Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Kävin äsken tuhlaamassa joululahjaksi saamani Kicksin lahjakortin ja sieltä mukaani tarttui Narcico Rodriguezin Pure Musc. Ihana tuoksu kyllä, puhdas ja helppo käyttää tilanteessa kuin tilanteessa. Arvoin vähän tämän ja Fleur se muscin välillä, varmaan seuraavana ostoslistalla on tuo Fleur. Iholleni sopii yleensä paremmin myski kuin esim vanilja, kai se on jostain ominaistuoksusta kiinni? Nuorempana käytin Body Shopin White Muskia niin, että kaikki tunnistivat mut siitä tuoksusta 😄 Se on ollut mun ensirakkaus tuoksuista.
Mykkä kissa on mauton kirjoitti:
Tykkään vaniljan tuoksusta ja myös makeista tuoksuista. D&G The One ehdoton suosikki. On ihana, mutta alkanut jotenkin tökkimään. Iltatuoksuna ok, mutta päivällä turhan raskas. Boss the scent on toinen suosikki ja tökkii sekin 😕 Nyt vaihteeksi kaipailen jotain kirpeää, raikasta ja kohtuuhintaista tuoksua joka menisi töissäkin, ehdotuksia?
Kokeile Burberry Her. Raikas, makeahko tuoksu joka pehmenee iholla aika kivaksi. Toimii pieninä annoksina päivätuoksuna. Minulla on ollut nuo molemmat mainitsemasi ja tuli heti mieleen että Her on sekoitus näitä kahta.
Puuterisesta tuoksusta tulee mieleen Chloe Love ja Love Intense, varsinkin intense on todella puuterinen. Toinen ihana ja makea puuterituoksu on Jacobsin Daisy Love eau so sweet.
Ostin sokkona Burberryn Her intense -tuoksun ja hitsi miten ihana tämä on! Harvoin on ollut tuoksurakkautta ensi nuuhkaisulla mutta tämä on sitä ❤ Pehmeiden, makeiden gourdman puuterituoksujen ystävien tuoksu. Ei mitään pistävää tai häiritsevää, eikä sillage ole niin mahdoton etteikö voisi käyttää yhtä suihkausta päiväkäytössäkin. Ah! Pullokin on mielestäni super tyylikäs koruttomuudessaan.
Kuinka kauan teillä keskimäärin menee että aamulla suihkaistu edt edelleen tuoksuu muuta kuin viemällä nenä parin sentin päähän? On toki tuoksusta riippuvainen, mutta sellainen mediaanikesto, kiitos.
Mulla kestää EDT 2-3 h, mutta Atelier Colognen Cafe Tuberosa on poikkeus. Haistan sen seuraavana aamunakin.
Girl in capri tuoksuu mun iholla kuin parannettu versio Light Bluesta. Mun iholla LB tuoksuu kitkerältä, mutta Capri taas täydelliseltä sitrustuoksulta.
Voiko joku kuvailla tarkemmin Jenny Glown tuoksuja: Peony, Angelica sinensis, wood & sage, freesia & pear, velvet & oud, pomegranate, c lure? Onko noissa kompleksisuutta, jossa eri kerrokset tulevat esille päivän mittaan, kun tuoksu kehittyy? Tuoksuuko halvalta?
Vierailija kirjoitti:
MikÄ on sellainen makea ja ällö joka haisee työpaikalla ja tarttuu takkiin jos laittaa takinnsamaan pukkariin muiden kanssa? Siinä on tarttuva äitelä lemu mutta myös ripaus kissanpissaa ja jotain lääkeaineen tuntuista?
Laura Biagiottin Laura tai Tommy Hilfigerin Tommy girl.
tosi suosittu 40v naisten keskuudessa, on näitä ysärin vesituoksuja jotka siihen aikaan olivat raikkaan tuoksuisia muihin hajuvesiin verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Mulla kestää EDT 2-3 h, mutta Atelier Colognen Cafe Tuberosa on poikkeus. Haistan sen seuraavana aamunakin.
Girl in capri tuoksuu mun iholla kuin parannettu versio Light Bluesta. Mun iholla LB tuoksuu kitkerältä, mutta Capri taas täydelliseltä sitrustuoksulta.
Voiko joku kuvailla tarkemmin Jenny Glown tuoksuja: Peony, Angelica sinensis, wood & sage, freesia & pear, velvet & oud, pomegranate, c lure? Onko noissa kompleksisuutta, jossa eri kerrokset tulevat esille päivän mittaan, kun tuoksu kehittyy? Tuoksuuko halvalta?
Katso sivuja taaksepäin, siellä muutamallakin sivulla kuvattu Jenny Glown eri tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso sivuja taaksepäin, siellä muutamallakin sivulla kuvattu Jenny Glown eri tuoksuja.
Se oli aika suppea kuvaus, ja siinä oli ehkä yksi tai kaksi noista luetelluista tuoksuista!
Vierailija kirjoitti:
MikÄ on sellainen makea ja ällö joka haisee työpaikalla ja tarttuu takkiin jos laittaa takinnsamaan pukkariin muiden kanssa? Siinä on tarttuva äitelä lemu mutta myös ripaus kissanpissaa ja jotain lääkeaineen tuntuista?
Sun ominaistuoksu Haisuli.
Tänään Alkemian testaukseni on sujunut hieman epäonnisemmissa merkeissä.
Kokeilin ensiksi Madam X:ää, joka jo ensinuuhkaisulla tilaukseni tultua ei vaikuttanut olevan mieleeni, mutta koska Fragranticassa useampi kommentoija oli sitä mieltä, että se paranee selvästi vanhetessaan, en murehtinut asiaa sen enempää. Tänään päätin sitten kokeilla, mutta ehkä olin kuitenkin liian kärsimätön, sillä tuoksu ei vieläkään ollut suoraan sanottuna lainkaan hyvä. Päädyin lopulta pesemään sen pois, mitä joudun tekemään ani harvoin. En kuitenkaan ole vielä luovuttanut, vaan annan arvon matamin tekeytyä nyt useamman viikon ja katsotaan sitten uudestaan, miten kemiamme kohtaavat.
https://www.fragrantica.com/perfume/Alkemia-Perfumes/Madam-X-37150.html
Madamen jälkeen päätin kokeilla Green Witchiä. Se ei onneksi tuoksunut lainkaan vastenmieliseltä, mutta en myöskään mitenkään erityisemmin ihastunut siihen. Sarjaa "ihan kiva"; tuoksunuotit ovat houkuttelevia, mutta lopputulos tuntuu aika mitäänsanomattomalta ja laimealtakin. Annan tämänkin nyt tekeytyä aikansa, jos se vaikka saisi enemmän luonnetta vanhetessaan.
https://alkemiaperfumes.com/collections/incense-woods-and-trees/product…
Vierailija kirjoitti:
Lancomen Hypnosea veikkaan aina, kun joku kyselee äitelän lemun nimeä. Testaapa jossain parfyymimyymälässä, onko se ja kerro sitten täällä!
Vierailija kirjoitti:
Ariana Grande Cloud, Burberry Her ja Kurkjdian Baccarat Rouge 540. Nuo kolme ovat lukemani perusteella samantapaisia tuoksuja. Minkä nuista kolmesta tilaisitte?
Mulla on Ariana Granden Cloud, ja olen 50+ iältäni. En noita kahta muuta ole haistanut. Ostin Cloudin, koska pidin siitä tuoksunäytteen otettuani tosi paljon, ja pullo on hauska kitsch-esine parfyymitarjottimellani. Tuoksusta olen saanut pelkästään kehuja. Fragranticassa arviot ovat hyvin erilaisia, mutta paljon on positiivista. Tämä tuoksu taitaa reagoida eri ihoihin eri tavalla..
En suostuisi maksamaan Baccaratin hintaa, vaikka varaa olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ariana Grande Cloud, Burberry Her ja Kurkjdian Baccarat Rouge 540. Nuo kolme ovat lukemani perusteella samantapaisia tuoksuja. Minkä nuista kolmesta tilaisitte?
Mulla on Ariana Granden Cloud, ja olen 50+ iältäni. En noita kahta muuta ole haistanut. Ostin Cloudin, koska pidin siitä tuoksunäytteen otettuani tosi paljon, ja pullo on hauska kitsch-esine parfyymitarjottimellani. Tuoksusta olen saanut pelkästään kehuja. Fragranticassa arviot ovat hyvin erilaisia, mutta paljon on positiivista. Tämä tuoksu taitaa reagoida eri ihoihin eri tavalla..
Minä ostin tuon Cloudin ja haistan siinä ainoastaan laktoosin. Jotain ihan järkyttävää. Nyt pelkään kaikkia tuoksuja joissa mainitaan nuotti lactonic. Mutta ilmeisesti olen onneksi harvoja jotka sen cloudin pahana haistavat. Hinta on ainakin kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin tuon Cloudin ja haistan siinä ainoastaan laktoosin. Jotain ihan järkyttävää. Nyt pelkään kaikkia tuoksuja joissa mainitaan nuotti lactonic. Mutta ilmeisesti olen onneksi harvoja jotka sen cloudin pahana haistavat. Hinta on ainakin kohdallaan.
Laktoosi (maitosokeri) ei taida kyllä tuokus juuri miltään. Tarkoitat kai maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoosi (maitosokeri) ei taida kyllä tuokus juuri miltään. Tarkoitat kai maitoa.
Se ei tuoksu maidolle. Vaan nimenomaan laktoosille. Vaikea selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt muistinkin, miksen Cloudia ole tilannut. Olin joskus aiemmin jo tilaamassa, mutta huomasin tuoksunuoteissa kookoksen ja en kestä kookoksen hajua. Fragranticassa luin että siinä tuoksuu se kookos, niin en uskalla tilata vaikka kuinka kehutaan :/
Kovasti pohdin tuon Burberryn tuoksun tilaamista...
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen on Lolita Lempickan violetissa sydämenmuohoisessa pullossa oleva..muistaakseni lakritsijuuri tekee vähän lääkemäisen efektin. Tykkäsin tuosta kovasti n 20v sitten. Saattaa kyllä ärsyttää jotakuta mutta mikäpä tuoksu ei jos herkkä hajuille.
Cloudin kookos ei ole hallitseva nuotti, mäkään en pidä voimakkaasta kookoksesta. Laventeli varmaankin tasapainottaa sitä. Mun perheen mielestä Cloud tuoksuu laventelille. mutta se on pehmeä laventeli, ei voimakas.
Tykkään vaniljan tuoksusta ja myös makeista tuoksuista. D&G The One ehdoton suosikki. On ihana, mutta alkanut jotenkin tökkimään. Iltatuoksuna ok, mutta päivällä turhan raskas. Boss the scent on toinen suosikki ja tökkii sekin 😕 Nyt vaihteeksi kaipailen jotain kirpeää, raikasta ja kohtuuhintaista tuoksua joka menisi töissäkin, ehdotuksia?