Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
3901/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon Versacen Crystal Noirissa tuoksuu pippuri? Kaipaisin Bright Crystaliin kookoksen makeutta. Kumpikohan olisi lähempänä ajatustani, Crystal Noir edp vai edt, vai onko sillä ylipäätään kovinkaan paljon yhteyttä flankeriin Bright Crystaliin?

Minulla on ollut edp, eikä mielestäni ollut pippurinen. Edp oli kestävyydeltään keskivertoa, joten edt on luultavasti heikompi.

Kookostuoksuista en yleensä tykkää yhtään, mutta Dolce&Gabbana Dolce garden oli ihana, oletko kokeillut?

Vierailija
3902/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demeterin The Library of Fragrance -tuoksuista kokemuksia? Katselin niitä tuolta Notinosta ja vaikuttavat sellaisilta yhden hajun "tuoksuilta", jotka eivät välttämättä kestä mutta olisivat kiehtovia kokeilla.

Mulla onkin sitten näistä tosi huonot kokemukset. Ostin Hot Fudge Sundaen ja Hawaiian Vanillan. Kummatkin ovat ällömakeita, esanssisia, makeus on keinotekoisen synteettistä. Tuo sama vahva tuoksu kummassakin, tuoksuissa ei ole paljoa eroa. Toisessa vähän vaniljaa havaittavissa ja toisessa jotain palaneen sokerin tapaista, mutta samanlaista sekavaa, sokerista mössöä molemmat. Todella huonolaatuisen oloisia, ja niin makeita että ei pysty senkään takia käyttämään. Odotin jotain edes vähän mielenkiintoisempaa ja että nuo päänuotit erottuisivat paremmin. En uskaltanut sitten enää muita tilata ja kokeilla, kun nämä olivat niin iso pettymys. Sillä 30 eurolla olisi saanut jotain paljon parempaa.

Mulla on jossakin Cherry Blossom -näyte odottamassa kevättä. EdC ja hinta antavat viitteitä siitä, ettei kannata odottaa ihmeitä.

Tänään haettu postista Ange ou Demon & co, 16 näytettä, joukossa suuret Guerlainit

Mitsy, L'Heure Bleue ja Jicky. Jätin Shalimarin pois, en pidä siitä. Nyt on jotakin designer-rintamallakin (kasvatan perfumaattista yleissivistystä). T-rex matkalla nyt 58 pv, pitäähän sitä olla tekemistä odotellessa.

Joo, ei tosiaan kannata odottaa ihmeitä. Ehkä noissa kaikissa makeissa versioissa on se sama, halvan oloinen sokerimössöpohja, lisätty vaan jotain tuoksun nimen mukaista esanssia. Edullisesti voi saada todella hyviäkin tuoksuja, esim. ne 30 ml Jenny Glowt, jotka ovat vieläpä melkein puolet halvempia, ovat ihan eri planeetalta näihin verrattuna.

Kiva saada lisää kokemuksia Guerlaineista. Nuo klassikot kiinnostavat itseänikin. Shalimar edt:tä, eau de colognea ja souffleta rakastan, samoin Samsaraa. Toivottavasti T-Rex viimein saapuisi. Täyttääköhän odotukset, ne ovat jo varmasti aika korkealla, kun niin pitkään kestää 😆

Itse asiassa tein backup-planin ja tilailin kaikkea muuta(kin), kun kestää niin kauan....joten tulossa on vielä Oriza L. Legrandit, State of Mindin discovery set (teetuoksuja, nenä Karine Dubreuil) ja riittävästi sekalaisia Notinon aleista, jottei pääse tuska kasvamaan liiaksi. Ranska on Ranska, mutta La Poste on ollut oikein reipas espanjalaisten eläinten vaellukseen verrattuna. Nyt odotan kärsivällisesti, taas, ja kierrätän jo haalittuja aarteita uskollisesti vuodenaikasysteemini mukaan. :D Päivän tuoksu Ambre 114 (jota toivottavasti en ala inhota, kun tuoksun mausteiselta vanilja/ambrapohjalta ja kirjoitin Shalimarista). 

No niin, tuohan on hyvä (paras) lääke odotukseen! Itse tässä vähän tuskissani kun aloitin ostolakon. Tosin sitä ennen olin aktiivinen, minulle on tulossa Micallefin Watch, sitten ne Notinon näytteet, Van Cleef & Arpelsin Bois Dore ja yksi paketti Hobby Hallista ja yksi Parfum Zentrumista. Aion yrittää nyt pysyä tiukkana ostolakon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3903/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon Versacen Crystal Noirissa tuoksuu pippuri? Kaipaisin Bright Crystaliin kookoksen makeutta. Kumpikohan olisi lähempänä ajatustani, Crystal Noir edp vai edt, vai onko sillä ylipäätään kovinkaan paljon yhteyttä flankeriin Bright Crystaliin?

Minulla on ollut edp, eikä mielestäni ollut pippurinen. Edp oli kestävyydeltään keskivertoa, joten edt on luultavasti heikompi.

Kookostuoksuista en yleensä tykkää yhtään, mutta Dolce&Gabbana Dolce garden oli ihana, oletko kokeillut?

Kuulostaa aivan ihanalle, upeat nuotit! Meni heti toivelistalle!

Vierailija
3904/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka kaipasit Bright Crystal-tuoksuun kookosta: testaapa Lancomen La Nuit Tresor Nude. Siinä on kookosta, mutta sillä tavalla raikkaasti, tuoksu on muutenkin kiva ja monipuolinen, sopii moneen tilanteeseen. Pullo on kaunis.

Vierailija
3905/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demeterin The Library of Fragrance -tuoksuista kokemuksia? Katselin niitä tuolta Notinosta ja vaikuttavat sellaisilta yhden hajun "tuoksuilta", jotka eivät välttämättä kestä mutta olisivat kiehtovia kokeilla.

Mulla onkin sitten näistä tosi huonot kokemukset. Ostin Hot Fudge Sundaen ja Hawaiian Vanillan. Kummatkin ovat ällömakeita, esanssisia, makeus on keinotekoisen synteettistä. Tuo sama vahva tuoksu kummassakin, tuoksuissa ei ole paljoa eroa. Toisessa vähän vaniljaa havaittavissa ja toisessa jotain palaneen sokerin tapaista, mutta samanlaista sekavaa, sokerista mössöä molemmat. Todella huonolaatuisen oloisia, ja niin makeita että ei pysty senkään takia käyttämään. Odotin jotain edes vähän mielenkiintoisempaa ja että nuo päänuotit erottuisivat paremmin. En uskaltanut sitten enää muita tilata ja kokeilla, kun nämä olivat niin iso pettymys. Sillä 30 eurolla olisi saanut jotain paljon parempaa.

Mulla on jossakin Cherry Blossom -näyte odottamassa kevättä. EdC ja hinta antavat viitteitä siitä, ettei kannata odottaa ihmeitä.

Tänään haettu postista Ange ou Demon & co, 16 näytettä, joukossa suuret Guerlainit

Mitsy, L'Heure Bleue ja Jicky. Jätin Shalimarin pois, en pidä siitä. Nyt on jotakin designer-rintamallakin (kasvatan perfumaattista yleissivistystä). T-rex matkalla nyt 58 pv, pitäähän sitä olla tekemistä odotellessa.

Joo, ei tosiaan kannata odottaa ihmeitä. Ehkä noissa kaikissa makeissa versioissa on se sama, halvan oloinen sokerimössöpohja, lisätty vaan jotain tuoksun nimen mukaista esanssia. Edullisesti voi saada todella hyviäkin tuoksuja, esim. ne 30 ml Jenny Glowt, jotka ovat vieläpä melkein puolet halvempia, ovat ihan eri planeetalta näihin verrattuna.

Kiva saada lisää kokemuksia Guerlaineista. Nuo klassikot kiinnostavat itseänikin. Shalimar edt:tä, eau de colognea ja souffleta rakastan, samoin Samsaraa. Toivottavasti T-Rex viimein saapuisi. Täyttääköhän odotukset, ne ovat jo varmasti aika korkealla, kun niin pitkään kestää 😆

Itse asiassa tein backup-planin ja tilailin kaikkea muuta(kin), kun kestää niin kauan....joten tulossa on vielä Oriza L. Legrandit, State of Mindin discovery set (teetuoksuja, nenä Karine Dubreuil) ja riittävästi sekalaisia Notinon aleista, jottei pääse tuska kasvamaan liiaksi. Ranska on Ranska, mutta La Poste on ollut oikein reipas espanjalaisten eläinten vaellukseen verrattuna. Nyt odotan kärsivällisesti, taas, ja kierrätän jo haalittuja aarteita uskollisesti vuodenaikasysteemini mukaan. :D Päivän tuoksu Ambre 114 (jota toivottavasti en ala inhota, kun tuoksun mausteiselta vanilja/ambrapohjalta ja kirjoitin Shalimarista). 

No niin, tuohan on hyvä (paras) lääke odotukseen! Itse tässä vähän tuskissani kun aloitin ostolakon. Tosin sitä ennen olin aktiivinen, minulle on tulossa Micallefin Watch, sitten ne Notinon näytteet, Van Cleef & Arpelsin Bois Dore ja yksi paketti Hobby Hallista ja yksi Parfum Zentrumista. Aion yrittää nyt pysyä tiukkana ostolakon kanssa.

Mä olen jo luovuttanut yritysten suhteen. Muistaakseni marraskuussa yritin ostolakkoa, eihän se kestänyt kuukauttakaan. Olisi tietysti avuksi pysyä pois täältä - ja Fragranticasta - mutta nenä on heikko. 

Vierailija
3906/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, minä kirjoitin tuosta Crystal Noir edt:stä, ja itsellä se on todella vahva ja kestävä. Luulisi että edp olisi vieläkin kestävämpi. Mutta onhan kestävyydessä tietysti yksilöllisiäkin eroja ihmisten välillä.

Dolce Garden on upea, kesäinen kookostuoksu. Ostoslistalla. Minulla on myös perus "Dolce" ja vaikka en yleensä puhtaasti kukkaisista tuoksuista tykkää, tässä on jotain miellyttävän tasapainoista ja jopa raikasta, mikään kukkanuotti ei puske ärhäkästi esiin. Odottaa taas käyttöä kevääseen, sopii hyvin siihen vuodenaikaan.

Vierailija
3907/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka kaipasit Bright Crystal-tuoksuun kookosta: testaapa Lancomen La Nuit Tresor Nude. Siinä on kookosta, mutta sillä tavalla raikkaasti, tuoksu on muutenkin kiva ja monipuolinen, sopii moneen tilanteeseen. Pullo on kaunis.

Kiitos, kerrostin tänään juuri tuolla kyseisellä Nudella (yksi suosikkituoksuistani!) tuota Bright Crystalia! Kaipaisin jotain ihanaa vahvempaa floraalia Bright Crystalin tyyliin, jossa olisi kuitenkin tunnistettavissa kookos mukana. Ei välttämättä ällömakea.

Vierailija
3908/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kerrostamiseen puhdasta kookosta, esim. Body Shopin edt?

Minulla tuo Crystal Noir edt on todella, todella kestävä. Yksi suihkaus kestää vaatteissakin tosi pitkään, jopa päiviä (takinhihassa). Täyteläinen pehmeä kookos siinä ainakin tuoksuu. Se on kokonaisuudessaan aivan eri kuin Bright Crystal, eivät ole toistensa flankereita.

Kumpaa suosittelisitte kookoksenhimoon, Dolce Gardenia vai tuota Tresor Nudea? Kumpi on pehmeämpi ja täyteläisempi kokonaisuudessaan?

Vierailija
3909/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kuulee kehuja tuoksusta, mutta kerran kerrostin järjettömän yhdistelmän vintage Chanel No.5 edt ja Hermes Un Jardin Apres La Mousson. Sitä sitten miespuolinen henkilö kehaisi että kylläpä tuoksut hyvältä. Toinen harvinainen kehu tuli sekin kerrostettuani 3 tuoksua, Biotherm Vitaminee + Mugler Cologne + Dior Homme Cologne. 

Muutenkin sitrustuoksuja voi kerrostella mielinmäärin, ne sopii melkein aina yhteen ja tylsästä sitruksesta tulee kiinnostavampi kun siinä on monta eri vivahdetta.

Vierailija
3910/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Minulla tuo Crystal Noir edt on todella, todella kestävä. Yksi suihkaus kestää vaatteissakin tosi pitkään, jopa päiviä (takinhihassa). Täyteläinen pehmeä kookos siinä ainakin tuoksuu. Se on kokonaisuudessaan aivan eri kuin Bright Crystal, eivät ole toistensa flankereita.

Kumpaa suosittelisitte kookoksenhimoon, Dolce Gardenia vai tuota Tresor Nudea? Kumpi on pehmeämpi ja täyteläisempi kokonaisuudessaan?

Minun mielestäni Tresor Nude ei ole varsinainen kookostuoksu, siinä kookos tuoksuu ihanasti taustalla, mutta tuoksussa on pääosassa persikkainen tunnelma. Dolce Gardenissa taas voisi sanoa kookoksen olevan selkeästi päänuottina, ja se on vahva, täyteläinen, kermainen ns. beach kookos.

Vierailija
3911/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

En ole koittanut, pitäisi ehdottomasti koittaa.

Eikö Bright Crystal nyt kuitenkin ole flanker Crystal Noirista? Sama pullomuotoilu ja nimenosa?

Vierailija
3912/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Tresor Nude on mielestäni voimakas kookostuoksu, pehmeä ja elegantti. Dolce Gardenia en ole kokeillut.

Vierailija
3913/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kotiäiti kirjoitti:

Minun mielestäni Tresor Nude ei ole varsinainen kookostuoksu, siinä kookos tuoksuu ihanasti taustalla, mutta tuoksussa on pääosassa persikkainen tunnelma. Dolce Gardenissa taas voisi sanoa kookoksen olevan selkeästi päänuottina, ja se on vahva, täyteläinen, kermainen ns. beach kookos.

Onko tuossa Dolce Gardenissa vahva se kukkainen osuus?

Vierailija
3914/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli miten blind buy/sokko-ostos liittyy tuoksuihin, koska eihän tuoksuja silmillä valita. No juu, mutta ehkä kuitenkin ei ja kyllä. Tuoksu on tärkein, ja sokko-ostos tarkoittaa sitä, että ostetaan tuoksu etukäteen tuoksua testaamatta. Silmät liittyvät entiteettiin, johon tuoksu on taltioitu, eli pulloon, mikä monille on tärkeä osa-alue kokonaisuudessa. Ei kaikille.

Itse tavallaan ihailen niitä, jotka tilaavat näytteitä, punnitsevat ja harkitsevat ostopäätöstä. Itsehän en siihen kykene vaikka yritän. Kun impulssi tulee, niin silloin toimitaan. Joskus on mennyt syteen ja saveen, mutta toisaalta tällä blind buy- menetelmällä on löytynyt myös oman elämäni kultakimpale. 

Ihanaa iltaa kaikille ystävät. Tämä on ihana ketju. 

Vierailija
3915/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kotiäiti kirjoitti:

Ei todellakaan, itse yleensä kukkaisia tuoksuja välttelevänä en löydä tuosta paljoakaan kukkaisuutta. Siinä mielessä todella hämäävä pullo ja nimi. Tämä on nimenomaan lämmin kookostuoksu. Mennyt kyllä brändäys pieleen 😁

Vierailija
3916/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa että jos hommaisi tosiaan jonkun single kookostuoksun jolla kerrostaisi, niin kuinka kestäviä nuo library of scentit (kölninvesi) ovat esim vaatteilla? Ihoni syö voimakkaammatkin tuoksut, joten tekstiileihin suihkiminen on ainoita keinoja joilla saa edes hetken nautittua. Ovatko ne hyviä kerrostamiseen, erityisesti kokemuksia tuosta coconutista kaipaisin.

Vierailija
3917/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Kävin parfyymikaapilla ja suihkautin toiseen käteen Gardenia ja toiseen Nudea.

Olen kookostuoksujen ystävä mutta nyt muistin miksi en ole tuota Gardenia käyttänyt. Koen, että siinä on jotain pyörryttävää, joku terävä nuotti joka vähän etoo. Alkuhumahduksen jälkeen ihan miellyttävä ja ehkäpä sopii paremmin kesään. Pidän enemmän tästä Nudesta. Kookos ei ole siinä niin päällekäyvä. Pehmeä vaniljainen tuoksu jossa häivähdys ruusua, sopii mihin vuodenaikaan hyvänsä.

Vierailija
3918/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin tuossa että jos hommaisi tosiaan jonkun single kookostuoksun jolla kerrostaisi, niin kuinka kestäviä nuo library of scentit (kölninvesi) ovat esim vaatteilla? Ihoni syö voimakkaammatkin tuoksut, joten tekstiileihin suihkiminen on ainoita keinoja joilla saa edes hetken nautittua. Ovatko ne hyviä kerrostamiseen, erityisesti kokemuksia tuosta coconutista kaipaisin.

Siis tietysti The Library of Fragrance

Vierailija
3919/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kotiäiti kirjoitti:

En ole koittanut, pitäisi ehdottomasti koittaa.

Eikö Bright Crystal nyt kuitenkin ole flanker Crystal Noirista? Sama pullomuotoilu ja nimenosa?

Ei ole, eri tuoksut. Samaa muotoilua on kolmaskin, Yellow diamond.

Vierailija
3920/19263 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kotiäiti kirjoitti:

Ei todellakaan, itse yleensä kukkaisia tuoksuja välttelevänä en löydä tuosta paljoakaan kukkaisuutta. Siinä mielessä todella hämäävä pullo ja nimi. Tämä on nimenomaan lämmin kookostuoksu. Mennyt kyllä brändäys pieleen 😁

Ok, hyvä tietää. Etsinnässä olisi nimenomaan kukkaistuoksu jossa olisi kookosta. Tuo Chanelin Gardenia olisi yksi ehdokas, mutta kun testaamaan ei pääse ja hinta on huikea, niin pelottaa. Itselleni on tarpeeksi kookosta noin kookosvaniljatuoksuna juuri tuossa ihanaakin ihanammassa La Nuit Tresor Nudessa. Se on elegantti, seksikäs, upea, ei missään nimessä aurinkorasvainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan