pakko suositella: Etron Messe de minuit! Se on kaunis. On vaikeaa keksiä, missä haluan tuoksua kirkolta, kirjastolta, myrrhalta ja pölyltä, mutta olen silti oudosti onnellinen, että minulla on sitä kaapissani (iso!) pullo. Joulunpyhien hiljentymiseen Bachin kanssa se sopi ihanasti.

Kaunis kiitos suosituksesta <3 Menee korvan taakse odottamaan seuraavaa hankintakierrosta. Näkisitpä kotini - sen paikallaanpysyvän -, täällä ei ole lainkaan ongelmia tuoksua miltään noista. ;)

Tuo outo onni on se, jonka kokeminen vie tässäkin harrastuksessa eteenpäin. Kiikarissa myös Jovanin Liturgie des Heures, muttei vielä. Sergen De Profundis ja Sorcinellin Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto ovat tällä hetkellä melankoliaa parhaimmillaan. Uskon Orizan Relique d'Amourin tai ainakin Rêve d'Ossianin liittyvän kaihoisaan seuraan, sen käärepaperikin tuoksuu eteisen (kierrebarokki, tietysti)kaapista saakka. 

Vierailija
4817/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttavaa kuulla, että suositus meni näin ilmeisen oikealle henkilölle.. Et varmaankaan säpsähdä juuri kiillotetun kirkonpenkin aromia. Ja kiitos de Profundis -suosituksesta - arvoin juuri sen näytteen tilaamista.

Vierailija
4818/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahduttavaa kuulla, että suositus meni näin ilmeisen oikealle henkilölle.. Et varmaankaan säpsähdä juuri kiillotetun kirkonpenkin aromia. Ja kiitos de Profundis -suosituksesta - arvoin juuri sen näytteen tilaamista.

En säpsähdä, tulin lopulta toimeen Hannibal Lecterinkin kanssa (But Not Today). Sekoitin äsken Jovoyn (Liturgie...) ja Jovanin, jonka myski on myös koettava joskus. Uni alkaa painaa työaamun alla. Läsnätyö ja maski siirtävät kiintoisimmat kokeilut vapaapäiville, varmuuden vuoksi. Sunnuntaille buukkasin Koublai Khanin. Sitä odotellessa.

Vierailija
4819/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraili3ja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellehän siitä on iloa?

Britit tekivät sen ihan itse, siis halusivat Brexitin. Siispä tilaamme tuoksumme muualta, koska voimme. Jääkööt nuolemaan näppejään meidän euroilta.

Ohis.

Kateus ja pahantahtoisuus haisee parfyyminkin läpi.

Brittien ahdinko parantaa sinun elämääsi vai?

Eivät britit missään ahdingossa ole, nehän saivat, mitä halusivat!

Ja kuka sinä olet brittien elämää arvioimaan, miksi se sinua liikuttaa? Kateellinen taidat olla itse, kun kerran kateuskortin osasit esiin vetää. Ei mene enää kaupaksi vuonna 2021. Sorry.

Hengitä syvään. Ota jotain rauhoittavaa.

Olet sen tarpeessa.

Vierailija
4820/19265 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että tuo puusta saatava oud on noin harvinaista sekä epäeettistä. Kurkdjianin näytteet nimittäin saapuivat lauantaina, ja yksi niistä oli nimeltään Oud. Mukavan ..metallinen sekä merisuolainen tuoksu. Olen huomannut, että nuo keveän kukkaiset tuoksut eivät oikein iske. Ennemmin juuri näitä syvempiä, ehkä jopa synkempiä tuoksuja suosin nykyään. Nautin niistä. Siltikin osa keveän kukkaisista tuoksuista on mieleeni, muttei kovin moni ilahduta yhtä positiivisesti kuin nämä eksentrisemmät tuoksut.