Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2721/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kokoelmia porukalla, olen yrittänyt etsiä säilytysratkaisuja omilleni, minulla on vain noin 80 pulloa toistaiseksi :)

https://i.pinimg.com/originals/60/f2/1c/60f21c00124d7044e3cc190105b24b8…

https://www.deccanherald.com/sites/dh/files/article_images/2020/05/19/D…

Nyt minulla on kaikki esillä tähän tyyliin kuten kuvassa:

https://i.pinimg.com/originals/74/f4/5d/74f45d8c653a72c7f18b6e09f1c9224…

mikä tuoksu ekassa kuvassa Chloen vieressä ylähyllyssä vasemmalla pisara muoto? miltä kim kardashianin gold tuoksuu?

Pullo jossa on pisaran kuva, on Estee Lauderin Intuition. Tykkään monesta Lauderin tuoksusta (Beautiful, Spellbound, Knowing), tätäkin ostin aikoinaan, on sellainen kevyt mandariinituoksu, epätyypillisen heikko kesto Lauderille.

https://www.fragrantica.com/perfume/Estee-Lauder/Intuition-541.html

Vierailija
2722/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Madonnallahan oli jo maaliskuussa korona, ehkä hänellä ei ole vieläkään hajuaisti palannut 🤣

Koronaan liittyen...Täällä odotellaan testituloksia mahdollisen työpaikka-altistuksen takia (poissulku). Kuten kunnon friikki, panikoin luonnollisesti (myös) hajuaistin menetystä ikiajoiksi, ja ylikompensoin tilaamalla riittävästi uusia näytteitä, josko vielä haistaisi. Henkilökohtainen koronatestini käsittää tällä kertaa Sergejä, Taueria, V Cantoa, sekä L*Artisan Parfumeurin Dzing!in ja Timbuktun. (Kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.)

En edes haaveile mistään uudenvuodenlupauksista. 

Päivän tuoksu oli jälleen ELdO, Noel au Balcon. Sen haistoi kyllä, joulumausteet ja appelsiininkukan.

Tsemppiä, toivottavasti ei ole koronaa! Ihan kauheaa joo olisi muiden juttujen ohella vielä hajuaistin menetys. Ymmärrän niin hyvin noi lisätilaukset stressitilanteessa, kuulostaa tutulta😅 Mitä tilasit V Cantolta, Mirabilia? Sitä haluaisin itse kokeilla.

Punaisia puteleita: Lucrethian, Stricninan ja Stramonion. Kaikki outoja. Joku vaanimistani näyteputiikeista myi V Canton discovery settiäkin, mutta se taisi olla jokin niistä brittiläisistä, jotka hylkäsin joko postikulujen, brexitin tai Royal Mailin keskiaikaisten sääntöjen (ei alkoholia ulkomaille tmv) vuoksi. Italot ovat vähän vieraita vielä, ja keväällä haaveissa on joko Lorenzo Villoresin tai Filippo Sorcinellin setti. Tai molemmat...😳 mutta asia kerrallaan.

Ok, kerro sitten kokemuksia, kiva kuulla millaisia tuoksuja nuo ovat. Kiinnostava hajuvesimerkki. Jotkut pullot ilmeisesti päällystetty sametilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulikin jo eilen illalla kotiin toimituksena osa Jenny Glow parfyymeistä, ja pääsin vähän jo testailemaan.

Jenny Glow Freesia & Pear (vastaa Jo Malonen Pear & Freesiaa) Tätä olen aiemmin tuoksutellut, Jo Malonen versiota, ja tämä tuoksuu 99% samalta, uskomatonta. Hedelmäinen ja mehevä, jopa hieman vesimäinen persikan tuoksu. Kestävyys huippua, laitoin illalla ja tuoksuu nyt vielä aamullakin.

Jenny Glow Pomegranate Noir (vastaa Jo Malonen Pomegranate Noiria) Tämä on toinen jota oon tuoksutellut aiemmin ja tässäkin vastaavuus ihan täysin sama, ihana tuoksu, tämä jopa ehkä hieman vahvempi kuin Malonen alkuperäinen. Tässäkin varmasti pysyvyys hyvä.

Jenny Glow Wood and Sage (vastaa Jo Malonen Wood Sage & Sea Saltia) Tämän osalta en ole tuoksutellut Jo Malonea, mutta ihastuin todella tähän tuoksuun. Syvä tuoksu, jossa puisia nuotteja yhdistettynä suolaisuuteen, vähän jotain sitrusmaistakin.

Jenny Glow Berry & Bay (vastaa Jo Malonen Blackberry & Bayta) Tätä en ole tuoksutellut aiemmin, ja tuoksu oli vähän erikoinen, ei ehkä oikein omaan makuun. Hirveästi en haistanut marjaisuutta, toisaalta en testannut vielä iholle. Tämän sanotaan olevan ihan spot on vastaava Jo Malonen tuoksuun, ehkä en vain tykkää tästä tuoksusta. Toisaalta voisi olla mielenkiintoista kokeilla kerrostaa tätä muiden tuoksujen kanssa.

Jenny Glow Nectarine Blossoms (vastaa Jo Malonen Nectarine Blossom & Honeyta) Tätäkään en ole aiemmin tuoksutellut, mutta pidän tuoksusta, ihanan mehukas nektariinin tuoksu, kiva päästä kokeilemaan iholle. Kesätuoksuksi sopiva.

Minulle tulossa vielä ainakin Jo Malonen Velvert Rose & Oudia sekä Red Rosesia vastaavat tuoksut, laitan niistäkin arviot kun saapuvat.

Vierailija
2724/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Madonnallahan oli jo maaliskuussa korona, ehkä hänellä ei ole vieläkään hajuaisti palannut 🤣

Koronaan liittyen...Täällä odotellaan testituloksia mahdollisen työpaikka-altistuksen takia (poissulku). Kuten kunnon friikki, panikoin luonnollisesti (myös) hajuaistin menetystä ikiajoiksi, ja ylikompensoin tilaamalla riittävästi uusia näytteitä, josko vielä haistaisi. Henkilökohtainen koronatestini käsittää tällä kertaa Sergejä, Taueria, V Cantoa, sekä L*Artisan Parfumeurin Dzing!in ja Timbuktun. (Kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.)

Päivän tuoksu oli jälleen ELdO, Noel au Balcon. Sen haistoi kyllä, joulumausteet ja appelsiininkukan.

Pidetään peukkuja, että tulos on negatiivinen. Fragranticalla muuten jossain keskustelussa ihmiset kertoivat uskaltavansa nyt käyttää voimakkaampia tuoksuja arkenakin, kun kaikilla on maskit naamalla eikä niiden läpi haista kovin hyvin. :D 

Joo tuohan on myös hyvä tapa varmistaa että muut pitävät etäisyyttä, vahvat tuoksut kehiin. Itse olen käyttänyt tätä tapaa jo keväästä koronan alkuajoista asti.

Ei, vaan nyt nimenomaan voi käyttää voimakkaita parfyymeita kun toisilla on maskit päässä - nyt eivät kaiken maailman muka-allergikot haista mitään eivätkä tule vinkumaan, että "yhyy kun sinulla on hajuvettä". 

Itse olen käyttänyt nyt alkusyksystä ja maskien käytön yleistymisestä lähtien surutta Givenchyn "Very Irresistible L'Intense" -parfyymia päiväsaikaan. Alku on makea ja voimakkaan luumuntuoksuinen, mutta sitä seuraavat vahvasti myski ja patsuli - vähän kuin sievä, korsetissa ja valtavassa vannehameessa kulkeva prinsessa, jolla on kaksi rottaniitteihin ja nahkaan sonnustautunutta henkivartijaa.

Normiaikoina luultavasti saisin paheksuvia katseita ja valitusta, mutta nyt voin huoletta käydä kaupoissa ja muualla välittämättä vähääkään muista. :) 

Vierailija
2725/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, toivottavasti ei ole koronaa! Ihan kauheaa joo olisi muiden juttujen ohella vielä hajuaistin menetys. Ymmärrän niin hyvin noi lisätilaukset stressitilanteessa, kuulostaa tutulta😅 Mitä tilasit V Cantolta, Mirabilia? Sitä haluaisin itse kokeilla.

Punaisia puteleita: Lucrethian, Stricninan ja Stramonion. Kaikki outoja. Joku vaanimistani näyteputiikeista myi V Canton discovery settiäkin, mutta se taisi olla jokin niistä brittiläisistä, jotka hylkäsin joko postikulujen, brexitin tai Royal Mailin keskiaikaisten sääntöjen (ei alkoholia ulkomaille tmv) vuoksi. Italot ovat vähän vieraita vielä, ja keväällä haaveissa on joko Lorenzo Villoresin tai Filippo Sorcinellin setti. Tai molemmat...😳 mutta asia kerrallaan.

Ok, kerro sitten kokemuksia, kiva kuulla millaisia tuoksuja nuo ovat. Kiinnostava hajuvesimerkki. Jotkut pullot ilmeisesti päällystetty sametilla.

Jep, näin teen. Ilmeisesti myös Sospiro harrastaa tuota samettipintaa. Ei vaikuta äkkiseltään kovin käytännölliseltä, mutta ehkä tyyli on ennen tarkoitusta?

Vierailija
2726/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään peukkuja, että tulos on negatiivinen. Fragranticalla muuten jossain keskustelussa ihmiset kertoivat uskaltavansa nyt käyttää voimakkaampia tuoksuja arkenakin, kun kaikilla on maskit naamalla eikä niiden läpi haista kovin hyvin. :D 

Joo tuohan on myös hyvä tapa varmistaa että muut pitävät etäisyyttä, vahvat tuoksut kehiin. Itse olen käyttänyt tätä tapaa jo keväästä koronan alkuajoista asti.

Ei, vaan nyt nimenomaan voi käyttää voimakkaita parfyymeita kun toisilla on maskit päässä - nyt eivät kaiken maailman muka-allergikot haista mitään eivätkä tule vinkumaan, että "yhyy kun sinulla on hajuvettä". 

Itse olen käyttänyt nyt alkusyksystä ja maskien käytön yleistymisestä lähtien surutta Givenchyn "Very Irresistible L'Intense" -parfyymia päiväsaikaan. Alku on makea ja voimakkaan luumuntuoksuinen, mutta sitä seuraavat vahvasti myski ja patsuli - vähän kuin sievä, korsetissa ja valtavassa vannehameessa kulkeva prinsessa, jolla on kaksi rottaniitteihin ja nahkaan sonnustautunutta henkivartijaa.

Normiaikoina luultavasti saisin paheksuvia katseita ja valitusta, mutta nyt voin huoletta käydä kaupoissa ja muualla välittämättä vähääkään muista. :) 

Hyvä kuvaus tuoksusta 😆 Joo ehkä itse käytän hieman röyhkeästi tuoksuja nyt, mutta jos joku liikkuu ilman maskia esim. julkisissa, niin saakin pysyä kaukana minusta ja haistaa vahvat parfyymit. Maskillisia ei häiritse kun eivät haista. Mutta en kyllä oikeastaan liiku hirveästi nyt julkisilla enkä julkisissa paikoissa, joten en tuoksuillani ketään tyrmää, saan vain itse nauttia niistä omassa tuoksupilvessäni.

Vierailija
2727/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin arkikäyttöön kokeeksi Elizabeth Ardenin Green tea tuotteita. Ainakin näin alkuun pidän tuoksusta ja siitä, että sarjaan kuuluu esim. suihkugeeli ja voidedeodorantti. Juhlatuoksu hakusessa. Nina Riccin L'air du temps tuoksua olen aika pitkään käyttänyt, voisin jotain muuta kokeilla.

Vierailija
2728/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä mainita, että ihan uskomaton tuo Jenny Glown Freesia & Pearin kesto. Nyt 12 h kulunut siitä, kun laitoin tuoksua, ja tuoksui vielä niin voimakkaasti, että jouduin äsken pesemään sitä iholta voidakseni laittaa tälle päivälle uuden tuoksun.

Vierailija
2729/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Joopin Le Bain. Vahva, aldehydinen tuoksu tähän talviseen kosteuteen ja kylmyyteen. Tätä kiva käyttää juuri talvella ja joulun aikaan. Tuoksussa myös tiettyä mausteisuutta vaikka ei nuoteissa näykään.

Minulla on myös Le Bain, mutta en haista siinä aldehydisyyttä. Vai mitä tarkoitat aldehydisellä? Minusta aldehydisyyttä esiintyy valitettavan usein valkoiset kukat -tuoksuissa johtuen varmaankin siitä, ettei ole käytetty luontaisia ainesosia vaan kemiallisia jäljitelmiä. Kemikaalisuus kuvaakin aldehydisyyttä hyvin. Armanin My way on tällainen kemikaalinen tuoksu, jossa on pyritty jäljittelemään valkoisia kukkia mutta menty oman nenäni perusteella vikaan. Joidenkin nenään tuo tuoksuu aidosti valkoisille kukille, minun nenääni vain aldehydeille.

Le Bain on omalla tavallaan kemiallinen mutta samalla karkkimainen tuoksu, kuin esanssi-kirsikkatikkari. Pidän siitä rajoitetusti, tykkään suihkaista ilmaan, mutta en käytä suoraan ihollani. Täytyypä kokeilla iholle, haistanko aldehydit.

Vierailija
2730/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD Joopin Le Bain. Vahva, aldehydinen tuoksu tähän talviseen kosteuteen ja kylmyyteen. Tätä kiva käyttää juuri talvella ja joulun aikaan. Tuoksussa myös tiettyä mausteisuutta vaikka ei nuoteissa näykään.

Minulla on myös Le Bain, mutta en haista siinä aldehydisyyttä. Vai mitä tarkoitat aldehydisellä? Minusta aldehydisyyttä esiintyy valitettavan usein valkoiset kukat -tuoksuissa johtuen varmaankin siitä, ettei ole käytetty luontaisia ainesosia vaan kemiallisia jäljitelmiä. Kemikaalisuus kuvaakin aldehydisyyttä hyvin. Armanin My way on tällainen kemikaalinen tuoksu, jossa on pyritty jäljittelemään valkoisia kukkia mutta menty oman nenäni perusteella vikaan. Joidenkin nenään tuo tuoksuu aidosti valkoisille kukille, minun nenääni vain aldehydeille.

Le Bain on omalla tavallaan kemiallinen mutta samalla karkkimainen tuoksu, kuin esanssi-kirsikkatikkari. Pidän siitä rajoitetusti, tykkään suihkaista ilmaan, mutta en käytä suoraan ihollani. Täytyypä kokeilla iholle, haistanko aldehydit.

Minä en näe aldehydisyyttä mitenkään huonona, vaan yhdistän sen enemmänkin juuri noihin 80- ja 90- luvun tuoksuihin, jolloin niitä käytettiin ehkä enemmän. Le Bainissa se omaan nenääni näkyy siinä vähän terävässä, vahvassa alkutuoksussa, voimistaen muiden nuottien tuoksua. Aldehydithän ovat alun perin luonnosta saatuja yhdisteitä, mutta todennäköisesti Le Bainin nykyversiossa valmistettu synteettisesti. Minulla on siis uusi versio, muutama kk sitten ostettu. Ehkä sinulla vanhempi, jossa aldehydit ei-synteettisiä eivätkä tule niin voimakkaasti esille?

Itseä ei kyllä yhtään häiritse aldehydit tässä tuoksussa, ovat osa tuoksun luonnetta ja tuovat siihen omaperäisyyttä ja vähän menneiden vuosikymmenten tuoksufiilistä.

Vierailija
2731/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Biagottin Laura tuoksu on suosikkini; puhdas, raikas, rauhallinen, ei liian päällekäyvä. Sopii arkeen. Toinen suosikkini on Issey Miyake Rose & Rose. Näillä kahdella pärjään.

Vierailija
2732/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kokoelmia porukalla, olen yrittänyt etsiä säilytysratkaisuja omilleni, minulla on vain noin 80 pulloa toistaiseksi :)

Sielu lepää tuon ensimmäisen kuvan värijaottelun kanssa! Ihana!

Vierailija
2733/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalimar edt katoaa, muutamien tuntien jälkeen ei ole jälkeäkään. Onko muilla samoja havaintoja? Ei, ei ole nenä turtunut, vasta jouluksi ostin itselle lahjaksi.

Vierailija
2734/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mistä oot tilannut sinä joka testailet Jenny glowta? Kiinnostaisi tilata.

Vierailija
2735/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistaa, ainakin tupakan lemun, ikävä kyllä. *hyi* *yök*

Vierailija
2736/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mistä oot tilannut sinä joka testailet Jenny glowta? Kiinnostaisi tilata.

Notino.fi:stä tilasin, sieltä löytyy monia merkin tuoksuja.

Vierailija
2737/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shalimar edt katoaa, muutamien tuntien jälkeen ei ole jälkeäkään. Onko muilla samoja havaintoja? Ei, ei ole nenä turtunut, vasta jouluksi ostin itselle lahjaksi.

Voi ei, ikävä kuulla. Johtuisiko sitten tästä yleisestä ilmiöstä, kun tuoksuja on reformuloitu ja alkuperäisiä ainesosia muutettu synteettisiksi. Muistelen itse, että Shalimar Edt on kestävä tuoksu. Tämä on niin raivostuttavaa kun hyviä tuoksuja pilataan. Minä hankin joskus alkuvuodesta Diorin Hypnotic Poison Edt:n joka on ollut aiemmin todella kestävä ja voimakas tuoksu, siinä sama ilmiö, uuden pullon tuoksu kestää sen pari kolme tuntia ja sitten hävinnyt.

Voithan tietysti koittaa palauttaa ja tiedustella voisitko vaihtaa uuteen, jos esim. vanhentunut ja ei siksi kestä iholla. Checkfresh.com:ista voi tarkastaa tuoksun valmistuspäivän syöttämällä batch coden.

Vierailija
2738/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä tuoksu ekassa kuvassa Chloen vieressä ylähyllyssä vasemmalla pisara muoto? miltä kim kardashianin gold tuoksuu?

Pullo jossa on pisaran kuva, on Estee Lauderin Intuition. Tykkään monesta Lauderin tuoksusta (Beautiful, Spellbound, Knowing), tätäkin ostin aikoinaan, on sellainen kevyt mandariinituoksu, epätyypillisen heikko kesto Lauderille.

https://www.fragrantica.com/perfume/Estee-Lauder/Intuition-541.html

olin joskus nähnyt aikaisemmin, mutten kuollakseni saanut nimeä päähän. :D

entä,3.hullystä 7.pullo oikealta vasemmalle ekassa kuvassa kultaisen putkilon vieressä? näytti kim kardashianin goldilta? miltä se tuoksuu?

Vierailija
2739/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD on Valentino Donna. Pieni pettymys että 30ml pullo ei ole yhtä kaunis kuin 50ml pullo ja valentinon merkkikin on vinossa. Mutta tuoksu on upea. Elegantti, voimakas, naisellinen, old money, käytöstavat selkärangassa ja itseluottamus.

Vierailija
2740/19263 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä mainita, että ihan uskomaton tuo Jenny Glown Freesia & Pearin kesto. Nyt 12 h kulunut siitä, kun laitoin tuoksua, ja tuoksui vielä niin voimakkaasti, että jouduin äsken pesemään sitä iholta voidakseni laittaa tälle päivälle uuden tuoksun.

Kiitosta vaan mainostuksesta, nyt en enää kyennyt hillitsemään itseäni vaan menin kuin meninkin tilaamaan tuota Jenny Glow'n Freesia & Pearin notinolta :D

(Huomasin muuten, että siellä mainitaan Freesia & Pearin 30 ml kohdalla varastotilanteeksi yli 5 kpl ja muita kokoja ei ole nyt saatavilla. Muissa tuoksuissa vaihtelevasti saatavuutta, monessa oikein hyvin, mutta jotkut ovat loppuunmyytyjä tällä hetkellä.)

Koska olisi taloudellisesti kannattamatonta tilata vain yksi tuoksu postituskulujen takia, niin päädyin livauttamaan tilaukseeni myös Montalen Aoud Lagoonista näytekappaleen sekä otinpa myös Jessica Simpsonin Fancy Loven, mitä olen jo pitempään harkinnut. Eli itse asiassa yllättävän kesäinen setti tuoksuja näin talven keskellä.

Ensi vuonna sitten kurinalaisempi meno, nyt voi vielä vanhan vuoden höyryillä olla hiven vastuuton, eikö niin? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän