Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19267)

Vierailija
3841/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, miten pitkään lie Zoologistin näytteeni ovat vielä matkalla.. 20. pv luki että lähetetty ..

"Salida de oficina de cambio20 de enero, 2021 · 04:14El envío ha salido del centro logístico internacional de origen y se ha cursado a destino" Näin lukee, Espanjasta siis tilasin 10. pv :D

Mulla sama kahden tilauksen kanssa, tehty 2.12. Ja 5.1. Ensimmäinen on se epäonnen tilaus, jossa Sloth ja T-rex jäivät ensin juhlimaan joulua katolilaiseen tapaan ja sitten juuttuivat lumimyrskyyn...viimeinen seurantapäivitys 11.12. tuolla tekstillä. En silti ole huolissani, mañana...joku täällä oli odottanut liki 4 kk ulkomaanpakettiaan, ja se tuli silti, nyt on kuitenkin poikkeusaikakin.

Huh, joo, muistankin kun olet kertonut tuosta T-Rexistä ja kyllä, tosiaan nimensä väärti tuo Sloth kertat tilausta noin hidastuttaa. ;) Toivottavasti saisimme Zoologistimme pian. Tottakai ymmärrän, että poikkeusaikana saattaa kestää vielä pidempään, sitten ei vain voi mitään.. :)

Mutta "tuoksuhammasta" kolottaa, ja tekisi mieli tilata jotain tässä odotellessa. :D Kamalaa, en aina todellakaan ole ollut sellainen ihminen, jolla olisi jokin nettitilaus tai pari usein vetämässä. :')

En minäkään ole aina ollut, mutta jotenkin tämä nykyaika on räjäyttänyt tämänkin (sorruin juuri Notinon tarjousnäytteisiin)... Pidän omantunnon hiljaisena käyttämällä vain näytteitä, ne tulee käytettyä loppuun - tai jos vastaan tulee jotakin aivan totaalisen mahdotonta, siitä luopuminen ei särje sydäntä eikä lompakkoa. Nuo Notinon näytteet ovat halvempia kuin ukkokullan kalasäilykkeet, kuitenkin. Ja on niistä iloakin pidempään kuin yhteen sessioon. ;)

Zoologistien saatavuus Euroopasta (periaatekysymys) on kyllä varsin nihkeää. Olen etsiskellyt omiani (täällä 5, tulossa 7) suurella vaivalla ja vähän sieltä täältä, tai siltä ainakin tuntuu. Suoraan Kanadasta saisi koko setin muistaakseni 115 dollarilla, mutta jos nuo 7 espanjanmatkaajaa tulevat perille, onkin jo kasassa kaikki, joihin olen toistaiseksi aikonut tutustua. Hulluus on kuitenkin tyydyttymätöntä sorttia, joten katsotaan, kauanko Zoo-zen kestää. Ihan jokainen näistä viidestäni on kuitenkin ollut odotuksen arvoinen, jopa se vaikeaksi kokemani kahvi-tuberosa-civet.

Totta, kallis kyllä tuo 115 euron setti.. Jos jokin noista on aivan absoluuttisen mahtava, saatan harkita joskus koko pullon ostamista, Ja kiitos teille Notinon alesta vinkanneille, nimittäin aamulla lähti näyte- + Jenny Glow -tilaukset heiltä. :D Uskaltauduin tilaamaan mm. Histoires de Parfums -tuoksuja, joista oli täällä kirjoiteltu. :)

Eipä kestä 😊 Minä muuten olen kirjoitellut niistä Jenny Glow parfyymeistäkin, joten kiinnostavaa kuulla kokemukset. Mitä tuoksuja ostit Jenny Glowlta?

Nyt olen löytänyt myös uuden merkin joka jäljittelee Tom Fordin tuoksuja, Just Jack. Sitä valmistaa sama Sterling Parfums kuin Jenny Glowtakin. Niitä löytyy Notinosta, voisinkin kirjoittaa kokemuksia. Tykkään joistain Tom Fordin tuoksuista, mutta hinta-laatusuhde ei ole tarpeeksi hyvä että hankkisin, kestävyys on useimmissa erittäin huono. Joten oli mielenkiintoista testata näitä.

Ahaa, itsekin pidän Tom Fordin tuoksuista. Tosin olen vain yhden omistanut.. Kiinnostaisi joskus haistaa tuota Tom Fordin Bitter Peach -tuoksua. On kyllä niin tyyris, että sample olisi ainoa, jonka olisin valmis ostamaan. 

Ai sattuipa hyvin, että olit juuri tuo sama henkilö, joka kirjoitti tänne noita Jenny Glow -arvosteluja. Ostin Peonyn (kuulosti ihanalta juuri täältä olleessa arvostelussa), Nectarine Blossomin (oli vielä euron kalliimpi tarjous isommasta putelista..) sekä Wood &  Sage. :)

Okei, kiva kuulla. Minulla on noista Wood & Sage ja Nectarine Blossom, joista tykkään paljon. Peonystä joku taisi kirjoittaa, sekin olisi kiva hankkia.

Bitter Peach houkuttaa minuakin, mutta estelen itseäni katsomalla arvosteluja, joissa kuvataan pettymystä tuoksuun ja ettei tuoksu ollenkaan nimensä mukaiselta 😅

Vierailija
3842/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli tänää tilaus, jossa vähän harvinaisemmat tuoksut, Givenchyn Ange ou Demon Le Parfum & Accord Illicite ja Calvin Kleinin Euphoria Amber Gold. Sokko-ostokset ja olen tosi tyytyväinen.

Givenchyn tuoksussa on tangeriinia, jasmiinia, appelsiininkukkaa, vaniljaa, meripihkaa, nahkaa, myskiä ja patchoulia. Ihana, makea tuoksu, jossa on myös jotain lakritsamaista, vaikka sitä ei olekaan nuoteissa. Accord Illicite on mukana oleva pieni parfyymieliksiiripullo, josta voi halutessaan laittaa muutaman tipan itse parfyymin päälle vahvistamaan sitä. Accord Illicite on eri tuoksu siis kuin se pääparfyymi, tuo vähän lisää särmää.

...

Näissä kummassakin on vielä on tosi upeat pullot, näyttää paljon paremmilta kuin kuvissa. Vaikka tämä nyt ei tärkein asia niin miellyttää kyllä.

Ange ou Demonin eri versiot hitti meikäläiselle olleet aina - vain se alkuperäinen v 2006 ei nappaa vaikka kuinka "tummista" tuoksuista tykkään.

Yksi kokeilemisen arvoinen myös Givenchyn Hot Couture - suosittelen!

Uskon että tykkäisit tästäkin, jotenkin ainutlaatuinen tuo lakritsamainen vivahde yhdistettynä muuhun tuoksuun. Ja sitten tuo pienempi parfyymi jota voi tupsauttaa sekaan. Nyt kun olen useamman tunnin tätä käyttänyt, niin kestävyys ei ole ihan huippuluokkaa, täytyy sanoa. Ei ihan täydellinen kuitenkaan siis.

L'ange Noir kiinnostaisi kovasti, eihän sinulla sitä satu olemaan? Tuntuu että sitä ei löydä mistään. Ei edes kovin monta vuotta vanha tuoksu. Noita flankereita lopetetaan aika nopeasti. Ei tuokaan mikään kausituoksu kuitenkaan tainnut olla.

Mulla on Hot Couture edt, siinä vadelmaa ja tupakansavun tuoksua, erikoinen yhdistelmä, mutta toimii. Tupakansavu vain sellaisena vienona henkäyksenä. Edp:tä en ole kokeillut, sekin kiinnostaisi. Se on ilmeisesti vähän eri tyyppinen, ei ole vadelmaa? Sitäkin kehutaan. Kumpi sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3843/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keksu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli tänää tilaus, jossa vähän harvinaisemmat tuoksut, Givenchyn Ange ou Demon Le Parfum & Accord Illicite ja Calvin Kleinin Euphoria Amber Gold. Sokko-ostokset ja olen tosi tyytyväinen.

Givenchyn tuoksussa on tangeriinia, jasmiinia, appelsiininkukkaa, vaniljaa, meripihkaa, nahkaa, myskiä ja patchoulia. Ihana, makea tuoksu, jossa on myös jotain lakritsamaista, vaikka sitä ei olekaan nuoteissa. Accord Illicite on mukana oleva pieni parfyymieliksiiripullo, josta voi halutessaan laittaa muutaman tipan itse parfyymin päälle vahvistamaan sitä. Accord Illicite on eri tuoksu siis kuin se pääparfyymi, tuo vähän lisää särmää.

...

Näissä kummassakin on vielä on tosi upeat pullot, näyttää paljon paremmilta kuin kuvissa. Vaikka tämä nyt ei tärkein asia niin miellyttää kyllä.

Ange ou Demonin eri versiot hitti meikäläiselle olleet aina - vain se alkuperäinen v 2006 ei nappaa vaikka kuinka "tummista" tuoksuista tykkään.

Yksi kokeilemisen arvoinen myös Givenchyn Hot Couture - suosittelen!

Uskon että tykkäisit tästäkin, jotenkin ainutlaatuinen tuo lakritsamainen vivahde yhdistettynä muuhun tuoksuun. Ja sitten tuo pienempi parfyymi jota voi tupsauttaa sekaan. Nyt kun olen useamman tunnin tätä käyttänyt, niin kestävyys ei ole ihan huippuluokkaa, täytyy sanoa. Ei ihan täydellinen kuitenkaan siis.

L'ange Noir kiinnostaisi kovasti, eihän sinulla sitä satu olemaan? Tuntuu että sitä ei löydä mistään. Ei edes kovin monta vuotta vanha tuoksu. Noita flankereita lopetetaan aika nopeasti. Ei tuokaan mikään kausituoksu kuitenkaan tainnut olla.

Mulla on Hot Couture edt, siinä vadelmaa ja tupakansavun tuoksua, erikoinen yhdistelmä, mutta toimii. Tupakansavu vain sellaisena vienona henkäyksenä. Edp:tä en ole kokeillut, sekin kiinnostaisi. Se on ilmeisesti vähän eri tyyppinen, ei ole vadelmaa? Sitäkin kehutaan. Kumpi sulla on?

Hot Couturesta on EDP versio. Aikoinaan v 2004 ostin Sokokselta sen ihan ensimmäisen version hiukan sokkona. Oli myynnissä 10e/30ml ja ostin samalla 2. Meni 6kk ja jostain syystä en tykännykään joten annoin työkaverille. Tätä myöhemmin kaduin mutta onneksi saa näitä vielä.

Ange ou Demonista kaikki muut paitsi ensimmäinen on La Secret versioita joista oon tykännyt. Pitää jossakin vaiheessa kokeilla tätä ostamaasi Le Parfum & Accord Illicite.

Vierailija
3844/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan huipputarjoukset Notinossa! Varsinkin teille jotka tilailevat näytteitä, siellä on "Tuoksutarjoukset" viimeisimmillä sivuilla vaikka mitä näytteitä, esim. Montale, Mancera, Amouage, Bond No. 9, ELdO, Histoires De Parfums, Byredo, TDC jne. huippuhalvalla🙌🏻 Missään en ole noin edullisesti nähnyt. Lähti 17 näytettä tilaukseen. Muutenkin todella hyviä parfyymitarjouksia, nyt voi sanoa että kunnon alennukset kerrankin.

Jännä muuten Notinon tarjonta, silloin ekana päivänä kun katsoin tarjouksia, oli paljon enemmän tarjoustuoksuja, ja esim. Korloffin Gold oli 22 eur. Nyt se on otettu pois tarjouksesta ja on taas normaalihinnassa, 88 eur, vaikka kampanja on edelleen käynnissä. Ja joidenkin tuoksujen tarjoushinta on noussut muutaman euron. Siellä kyllä voi vaihdella hinnat päivittäin, joten senkin takia kannattaa olla nopea jos jotain löytää. Olisikohan siellä jokin automoitu, optimointia tekevä hintalaskuri, kun hinnat liikkuvat noin paljon.

3845/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mulla on Hot Couture edt, siinä vadelmaa ja tupakansavun tuoksua, erikoinen yhdistelmä, mutta toimii. Tupakansavu vain sellaisena vienona henkäyksenä. Edp:tä en ole kokeillut, sekin kiinnostaisi. Se on ilmeisesti vähän eri tyyppinen, ei ole vadelmaa? Sitäkin kehutaan. Kumpi sulla on?[/quote]

Hot Couture EDP:ssä vadelmaa muttei mansikkaa jota EDT:ssä näköjään on

Vierailija
3846/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ihan älyttömästi Chanelin Gardenia-tuoksun, mutten löydä sitä kuin Chanelin omilta sivuiltani. Mistä tiedän mistä maasta he lähettävät hajuveden, koska haluaisin osata varautua tulliin tuon 194e hintaisen parfyymin kanssa ennen tilausta. Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
3847/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin just Estee Lauderin Aerin parfyymit, ihania! Olen aiemmin tykännyt Bronze Goddesista, mutta nämä Aerinin tuoksut on vieläkin parempia, jotenkin luonnollisia. Hinta on kyllä korkea. 

Aivan ihana se Lilac Path, tuoksuu ihan aidolle syreenille, mun on pakko ostaa se kesällä!

Vierailija
3848/19267 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihan älyttömästi Chanelin Gardenia-tuoksun, mutten löydä sitä kuin Chanelin omilta sivuiltani. Mistä tiedän mistä maasta he lähettävät hajuveden, koska haluaisin osata varautua tulliin tuon 194e hintaisen parfyymin kanssa ennen tilausta. Onko kellään kokemuksia?

Jos tilaat kerta suoraan Ranskasta niin eihän siihen mitään tulleja tule.

3849/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys - mulla olisi etsinnässä joku kiva uusi kevät-tuoksu. Niitä näytti jo tulleen kauppoihin eli kävin eilen paikallisessa Sokoksessa tuoksuttelemassa uutuuksia ja nenään jäi jotenkin mukavasti mieleen Guccin Guiltyn Love Edition. Mitäs te muut tykkäätte siitä? Voisiko se olla ahkerassa käytössä nyt talvella olevien Valentinon Donna Born in Romen ja Givenchyn L'Interditin seuraaja? Olisiko tarpeeksi erilainen? 

Kuvittelin, että haluan Valentinon Donna Born in Rome Yellow Dreamin, mutta se oli minun nenääni pieni pettymys. Koin tuoksun jotenkin pistävänä ja tunkkaisena, täysin erilaisena kuin nyt käytössä olevan Donna Born in Romen. 

Vierailija
3850/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin illalla lähi sokko-ostona (heh onkohan tämä edes suomea vrt. blind buy :p) Yves Rocherin Quelques Notes D'amour. Jännää, että tuoksunuoteissa mainitaan perinteisen ruusun lisäksi myös puu.

Myöhäinen kommentti on myöhäinen, mutta "ostaa sokkona" on ihan suomenkielinen ilmaisu. :)

Vierailija
3851/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotaan "ostaa sokkona" tässä yhteydessä? Ei sitä tuoksua näköaistin avulla valita muutenkaan. "Ostaa pyykkipoika nenässä"? Ehehe.

Vierailija
3852/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tiukasti mahtaa tuoksu- ja ruoka+juomainto korreloida? Em. parfyymiharrastajan peurapakastimesta tuli mieleen. Mulla myös näin on, vahvasti. Tuoksufriikki ja ruokafriikki samassa paketissa. Molemmat liittyy haju- ja makuaistiin. Kerran kehuin erään herran colognea niin kävi ilmi hänen shampanjaharrastuksensa.

Onko pullodesignia arvostavilla taipumusta visuaalisiin juttuihin, vaatteisiin, kauneuteen, sisustamiseen?

Joillain löytyy yhteyksiä tuoksujen ja äänten -jopa musiikin- välillä, mutta ilmeisesti harvinaisempaa`?

Toinen myöhäinen kommentti (sori, luen kaikkia edellisen käynnin jälkeen tulleita viestejä läpi), mutta mulle pullon design on hyvin tärkeää, ja tykkään todella paljon kuvataiteista (mulla on pieni kokoelma itselläni, ei mitään ns. isoja nimiä, mutta kotimaista nykytaidetta).

Olen huomannut itsekin, että tartun helpommin testeriin, jos pullo on houkutteleva ulkomuodoltaan - ja sitten taas jätän kokeilematta tuoksuja, jos niiden ulkoasu ei miellytä esteettistä silmääni... Tällä tavalla löysin sattumalta Laliquen "Le Baiser" -parfyymin, ja rakastin sitä. Nyt en enää tykkää siitä, kun pullo on niin ruma.

Ostaessani sen pullo oli tällainen ihana (Lalique kuitenkin on maailman tunnetuin lasitalo) :

https://i.etsystatic.com/19944151/r/il/c41ae1/1894916986/il_570xN.18949…

https://i.pinimg.com/originals/78/34/88/783488eacbde0bf9c1b2ae7c038f84d…

ja nyt se sitten on tällainen ruma (miksi suuteleva pari on poistettu? tuoksun nimikin on "Suudelma"!)

https://fimgs.net/mdimg/perfume/375x500.4210.jpg

Vierailija
3853/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanotaan "ostaa sokkona" tässä yhteydessä? Ei sitä tuoksua näköaistin avulla valita muutenkaan. "Ostaa pyykkipoika nenässä"? Ehehe.

Tätä on joskus pohdittu myös Fragrantican keskusteluissa (siellä tietty enkuksi, "blind buy".) Miten muuten sanotaan englanniksi "pyykkipoika nenässä", tai onko sille jokin vastaava ilmaus..?  

Vierailija
3854/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää aina tuo ekan sivun "Suomesta saa nykyään aika hyviäkin tuoksuja...", kun avaa ketjun.

Vierailija
3855/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huipputarjoukset Notinossa! Varsinkin teille jotka tilailevat näytteitä, siellä on "Tuoksutarjoukset" viimeisimmillä sivuilla vaikka mitä näytteitä, esim. Montale, Mancera, Amouage, Bond No. 9, ELdO, Histoires De Parfums, Byredo, TDC jne. huippuhalvalla🙌🏻 Missään en ole noin edullisesti nähnyt. Lähti 17 näytettä tilaukseen. Muutenkin todella hyviä parfyymitarjouksia, nyt voi sanoa että kunnon alennukset kerrankin.

Jännä muuten Notinon tarjonta, silloin ekana päivänä kun katsoin tarjouksia, oli paljon enemmän tarjoustuoksuja, ja esim. Korloffin Gold oli 22 eur. Nyt se on otettu pois tarjouksesta ja on taas normaalihinnassa, 88 eur, vaikka kampanja on edelleen käynnissä. Ja joidenkin tuoksujen tarjoushinta on noussut muutaman euron. Siellä kyllä voi vaihdella hinnat päivittäin, joten senkin takia kannattaa olla nopea jos jotain löytää. Olisikohan siellä jokin automoitu, optimointia tekevä hintalaskuri, kun hinnat liikkuvat noin paljon.

Notino on nostanut muiden kuin erikoistarjousnäytteiden hintoja reilusti. Mielenkiintoista nähdä, laskevatko ne vielä, vai jäävätkö pysyvästi korkealle. Mulla on postissa Ange ou Demon le Secret yhtenä muiden joukossa, kun vain pääsisin sinne saakka. Auto juuttui hankeen aamulla ja bussiliikenne taitaa kaatua sovellustaisteluun. Kaipaan takaisin 1800-luvulle, kaikki tökkii. SOTD Parfums de Marlyn Oajan, ei auta sekään.

Vierailija
3856/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää aina tuo ekan sivun "Suomesta saa nykyään aika hyviäkin tuoksuja...", kun avaa ketjun.

Niin minuakin. Onko kirjoitettu 50 vuotta sitten? Ärsyttää kaikki ”miksi Suomessa on kaikki niin huonosti” marmatukset.

Vierailija
3857/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että nykyään Suomessa on paremmat tuoksuvalikoimat. Hinnat on kohtuulliset ja uutuudet tulevat tänne nopeasti. Monesti käy niin, että ulkomaiset youtubettajat haikailevat jonkun tuoksun perään, kun se on ollut täällä myynnissä jo vaikka kuinka kauan.

Vierailija
3858/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa sika säkissä, sanoi vanha kansa.

Ostaa kokeilematta.

Vierailija
3859/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sample muuten jotenkin merkitykseltään eri kuin suomen näyte? Uskaltauduin nyt kysymään, kun olen ihmetellyt sitä, että täällä kirjoitetaan sampleista. Sori ohis. (En ole tuo edellä edellä kommentoinut.)

Vierailija
3860/19267 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo sample muuten jotenkin merkitykseltään eri kuin suomen näyte? Uskaltauduin nyt kysymään, kun olen ihmetellyt sitä, että täällä kirjoitetaan sampleista. Sori ohis. (En ole tuo edellä edellä kommentoinut.)

Sample on suomeksi näyte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme