Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4041/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitettu siis ihan oikein, mutta nopeasti luettuna näyttää, kuin tarkoitettaisiin Lacostea.

Multa saa sit ihan ilmaiseksi tuon Pink Sugarin, jos asuu Tampereella ja sovitaan paikka mistä saa noutaa. Pakkauksessa, kerran suihkaistu.

Vierailija
4042/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kamala palsta. Syytän teitä siitä, että olen tämän viikonlopun aikana tehnyt tilauksen Notinolle (normikok. pulloja ja sampleja), Stockalta tilasin Atelierin Cafe Tuberosan ja Micallefilta kolme 30 ml tarjouspulloa (Gaiac, Watch ja Gardenia). Toisaalta, en paljon käy missään ja rahaa ei muuten viikonloppuna eikä viikollakaan juurikaan mene, niin olkoon ostokseni oikeutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4043/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keksu kirjoitti:

Onko muita HH:sta tuoksuja ostavia jotka Schenkeriä käyttää toimituksessa? Jos on, onko toimitukset olleet OK osaltanne? Lähinnä etsin muita joilla ongelmia toimituspaikan kanssa eli valittu&vahvistettu toimituspaikaksi Schenkerin piste X  mutta toimitus/toimitukset tulevat pisteeseen Y (useammin kuin kerran mahdollisesti)..

Tuo ei taida olla myyjän vaikutuksen alainen asia, vaan palveluntarjoajan. Eli jos valittu toimituspaikka on täynnä, viedään paketti seuraavaksi lähimpään noutopisteeseen.

Omassa tapauksessa kyseessä näyttää olevan HH:ssa oleva ongelma. Jokainen lähetys toimitettu toiseen pisteeseen (sama).

Viimeisimmästä tilauksesta tuli lähete HH:sta emailiin maanantaina 'tilauksesi lähtenyt' ja linkki Schenkerin seurantaan. Kun piruuttani avasin linkin, oli toimituspaikka jo silloin seurannassa eri kuin valitsemani. Ihmettelin että taasko.. keskiviikkona selvitin tarkemmin HH:n kuin Schenkerin kanssa. HH:n selvitys oli juuri tämä 'Schenkerin mukaan näin voi löydä jos valittu paikka täynnä', Schenker puolestaan tarkemmin selvitti ko toimitusta; valitsemani toimituspisteen tiedot ei siirry heille kun lähtee HH:lta eteenpäin eli olisi virhe HH:n järjestelmässä / järjestelmästä Schenkerille. Tämä sel(v)itys kuulostaa oikeammalla kuin se että maanantaina HH:lta lähtenyt ja perjantaina 'väärässä' paikassa noudettavana ollut lähetys olisi jo heti maanantaina tiedetty valitun pisteen olevan täynnä, 4 pvää ennen toimitusta.

Kävin myös valitaemassani pisteessä kysymässä onko heillä ollut Schenkerin lähetyksien kanssa täyttä nyt tai aiemmin ja sieltä sanottiin ei.

Ymmärrän kyllä jos noutopisteet täynnä (silloin tällöin) mutta näissä tapauksissa on aina ilmoitettu muuttuneesta noutopaikasta.

Tämän vuoksi kyselen onko vastaavaa muilla tapahtunut.

Tapanani on harvemmin lähteä huudellen sotaan, ensin selvitän näitä. Työssäni myös toimitukset vastuullani joten käsitystä toimituksiin ym.

Vierailija
4044/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt aion virallisesti asettua ostolakkoon, sillä tein tammikuun viimeisen tilaukseni, Honoré de Présin Chaman's Partyn 15% alella. Sokkona totta kai, koska missäpä minä tuota voisin käydä nuuhkimassa.

https://www.fragrantica.com/perfume/Honore-des-Pres/Chaman-s-Party-5162…

Sen voin sanoa puolustuksekseni, että olen HdP:n tuoksuista aiemmin hankkinut Nu Greenin, josta pidän valtavasti. Kesto siinä tosin on aika heikko, mutta en ole koskaan aiemmin törmännyt niin ihanan rauhoittavaan ja samalla raikkaan puhtaaseen kevätkesätuoksuun.

Joten uskon ja toivon shamaanini tarjoavan myös hyviä fiilistelyjä.

Nyt kuitenkin aion ihan tosissani olla ostolakossa. Sanotaan vaikka, että pääsiäiseen saakka. Siinä minun pääsiäispaastoni tänä vuonna :D Jos kerron täällä repsahtaneeni, niin minua saa (ja pitääkin) sättiä.

Vierailija
4045/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keksu kirjoitti:

Onko muita HH:sta tuoksuja ostavia jotka Schenkeriä käyttää toimituksessa? Jos on, onko toimitukset olleet OK osaltanne? Lähinnä etsin muita joilla ongelmia toimituspaikan kanssa eli valittu&vahvistettu toimituspaikaksi Schenkerin piste X  mutta toimitus/toimitukset tulevat pisteeseen Y (useammin kuin kerran mahdollisesti)..

Tuo ei taida olla myyjän vaikutuksen alainen asia, vaan palveluntarjoajan. Eli jos valittu toimituspaikka on täynnä, viedään paketti seuraavaksi lähimpään noutopisteeseen.

Omassa tapauksessa kyseessä näyttää olevan HH:ssa oleva ongelma. Jokainen lähetys toimitettu toiseen pisteeseen (sama).

Viimeisimmästä tilauksesta tuli lähete HH:sta emailiin maanantaina 'tilauksesi lähtenyt' ja linkki Schenkerin seurantaan. Kun piruuttani avasin linkin, oli toimituspaikka jo silloin seurannassa eri kuin valitsemani. Ihmettelin että taasko.. keskiviikkona selvitin tarkemmin HH:n kuin Schenkerin kanssa. HH:n selvitys oli juuri tämä 'Schenkerin mukaan näin voi löydä jos valittu paikka täynnä', Schenker puolestaan tarkemmin selvitti ko toimitusta; valitsemani toimituspisteen tiedot ei siirry heille kun lähtee HH:lta eteenpäin eli olisi virhe HH:n järjestelmässä / järjestelmästä Schenkerille. Tämä sel(v)itys kuulostaa oikeammalla kuin se että maanantaina HH:lta lähtenyt ja perjantaina 'väärässä' paikassa noudettavana ollut lähetys olisi jo heti maanantaina tiedetty valitun pisteen olevan täynnä, 4 pvää ennen toimitusta.

Kävin myös valitaemassani pisteessä kysymässä onko heillä ollut Schenkerin lähetyksien kanssa täyttä nyt tai aiemmin ja sieltä sanottiin ei.

Ymmärrän kyllä jos noutopisteet täynnä (silloin tällöin) mutta näissä tapauksissa on aina ilmoitettu muuttuneesta noutopaikasta.

Tämän vuoksi kyselen onko vastaavaa muilla tapahtunut.

Tapanani on harvemmin lähteä huudellen sotaan, ensin selvitän näitä. Työssäni myös toimitukset vastuullani joten käsitystä toimituksiin ym.

Mä oon tehnyt HH:lle kaksi tilausta nyt talven/syksyn aikana enkä ainakaan muista, että ne olisivat päätyneet eri toimituspaikkoihin kuin mihin pyysin.

Postin kanssa mulla käy jatkuvasti niin, että päätyy ties minne (yleensä "päätoimipisteelle" 45 min kävelymatkan päähän, ottaa päähän, koska minulla on viisi eri Postin pakettiautomaattia alle 20 min kävelymatkan päässä), minkä takia käytän aina kun voin jotain muuta kuljetusyhtiötä.

Vierailija
4046/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hallin toimitukset ovat tulleet juuri sinne, mihin olen ne tilausvaiheessa valinnutkin. Ei mitään ongelmaa.

Ja kyllä, tein taas sinne tilauksen, voi mua... Tämän viikonlopun aikana olen siis tehnyt jo kaksi hajuvesitilausta, Kenzo Amourin 100-millisen (jee) ja sitten sen Lancomen La Nuit Tresor Nuden. Ensimmäinen on täydennys tämän hetken ehdotonta suosikkituoksuani ja jälkimmäinen ihan uusi sokkotuttavuus teidän suosittelemana. Pitäkää peukkuja, että Kenzon pullo ei ole oranssi ja että tuo Lancome veisi sydämeni!

Ja hyvä idea tuolta muutaman viestin takaa, helmikuu on ehdottomasti tiukkaa ostolakkoa nyt. Ja maaliskuussahan voi tilata jo jonkun kesätuoksun, eikö?

Vierailija
4047/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Hobby Hallin toimitukset ovat tulleet juuri sinne, mihin olen ne tilausvaiheessa valinnutkin. Ei mitään ongelmaa.

Ja kyllä, tein taas sinne tilauksen, voi mua... Tämän viikonlopun aikana olen siis tehnyt jo kaksi hajuvesitilausta, Kenzo Amourin 100-millisen (jee) ja sitten sen Lancomen La Nuit Tresor Nuden. Ensimmäinen on täydennys tämän hetken ehdotonta suosikkituoksuani ja jälkimmäinen ihan uusi sokkotuttavuus teidän suosittelemana. Pitäkää peukkuja, että Kenzon pullo ei ole oranssi ja että tuo Lancome veisi sydämeni!

Ja hyvä idea tuolta muutaman viestin takaa, helmikuu on ehdottomasti tiukkaa ostolakkoa nyt. Ja maaliskuussahan voi tilata jo jonkun kesätuoksun, eikö?

Huomasit varmasti ilmaiset postikulut tämän viikonlopun aikana Hobby Hallissa? Aloitin ostolakon, mutta tekisi mieli yksi pieni pullo tilata tuolta, ihan vain ilmaisten postikulujen takia😆 Vielä vajaa 4 h aikaa, saa nähdä sorrunko.

Vierailija
4048/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia rajoja teillä on itsellenne noissa ostoksissa? Onko se 1 pullo tai vaikka 10 näytettä/kk. Vai vaikka 200e/kk. Olen itse todella impulsiivinen ihminen ja saatan helposti käyttää 500e kuussa hajuvesiin.. ei se meidän pankkiamme toki kaada, mutta olisi kiva saada joku systeemi tuohon ostamiseen. Olen jotenkin toiveajatellut että kunhan niitä hajuvesiä on paljon erilaisia, niin alkaa tulemaan vastaan sellaisia jotka muistuttavat liikaa niitä joten jossain vaiheessa osteluhimot laimentuisivat. Toiveajattelua..? Tässä kuussa ostin jo 3pll ja nyt tilaan vielä sen Chanelin Gardenian kunhan näen paljonko bonuksia tuli ansaittua (jotenkin helpompi korvamerkata määrällisesti epävarmat bonukset aina johonkin kivaan).

Olen tietysti muiden vikojeni lisäksi äärimmäisen kärsimätön ja autoton joten en pääse oikein hakemaan mistään tori.fi kautta vähänkäytettyjä, ja toisaalta tykkään myös henkilökohtaisesti siitä avausrituaalista. Sarjassamme taas kuinka vaikeaksi saa ihan normaalin elämän väännettyä kun oikein yrittää...

Vierailija
4049/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia rajoja teillä on itsellenne noissa ostoksissa? Onko se 1 pullo tai vaikka 10 näytettä/kk. Vai vaikka 200e/kk. Olen itse todella impulsiivinen ihminen ja saatan helposti käyttää 500e kuussa hajuvesiin.. ei se meidän pankkiamme toki kaada, mutta olisi kiva saada joku systeemi tuohon ostamiseen. Olen jotenkin toiveajatellut että kunhan niitä hajuvesiä on paljon erilaisia, niin alkaa tulemaan vastaan sellaisia jotka muistuttavat liikaa niitä joten jossain vaiheessa osteluhimot laimentuisivat. Toiveajattelua..? Tässä kuussa ostin jo 3pll ja nyt tilaan vielä sen Chanelin Gardenian kunhan näen paljonko bonuksia tuli ansaittua (jotenkin helpompi korvamerkata määrällisesti epävarmat bonukset aina johonkin kivaan).

Olen tietysti muiden vikojeni lisäksi äärimmäisen kärsimätön ja autoton joten en pääse oikein hakemaan mistään tori.fi kautta vähänkäytettyjä, ja toisaalta tykkään myös henkilökohtaisesti siitä avausrituaalista. Sarjassamme taas kuinka vaikeaksi saa ihan normaalin elämän väännettyä kun oikein yrittää...

Ei valitettavasti mitään rajoituksia. Jos on hyvä alekampanja, hyödynnän sen, tai jos innostun jostain tuoksusta, hankin sen, tai jos saan tietää että joku tuoksu on lopetettu, hankin back upit.

Tuo toiveajattelu ei toimi ainakaan minulla, koska tuoksuja on niin valtavasti, että aina tulee lukuisia uusia ja erilaisia vastaan, sekä myös vanhoja klassikoita joita haluaa kokeilla. Puhumattakaan siitä, paljonko tulee tuoksuja markkinoille joka vuosi.

Mutta pidän tätä harrastuksena, nautin tuoksuista ja uusien, hyvien löytämisestä ja tuoksujen käyttämisestä ja vaihtelemisesta. Kalliimpiakin harrastuksia on olemassa 😅 Ja välillä voi pitää sitten totaalisen ostolakon.

Vierailija
4050/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Gresin Cabotinesta? Muistelen että täällä jotkut käyttäneet sitä. Onko käytössä nimenomaan edt? Vai edp? Ja millainen tuoksu kyseessä? Nuotteja ainakin valtavasti.

Vierailija
4051/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse 1-3 suosikkiasi ja kuvaile niitä.

Kerro joku tuoksu, jonka piti olla hyvä mutta ei ollutkaan. Kuvaile.

Vierailija
4052/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tom Fordilla mitään keveämpiä tuoksuja?

Testaa myös Private Blend Neroli Portofino Collectionin tuoksut,

siinä on hieman keveämpiä etenkin nuo acqua-versiot. 

https://www.fragrantica.com/designers/Tom-Ford.html

Itselläni harmittaa kun Tomppa lopetti Oud Minéralen enkä ehtinyt ostaa isompaa putelia loppuneen tilalle.

Oli mielestäni mukavan tervaleijonainen ja raikas. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Oud-Minerale-45192.html

Vierailija
4053/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitse 1-3 suosikkiasi ja kuvaile niitä.

Kerro joku tuoksu, jonka piti olla hyvä mutta ei ollutkaan. Kuvaile.

1. Elizabeth Arden: White tea : ihana zen-tuoksu, pehmeä, raikas, kaikin puolin miellyttävä ja keräsi työpaikalla kehuja

2. Guerlain: La Petite Robe Noire edt : Kirsikkaa ja mantelia, ihana talvi- ja juhlatuoksu, tulee heti hyvä mieli kun suihkaisee. Kestää iholla pitkään.

3. Oscar de la Renta: Bella Rosa : pehmeä, sopivan makea ruusu, jättää iholle aivan ihanan tuoksun.

Piti olla hyvä, mutta petyin: Arden White Tea WIld Rose : alkuperäisen White Tean pehmeys oli mennyt pilalle liian pistävän ruusun ja punaherukan takia. Karmea, kirpeä haju. Onneksi sain myytyä kirppiksellä. 

Vierailija
4054/19263 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasit varmasti ilmaiset postikulut tämän viikonlopun aikana Hobby Hallissa? Aloitin ostolakon, mutta tekisi mieli yksi pieni pullo tilata tuolta, ihan vain ilmaisten postikulujen takia😆 Vielä vajaa 4 h aikaa, saa nähdä sorrunko.

Kyllä huomasin ja siksi kiirehdinkin hamstraamaan back upin :) Vielä ehtii tosiaan ja ilmeisesti monet tarjoukset päättyvät nyt kuun vaihteeseen eli kannattaa ehdottomasti vielä tänään napata haluamansa, jos siellä jokin kutkuttaa. Aloita sinäkin ostolakko vasta helmikuuksi!

Noista ostorajoituksista. Minulla ei ole mitään ennalta saneltuja, tiukkoja rajoituksia. Normielämässä olen ostellut vaatteita melko paljon mutta se loppui raskauteen ja töistä poisjäämisen jälkeen en ole ostanut kuin hyviä kotivaatteita. Niinpä koen, että hajuvedet ovat hyvä intohimon kohde vaatteiden sijaan: ne ovat kuin jokin istuva, hyvältä näyttävä ja itsetuntoa kohottava vaate, joka myös kertoo jotain persoonasta. Minulla on vuosibudjetti, johon kuuluu kaikenlainen ns. hemmottelu ja turhamaisuus (ne vaatteet, kosmetologi, kampaaja jne) mutta koska en ole ostanut vaatteita ikuisuuksiin enkä käynyt kampaajallakaan, sallin nyt itselleni luvan tehdä täydennyksiä ja tuttavuuksia uusien hajuvesien suhteen. Rajansa kaikella toki ja siksi pitääkin nyt hetkinen nauttia näistä omistamistani hajuvesistä ja siirtää tulevia hankintoja hieman. Jos mahdollista ;)

Vierailija
4055/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Dior blooming boyquet pikkasen kalliimpi mutta ihan must olla tuoksuu niin upealle ja ihana pullo.

Vierailija
4056/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostin axea, en muista mikä versio, mutta raikas ja hurmaava tuoksu joka tapauksessa. Ei tosin Mennenin veroinen missään tapauksessa.

Lidlissä oli myös 4.99 joku haju, joskus tuli hankittua, ihan ok sekin.

Voin selvittää mikä haju oli kyseessä.

Vierailija
4057/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu kanssani samaa mieltä siitä, että hajuvesillä ei ole sukupuolta? Tarkoitan sitä, että hyvää tuoksua voi käyttää kuka vaan, huolimatta siitä miten tuoksua markkinoidaan. Itse lainailen miehen tuoksuja, esim. Pradan Infusion d'Iris "miesversiota" toistuvasti.

Toisaalta on totta, että naisen on kai helpompi käyttää miehen tuoksua kuin miehen käyttää jotain "naiselliseksi" miellettyä. Mutta kun kuvittelen miellyttävän miehen, joka tuoksuu vaikkapa vaniljaiselta jälkiruualta tai ruusuilta, niin ei se tuoksu vähennä mielikuvan miehekkyyttä.

Täällä kun on nyt mukana joku toistuvasti miesten partavesistä ja deodoranteista intoileva ;) niin kerron myös, että lainailen usein miehen dödöjäkin. Niiden tuoksut miellyttävät enemmän kuin naisten "kukkaistuoksut". Naisten tuoksuvat dödöt ovat yleensä kamalimpia tuoksuja mitä tiedän.

Vierailija
4058/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu kanssani samaa mieltä siitä, että hajuvesillä ei ole sukupuolta? Tarkoitan sitä, että hyvää tuoksua voi käyttää kuka vaan, huolimatta siitä miten tuoksua markkinoidaan. Itse lainailen miehen tuoksuja, esim. Pradan Infusion d'Iris "miesversiota" toistuvasti.

Toisaalta on totta, että naisen on kai helpompi käyttää miehen tuoksua kuin miehen käyttää jotain "naiselliseksi" miellettyä. Mutta kun kuvittelen miellyttävän miehen, joka tuoksuu vaikkapa vaniljaiselta jälkiruualta tai ruusuilta, niin ei se tuoksu vähennä mielikuvan miehekkyyttä.

Täällä kun on nyt mukana joku toistuvasti miesten partavesistä ja deodoranteista intoileva ;) niin kerron myös, että lainailen usein miehen dödöjäkin. Niiden tuoksut miellyttävät enemmän kuin naisten "kukkaistuoksut". Naisten tuoksuvat dödöt ovat yleensä kamalimpia tuoksuja mitä tiedän.

Sama varmaan kuin vaatteiden ja hiustyylien kanssa. Suurin osa on sukupuolineutraaleja, mutta osa mielletään enemmän miehekkäiksi ja osa enemmän naisellisiksi. Mutta ei miehen miehekkyys siihen kaadu, jos hän panee hameen ylleen tai naisen naisellisuus siihen että hän leikkaa siilitukan.

Minulla on pari hajuvettä - ihan siis naisille suunnattuja tai unisex - joista minulla on kieltämättä herännyt ajatus, että ne ovat liian miehekkäitä minulle. Mutta kun olen yrittänyt eritellä, miksi, niin en ole osannut muodostaa vastausta. Toinen on mielestäni liian "pistävän" tuoksuinen, mutta onhan sitä naisillekin suunnattuja pistäviä tuoksuja, ja toisesta taas tulee mieleen miehille suunnattu suihkusaippua, mutta tuoksu sinänsä on kyllä miellyttävä. Kai sitä vaan on (vielä) sen verran tapojen ja tottumusten orja.

Unisex-tuoksujahan on paljon ja niissä on niin "naisellisia" kukkaisia/gourmand-tuoksunuotteja kuin "miehekkäitä" metallisia/puisia tuoksunuotteja, mikä jo kertoo, että ei mikään tuoksunuotti sinänsä ole miehekäs tai naisellinen, kun kumpi tahansa sukupuoli voi niitä käyttää. Jonkun verran näkee arvioita, että tällaiset tuoksut käyttäytyvät hiven eri tavalla miesten ja naisten iholla, mikä käy järkeen, koska miesten ja naisten ihot ovat hieman erilaisia (miehillä on esimerkiksi paksumpi iho ja suurempi & tasaisempi talineritys, mikä vaikuttaa ihon kosteuteen/kuivuuteen).

Vierailija
4059/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei palstalaisten ostolakot pääty heti helmikuun ensimmäisenä. ;D Huh, tekisi melkein mieli tilata niitä Zoologisteja tuolta aromat.ee:stä, kerta omillani vain kestää ja kestää.. Notinon pakettia odotan myös innolla. 

Vierailija
4060/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, Notino mainostaa jo ystävänäiväaleja.. En kehtaisi heti uudelleen sieltä tilata.