Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
3521/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Ei ole tuttu. Itse asiassa en ole vuosiin käyttänyt tuoksuja ollenkaan, mutta nyt toivon löytäväni sopivan. Myydäänkö tätä esim. emotion-myymälöissä? Tai voisiko tilata näytteen? Toisaalta, jos hinta ei ole kova, voisinpa tilata suotaan pullon, mutta mistä? len nyt ollut vähän ulkona näissä asioissa.

Löytyy Emotioneista.

Tätä tulee aika usein myyntiin käytettynäkin. Voit katsoa Huuto.netistä tai Torista ensin, jos saisit sieltä halvemmalla koko pullon tai näytteen tilattua, jos et halua ostaa sokkona.

t. eri

Vierailija
3522/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^  Yhdestä ja samasta tuoksusta ei toki tarvitse kaikki luettelemiani löytyä. Kylmä, raikas ilma lienee se ykköstuoksutoive ja nuo loput ovat sitten tuoksuja, joista varmuudella tiedän siskoni pitävän. Sanoo aina, että jemmaisi vain taskussa avattua kardemummaputkiloa arkituoksuna, jos ei olisi vaaraa leimaantua jouluiseksi mummeliksi.

Kiitos kovasti vinkeistä, näillä pääsee hyvään alkuun!

Olen tylsä kun sanon tämän. Musta luonto tuoksuu luonnolta ja parfyymi parfyymiltä aina. Yhtään vaikkapa mereltä tuoksuvaa hajuvettä en ole tavannut vaikka sillä mielikuvalla usein leikitään. Tai metsältä tai ulkoilmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3523/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksua suosittelisitte 30+ naiselle, joka omien sanojensa mukaan haluaisi tuoksua "kylmältä ilmalta rajun myrskyn jälkeen"? Muita lempituoksuja kahvi, sitrustuoksut ja erityisesti kardemumma. Syntymäpäivälahja siskolle on tässä hakusessa ja tuoksun hinnan yläraja n. 50e kieppeillä.

Itselläni on niin toivoton nenä, että olen ihan solmussa tämän homman kanssa enkä juuri käytä tuoksuja itse. Vinkkejä?

En tiedä, toimisiko Cleanin joku tuoksu tuohon myrskyilmaan? Ei valitettavasti omakohtaista kokemusta niistä, mutta olen jo pitempään harkinnut testaamista.

Esim. Clean Air

https://www.fragrantica.com/perfume/Clean/Clean-Air-30822.html

Minusta ei löydy Cleanilta. Pidän tosi keinotekoisina ja kemiallisina koko sarjaa. Markkinoitu hyvin ja nimet viittaa milloin mihinkin puhtaaseen ja luonnolliseen mutta sanon ihan suoraan että huuhteluaineen tuoksun näillä tavoittaa muttei muuta. Kokeilla aina kannattaa, mutta älkää tilatko sokkona nimen perusteella. Clean Air ei tuoksu puhtaalta ilmalta.

Vierailija
3524/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen testaamaan myös Diorin Miss Dior Absolutely Bloomingin, ihana tuoksu jossa myös vadelmaa ja ruusua:

https://www.fragrantica.com/perfume/Christian-Dior/Miss-Dior-Absolutely…

Tätä tosiaan kannattaa testata! Voisi käydä hyvin kriteereihin.

Vierailija
3525/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Nyt saapui Hugo Bossin The Scent Private Accord. Ihastuin siis toiseen flankeriin Absoluteen, jota vedinkin niin hurjat överit että nyt se tuoksuu mielestäni vain rommille/amaretolle krapulapäivänä... Siispä ratkaisuna oli tietenkin tilata toinen flanker, eli tämä Private Accord. Siinä missä Absolute on vahvasti kahvinen, on tämä raikkaasti kahvinen, ihanan kaakaojauheinen. Ei siis mitään oboytä vaan ihan sellaista oikeaa jauhettua kaakaota vaikka van houtenin tyyliin, joku makea tässä tuoksuu, hiukan appelsiini myös. Mies oli haistavinaan jotain kukkia, mutta itse leijailen vain kaakaopilvessä. Ehkä jopa hitusen salmiakkijauheen tuoksu? Eli olen melko varma että tästäkin saa vedettyä kivat överit muutaman päivän aikana. Onneksi huomenna (näillä näkymin) tulee se Valentinon Donna Noir, niin ehkei ehdi tuoksuähkyyn yhdestä.

Vierailija
3526/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka suosittelisi minulle hyvää tuoksua? SAin joululahjaksi toivomukseni mukaa NIna Riccin Air `Tempsi, muttei se enää purrutkaan niinkuin nuorempana.

Eli olen luonnontilassa viihtyvä, hoikka vaaleahko 55v nainen. Tykkään tuoksua vain vähän eli niin, ettei haise liikaa vaan lähelläolija sen huomaa.

Ei mitään kovin tymäköitä eikä makeita eikä sitrustuoksuja.

Marjaisa, puuterinen, ruusu? Olisin iloinen suosituksesta, menisin sitä sitten ensin tuoksuttelemaan.

Onko Armanin Because it´s you tuttu? Olen samanikäinen ja tykkään todella paljon, siinä on vadelmaa ja ruusua:

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Emporio-Armani-Becau…

Kiitos paljon vastauksesta. Ei ole tuttu. Itse asiassa en ole vuosiin käyttänyt tuoksuja ollenkaan, mutta nyt toivon löytäväni sopivan. Myydäänkö tätä esim. emotion-myymälöissä? Tai voisiko tilata näytteen? Toisaalta, jos hinta ei ole kova, voisinpa tilata suotaan pullon, mutta mistä? len nyt ollut vähän ulkona näissä asioissa.

Käy kokeilemassa tai tilaa ensin näyte. L'Air du Temps on tunnelmaltaan ja aikakaudeltaan parin vuosikymmenen takaa ja tämä suositeltu taas silkaa tätä päivää, vaikka hyvä tuoksu onkin. Jos olet tykännyt vain harvoista tuoksuista on aika pieni mahdollisuus että sokkona tilattu tuoksu olisi täysi kymppi. Sitäkin kyllä tapahtuu, mutta aika kallis riski.

Vierailija
3527/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka suosittelisi minulle hyvää tuoksua? SAin joululahjaksi toivomukseni mukaa NIna Riccin Air `Tempsi, muttei se enää purrutkaan niinkuin nuorempana.

Eli olen luonnontilassa viihtyvä, hoikka vaaleahko 55v nainen. Tykkään tuoksua vain vähän eli niin, ettei haise liikaa vaan lähelläolija sen huomaa.

Ei mitään kovin tymäköitä eikä makeita eikä sitrustuoksuja.

Marjaisa, puuterinen, ruusu? Olisin iloinen suosituksesta, menisin sitä sitten ensin tuoksuttelemaan.

Ehkä voisi toimia Dior Joy, Cartier Carat, Cartier Baiser Vole, Chloe Nomad, No.5 L'Eau, Esprit d'Oscar, Sí Passione, Boss Ma Vie ja Boss The Scent.

Vierailija
3528/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testaillut tänään V Canton Mirabileä, josta tilasin näytteen. Tämä siis Tiziana Terenzin "sisar"brändi ja tuoksun luojana Paolo Terenzi. Kokonaisuutena hyvä ja erikoislaatuinen tuoksu, mentholinen vanilja. Varsinkin alussa mentholin tuoksu on voimakas, mutta jää enemmän taustalle dry downissa, ollen kuitenkin selkeästi havaittava koko ajan. Vanilja on mitä ihanin, kuin jokin potentti vaniljauute, jossa paljon lämmintä makeutta. Yhdistelmä on uusi ja mielenkiintoinen, toimii hyvin. Tuoksussa on paljon nuotteja, esim. rommia, tonkapapua ja mausteneilikkaa, sekä sellaisia joita en jaksanut alkaa selvittää, kuten opoponax, buchu/agathosma...

Tykkään itse tuoksusta ja voisin kuvitella hankkivani...mutta, pysyvyys ja varsinkin "sillage" ovat huonoja. Pysyy tunnin ajan selkeästi tuoksuvana, sitten laimenee niin miedoksi, että haistaa vain suoraan rannetta nuuhkiessa. Tämän hintaluokan tuoksulta odottaisi parempaa. Hankkimatta jää, mutta oli kiva päästä testaamaan, kun pitkään ollut mielessä tämä.

Vierailija
3529/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin! Nyt saapui Hugo Bossin The Scent Private Accord. Ihastuin siis toiseen flankeriin Absoluteen, jota vedinkin niin hurjat överit että nyt se tuoksuu mielestäni vain rommille/amaretolle krapulapäivänä... Siispä ratkaisuna oli tietenkin tilata toinen flanker, eli tämä Private Accord. Siinä missä Absolute on vahvasti kahvinen, on tämä raikkaasti kahvinen, ihanan kaakaojauheinen. Ei siis mitään oboytä vaan ihan sellaista oikeaa jauhettua kaakaota vaikka van houtenin tyyliin, joku makea tässä tuoksuu, hiukan appelsiini myös. Mies oli haistavinaan jotain kukkia, mutta itse leijailen vain kaakaopilvessä. Ehkä jopa hitusen salmiakkijauheen tuoksu? Eli olen melko varma että tästäkin saa vedettyä kivat överit muutaman päivän aikana. Onneksi huomenna (näillä näkymin) tulee se Valentinon Donna Noir, niin ehkei ehdi tuoksuähkyyn yhdestä.

Ah, lisäplussaa vielä aivan uskomattomasta suuttimesta tässä Bossin the Scent-sarjassa! Tulee hienojakoinen, täyteläinen suihkahdus, ei mitään ruiskaisua!

Vierailija
3530/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testaillut tänään V Canton Mirabileä, josta tilasin näytteen. Tämä siis Tiziana Terenzin "sisar"brändi ja tuoksun luojana Paolo Terenzi. Kokonaisuutena hyvä ja erikoislaatuinen tuoksu, mentholinen vanilja. Varsinkin alussa mentholin tuoksu on voimakas, mutta jää enemmän taustalle dry downissa, ollen kuitenkin selkeästi havaittava koko ajan. Vanilja on mitä ihanin, kuin jokin potentti vaniljauute, jossa paljon lämmintä makeutta. Yhdistelmä on uusi ja mielenkiintoinen, toimii hyvin. Tuoksussa on paljon nuotteja, esim. rommia, tonkapapua ja mausteneilikkaa, sekä sellaisia joita en jaksanut alkaa selvittää, kuten opoponax, buchu/agathosma...

Tykkään itse tuoksusta ja voisin kuvitella hankkivani...mutta, pysyvyys ja varsinkin "sillage" ovat huonoja. Pysyy tunnin ajan selkeästi tuoksuvana, sitten laimenee niin miedoksi, että haistaa vain suoraan rannetta nuuhkiessa. Tämän hintaluokan tuoksulta odottaisi parempaa. Hankkimatta jää, mutta oli kiva päästä testaamaan, kun pitkään ollut mielessä tämä.

Kuulostaapa hyvältä tuoksulta! Harmi tuon keston kanssa. Toimisiko öljykikka? Täällä on talvikäytössä V Canton Lucrethia, jossa ei ole pysyvyysongelmaa, päivä menee mukavasti yhdelläkin suihkaisulla. Eroja näköjään on, Tizianathan taisivat olla luokkaa "eternal & enormous"...? - Jossakin on myös Stricnina ja Stramonio, pitäisi kokeilla niitäkin.

Vierailija
3531/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko täältä ideoita miten säilyttää tyhjiä hajuvesipulloja? En halua pois heittää kun ovat niin nättejä mutta tyhjänä näyttävät osa vähän tylsiltä. Millähän noita voisi koristemielessä täyttää?

Vierailija
3532/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä Pink Sugar. Tää tuoksuu alkuun mun iholla tosi lakritsaiselta. Black opiumissa en itse sitä lakritsia oikein haista, niin tämä oli jännä kokemus kun se tuli niin vahvana esiin. Nyt tunnin päästä suihkausta tuo lakritsa ei ole enää niin vahva. Haistan myös vaniljan mielestäni ja no, sokerin. Se tästä mieleen tulee.

Tätä en kouluun lähipäivinä uskaltaisi laittaa, mutta kotona tulee kyllä suihkuteltua jatkossakin. Tämä on aika tuhti minusta normituoksuihini verrattuna, mutta kivan erilainen. Onnistunut sokko-ostos siis!

10h myöhemmin tuoksuu edelleeb ranteessa. Onhan tämä supermakea, mutta ihastuin tähän. Säikähdin alkuun sitä vahvaa lakritsia, mutta onneksi tuoksu kehittyi siitä. Maksoin 100ml pullosta 15e Tokmannilla, olen iloinen että tilasin tuon ison pullon suoraan.

Vierailija
3533/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas jäiköhän kommenttini sensuurin hampaisiin? Yritin laittaa kaksi aijaa-linkkiä, jossa näkyi ostamani mysteerihajuvesi..

Vierailija
3534/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kerta toden sanoo:

aijaa. com/Nl9CbE

Tilaamani mysteerihajuvesi..

Vierailija
3535/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa hyvältä tuoksulta! Harmi tuon keston kanssa. Toimisiko öljykikka? Täällä on talvikäytössä V Canton Lucrethia, jossa ei ole pysyvyysongelmaa, päivä menee mukavasti yhdelläkin suihkaisulla. Eroja näköjään on, Tizianathan taisivat olla luokkaa "eternal & enormous"...? - Jossakin on myös Stricnina ja Stramonio, pitäisi kokeilla niitäkin.

Okei, kiva kuulla että V Cantoissa erittäin kestäviäkin tuoksuja. Ehkä tuo Mirabile vaan poikkeus. Muuten on kyllä tosi hyvä, omaperäinen tuoksu. Joo täytyy kokeilla laittaa öljyä, jos kestäisi siltä pohjalta paremmin. Minullakin käsitys että Tizianat ovat huippukestäviä, niitäkin olisi kiva kokeilla.

Vierailija
3536/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aijaa. com/Nl9CbE

Linkissä on välilyönti, muuten toimii. Tuo lienee HEMA? Today I feel.... -sarjaa, Satokin maahantuoma

https://www.fragrantica.com/designers/HEMA.html

Vierailija
3537/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aijaa. com/Nl9CbE

Tässä linkissä näkyi jokin epäselvä alastonkuva...

Vierailija
3538/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aijaa. com/Nl9CbE

Tässä linkissä näkyi jokin epäselvä alastonkuva...

Kun siis kopioin tuollaisenaan selaimeen, ilman välilyöntiä. Vähän hämmästyin 😅 Ehkä sen takia ei meinannut mennä läpi.

Vierailija
3539/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfyymikeskustelujen innoittamana kävin testaamassa Chanel vitosta, koska klassikkojahan täytyy aina kokeilla. Yllätyin. Tämähän pitää ehdottomasti saada! Ihastuin EDP:hen ihan täysillä, EDT täytyy vielä kokeilla. L'eau, johon vertasin EDP:ta ei tuoksu minusta juurikaan No.5:lta. Eau première tuli testattua vuosia sitten, se oli miellyttävä muttei täydellisen vakuuttava.

Olen ennen vältellyt tätä tuoksua, koska ajattelin sen olevan kliseinen ja liian tunnettu. Mutta se onkin aivan ihana.

Löytyykö täältä muita Chanel no.5-faneja? Mikä versio on mielestänne paras? N50

Vierailija
3540/19266 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfyymikeskustelujen innoittamana kävin testaamassa Chanel vitosta, koska klassikkojahan täytyy aina kokeilla. Yllätyin. Tämähän pitää ehdottomasti saada! Ihastuin EDP:hen ihan täysillä, EDT täytyy vielä kokeilla. L'eau, johon vertasin EDP:ta ei tuoksu minusta juurikaan No.5:lta. Eau première tuli testattua vuosia sitten, se oli miellyttävä muttei täydellisen vakuuttava.

Olen ennen vältellyt tätä tuoksua, koska ajattelin sen olevan kliseinen ja liian tunnettu. Mutta se onkin aivan ihana.

Löytyykö täältä muita Chanel no.5-faneja? Mikä versio on mielestänne paras? N50

Musta tuli fani 10 vuotta sitten kun isotätini kuoli ja siivosimme hänen tavaroitaan pois palvelutalosta. Joku lykkäsi kouraani isotätini Chanel5-pullon, jossa oli tilkkanen pohjalla. Olin todella yllättynyt, miten pehmeä ja ihastuttava tuoksu se onkaan!

Ja olin siis alle nelikymppinen tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan