Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3161/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ariana Grande Cloud, Burberry Her ja Kurkjdian Baccarat Rouge 540. Nuo kolme ovat lukemani perusteella samantapaisia tuoksuja. Minkä nuista kolmesta tilaisitte?

Mulla on Ariana Granden Cloud, ja olen 50+ iältäni. En noita kahta muuta ole haistanut. Ostin Cloudin, koska pidin siitä tuoksunäytteen otettuani tosi paljon, ja pullo on hauska kitsch-esine parfyymitarjottimellani. Tuoksusta olen saanut pelkästään kehuja. Fragranticassa arviot ovat hyvin erilaisia, mutta paljon on positiivista. Tämä tuoksu taitaa reagoida eri ihoihin eri tavalla.. 

En suostuisi maksamaan Baccaratin hintaa, vaikka varaa olisikin. 

Minä ostin tuon Cloudin ja haistan siinä ainoastaan laktoosin. Jotain ihan järkyttävää. Nyt pelkään kaikkia tuoksuja joissa mainitaan nuotti lactonic. Mutta ilmeisesti olen onneksi harvoja jotka sen cloudin pahana haistavat. Hinta on ainakin kohdallaan.

Laktoosi (maitosokeri) ei taida kyllä tuokus juuri miltään. Tarkoitat kai maitoa.

Se ei tuoksu maidolle. Vaan nimenomaan laktoosille. Vaikea selittää.

Mistä sinä voit tietää, miltä laktoosi tuoksuu? :D Tuskin maidon tuoksusta sitä voit erottaa, jos se nyt edes millekään tuoksuu.

No, minusta se tuoksuu sille maidon sokerille. Oletin että se olisi juuri laktoosi. Se ei tuoksu siis maidolle itsessään, eikä maitomaiselle, eikä kermavaahdolle johon on lisätty sokeria. Voi olla että se on joku ihan muu kuin laktoosi, mutta sen haistaessani ajattelin välittömästi juuri maidon sokeria, eli laktoosia. Mutta tämä voi olla ihan samanlainen kokemus kuin meripihkan tuoksu :D En tiedä, mutta itse koin näin vahvasti.

Vierailija
3162/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Päädyin sitten yliväsyneenä aamuyön pimeinä tunteina tilaamaan Zoologistin Discovery-setin. En valinnut kaikista hurjimpia tuoksuja, vaan Chameleonin, Hummingbirdin, Civetin, Dodon sekä Been.

Zoologistille on tullut upea uusi tuoksu, Snowy Owl. Se on talvinen, kylmä tuoksu, joka vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta nuottien perusteella, saiko tästä jo tilattua näytteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Päädyin sitten yliväsyneenä aamuyön pimeinä tunteina tilaamaan Zoologistin Discovery-setin. En valinnut kaikista hurjimpia tuoksuja, vaan Chameleonin, Hummingbirdin, Civetin, Dodon sekä Been.

Zoologistille on tullut upea uusi tuoksu, Snowy Owl. Se on talvinen, kylmä tuoksu, joka vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta nuottien perusteella, saiko tästä jo tilattua näytteitä?

Näin myös tuon tuoksun Fragranticassa. Ikävä kyllä sitä ei ollut vielä saatavilla ainakaan niillä kolmella sivulla, joilta sampleja etsin.

Vierailija
3164/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Elizabeth Taylorin Sparkling White Diamonds, joka säkenöi kuin timantit häikäisevän valkoisella, pehmeän puuterisella lumella. ❄️

Vierailija
3165/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancome Tresor in love on vienyt sydämeni. Kaapissa on vaikka ja mitä YSL, Channel, Dior jne.

Mutta tässä Tresosissa on se jokin.

Aikoinaan kysäisin sähköosaston myyjältä, mikä hyvä tuoksu sinulla on. Siis häneltä sain vinkin.

Vierailija
3166/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yleensä mieltymys joko edt:hen tai edp:hen, vai meneekö se joka tuoksun kohdalla järjestäen eri tavalla? Huomaan pitäväni naisten tuoksuista aika 50/50, mutta miesten tuoksuissa lähes aina pidän enemmän edp:stä.

Vierailija
3167/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etsin hienostunutta vaniljaa, mikä ei muistuta halpistuoksuissa olevaa imelää, makeaa vaniljaa. suosituksia?

No älä muuta sano! Tämän me kaikki haluamme löytää. Tähän vastataan aina Diptyq Eau Duelle ja eräs Vanille Insensee (Insensee ei tarkoita sitten suitsuketta).

En ole kokeillut vielä mutta näitä mulle on suositeltu.

Hermes Vanille Galante on kuulas lilja-vaniljatuoksu, mutta siinä on pari muttaa. Hinta on järkyttävä. Tuoksu on todella liljankukkainen josta kaikki eivät pidä. Kaikki eivät haista siinä vaniljaa, koska on totuttu niin raskaisiin vaniljoihin, mutta itse haistan vaniljan ihan kiistatta. Joidenkin mielestä ko. tuoksu haisee banaanille.

Vierailija
3168/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yleensä mieltymys joko edt:hen tai edp:hen, vai meneekö se joka tuoksun kohdalla järjestäen eri tavalla? Huomaan pitäväni naisten tuoksuista aika 50/50, mutta miesten tuoksuissa lähes aina pidän enemmän edp:stä.

Pidän tiukkaa linjaa, EdP:t päiväksi ja EdT:t yöksi. Perustuu puhtaasti kestoon - haluan tuoksun kestävän koko päivän, toisaalta illalla se saa häipyä ennen aamua ja joskus jopa ennen kuin puoliso tulee nukkumaan.

Vierailija
3169/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etsin hienostunutta vaniljaa, mikä ei muistuta halpistuoksuissa olevaa imelää, makeaa vaniljaa. suosituksia?

No älä muuta sano! Tämän me kaikki haluamme löytää. Tähän vastataan aina Diptyq Eau Duelle ja eräs Vanille Insensee (Insensee ei tarkoita sitten suitsuketta).

En ole kokeillut vielä mutta näitä mulle on suositeltu.

Hermes Vanille Galante on kuulas lilja-vaniljatuoksu, mutta siinä on pari muttaa. Hinta on järkyttävä. Tuoksu on todella liljankukkainen josta kaikki eivät pidä. Kaikki eivät haista siinä vaniljaa, koska on totuttu niin raskaisiin vaniljoihin, mutta itse haistan vaniljan ihan kiistatta. Joidenkin mielestä ko. tuoksu haisee banaanille.

Mitä ihmettä, milloin tähän on lakattu vastaamasta Tihota Indult? :D Ne Sylvaine Delacourtet ovat myös hyviä, jos pitää guerlainvaniljasta.

Vierailija
3170/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi. Onko noin? Oon muuten luullut että Tihotan Indult on paksu vanilja. Onko väärä mielikuva?

Vierailija
3171/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän noissa Chloen tuoksuissa on, kun niissä kaikissa on se sama perusydin, josta en pidä, vaikka muuten yritän kovasti niistä pitää? Täytyy tutkia Fragranticasta, jos kukaan ei osaa suorilta sanoa, mikä sen ytimen tekee.

Vierailija
3172/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cloudin kookos ei ole hallitseva nuotti, mäkään en pidä voimakkaasta kookoksesta. Laventeli varmaankin tasapainottaa sitä. Mun perheen mielestä Cloud tuoksuu laventelille. mutta se on pehmeä laventeli, ei voimakas.

Kiitos! Pitää käydä katsomassa jos Kicksillä olisi testeriä niin pääsisi tuoksuttamaan. Sokkona en uskalla tilata sen kookoksen vuoksi mutta voisin käydä testaamassa. Houkuttelee nimittäin aika paljon tämä tuoksu :D

Kicksillä ainakin on ollut sen testeri. Testasin itse siellä ensin, toki testeriä piti pyytää, kun ne ovat lasikaapeissa. Mun nenääni CLoudissa ei tuoksu mikään nuotti yksinään erityisen voimakkaasti, vaan se on onnistunut sekoitus eri aineksia. Tästä on toki eriäviä mielipiteitä, mutta niinhän se aina on.

Vierailija
3173/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hajuvettä suosittelisit pian 17-v nuorelle naiselle? Tyttären synttärilahjatoiveena olisi jokin tuoksu, varmaan kevyttä ja tyttömäistä saisi olla, ja kaunis pullo aina plussaa. Kiitos avusta jo etukäteen!

Vierailija
3174/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyitä tuoksuja tuntuvat suosivan enemmän keski-ikäiset naiset, kun taas teinit ja nuoret naiset ovat enemmän makeiden tuoksujen perään. Makeat tuoksut ovat usein raskaampia kuin kirpeät. Oma tyttäreni, joka on jo nuori aikuinen, tykkää Britney Spearsin tuoksusta, valitettavasti en muista nimeä. Omaan nenääni se on aika makea, mutta ei pahimman luokan tekovanilja-hattarapjäläys.

Vierailija
3175/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hyvä pointti, tytär ei välttämättä tykkää yhtä kevyistä tuoksuista kuin äitinsä. Täytyypä siis käydä nuuhkimassa Britney Spearsin tuoksu ja Ariana Grandet myös.

Vierailija
3176/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noissa Chloen tuoksuissa on, kun niissä kaikissa on se sama perusydin, josta en pidä, vaikka muuten yritän kovasti niistä pitää? Täytyy tutkia Fragranticasta, jos kukaan ei osaa suorilta sanoa, mikä sen ytimen tekee.

Sama juttu! Nämä ovat mielestäni malliesimerkkejä puuterisista tuoksuista. Jokin tunkkainen imelyys niissä on. Minulle tulee näistä tällaisista aina mieleen isoäitini kylpyhuone. Hän kuoli, kun olin 7-vuotias ja tuo mielleyhtymä tulee aina, kun näin aikuisiällä olen hajuvesiä testaillut ja Chloen kaltaisiin tuoksuihin törmännyt. Eli hyvin kaukaa jokin tuoksumuisto ja mielleyhtymä puuterisuuden ja mummomaisuuteen tulee.

Millainen tuo Mon Guerlain on? Sopiiko pehmeiden, voidemaisten ja melko lineaaristen tuoksujen ystävälle?

T. Se kotiäiti, joka on nyt hullaantunut uusiin tuoksuihin eikä pääse testailemaan

Vierailija
3177/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hajuvettä suosittelisit pian 17-v nuorelle naiselle? Tyttären synttärilahjatoiveena olisi jokin tuoksu, varmaan kevyttä ja tyttömäistä saisi olla, ja kaunis pullo aina plussaa. Kiitos avusta jo etukäteen!

Mites olisi Chanelin Chance eau Fraiche? Kevyt, hempeä, raikas, hieman makeahko.

T. Se kotiäiti

Vierailija
3178/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän tiukkaa linjaa, EdP:t päiväksi ja EdT:t yöksi. Perustuu puhtaasti kestoon - haluan tuoksun kestävän koko päivän, toisaalta illalla se saa häipyä ennen aamua ja joskus jopa ennen kuin puoliso tulee nukkumaan.

Se vaan, eetä ainakaan oman kokemuksen mukaan tuoksun kestoa ei voi aina päätellä siitä, onko se EdT vai EdP. Mulla on ollut kestoltaan onnettomia EdP-vahvuisia tuoksuja ja toisinpäin. Ja jos puhutaan saman parfyymin EdT ja EdP-versioista, niin useinhan ne ovat aika erilaiset tuoksultaankin.

Vierailija
3179/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan, eetä ainakaan oman kokemuksen mukaan tuoksun kestoa ei voi aina päätellä siitä, onko se EdT vai EdP. Mulla on ollut kestoltaan onnettomia EdP-vahvuisia tuoksuja ja toisinpäin. Ja jos puhutaan saman parfyymin EdT ja EdP-versioista, niin useinhan ne ovat aika erilaiset tuoksultaankin.

Joo, ei varmaankaan. Yritän etsiä päiväkäyttöön pitkäkestoisiksi mainittuja tuoksuja, toistaiseksi paras menestys on ollut juuri noiden Zoologistien ja Histoires de Parfumsien kanssa (16+ tuntia, jossain vaiheessa on mentävä nukkumaan, ja edelleen tuoksuu). Suihkunjälkeisosasto eli kotoiluiltojen nopsaan katoilevat EdT-tuoksut ovat sekalaisia, pääosin designereita, tosin on pääsääntöön jotain kestottomia poikkeuksiakin, kuten The Merchant of Venicet. Samasta tuoksusta en ole muistaakseni koskaan omistanut molempia, mikään ei ole säväyttänyt niin....vielä.

Vierailija
3180/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! Itsekin täydennän omaa kokoelmaani niillä helpommilla (Koala, Panda, Dragonfly, Elephant, Chameleon) kunhan saan edelliset käsiini. Tein tilauksen 1.12, mutta feliz navidad pysäyttää kaiken viikoiksi. Koronarajoituksista en tiedä, aiheuttavatko viivettä.

Noissa mulla jo olevissa tosiaan kesto ylittää ajan, jonka jaksan valvoa, ja annostus on minimaalinen, joten näytteetkin kestävät ihan ihmeellisiä aikoja. Rrrrakastan kirkollisia tuoksuja, Heeleyt ovat kiikarissani, ja suitsukehan se Squidissakin osui ja upposi. Absintit siintävät vielä jossain kaukana, Lutensin Douce Amere olisi mielenkiintoinen, jos sen saisi jostain testiin.

Olisi kiva päästä tuoksuttelemaan noita kirkkotuoksuja. :D Haistoin muuten Maison Magrielan Whispers in the Library -tuoksua jokin aika sitten. Vaikutti ihan miellyttävältä.

Jaksaisitko muuten kertoa sitten mielipiteesi noista Zoologistin tuoksuista, kunhan toki sallivat ensin saapua postissa? :)