Häpeättekö kavereitanne?
Mä häpeen. Yhtä kaveria mm. puheen ja ulkonäön vuoksi. Kiroo julkisilla paikoilla kovaan ääneen, esim. ravintolassa. Myös sen mies, jolla on viel kova ääni. Ovat korkeesti koulutettuja 30-40 vuotiaita.
Lisäks tää nainen on ruma. Sellanen laiha, pitkä, soikeepäinen ja nököhammas. Se luulee olevansa upee ja liikunnallinen. Se on kankee, epälikunnallisin ihminen jonka tiedän. Kävelytyylikin on jäyhä, kädet ei edes liiku. Ja kun se tanssii. Sil ei oo mitään rytmitajuu, keikistelee ja hieroo itseensä. Mihinkään bileisiin en sitä voi pyytää mukaan, on niin nolo.
Mut itsetunto sillä on kohdallaan. Uskoo itteensä vähän liikaakin. Ehkä oon siit kateellinen. Mut jotain rajaa.
Mut siis onks muilla tällasta?
Kommentit (20)
Oon joskus hävenny. Mun yks kaveri on tatuoitu (nainen) rumilla tatskoilla ja se käyttää sellasii tekonahkahousuja. Ne on niin nolot. Ja pikkutoppi, josta olemattomat pikkutissit oikeen korostuu.
Mites se sun oma itsetunto?
Oot kyllä aika kamala "kaveri".
Vierailija kirjoitti:
Mites se sun oma itsetunto?
Oot kyllä aika kamala "kaveri".
Tai sitten vaan rehellinen. Minä myös häpeän, mutta en koskaan puhu siitä kenellekkään, enkä kirjoittele mihinkään palstoille. Mä luulen, et aika moni häpee.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mul kans yks. Nauraa ku joku eläin, sellast tekonauruu. Myötähäpee.
Sama mulla! Hyeenan lailla ääntelee.
Joo on yks, se kirjottelee vauvapalstalle minkä ehtii ivatakseen muita ihmisiä. se on niin säälittävän nolo!
Me suomalaiset tunnetaan niin paljon häpeää, että ymmärrän tämän. Olis hyvä kun vois käsitellä sitä häpeää, elämästä tulis mukavampaa kun ei tarvitsis tuntea niin turhaa häpeää. Se vie turhaa energiaa ja laskee elämänlaatua. Asia erikseen on häpeä, jolle on aihetta. Sitä on hyvä ja tervettäkin tuntea.
Tsemppiä, toivottavasti vielä pääset häpeästäsi (turhasta sellaisesta) vapaaksi.
En. Olen aika hyvin käsitellyt tunteitani elämäni aikana. Mut kyllä ehkä ymmärrän tämän. Terapia vois olla sulle hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla! Hyeenan lailla ääntelee.
Nämä tekonaurajat on kyllä jokseenkin noloja. Vaikka en muita ihmisiä häpeäkkään. Yksi ystäväni hekottaa kyllä aika pahasti ja usein siinä samalla häneltä pääsee kunnon pieru.
Joku 14v vauhdissa?
Niiq omg onx teijän kaverit noloi häpeättekä te niit mä niiq häpeän yks mun kaveri on tooooooosi ruma hyih
"Suomalaisuuden vähättelyllä on pitkä ja menestyksekäs historia. Häpeämme, olemme kateellisia, auktoriteettiuskoista herraa pelkäävää kansaa. Ylläpidämme matalaa profiilia, emme uskalla kehuskella ja vierastamme muualta tänne tulevia riikinkukkoja. Siksi ne vievät meiltä naisetkin."
Olen miettinyt joskus tätä niin perisuomalaista häpeää. Mistä se tulee? Mistä se opitaan? Kaikista eniten kai hävetään itseään. Omaa ulkonäköä, painoa, huonompaa autoa kuin naapurilla. Alempaa koulutustasoa jne. Lukemattomia aiheita tuntea häpeää. Huonommuuden tunnetta.
Omaa puolisoa hävetään. Tunnetaan myötähäpeää. Onko kukaan muu miettinyt miksi suomalaisissa elää niin voimakkaana häpeän tunne?
Aloitus kuulostaa kyllä hyvin nuoren ja kypsymättömän ihmisen tekemältä. Siinä tapauksessa aika voi hyvinkin vielä opettaa, ja jos aikuinen, voi aina viettää hieman aikaa itsetutkiskelun parissa.
Mun kaverit häpeävät varmaan mua. Eli mulla ei ole tätä ongelmaa.
Ei täällä kukaan häpeä ketään tai mitään! Perkele!
Häpesin entistä kaveria kun oli aina menossa iskemään miehiä baarissa ja hävetti katsoa kun miehiä ei selvästi kiinnostanut mutta kaveri ei tajunnut. Nyt tämä naikkonen on entinen kaveri kun ei maksanut lainojaan takaisin.