Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
3881/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joitain sivuja sitten asiaa Mitsoukosta. Olen nyt käyttänyt sitä (testeristä, EDP) kolmena päivänä ja marssin kohta kauppaan ostamaan pullon. Tämä on todellinen salamarakastuminen. Ymmärrän, että Mitsouko ei ole joka naisen (tai miehen) tuoksu, tämä on niin nykytrendeistä poikkeava, ja hiukan haastavakin. Mutta olen nuuhkinut itseäni nyt pari päivää ja todennut, että tämä on minulle just eikä melkein. En halua olla ilman. Tuoksu on tunne; Mitsouko on minulle ennenkaikkea tunne

Guerlain taitaa olla "minun" merkkini, koska toinen ylivertainen lempituoksuni on Shalimar, ja pidän kovasti myös L'heure bleuestä ja Samsarasta. N50

Vierailija
3882/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demeterin The Library of Fragrance -tuoksuista kokemuksia? Katselin niitä tuolta Notinosta ja vaikuttavat sellaisilta yhden hajun "tuoksuilta", jotka eivät välttämättä kestä mutta olisivat kiehtovia kokeilla.

Ne eivät tosiaankaan ole mitään kestäviä, mutta niitä voi sekoitella, hiukan kuin Jo Malonen tuoksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joitain sivuja sitten asiaa Mitsoukosta. Olen nyt käyttänyt sitä (testeristä, EDP) kolmena päivänä ja marssin kohta kauppaan ostamaan pullon. Tämä on todellinen salamarakastuminen. Ymmärrän, että Mitsouko ei ole joka naisen (tai miehen) tuoksu, tämä on niin nykytrendeistä poikkeava, ja hiukan haastavakin. Mutta olen nuuhkinut itseäni nyt pari päivää ja todennut, että tämä on minulle just eikä melkein. En halua olla ilman. Tuoksu on tunne; Mitsouko on minulle ennenkaikkea tunne

Guerlain taitaa olla "minun" merkkini, koska toinen ylivertainen lempituoksuni on Shalimar, ja pidän kovasti myös L'heure bleuestä ja Samsarasta. N50

Täällä toinen Guerlain-fani!

Vierailija
3884/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä kolmas!

Vierailija
3885/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demeterin The Library of Fragrance -tuoksuista kokemuksia? Katselin niitä tuolta Notinosta ja vaikuttavat sellaisilta yhden hajun "tuoksuilta", jotka eivät välttämättä kestä mutta olisivat kiehtovia kokeilla.

Minä olen kokeillut tomatoa, gin & tonicia, lemon maringue ja grass. Grass on jäänyt käyttämättä. Ovat mun mielestä tosi kivoja, kun voi hankkia tuoksun rakastamastaan jostain arjen hajusta, mitä ei normaalisti hajuvetenä saisi. Esimerkiksi rakastan tomaatin lehden tuoksua yli kaiken, ja todella tykkäsin tomatosta. Ovat minun mielestä kivoja piristyksiä ja tarkoituskaan ei ole olla tavallinen hajuvesi. Se firman perustaja Christopher Brosius on todella mielenkiintoinen tyyppi ja hänellä on oma yritys ihateperfum nykyään. Oletteko katsoneet BBC:n kolmeosaisen hajuvesidokkarin? On jo joitakin vuosia vanha, mutta eipä näitä dokkareita liikaa ole, joten suosittelen. Tuli joskus vuosia sitten yleltä, mutta löytyy nyt youtubesta jos haette bbc perfume documentary.

Christopher Brosiuksen haastattelun voi myös kuunnella podcastista nimeltä American Perfumer, jossa kertoo ajatuksistaan tuoksujen takana. 

Lyhyesti siis: suosittelen demeteriä, mutta koko filosofia tuoksujen takana on eri, kun tavallisissa hajuvesissä. 

Mahtava dokkari! Kiitos suosituksesta!

Vierailija
3886/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Yves Rocherin So Elixir. Tämä on kuin lämmin ja lohdullinen pehmeä peite, joka kietoo syleilyynsä...aah! 😍

Mä olen muuten käyttänyt noita Demeterin (eli The library of Fragrancen) tuoksuja varmaan pariakymmentä erilaisissa muodoissaan - hajuvetenä, öljynä, voiteena ja suihkugeelinä. En nyt jaksa niitä luetella, mutta mukaan on mahtunut niin hittejä kuin hutejakin - mutta suurimmasta osasta olen tykännyt ja ehdottomasti voin suositella! Ne on niin hauskoja ja ihan MUST tällaselle sekopääparfyymihullulle! 🤪👍

Vierailija
3887/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokeillut tomatoa, gin & tonicia, lemon maringue ja grass. Grass on jäänyt käyttämättä. Ovat mun mielestä tosi kivoja, kun voi hankkia tuoksun rakastamastaan jostain arjen hajusta, mitä ei normaalisti hajuvetenä saisi. Esimerkiksi rakastan tomaatin lehden tuoksua yli kaiken, ja todella tykkäsin tomatosta. Ovat minun mielestä kivoja piristyksiä ja tarkoituskaan ei ole olla tavallinen hajuvesi. Se firman perustaja Christopher Brosius on todella mielenkiintoinen tyyppi ja hänellä on oma yritys ihateperfum nykyään. Oletteko katsoneet BBC:n kolmeosaisen hajuvesidokkarin? On jo joitakin vuosia vanha, mutta eipä näitä dokkareita liikaa ole, joten suosittelen. Tuli joskus vuosia sitten yleltä, mutta löytyy nyt youtubesta jos haette bbc perfume documentary.

Christopher Brosiuksen haastattelun voi myös kuunnella podcastista nimeltä American Perfumer, jossa kertoo ajatuksistaan tuoksujen takana. 

Lyhyesti siis: suosittelen demeteriä, mutta koko filosofia tuoksujen takana on eri, kun tavallisissa hajuvesissä. 

Kiva, että tykkäsit :)

Muuten, olikohan se toka jakso, missä oli siitä Givaudanin parfyymikoulusta, niin se nuori poika siinä on tehnyt Delinan ja Chloe nomaden. Aika hyvin!

Vierailija
3888/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britneyn Curious oli nuorena tyttönä niin ihana :D Ei nyt mikään maailman laadukkain tai arvostetuin, mutta voi miten tuokaan muistot mieleen. 

Vierailija
3889/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon Versacen Crystal Noirissa tuoksuu pippuri? Kaipaisin Bright Crystaliin kookoksen makeutta. Kumpikohan olisi lähempänä ajatustani, Crystal Noir edp vai edt, vai onko sillä ylipäätään kovinkaan paljon yhteyttä flankeriin Bright Crystaliin?

Vierailija
3890/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että tykkäsit :)

Muuten, olikohan se toka jakso, missä oli siitä Givaudanin parfyymikoulusta, niin se nuori poika siinä on tehnyt Delinan ja Chloe nomaden. Aika hyvin!

Tokassa joo. Wau, se Quentin Bisch on näköjään ehtinyt aika paljonkin valmistumisen jälkeen! https://www.fragrantica.com/noses/Quentin_Bisch.html

Vierailija
3891/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rexona myös aika hyvä.

Vierailija
3892/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon Versacen Crystal Noirissa tuoksuu pippuri? Kaipaisin Bright Crystaliin kookoksen makeutta. Kumpikohan olisi lähempänä ajatustani, Crystal Noir edp vai edt, vai onko sillä ylipäätään kovinkaan paljon yhteyttä flankeriin Bright Crystaliin?

Ei ole mitään yhteyttä Bright Crystaliin, täysin eri tuoksu. Edp ja edt ovat hyvin samantuoksuisia, itse en juurikaan eroa havaitse. Minulla on edt. Siinä tuoksuu kookos, ja tuoksu on hyvin tumma ja "samettinen". Mielestäni pippuri ei tuoksu siinä ollenkaan. Tätä tuoksua on hyvin vaikea kuvailla, mikään ylsittäinen nuotti ei erityisesti nouse esiin kookoksen lisäksi, vaan on jotenkin tosi hyvin sekoitettu, uniikki yhdistelmä. Ei ehkä turvallisin sokko-ostos, tästä joko pitää tosi paljon tai inhoaa.

Vierailija
3893/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Joo, siis vielä lisään edelliseen, että täysin vastoin ennakko-odotuksia ihastuin myös L'heure bleue:hön [miten tuo näyttääkin kirjoitettuna noin oudolta? Anteeksi, jos meni väärin...].

Hankin ehkä jossain vaiheessa pullon, mutten ihan heti, koska en käyttäisi tätä kovin usein. L'heure bleue on minusta aika muodollinen tuoksu, sellainen joka sopisi ihanasti kesäillan eleganttiin juhlintaan (korut ja meikkiä, silkkinen asu, ei t-paitaa tai varvastossuja!) L'heure bleue on sellainen hunajainen, hiukan puuterinen kukkaispilvi, josta en kuvitellut voivani pitää. Eri nuotteja ei juuri erota, eli tyyliltään se on ihan erilainen kuin modernit kukkaistuoksut, jotka ovat mielestäni läpinäkyvämpiä. Noh, mietin tätä vielä keväämmällä. Mutta houkuttaisi kyllä. N50

Vierailija
3894/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla onkin sitten näistä tosi huonot kokemukset. Ostin Hot Fudge Sundaen ja Hawaiian Vanillan. Kummatkin ovat ällömakeita, esanssisia, makeus on keinotekoisen synteettistä. Tuo sama vahva tuoksu kummassakin, tuoksuissa ei ole paljoa eroa. Toisessa vähän vaniljaa havaittavissa ja toisessa jotain palaneen sokerin tapaista, mutta samanlaista sekavaa, sokerista mössöä molemmat. Todella huonolaatuisen oloisia, ja niin makeita että ei pysty senkään takia käyttämään. Odotin jotain edes vähän mielenkiintoisempaa ja että nuo päänuotit erottuisivat paremmin. En uskaltanut sitten enää muita tilata ja kokeilla, kun nämä olivat niin iso pettymys. Sillä 30 eurolla olisi saanut jotain paljon parempaa.

Vierailija
3895/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla onkin sitten näistä tosi huonot kokemukset. Ostin Hot Fudge Sundaen ja Hawaiian Vanillan. Kummatkin ovat ällömakeita, esanssisia, makeus on keinotekoisen synteettistä. Tuo sama vahva tuoksu kummassakin, tuoksuissa ei ole paljoa eroa. Toisessa vähän vaniljaa havaittavissa ja toisessa jotain palaneen sokerin tapaista, mutta samanlaista sekavaa, sokerista mössöä molemmat. Todella huonolaatuisen oloisia, ja niin makeita että ei pysty senkään takia käyttämään. Odotin jotain edes vähän mielenkiintoisempaa ja että nuo päänuotit erottuisivat paremmin. En uskaltanut sitten enää muita tilata ja kokeilla, kun nämä olivat niin iso pettymys. Sillä 30 eurolla olisi saanut jotain paljon parempaa.

Mulla on jossakin Cherry Blossom -näyte odottamassa kevättä. EdC ja hinta antavat viitteitä siitä, ettei kannata odottaa ihmeitä.

Tänään haettu postista Ange ou Demon & co, 16 näytettä, joukossa suuret Guerlainit

Mitsy, L'Heure Bleue ja Jicky. Jätin Shalimarin pois, en pidä siitä. Nyt on jotakin designer-rintamallakin (kasvatan perfumaattista yleissivistystä). T-rex matkalla nyt 58 pv, pitäähän sitä olla tekemistä odotellessa.

