Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eilen tuli rahaa, nyt tilillä 121,74€

Vierailija
02.08.2024 |

Eli kun vuokrat ja laskut jysähtivät eilen tililtä, olin onnellinen, rahat oli riittäneet. Taas pitää kyllä elää luottokortilla ja joltain lainaamalla kuukausi, mutta selvisimpäs...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla köyhää, mulle tuli tili 3400€. Ei ole vuokraakaan kun oma talo.

Vierailija
2/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus voisi vaikkapa kannustaa eikä ääliönä kehua itseään ja tilannettaan.  Hävettää sinun puolestasi, paha ihminen olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullekin tuli 2100 käteen, mutta korttimaksut, lainanlyhennykset ym ym. Eli raha katoaa saman tien. Kumpa saisin edes väännettyä niin, että ei tarvitsisi luottokorttia käyttää, olisi tilillä pakollisten jälkeen rahat elämiseen.

Vierailija
4/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 34e jäljellä. Tilasin kuitenkin ruokaa sen verran että riittää seuraavaan palkkapäivään, joten hyvin pärjää.

Vierailija
5/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Itsellä ei ole kuin pakolliset laskut eli sähkö ja puhelin, joten rahaa jää ihan hyvin käyttöön, vaikka elän tuilla. 

Vierailija
6/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nettoeläke on 1630 euroa. Maksan yhtiövastikkeen, sähkön, veden, vakuutukset (1700 euroa/v), ruoat, päivittäistavarat, auton kulut, vaatteet, mökin kulut, puhelinkulut, lemmikin kulut enkä ole koskaan pa. Ostan sitä ruokaa mistä pidän (kasvisvoittoinen). Ei lainaa, ei luottokorttilaskuja.

Kaikki kuluthat ei osu samalle kuukaudelle, mutta kun ne erääntyy, rahaa on oltava.

Asiaa tietysti helpottaa, että asuu pienessä kaupungissa, terveydenhoitokuluja ei ole. Eikä kissalla. Toki vakuutukset maksaa meillä molemmilla.

Kerrostalokodissa kaikki isot remontit tehty ja maksettu ei siis rahoitusvastiketta.

Mutta jos asuisin vuokralla, pitäisi jo miettiä tarkkaan.

Vierailija
7/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jysähti tilille palkka, osingot, ja kesälomarahat 11200€😂🤣

Vierailija
8/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Kyllä se siitä. 

Ei aina huomisesta tiedä. Olen ollut tosi köyhä, olen ollut hyvin toimeentuleva, tiedän mitä se on. Juuri nyt pärjää ok. Mutta ei ole mitään takeita että pysyy terveenä esimerkiksi.

Koitetaan jaksaa painaa eteenpäin ihmiset 

Vierailija
9/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Itsellä ei ole kuin pakolliset laskut eli sähkö ja puhelin, joten rahaa jää ihan hyvin käyttöön, vaikka elän tuilla. 

Näin se on. Ei minullakaan ole muuta säännöllistä menoa kuin asumiskulut, sähkö ja puhelin.

Muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina joka on siis asumiskulu.  Kaiken ostan käteisellä tai siis kortilla mutta en velaksi mitään.  En shoppaile, en kapakoi, en polta.

Heräteostoksia en tee, joskus tekee mieli ostaa jotain ja ajattelen tarvitsenko tuota. Siihen se jää.  No, kirjoja tulee hankittua kyllä jotka ei kai niin tarpeellisia olisi. Ne tuottaa kuitenkin iloa. Mitä pitää hankkia sen ostan kunnollista. Saa maksaa enemmän, se maksaa ajan kuluessa itsensä takaisin.

Olen työssäkäyvä yksin asuva nainen.  Rahaa jää säästöön joka kuukausi.  Minulla on yksii tili johon säästän pahan päivän varaa, sillä voisin elää muutaman kuukauden. 

Olen oppinut kotoani tavan elää taloudellisesti mutta pihistellä ei tarvitse.  Syön paljon hedelmiä ja kasviksia ja terveellistä ruokaa joka maksaa enemmän kuin einekset joita en syö koskaan.  Taloudellisuus on taito jonka voi opetella pienemmilläkin tuloilla.

Vierailija
10/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Ei minullakaan ole muuta säännöllistä menoa kuin asumiskulut, sähkö ja puhelin.

Muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina joka on siis asumiskulu.  Kaiken ostan käteisellä tai siis kortilla mutta en velaksi mitään.  En shoppaile, en kapakoi, en polta.

Heräteostoksia en tee, joskus tekee mieli ostaa jotain ja ajattelen tarvitsenko tuota. Siihen se jää.  No, kirjoja tulee hankittua kyllä jotka ei kai niin tarpeellisia olisi. Ne tuottaa kuitenkin iloa. Mitä pitää hankkia sen ostan kunnollista. Saa maksaa enemmän, se maksaa ajan kuluessa itsensä takaisin.

Olen työssäkäyvä yksin asuva nainen.  Rahaa jää säästöön joka kuukausi.  Minulla on yksii tili joho

Kuulostat suorastaan ihannenaiselta. Olen itse samanlainen mies. Missäs teihin törmää?

Vierailija
11/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kalastan. Huomenna aamulla menen taas nostamaan kalaverkot ja saan varmaan ahvenia ehkä noin 10-14 kg.  Niistä teen sitten ahfen fileitä ja ruokaa riittää sitten pitkäksi aikaa. Minä myyn myös haven filettä 20 eurolla kilo. Saan viikossa vähintään 5-10 kiloa myytyä eli 100-200 euroa lisää rahaa. Ei tässä mitään hätää ole. Joskus aikoinaan ostin veneen ja aloin kalastamaan. Ahven menee aina kaupaksi.

Vierailija
12/12 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne hetken ilo kun päiväraha ja asumistuki tuli, sitten vuokra, sähköt puhelin- ja modeemilasku, maksoin kyytirahoja 50e , läksin kauppaan, jouduin ostamaan enemmän kun jääkaappi oli ihan tyhjä, pojalle annoin avustusta. jäljelle jäi jotain 200e, mutta onneksi maanantaina tulee veronpalautukset joten tämä kk vähän helpompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän