Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockan verkkokauppa on ihan mahdoton, sivut eivät aukea, tai jos aukeavat, väärältä kohdalta, kaikki on pielessä. Pitää varmaan käydä ihan paikan päällä jos tuoksuja saa tuohon hintaan kuin yllä joku mainitsi!
.. paitsi että mun ei pitänyt enää ostaa mitään :D
Ne sivut ovat ihan käsittämättömän turhauttavat. Vaikka olisi verkkokauppasuodatin päällä, sivustolle tulee vain jossain myymälässä olevia tuotteita. Tätä on jatkunut useamman vuoden, joten sille ei ole koitettu tehdä mitään.
Täytyy sanoa, että jos tänä päivänä ei verkkosivut toimi niin se ei hyvää tiedä kaupan tulevaisuudelle. Vaikka kauppa olisi fyysisesti omassa kotikaupungissa, ei kaikki silti halua mennä paikan päälle fyysisesti. Oli koronaa tai ei.
Nettisivut kuntoon jokaiselle suomalaiselle yritykselle niin teillä on jotain toivoa!
Joku voisi vinkata tästä Max Perttulallekin. Ne värit, kaikki huutomerkit ja karmeat kuvat eivät vakuuta.
Onko kenelläkään kokemusta Louis Vuittonin tuoksuista, etenkin tuo attrape-reves kiinnostaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher Ispahan. Tätä tuoksua kaipaan. Kasarilla se oli omaan nuoreen makuuni jotenkin liian tymäkkä. Nyt se olisi "se" oikea. Vintagea myydään satunnaisesti isoon hintaan. Hieman halvemmalla sitä myydään Venäjällä. Erehdyin tilaamaan ja se oli jotain muuta kuin se alkuperäinen. Feikin huomaa siitä, että pullossa menee keskellä hienoinen uurre, mitä alkuperäisessä ei ollut. Harmi!!! Onko mitään vastaavaa?
Kukapa olisi uskonut, että nykyään yves rokkerin tuoksuja myydään isoon hintaan ja feikkejäkin on liikenteessä. Postilaatikkoon tuli muhkea kuori täynnä askarteltavaa. Merkkejä liimailtiin ja pieniä värikkäitä paperikääröjä rullailtiin auki. Itse olen jäänyt kaipaamaan heidän Santeli suihkuvaahtoaan. Muistaakseni valkoinen pullo ja vihreä korkki. Tuoksu oli miellyttävä ja raikas.
Tilasin Ebaylta hiljattain Yves Rocherin Eglantine-tuoksun. Minulla oli se silloin nuorena. Villiruusun tuoksu siinä oli. Saas nähdä tuntuuko se samalta kuin aikoinaan. Joitakin mukavia muistoja siihen liittyy. Mutta vastaavasti Yveksen Chevrefeullesta tulee ikäviä muistoja. Minulla on nykyisin koko ajan sellainen nostalginen olo, haikailen vanhoja aikoja ja hajuvesiä, joita nuorena käytin. Yksi ihanimmista oli Jean d'Albretin Casaque, ja olin ihan varma, että sitä en mistään saisi, valmistus on ajat sitten lopetettu. Mutta ebaylta sen löysin. Ja kun paketti tuli, ja nuuhkaisin pullon suuta, niin minulle tuli ihan sellainen pyörryttävä olo. Tuoksu oli edelleen aivan ihana, en tiedä toista saman tyylistä. Ja Diorin Diorellaa ylläni tapasin elämäni miehen. Elokuisena iltana tuo huippukomea ja vähän sellainen salaperäinen tyyppi muutti elämäni täysin. Olin silloin yhdeksäntoistavanha. Kolmas lempparini on Ellen Betrixin Fetiche, jota myös käytin seurustellessani tuon tyypin kanssa. Valmistus on ajat sitten myös lopetettu, mutta ebaylta löytyi. Mutta siinä pullossa oli enää vain häivähdys siitä tuoksusta. Ei oikein iskenyt enää. Samoin kävi Madame Rochas-tilaukselleni. Olen kyllä tilannut ihan hirveän määrän sieltä ebaylta tuoksuja. Joitakin on saanut edulliseen hintaa, kovin kallliita en ole raaskinut tilata. Osa tuoksuista on ollut selkeästi vähän haalistunut, mutta suurin osa on ihan sitä mitä pitikin olla. Mielestäni ei koskaan kannata tilata ebayn vintage-tuoksuksi nimettyä hajuvettä, jos pakkaus on uuden näköinen ja pullo myös. Olettaisin, että ovat feikkejä.
Kirjoitusrajoitteinen Nude-addikti täällä taas Nudensa tiimoilta hei! Eli kyseessä on pienoinen parfyymimysteeri. Ko tuoksu lanseerattiin viime vuonna. Ostin viime vuonna 30ml pullon jonka batch-koodin mukaan se on tehty lokakuussa 2019 (ihan luonnollista koska osa pulloista on tehtävä ennen julkaisua), se loppui jokunen päivä sitten ja avasin backuppini 100ml pullon (ostin sen vuoden alussa) joka on tehty koodin mukaan marraskuussa 2019. Nämä tuoksuvat hyvin erilaisille. Pieni pullo tuoksui lähinnä vaniljalle ja kookokselle ja tämä iso pullo tuoksuu ennen kaikkea ruusulle ja vähän vaniljalle ja kookokselle. Myös pitkän ajan drydown (eli esim seuraavana aamuna) oli erilainen pienessä pullossa, joskin se on samanlaisempi kuin muu tuoksu.
Ei sillä, tämäkin tuoksuu hyvälle ja ihanalle, mutta ei lähellekään samalle. Mistä voi olla kyse? Kummankin pullon ostin muoveissa ja en usko että kumpikaan olisi feikki.
Tänään saapui kevään viimeinen näytepaketti Surrender to Chancelta! Kesti tosi pitkään jenkeistä ja pelkäsin jo, että paketti oli kadonnut jonnekin Indonesiaan... mutta se saapui vihdoin.
Serge Lutens : Santal de Mysore, A la nuit, Louve, Sarrasins, Une voix noire, La vierge de fer, La religieuse
Hermes : Un jardin sur le toit, Le jardin de Monsieur Li
Retro/vintagetuoksuja : Dior Dune (2001), Guerlain mitsouko EDP (1998), Guerlain Shalimar pure parfum, Dior Poison EDT (1987), YSL Opium pure parfum, Jean Desprez Bal à Versailles EDC.
Ei kun testailemaan :D Enempää näytteitä en tilaa, koska niitä on jo muutenkin pieni laatikollinen ja aion käydä ne kaikki läpi lähikuukausina. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher Ispahan. Tätä tuoksua kaipaan. Kasarilla se oli omaan nuoreen makuuni jotenkin liian tymäkkä. Nyt se olisi "se" oikea. Vintagea myydään satunnaisesti isoon hintaan. Hieman halvemmalla sitä myydään Venäjällä. Erehdyin tilaamaan ja se oli jotain muuta kuin se alkuperäinen. Feikin huomaa siitä, että pullossa menee keskellä hienoinen uurre, mitä alkuperäisessä ei ollut. Harmi!!! Onko mitään vastaavaa?
Kukapa olisi uskonut, että nykyään yves rokkerin tuoksuja myydään isoon hintaan ja feikkejäkin on liikenteessä. Postilaatikkoon tuli muhkea kuori täynnä askarteltavaa. Merkkejä liimailtiin ja pieniä värikkäitä paperikääröjä rullailtiin auki. Itse olen jäänyt kaipaamaan heidän Santeli suihkuvaahtoaan. Muistaakseni valkoinen pullo ja vihreä korkki. Tuoksu oli miellyttävä ja raikas.
Tilasin Ebaylta hiljattain Yves Rocherin Eglantine-tuoksun. Minulla oli se silloin nuorena. Villiruusun tuoksu siinä oli. Saas nähdä tuntuuko se samalta kuin aikoinaan. Joitakin mukavia muistoja siihen liittyy. Mutta vastaavasti Yveksen Chevrefeullesta tulee ikäviä muistoja. Minulla on nykyisin koko ajan sellainen nostalginen olo, haikailen vanhoja aikoja ja hajuvesiä, joita nuorena käytin. Yksi ihanimmista oli Jean d'Albretin Casaque, ja olin ihan varma, että sitä en mistään saisi, valmistus on ajat sitten lopetettu. Mutta ebaylta sen löysin. Ja kun paketti tuli, ja nuuhkaisin pullon suuta, niin minulle tuli ihan sellainen pyörryttävä olo. Tuoksu oli edelleen aivan ihana, en tiedä toista saman tyylistä. Ja Diorin Diorellaa ylläni tapasin elämäni miehen. Elokuisena iltana tuo huippukomea ja vähän sellainen salaperäinen tyyppi muutti elämäni täysin. Olin silloin yhdeksäntoistavanha. Kolmas lempparini on Ellen Betrixin Fetiche, jota myös käytin seurustellessani tuon tyypin kanssa. Valmistus on ajat sitten myös lopetettu, mutta ebaylta löytyi. Mutta siinä pullossa oli enää vain häivähdys siitä tuoksusta. Ei oikein iskenyt enää. Samoin kävi Madame Rochas-tilaukselleni. Olen kyllä tilannut ihan hirveän määrän sieltä ebaylta tuoksuja. Joitakin on saanut edulliseen hintaa, kovin kallliita en ole raaskinut tilata. Osa tuoksuista on ollut selkeästi vähän haalistunut, mutta suurin osa on ihan sitä mitä pitikin olla. Mielestäni ei koskaan kannata tilata ebayn vintage-tuoksuksi nimettyä hajuvettä, jos pakkaus on uuden näköinen ja pullo myös. Olettaisin, että ovat feikkejä.
Kannattaa olla todella tarkkana ebayssa. Olen huomannut, että ebay ja etsy ovat täynnä venäläisiä tuoksukauppoja, jotka mainostavat juuri sitä vintagea jota olet etsinyt... valehtelematta 9/10 oli venäläisiä kun eilen katselin. Pullot ovat ihan autenttisen näköisiä kuvissa ainakin omaan silmääni. En tilaisi mitään sieltä, riski saada feikki on liian suuri. Fragrantikassa on varoiteltu näistä, että laittavat feikkiparfyymia aitoihin vintage-pulloihin. Noilla saattaa myös olla tosi hyvät asiakasarviot (arvatenkin myös feikkejä).
Vierailija kirjoitti:
Tänään saapui kevään viimeinen näytepaketti Surrender to Chancelta! Kesti tosi pitkään jenkeistä ja pelkäsin jo, että paketti oli kadonnut jonnekin Indonesiaan... mutta se saapui vihdoin.
Serge Lutens : Santal de Mysore, A la nuit, Louve, Sarrasins, Une voix noire, La vierge de fer, La religieuse
Retro/vintagetuoksuja : Dior Dune (2001), Guerlain mitsouko EDP (1998), Guerlain Shalimar pure parfum, Dior Poison EDT (1987), YSL Opium pure parfum, Jean Desprez Bal à Versailles EDC.
Ei kun testailemaan :D Enempää näytteitä en tilaa, koska niitä on jo muutenkin pieni laatikollinen ja aion käydä ne kaikki läpi lähikuukausina. N50
Vau! Lutensit ja Bal a Versailles kiinnostavat täälläkin. Oliko minkälaiset postikulut, tuliko tulleja?
Nude-addikti kirjoitti:
Kirjoitusrajoitteinen Nude-addikti täällä taas Nudensa tiimoilta hei! Eli kyseessä on pienoinen parfyymimysteeri. Ko tuoksu lanseerattiin viime vuonna. Ostin viime vuonna 30ml pullon jonka batch-koodin mukaan se on tehty lokakuussa 2019 (ihan luonnollista koska osa pulloista on tehtävä ennen julkaisua), se loppui jokunen päivä sitten ja avasin backuppini 100ml pullon (ostin sen vuoden alussa) joka on tehty koodin mukaan marraskuussa 2019. Nämä tuoksuvat hyvin erilaisille. Pieni pullo tuoksui lähinnä vaniljalle ja kookokselle ja tämä iso pullo tuoksuu ennen kaikkea ruusulle ja vähän vaniljalle ja kookokselle. Myös pitkän ajan drydown (eli esim seuraavana aamuna) oli erilainen pienessä pullossa, joskin se on samanlaisempi kuin muu tuoksu.
Ei sillä, tämäkin tuoksuu hyvälle ja ihanalle, mutta ei lähellekään samalle. Mistä voi olla kyse? Kummankin pullon ostin muoveissa ja en usko että kumpikaan olisi feikki.
Nude-nimisiä tuoksuja on monta. Mullakin kaksi, toinen Rihanna Nude ja toinen Lancôme La Nuit Tresor Nude. Tarkoittanet jälkimmäistä? (Myös Madonnalla on Nude)
Jos ero johtuu siitä, että toinen on Eau de Toilette ja toinen Eau de Parfume?
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Ei sillä, tämäkin tuoksuu hyvälle ja ihanalle, mutta ei lähellekään samalle. Mistä voi olla kyse? Kummankin pullon ostin muoveissa ja en usko että kumpikaan olisi feikki.Nude-nimisiä tuoksuja on monta. Mullakin kaksi, toinen Rihanna Nude ja toinen Lancôme La Nuit Tresor Nude. Tarkoittanet jälkimmäistä? (Myös Madonnalla on Nude)
Jos ero johtuu siitä, että toinen on Eau de Toilette ja toinen Eau de Parfume?
Lancomesta kyse. Kumpikin ovat EdT, La Nuit Tresor Nudea ei saa eau de parfumena.
Mäkin olen ihmetellyt kun moni sanoo huolettomasti "panneensa tuoksun kiertoon".
Millai käytännössä. Lahjoittaa voi tietysti jos on joku sopiva henkilö tiedossa, mut en mä ainakaan ostaisi tuntemattomalta enkä varsinkaan avattua pulloa.
Kirppikseltä voisin kuvitella ostavani, jos myyjä seisoo siinä edessä ja voin arvioida laadun omin silmin ja nenin.
Minä kierrätän paikalliskirppiksellä (FB), annan jopa nuuhkaista ensin, jos tuoksu vieras, ja mahiksen perua, jos ei miellytä. Olen tässä parin viime kuukauden aikana myynyt n 8 sellaista tuoksua, joihin jo kyllästyin. Hyvin menivät kaupaksi, oli jopa jonoa. Mulla on silti edelleen 35 tuoksua, joten mulla ei ole hätää :D
Minulla tuo Tresor Nude ei tuoksunut kuin pienen hetken häivähdyksen kookoselta enkä vaniljaa haistanut ollenkaan, vaan juuri pistävästi ruusulta ja persikalta. Koko oli 50 ml.
Tuoksuja myydään ja ostetaan kirppareilla ihan massiivisesti. Jotkut uskaltavat ostaa käytettynä kyllä. Itse en ole ostanut koskaan mutta myynyt olen kyllä. Kävi kuin kuumille kiville livenä Siivouspäivän kirppiksellä sekä Facen aluekirppiksellä ja Torissa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ihmetellyt kun moni sanoo huolettomasti "panneensa tuoksun kiertoon".
Millai käytännössä. Lahjoittaa voi tietysti jos on joku sopiva henkilö tiedossa, mut en mä ainakaan ostaisi tuntemattomalta enkä varsinkaan avattua pulloa.
Kirppikseltä voisin kuvitella ostavani, jos myyjä seisoo siinä edessä ja voin arvioida laadun omin silmin ja nenin.
Minä olen antanut tuoksuja sellaiselle joka niistä on tykännyt. Yhden tutun kanssa tuli puheeksi että hänen tyttärensä tahtoisi Ariana Granden Cloudin ja totesin että minulla on pullo ja en siitä tykkää - tämä tytär tuli onnelliseksi Cloudin omistajaksi. Joitain tuoksuja olen “haistatellut” läheisilläni ja jos en ole itse niistä pitänyt ja he ovat, ovat he tuoksun saaneet. Näin kävi esim Creedin Aventus-näytteelle joka päätyi isälleni.
Jotenkin sen verran sinisilmäinen olen että ehkä uskaltaisin Suomesta ostaa avatunkin tuotteen, mutta esim Ebaystä en enää uskaltaisikaan, ehkä edes muoveissa. No, ellei olisi pakko (=tuotetta ei saa muualta ja haluan sen).
Nude-addikti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä voisin kuvitella ostavani, jos myyjä seisoo siinä edessä ja voin arvioida laadun omin silmin ja nenin.Minä olen antanut tuoksuja sellaiselle joka niistä on tykännyt. Yhden tutun kanssa tuli puheeksi että hänen tyttärensä tahtoisi Ariana Granden Cloudin ja totesin että minulla on pullo ja en siitä tykkää - tämä tytär tuli onnelliseksi Cloudin omistajaksi. Joitain tuoksuja olen “haistatellut” läheisilläni ja jos en ole itse niistä pitänyt ja he ovat, ovat he tuoksun saaneet. Näin kävi esim Creedin Aventus-näytteelle joka päätyi isälleni.
Jotenkin sen verran sinisilmäinen olen että ehkä uskaltaisin Suomesta ostaa avatunkin tuotteen, mutta esim Ebaystä en enää uskaltaisikaan, ehkä edes muoveissa. No, ellei olisi pakko (=tuotetta ei saa muualta ja haluan sen).
Semmosta se on nykyään maailman meno.
Jos ei miellytä niin haistatellaan vaan.
Onko Cacharel hyvä sarja?
Siellä olis muutama kiinnostava.
Ostin eBaysta ja tuoksu oli juuri se, mitä hain. Tuli Kreikasta. Ja huutonetistä olen ostanut vajaita ja täysiä tuoksuja. Yhtään hutia ei ole ollut ja tuoksut ovat olleet juuri ostetunlaisia. Mutta minä olenkin uhkarohkea vähän kaikessa muussakin, kun koskaan ei (vielä) ole tullut huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau! Lutensit ja Bal a Versailles kiinnostavat täälläkin. Oliko minkälaiset postikulut, tuliko tulleja?
Minusta postikulut olivat kohtuulliset, tuolta sain niin monta näytettä joita ei muualta löytänyt. Tästä näkee: https://surrendertochance.com/shipping/
Ei ainakaan Belgiaan lähetettynä tullut mitään tulleja. Pakettiin oli kyllä merkattu, että sisältää näytteitä.
Nude-addikti kirjoitti:
Voihan noissa erissä olla pientä luonnollista vaihtelua. Ainakin niiltä osin kuin käytetään luonnollisia ainesosia, eiväthän se sadot ikinä ole aivan identtisiä, joten tuoksueräkään ei ole aivan identtinen muiden erien kanssa. Eri asia synteettisten ainesosien kanssa joiden tuotanto on hallitumpaa.
Kiitti vaan Notinon niche -15% vinkkauksesta, ostin Montalen näytesetin jolle jäi hintaa vain 8 eur. Ja yksittäisillä näytteillä oli monilla ilmaiset postikulut, niin tilasin vielä Manceran Roses Vanillen, jolla kuittasin ne postikulut.
Lisäksi tilasin Banana Rebublicin Rosewood Amorin, tämä on Baccarat Rouge 540 dupe, ei varmaan siksi ole tarkoitettu kun ilmestynyt paljon ennen. Mutta sisältää osittain samoja nuotteja, ja Youtube -arvostelujen mukaan hyvin samantuoksuinen, vaikkakaan ei ihan identtinen. Niitä oli enää 5+ jäljellä, ja tullut valikoimaan ihan hetki sitten, niin päätin tilata.
Tykkään Baccarat Rougesta, ja käytän mielelläni myös siitä inspiraatiota saaneita muitakin tuoksuja. Parhaimmat tällä hetkellä Ariana Granden Cloud ja Zaran Red Temptation. Jännä nähdä millainen tämä Rosewood Amor on.
Har har.