Vierailija
3896/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jossakin Cherry Blossom -näyte odottamassa kevättä. EdC ja hinta antavat viitteitä siitä, ettei kannata odottaa ihmeitä.

Tänään haettu postista Ange ou Demon & co, 16 näytettä, joukossa suuret Guerlainit

Mitsy, L'Heure Bleue ja Jicky. Jätin Shalimarin pois, en pidä siitä. Nyt on jotakin designer-rintamallakin (kasvatan perfumaattista yleissivistystä). T-rex matkalla nyt 58 pv, pitäähän sitä olla tekemistä odotellessa.

Joo, ei tosiaan kannata odottaa ihmeitä. Ehkä noissa kaikissa makeissa versioissa on se sama, halvan oloinen sokerimössöpohja, lisätty vaan jotain tuoksun nimen mukaista esanssia. Edullisesti voi saada todella hyviäkin tuoksuja, esim. ne 30 ml Jenny Glowt, jotka ovat vieläpä melkein puolet halvempia, ovat ihan eri planeetalta näihin verrattuna.

Kiva saada lisää kokemuksia Guerlaineista. Nuo klassikot kiinnostavat itseänikin. Shalimar edt:tä, eau de colognea ja souffleta rakastan, samoin Samsaraa. Toivottavasti T-Rex viimein saapuisi. Täyttääköhän odotukset, ne ovat jo varmasti aika korkealla, kun niin pitkään kestää 😆

Vierailija
3897/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tosiaan kannata odottaa ihmeitä. Ehkä noissa kaikissa makeissa versioissa on se sama, halvan oloinen sokerimössöpohja, lisätty vaan jotain tuoksun nimen mukaista esanssia. Edullisesti voi saada todella hyviäkin tuoksuja, esim. ne 30 ml Jenny Glowt, jotka ovat vieläpä melkein puolet halvempia, ovat ihan eri planeetalta näihin verrattuna.

Kiva saada lisää kokemuksia Guerlaineista. Nuo klassikot kiinnostavat itseänikin. Shalimar edt:tä, eau de colognea ja souffleta rakastan, samoin Samsaraa. Toivottavasti T-Rex viimein saapuisi. Täyttääköhän odotukset, ne ovat jo varmasti aika korkealla, kun niin pitkään kestää 😆

Itse asiassa tein backup-planin ja tilailin kaikkea muuta(kin), kun kestää niin kauan....joten tulossa on vielä Oriza L. Legrandit, State of Mindin discovery set (teetuoksuja, nenä Karine Dubreuil) ja riittävästi sekalaisia Notinon aleista, jottei pääse tuska kasvamaan liiaksi. Ranska on Ranska, mutta La Poste on ollut oikein reipas espanjalaisten eläinten vaellukseen verrattuna. Nyt odotan kärsivällisesti, taas, ja kierrätän jo haalittuja aarteita uskollisesti vuodenaikasysteemini mukaan. :D Päivän tuoksu Ambre 114 (jota toivottavasti en ala inhota, kun tuoksun mausteiselta vanilja/ambrapohjalta ja kirjoitin Shalimarista). 

Vierailija
3898/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, hus haisulit.

Lue avaus ja poistu. Olet väärässä ketjussa.

Vierailija
3899/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja omistamiani tuoksuja muistellessani tuli mieleen Carolina Herreran Sexy 212. Karmeasta nimestään huolimatta oli muistaakseni aika pehmeä, makeahko ja naisellinen tuoksu. Onko teistä kukaan muu käyttänyt sitä aikoinaan? Ilmeisesti sitä myydään nykyäänkin, mutta ainakin pullo on hieman muuttunut.

Vierailija
3900/19266 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä kolmas![/quote

Onko kokemuksia ja mielipiteitä Aqua Allegoria-tuoksuista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän