Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Olen se, joka eilen kommentissaan kehui Elie Saabin Le Parfum In Whitea, ja sanoin, että ostan sitä suurimman koon (tässä tapauksessa 90 ml), kun vanha pulloni loppuu. Tuota tuota... Lähdin nimittäin eilen illalla katselemaan, mistä sellaisen löytäisin, ja ilmeisesti sitä ollaan poistamassa markkinoilta kovalla touhulla! Juuri missään ei sitä tunnu olevan enää nytkään, ja halvimmalla löysin suurimman koon puolalais-hollantilaisesta nettikaupasta nimeltään novaperfume.com, 63.92€. Menin sen kanssa äsken kassalle ja siihen lykättiin postikuluja (tai kuljetuskuluja, miten vain) vielä 12.50€ päälle. Ja kun kauppa ei ollut tuttu, tsekkailin tietoja siitä, ja arvostelut olivat aika lailla 50-50, kannattaako lähteä sieltä ostamaan. Scamadvisorin mukaan we are unsure if the website is legit. Eli taitaa olla niin, etten sitä tuolta tilaa, loppujen lopuksi. Viking Line pommittaa jatkuvasti sähköposteilla miestäni, jolla on kyseisen lafkan klubikortti ja kinuaa meitä risteilylle, ja Gracelta saisin kyseisen tuoksun 50 ml:n pullon alta seitsemänkympin, joten saatanpa kallistua siihen vaihtoehtoon. Silloin ainakin tiedän, että tavara on oikeaa, ja samalla tukisin edes pikkiriikkisesti suomalaisten työllisyyttä.
Ja mitä tapahtuu Elie Saabin tuoksuille tässä maassa noin yleisestikin? Stockmannin ja Sokoksen verkkokaupoista ei niitä enää ole saatavilla, kivijalkaliikkeistä en tiedä, missä niissä mennään. Aiotaanko ne poistaa kokonaan Suomen markkinoilta? Kicksissäkin oli enää vain pari ES-tuoksua saatavilla, eikä muissakaan verkkokaupoissa (mm. Hobby Hall) oikein hyvin niitä enää ole. Outoa. Hmmm...
Kävin Raision Kicksillä tänään ja siellä oli tuota ES Le Parfym in Whitea kovalla alennuksella. En muista hintaa mutta oli alessa ja siitä vielä -30%.
Tilasin eilen tuolta Novaperfumesta. Postikulut olivat Suomeen muistaakseni 18,50€. Toisaalta löysin esim Britney Spearsin Radiancen alle kahdellakympillä. Sitä ei taida saada järkevällä hinnalla enää oikein mistään. Amazonista jos ostaisi niin siellä pyytävät satasta. Tilasin myös Michael Kors Sheer ja Paris Hilton Siren. Lisäksi Olaplexin shampoo - hoitsikkasetin.
Toivotaan, että ei ole huijausfirma ja saan tilaukseni pian.
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä muita, jotka pitävät työtuoksut visusti erillään vapaa-ajantuoksuista? Haluan rajata siten omaa elämääni, että pääsen irti työmoodista.
Mulla, lähinnä myötätunnosta työtovereita kohtaan. Annostus on aina maltillinen, mutten silti käytä niitä omituisimpia enkä polarisovimpiani töissä, siltä varalta, jos joku nyt maskien ja turvavälien aikana jotakin haistaisi. T-Rexiä odottelen, matkalla nyt 49 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä muita, jotka pitävät työtuoksut visusti erillään vapaa-ajantuoksuista? Haluan rajata siten omaa elämääni, että pääsen irti työmoodista.
Mulla, lähinnä myötätunnosta työtovereita kohtaan. Annostus on aina maltillinen, mutten silti käytä niitä omituisimpia enkä polarisovimpiani töissä, siltä varalta, jos joku nyt maskien ja turvavälien aikana jotakin haistaisi. T-Rexiä odottelen, matkalla nyt 49 päivää.
Itse työskentelen kotona ja huonon pysyvyyden (äärimmäisen kuiva iho) vuoksi suihkin paljon vaatteisiin, eli hankala rajata ellei vaatteita vaihda.
Mutta, halusin ilmaista sympatiani tuohon 49pv odotteluun ja lakkaan tuntemasta pahaa mieltä 5pv odottelun jälkeen :D
T. Toiveikkaasti koko päivä ilman hajuvettä siltä varalta että jompikumpi odottelemani hajuvesi sattuisi ilmestymään tänään postissa (toinen 5pv toinen 1pv).
Onko kenelläkään kokemusta Betty Barclayn Pure-tuoksusita? Peach ja Mint näyttävät mielenkiintoisilta. Kovasti houkuttaisi tilata tuo Peach..
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksua suosittelisitte 30+ naiselle, joka omien sanojensa mukaan haluaisi tuoksua "kylmältä ilmalta rajun myrskyn jälkeen"? Muita lempituoksuja kahvi, sitrustuoksut ja erityisesti kardemumma. Syntymäpäivälahja siskolle on tässä hakusessa ja tuoksun hinnan yläraja n. 50e kieppeillä.
Itselläni on niin toivoton nenä, että olen ihan solmussa tämän homman kanssa enkä juuri käytä tuoksuja itse. Vinkkejä?
Melkein voisin vinkata Every Storm a Serenade Imaginary Authorsilta, mutta on niche, enkä tiedä onko jo liian unisex. Kun alkutuoksu on loppu, tuoksun loppupäivän suolaiselle merelle. Saint Julepin alku samoilta tekijöiltä on aivan ihanan sitruunainen, muttei kestä kuin kymmenisen minuuttia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse työskentelen kotona ja huonon pysyvyyden (äärimmäisen kuiva iho) vuoksi suihkin paljon vaatteisiin, eli hankala rajata ellei vaatteita vaihda.
Mutta, halusin ilmaista sympatiani tuohon 49pv odotteluun ja lakkaan tuntemasta pahaa mieltä 5pv odottelun jälkeen :D
T. Toiveikkaasti koko päivä ilman hajuvettä siltä varalta että jompikumpi odottelemani hajuvesi sattuisi ilmestymään tänään postissa (toinen 5pv toinen 1pv).
Oi, kiitos :D Odottavan aika on tosiaan yllättävän pitkä, osin itse aiheutetuista ja osin syistä, joille nyt vaan ei kukaan voi mitään. Barcelooooooooonaaaaaa (ei voi mitään, kuulen sen aina Freddie Mercuryn äänellä) voisi yhtä hyvin olla toisella mantereella. No, eipä täällä ole pulaa parfyymeistä, ei sillä....mutta utelias olen kyllä :)
Tilasin eBaysta MACin Ruby Woo. Sokea ostos ja jänniyksellä odotan tuleeko tullin kautta. Myyjä oli Kyprokselta. Mutta aina yhtä jännää. ;-)
Löytyykö täältä apu, kun lempituoksu loppui, mutta pullosta ei löydy mitään vinkkiä, mikä se oli enkä nyt korona-aikana pääse minnekään isompaan kaupunkiin sitä etsimäänkään. Ostettu taxfreesta jostain ulkomailta. On joku ihan perustunnettu brändi ei kuitenkaan Dior, Chanel, Versace, Givenchy, Bvlgari, Prada. Pyöreä väritön lasipullo, jonka korkin kaulassa tuplairtorenkaat kiinni nastalla, joka näyttää ylösalaisin olevalta T-kirjaimelta. Korkin päällä hiottu ”timantti”, joka kiinni kolmella kiinnikkeellä. Tuoksu melko pehmeä, sellainen suihkusta tullut puhdas, muttei sitruunainen. Kuvagooglettamalla en löydä.
Hei mistä löytyy tieto hajuvesistä, jotka ollaan lopettamassa? Tuli jättipaniikki, kun joku Kenzo Amourin Fragrantica-sivulla kommentoi että tuo olisi nyt discontinued mutta en löydä mistään tällaista tietoa, Kenzon sivuillakin tuota myydään ihan normaalisti. Olen niin hullaantunut tuohon tuoksuun, että pakko tilata varmuudeksi heti toinen pullo. Oliko nyt niin, että erikokoiset ovat erivärisiä? Minulla on 30 ml pullo, joka on fuksia, oliko 50 ml valkoinen? Entä 100ml?
Tuoksu hukassa kirjoitti:
Löytyykö täältä apu, kun lempituoksu loppui, mutta pullosta ei löydy mitään vinkkiä, mikä se oli enkä nyt korona-aikana pääse minnekään isompaan kaupunkiin sitä etsimäänkään. Ostettu taxfreesta jostain ulkomailta. On joku ihan perustunnettu brändi ei kuitenkaan Dior, Chanel, Versace, Givenchy, Bvlgari, Prada. Pyöreä väritön lasipullo, jonka korkin kaulassa tuplairtorenkaat kiinni nastalla, joka näyttää ylösalaisin olevalta T-kirjaimelta. Korkin päällä hiottu ”timantti”, joka kiinni kolmella kiinnikkeellä. Tuoksu melko pehmeä, sellainen suihkusta tullut puhdas, muttei sitruunainen. Kuvagooglettamalla en löydä.
Eikö pohjassa ole pientä tarraa, jos yleensä lukee speksit? Voitko laittaa kuvan vaikka Aijaahan ja linkata, niin olisi helpompi selvitellä?
Onko kukaan Muglerin tuoksuja käyttävä?
Oletteko testanneet jo angel novan?
Itse rakastan muglerin angel tuoksua, mutta monesti harkinnut tuota angel novaa, onkohan se mitään verrattuna tuohon alkuperäiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin löytää jonkun ihanan gourmand-tuoksun elämää piristämään. Haluaisin tuoksua sellaiselta mummon tekemältä makealta ja mehevältä kuivakakulta, jossa olisi ehkä vähän appelsiinia mukana. Tai kaakaota. Tai mantelia. Mitähän kannattaisi lähteä testailemaan?
Hae Lushilta I'm Home -tuoksu, jonka myynti on loppumassa. Tuoksut herkulliselle.
Tätä ei näkynyt enää verkkokaupassa, on ilmeisesti ehtinyt jo poistua :( vaikuttaa kuvausten perusteella ihanalta!
Se kotiäiti kirjoitti:
Hei mistä löytyy tieto hajuvesistä, jotka ollaan lopettamassa? Tuli jättipaniikki, kun joku Kenzo Amourin Fragrantica-sivulla kommentoi että tuo olisi nyt discontinued mutta en löydä mistään tällaista tietoa, Kenzon sivuillakin tuota myydään ihan normaalisti. Olen niin hullaantunut tuohon tuoksuun, että pakko tilata varmuudeksi heti toinen pullo. Oliko nyt niin, että erikokoiset ovat erivärisiä? Minulla on 30 ml pullo, joka on fuksia, oliko 50 ml valkoinen? Entä 100ml?
Eivät valmistajat taida tuosta etukäteen huudella, mikä tuoksu lopetetaan.
Pyyhkäisen valkosipulia kainaloihin
Älä dunkkaa kirjoitti:
On kauheata kun ihmiset dunkkaavat esim. hississä jollekin äitelälle parfyymille.
Mitä he oikein yrittävät peitellä?
Jos se dunkkaaja olikin tuo edellinen valkosipulia kainaloihin sivelevä. Sehän se dunkkaa, hiki ja valkosipuli.
Ai niin, ja joku kyseli aiemmin, mitä mieltä olen tuosta Private Accord -tuoksusta. Alku on aivan ihanan huumaavan kaakaopapumainen, suklainen. En tosiaan kesällä lämmennyt aivan kokonaan tälle tuoksulle, kun ostin sen Emotionin alennuslaarista. Jotenkin nyt kuitenkin talviaikaan olen alkanut pitämään siitä enemmän. Pidin kyllä tuoksun makeudesta heti, mutta joku alun jälkeen tökkii ja tökkii edelleen. Jokin siinä iholle asettuvassa tuoksussa muistuttaa minua ylimielisestä teinitytöstä. Tämä on siis vain oma tuoksumuistoni, jos saisin tuon assosiaation pois mielestäni niin voisin rakastua tuohon tuoksuun täysin. Silti suosittelen, jos tykkää appelsiinisuklaasta sekä gourmand-tuoksuista. :)
Cleanin tuoksut jakautuvat mielestäni, osa on oikeinkin hyviä, osa taas ei mistään kotoisin. Ostin joitain vuosia sitten sen jossa valko-vaaleanpunainen etiketti (original?). Meni vessatuoksuksi viime viikolla.
:(
Vierailija kirjoitti:
Olen se, joka eilen kommentissaan kehui Elie Saabin Le Parfum In Whitea, ja sanoin, että ostan sitä suurimman koon (tässä tapauksessa 90 ml), kun vanha pulloni loppuu. Tuota tuota... Lähdin nimittäin eilen illalla katselemaan, mistä sellaisen löytäisin, ja ilmeisesti sitä ollaan poistamassa markkinoilta kovalla touhulla! Juuri missään ei sitä tunnu olevan enää nytkään, ja halvimmalla löysin suurimman koon puolalais-hollantilaisesta nettikaupasta nimeltään novaperfume.com, 63.92€. Menin sen kanssa äsken kassalle ja siihen lykättiin postikuluja (tai kuljetuskuluja, miten vain) vielä 12.50€ päälle. Ja kun kauppa ei ollut tuttu, tsekkailin tietoja siitä, ja arvostelut olivat aika lailla 50-50, kannattaako lähteä sieltä ostamaan. Scamadvisorin mukaan we are unsure if the website is legit. Eli taitaa olla niin, etten sitä tuolta tilaa, loppujen lopuksi. Viking Line pommittaa jatkuvasti sähköposteilla miestäni, jolla on kyseisen lafkan klubikortti ja kinuaa meitä risteilylle, ja Gracelta saisin kyseisen tuoksun 50 ml:n pullon alta seitsemänkympin, joten saatanpa kallistua siihen vaihtoehtoon. Silloin ainakin tiedän, että tavara on oikeaa, ja samalla tukisin edes pikkiriikkisesti suomalaisten työllisyyttä.
Ja mitä tapahtuu Elie Saabin tuoksuille tässä maassa noin yleisestikin? Stockmannin ja Sokoksen verkkokaupoista ei niitä enää ole saatavilla, kivijalkaliikkeistä en tiedä, missä niissä mennään. Aiotaanko ne poistaa kokonaan Suomen markkinoilta? Kicksissäkin oli enää vain pari ES-tuoksua saatavilla, eikä muissakaan verkkokaupoissa (mm. Hobby Hall) oikein hyvin niitä enää ole. Outoa. Hmmm...
Minäkin ihastuin Elie Saabin tuoksuihin vasta äskettäin. Ei haittaa jos Suomesta ei enää saa niin kauan kuin ulkomaisista verkkokaupoista saa halvemmalla, esim. täällä 90 ml 56 e:
https://www.fragrancex.com/products/_cid_perfume-am-lid_l-am-pid_76194w…
Tuolta olen ostanut muutaman kerran ja tulevat parissa viikossa. Harvoin jäävät tulliin.
In Whitea on myös torissa testattu pullo paketissaan edullisesti myynnissä. Sen ostaisin ensihätään ;)
Onko teillä kokemusta Carolina Herreran Good Girl -tuoksusta? Jotain muistan lukeneeni täältä jokin aika sitten. Pidin tuoksusta, kävin tuoksuttelemassa vuosi sitten joulukuussa tuota. Tekisi mieli jopa tilata, mutta aika tyyris on.
Miksei saman tien myös ginger ja musk? Tein orderin Notinoon ja tilasin sampleja, saa hyvät gradet multa.