Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2701/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan jo puitu tuoksupullojen säilytystä mutta kysyn kuitenkin, meneekö ne pilalle jos säilytän kaikkia esim. pöydällä (päinvänvalossa)? 

Minulla ei ole - eikä tule - mitään satojen pullojen kokoelmaa, joten niiden ei tarvitse säilyä ikuisesti. En haluaisi pilata niitä ennenaikaisesti kuitenkaan. 

Päivänvalo on yksi pahimpia tuoksujen säilymistä huonontavia juttuja. Jos et pidä tuoksuja pakkauksissaan, ei kannattaisi säilyttää päivänvalossa. Riippuu myös vähän tuoksusta miten voimakkaasti reagoivat, jotkut tuoksut pilaantuvat herkemmin.

Vierailija
2702/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitteko TLC-kanavan 90 days spinoffia jossa Darcey & Stacey eli ne "tuksutyyliset kaksoset"? Niillä oli hitosti erilaisia tuoksuja kylppäreissään ja yöpöydillään, ja sitten se Darcey suihkuttelee niitä päälleen varmaan 20 suihkausta kerralla kämpässä, autossa, lentokentän vessassa!

Voi apua, piti kaivaa tämä sarja netistä, ja on siinä melkoinen parivaljakko. :o Tokassa jaksossa ilmeisesti juuri Darcey pysäyttää ulos lähtevän siskonsa ja suihkuttaa tämän päälle (siis ulkovaatteidenkin päälle) hirveästi hajuvettä. :o

(Itseäni hämmästyttää se, että perheet asuvat tosi hienoissa taloissa ja pukeutuvat "fiinisti", mutta sitten heti ekassa jaksossa puhutaan suu täynnä ruokaa ja ruokajuomana on puolentoista litran cokispullo...)

Ihmettelen samaa että onko nämä jotain valkosia trasheja joille ilmestynyt jostain rahaa yllättäen vai onko tuotteet aitoja?

Sitten Darceyllä oli kaksi Hermes Birkiniä: 15 000 eur tavallinen ja 40 000 eur krokotiilinnahkainen. Myös Vuittonin matkalaukkuja ainakin 15 000 edestä ja muutama Chanelin 5000-7000 eur laukku.

Lentokentällä suihki vessassa päällensä T.Muglerin Angelia ainakin 50 suihkausta haaroihinsakin taisi laittaa, oli sellainen iso korkea jättipullo. Kestää hänen käytössä varmaan viikon?

Sitten yritti kävellä leuhkasti liukuportaisiin jossa 600 euron Christian Louboutin-korkkareiden korko tarttui :D

Molemmilla siskoilla oli pöydällä tuoksuja Juicy Couturesta Tom Fordiin.

Pahoittelen off-topiccia,  mutta oli pakko katsoa, keitä nämä sisarukset ovat - heillä on jo 10 vuotta ollut oma vaatemerkki ja oma tuotantoyhtiö. Perheessä on ilmeisesti ollut rahaa jo aiemmin (heidän isänsä on elokuvatuottaja), eli kai tässä sitten vain on kyse siitä, että rahalla ei osteta käytöstapoja:

"(Darcey) Silva and her sister Stacey co-founded a clothing brand called House of Eleven in October 2010. They also have a production company, Eleventh Entertainment. The sisters served as co-executive producers with their father, Mike Silva, on the comedy film White T (2013), starring Jerod and Jamal Mixon. The sisters provided background vocals for one song on White T. Eleventh Entertainment and AmVic Entertainment also produced the film Soul Ties (2015).

In 2018, Silva and her sister released their debut dance-pop song, called "Lock Your Number." Their second song, "Always In My Heart" was released the following year. The song was a tribute to their late brother."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuoksuja teillä on?

Laskin äsken että minulla on 32 näytettä, 36 pulloa ja arkistoiduissa eli niissä vanhoissa pulloissa jotka säästän aina ja joissa pienet jämät pohjalla, oli 22 kpl.

Mulla on 5 pulloa ja joskus iskee morkkis että eikö vähemmällä pärjää.

Mulla on noin 1600 pulloa, joihin en laske miiatyyrejä, sampleja ja öljyjä, jotka ovat kopioita aidoista. Ja minulle ei tule morkkista siitä, että tuoksuja olisi liian paljon. En vain saa sellaisesta ajattelutavasta kiinni. Oikeasti kuitenkin ymmärrän, etä pärjään vallan hyvin ilman ainuttakin tuoksua. 

Oho! Olet siis oikea keräilijä. Chapeau.

Kyllä,olen Charlie Chapeau.

Vierailija
2704/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitteko TLC-kanavan 90 days spinoffia jossa Darcey & Stacey eli ne "tuksutyyliset kaksoset"? Niillä oli hitosti erilaisia tuoksuja kylppäreissään ja yöpöydillään, ja sitten se Darcey suihkuttelee niitä päälleen varmaan 20 suihkausta kerralla kämpässä, autossa, lentokentän vessassa!

Voi apua, piti kaivaa tämä sarja netistä, ja on siinä melkoinen parivaljakko. :o Tokassa jaksossa ilmeisesti juuri Darcey pysäyttää ulos lähtevän siskonsa ja suihkuttaa tämän päälle (siis ulkovaatteidenkin päälle) hirveästi hajuvettä. :o

(Itseäni hämmästyttää se, että perheet asuvat tosi hienoissa taloissa ja pukeutuvat "fiinisti", mutta sitten heti ekassa jaksossa puhutaan suu täynnä ruokaa ja ruokajuomana on puolentoista litran cokispullo...)

Ihmettelen samaa että onko nämä jotain valkosia trasheja joille ilmestynyt jostain rahaa yllättäen vai onko tuotteet aitoja?

Sitten Darceyllä oli kaksi Hermes Birkiniä: 15 000 eur tavallinen ja 40 000 eur krokotiilinnahkainen. Myös Vuittonin matkalaukkuja ainakin 15 000 edestä ja muutama Chanelin 5000-7000 eur laukku.

Lentokentällä suihki vessassa päällensä T.Muglerin Angelia ainakin 50 suihkausta haaroihinsakin taisi laittaa, oli sellainen iso korkea jättipullo. Kestää hänen käytössä varmaan viikon?

Sitten yritti kävellä leuhkasti liukuportaisiin jossa 600 euron Christian Louboutin-korkkareiden korko tarttui :D

Jestas. 50 suihkausta Angelia pitäisi rinnastaa terroritekoon ja paiskata haisuli supermax-vankilaan no human contact -statuksella. 🙄

Vierailija
2705/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinaisina ;) vuosina Madonnan suosikkituoksu oli jonkun artikkelin mukaan juuri tuo Thierry Muglerin Angel. Toiveikkaana nuorena naisena menin Sokokselle kyseistä tuoksua sitten nuuhkimaan. Ja voi järkytys, kun se haisi, ei siis tuoksunut vaan haisi minun nenään ihan hyönteismyrkylle.

Vierailija
2706/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään uskaltaudun illalla elokuviin (pikkukaupunki hyvin vähän koronasta kärsineellä alueella, joten teatteri on varsin tyhjä tavallisestikin, ja hyvän tilanteen takia se on saanut olla auki), tuoksuksi laitan vähän Salvador Dalin "Eau de RubyLips" -EdT:tä. Minulla on sitä 15 ml:n minipullo, ja tänään on jotenkin sellainen vesituoksupäivä.

Vierailija
2707/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen off-topiccia,  mutta oli pakko katsoa, keitä nämä sisarukset ovat - heillä on jo 10 vuotta ollut oma vaatemerkki ja oma tuotantoyhtiö. Perheessä on ilmeisesti ollut rahaa jo aiemmin (heidän isänsä on elokuvatuottaja), eli kai tässä sitten vain on kyse siitä, että rahalla ei osteta käytöstapoja:

"(Darcey) Silva and her sister Stacey co-founded a clothing brand called House of Eleven in October 2010. They also have a production company, Eleventh Entertainment. The sisters served as co-executive producers with their father, Mike Silva, on the comedy film White T (2013), starring Jerod and Jamal Mixon. The sisters provided background vocals for one song on White T. Eleventh Entertainment and AmVic Entertainment also produced the film Soul Ties (2015).

In 2018, Silva and her sister released their debut dance-pop song, called "Lock Your Number." Their second song, "Always In My Heart" was released the following year. The song was a tribute to their late brother."

Siis noi 45+ ikäiset kaksoset veti vaatefirmansa konkkaan, ja isän siihen sijoittamat rahat meni sen myötä. Sarjalla yrittävät saada huomiota ja vaatefirmaansa pystyyn. Se isäpappa tekee jotain bisnestä Kiinassa mutta koronan takia pakeni takas Jenkkeihin.

Noilla kaksosilla ollut aina jokin fetissi ulkomaalaisiin nuorempiin pari-kolmekymppisiin miehiin, 90 days sarjassakin nähty monia.

Nyt tekevät jotain 11-merkin huulikiiltoja, katotaan onko noillakin kohta joku oma tunkkainen tuoksusarja!!!

Rahalla tosiaan ei saa tyyliä, blondasivat hiuksensa huonoon kuntoon, ostivat jättisilikonit ja jättiankkahuulet

https://k5k8z6h5.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2020/02/90-Day-Fia…

Olivat kauniita hoikkia brunetteja aiemmin sen vaatemerkkinsä aikoihin vuosia sitten kun tekivät jotain ja myivät kai jotain

https://www.cheatsheet.com/wp-content/uploads/2020/08/Darcy-Stacy-Silva…

Realitysarjoista puheenollen, The Real Housewives of Potomacin Karen lanseerasi tämän La Dame tuoksun ajat sitten, mutta jännä kun siitä ei tiedetä Fragranticassakaan mitään :D

https://pbs.twimg.com/media/D1zOfwHXcAQLnn_.jpg

Vierailija
2708/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelija kirjoitti:

Joskus muinaisina ;) vuosina Madonnan suosikkituoksu oli jonkun artikkelin mukaan juuri tuo Thierry Muglerin Angel. Toiveikkaana nuorena naisena menin Sokokselle kyseistä tuoksua sitten nuuhkimaan. Ja voi järkytys, kun se haisi, ei siis tuoksunut vaan haisi minun nenään ihan hyönteismyrkylle.

siinä on sama haju mikä turkiskuoriaismyrkyssä on.

Vierailija
2709/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madonnallahan oli jo maaliskuussa korona, ehkä hänellä ei ole vieläkään hajuaisti palannut 🤣

Vierailija
2710/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kokoelmia porukalla, olen yrittänyt etsiä säilytysratkaisuja omilleni, minulla on vain noin 80 pulloa toistaiseksi :)

https://i.pinimg.com/originals/60/f2/1c/60f21c00124d7044e3cc190105b24b8…

https://www.deccanherald.com/sites/dh/files/article_images/2020/05/19/D…

Nyt minulla on kaikki esillä tähän tyyliin kuten kuvassa:

https://i.pinimg.com/originals/74/f4/5d/74f45d8c653a72c7f18b6e09f1c9224…

mikä tuoksu ekassa kuvassa Chloen vieressä ylähyllyssä vasemmalla pisara muoto? miltä kim kardashianin gold tuoksuu?

Vierailija
2711/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madonnallahan oli jo maaliskuussa korona, ehkä hänellä ei ole vieläkään hajuaisti palannut 🤣

Koronaan liittyen...Täällä odotellaan testituloksia mahdollisen työpaikka-altistuksen takia (poissulku). Kuten kunnon friikki, panikoin luonnollisesti (myös) hajuaistin menetystä ikiajoiksi, ja ylikompensoin tilaamalla riittävästi uusia näytteitä, josko vielä haistaisi. Henkilökohtainen koronatestini käsittää tällä kertaa Sergejä, Taueria, V Cantoa, sekä L*Artisan Parfumeurin Dzing!in ja Timbuktun. (Kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.)

En edes haaveile mistään uudenvuodenlupauksista. 

Päivän tuoksu oli jälleen ELdO, Noel au Balcon. Sen haistoi kyllä, joulumausteet ja appelsiininkukan.

Vierailija
2712/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.

Onkohan Tokmanni haukannut liian ison palan näillä uusilla aluevaltauksillaan. Metsästelen pari viikkoa sitten tilattua lähetystäni ja puhelimeen heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa.Sähköpostiviesteihin vastataan kuulemma kahden arkipäivän kuluessa. Tilaukseni piti tulla 2-5 päivän kuluessa.

Mahdollisesti. Näköjään parissa viikossa myytiin molemmat itseni katselemat "signature" -tuoksuni (Ardenin "5th Avenue" ja jostain syystä todella vaikeasti löydettävä Moschinon "Cheap and Chic") loppuun. Olin kuvitellut, että ne eivät olisi kovin suosittuja, ovat kumminkin jo sen verran vanhaa kaartia. Ja ohi mennen nettisivuja vilkaistuna aika moni muukin tuoksu oli myyty pois, hintaluokkaan katsomatta. Tokmannilla ei ilmeisesti oltu osattu varautua siihen, että suomalaisetkin käyttävät parfyymeita... 

Käväisin kuitenkin huvin vuoksi paikallisessa kivijalassa katsomassa olisiko jotain jäljellä, ja nappasin kehuttuja La Riven dupe-tuoksuja mukaan, kun olivat vielä -30 % tarjouksessa. Ainakin "In Woman" on varsin hyvä dupe Armanin "Sì" -tuoksusta, ja vaikuttaisi kestävän iholla yllättävän hyvin. Mun ihollani itse asiassa muistuttaa paljon juuri "5th Avenue"'ta (muuttuu hieman sitrusmaiseksi, ei liian makea, kevyehkö), eli taisin löytää uuden päivä/duunituoksun. Ei hullummin alehinnaltaan 4.40 maksaneesta megapullosta.

Tämä? https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/moschin…

Joo, mä vain olisin halunnut sen pienemmän 30 ml pullon, koska tuo on mulla iltatuoksuna nykyään, eli ei kulu ihan niin rivakasti. Mutta se tosiaan oli Tokmannilta loppu, samoin kuin isokin.  Olen käyttänyt tätä jostain 19-vuotiaasta asti, siitä pitäen kun se lanseerattiin joskus ysärin puolivälissä. 

https://www.tokmanni.fi/moschino-cheap-chic-edt-spray-30ml-8011003612802

Harkinnassa tosin on tämä eka Moschinon tuoksu, 15-vuotiaana ostin ruotsinlaivan tax freesta tämän tuoksun ison vartalopuuterin, koska varsinaiseen parfyymiin ei ollut varaa. Rasia ja sydämenmuotoinen puuterivippa ovat vieläkin tallella näin 30 vuoden jälkeen. Tarinan mukaan herra Moschinon luona kävi ensin enkeli ja sitten paholainen, ja hän yhdisti näiden tuoksut tähän "Femme" -hajuveteen... Tätä ei muuten koskaan tietääkseni myyty manner-Suomessa, kävin Stockallakin etsimässä turhaan.  https://www.tokmanni.fi/moschino-femme-edt-spray-75ml-8011003060320

No niin, pistin 16. päivä Tokmannille tilauksen tuosta Moschinon "Femme"'stä ja sitten saman merkin "Cheap and Chic: I Love Love" -tuoksusta, koska mulla oli joskus jokin lentokentältä ostettu miniatyyrisetti, jossa oli mm. se (samankaltainen kuin D&G:n "Light Blue", mutta mun ihollani parempi). Tänään sitten paketti oli noudettavissa automaatista.

Pakkaukset ovat sitä mitä pitääkin, eli avaamattomia ja sellofaani on merkin tarralla sinetöity. Molempiin pahvipakkauksiin muuten on painettu varmaan kaikilla eurooppalaisilla kielillä (myös suomeksi) teksti "vain ulkoiseen käyttöön", kun jotakuta huoletti mahdollisten ohjetarrojen puuttuminen...

Ehkä nämä eivät olekaan ruotsinlaivojen vaan autioiden ja suljettujen lentokenttien tax free -myymälöistä? Oma seurantani nimittäin näyttää, että nämä on lähetetty Hollannista Tanskaan ja sieltä Suomeen.

Vierailija
2713/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan liittyen...Täällä odotellaan testituloksia mahdollisen työpaikka-altistuksen takia (poissulku). Kuten kunnon friikki, panikoin luonnollisesti (myös) hajuaistin menetystä ikiajoiksi, ja ylikompensoin tilaamalla riittävästi uusia näytteitä, josko vielä haistaisi. Henkilökohtainen koronatestini käsittää tällä kertaa Sergejä, Taueria, V Cantoa, sekä L*Artisan Parfumeurin Dzing!in ja Timbuktun. (Kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.)

Päivän tuoksu oli jälleen ELdO, Noel au Balcon. Sen haistoi kyllä, joulumausteet ja appelsiininkukan.

Pidetään peukkuja, että tulos on negatiivinen. Fragranticalla muuten jossain keskustelussa ihmiset kertoivat uskaltavansa nyt käyttää voimakkaampia tuoksuja arkenakin, kun kaikilla on maskit naamalla eikä niiden läpi haista kovin hyvin. :D 

Vierailija
2714/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään peukkuja, että tulos on negatiivinen. Fragranticalla muuten jossain keskustelussa ihmiset kertoivat uskaltavansa nyt käyttää voimakkaampia tuoksuja arkenakin, kun kaikilla on maskit naamalla eikä niiden läpi haista kovin hyvin. :D 

Kiitos kovasti :) <3 Pidän sekä itseni että puolison takia (molemmat riskiryhmää) neuroottisen tarkkaa turvaväliä, ja ta:n määräyksestä koko päivä ollaan maski naamalla, joten olen testannut tätä. Kukaan ei tosiaan ole sanonut mitään, tosin ultimaattiset testini Tyrannosaurus Rexin ja Erba Puran jätän suosiolla vapaa-ajalle. Ei pidä koetteleman onneaan liikaa näissä(kään) asioissa. 

Vierailija
2715/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä muuten muut tuoksufanit ovat siitä, ettei enää kosmetiikkakaupoista saa näytteitä? Niitä ihania muutaman millin muovisia tuoksuputkiloita, jotka ainakin omalla kohdallani johtivat useamman kerran ostopäätökseen. Nyt siis näitä voi ulkomailta maksua vastaan tilata, ennen sai ilmaiseksi. Olen näytteitä väliin kysellyt, myyjät ilmoittavat ettei ole, olen välillä epäillyt, että käyttävät itse työsuhde-etuna :). Mutta ovat tainneet käyttää aina, silti on asiakkaille riittänyt. Harmillista, putkilosta pystyi tuoksuttelemaan sen muutaman kerran, minkä hajuveden arviointiin tarvitsee.

Vierailija
2716/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sidottu tilauksen määrään. Jos kauppa ei käy Suomessa, eihän myymälät saa uusia näytteitä.

Vierailija
2717/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuohan on myös hyvä tapa varmistaa että muut pitävät etäisyyttä, vahvat tuoksut kehiin. Itse olen käyttänyt tätä tapaa jo keväästä koronan alkuajoista asti.

Vierailija
2718/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, toivottavasti ei ole koronaa! Ihan kauheaa joo olisi muiden juttujen ohella vielä hajuaistin menetys. Ymmärrän niin hyvin noi lisätilaukset stressitilanteessa, kuulostaa tutulta😅 Mitä tilasit V Cantolta, Mirabilia? Sitä haluaisin itse kokeilla.

Vierailija
2719/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kokoelmia porukalla, olen yrittänyt etsiä säilytysratkaisuja omilleni, minulla on vain noin 80 pulloa toistaiseksi :)

https://i.pinimg.com/originals/60/f2/1c/60f21c00124d7044e3cc190105b24b8…

https://www.deccanherald.com/sites/dh/files/article_images/2020/05/19/D…

Nyt minulla on kaikki esillä tähän tyyliin kuten kuvassa:

https://i.pinimg.com/originals/74/f4/5d/74f45d8c653a72c7f18b6e09f1c9224…

mikä tuoksu ekassa kuvassa Chloen vieressä ylähyllyssä vasemmalla pisara muoto? miltä kim kardashianin gold tuoksuu?

Siinä välissä oli joku muukin, mutta se, missä pisara kyljessä on ilmeisesti Estee Lauderin Intuition

Vierailija
2720/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, toivottavasti ei ole koronaa! Ihan kauheaa joo olisi muiden juttujen ohella vielä hajuaistin menetys. Ymmärrän niin hyvin noi lisätilaukset stressitilanteessa, kuulostaa tutulta😅 Mitä tilasit V Cantolta, Mirabilia? Sitä haluaisin itse kokeilla.

Punaisia puteleita: Lucrethian, Stricninan ja Stramonion. Kaikki outoja. Joku vaanimistani näyteputiikeista myi V Canton discovery settiäkin, mutta se taisi olla jokin niistä brittiläisistä, jotka hylkäsin joko postikulujen, brexitin tai Royal Mailin keskiaikaisten sääntöjen (ei alkoholia ulkomaille tmv) vuoksi. Italot ovat vähän vieraita vielä, ja keväällä haaveissa on joko Lorenzo Villoresin tai Filippo Sorcinellin setti. Tai molemmat...😳 mutta asia kerrallaan.