Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2681/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuoksuja teillä on?

Laskin äsken että minulla on 32 näytettä, 36 pulloa ja arkistoiduissa eli niissä vanhoissa pulloissa jotka säästän aina ja joissa pienet jämät pohjalla, oli 22 kpl.

Mulla on 5 pulloa ja joskus iskee morkkis että eikö vähemmällä pärjää.

Mulla on noin 1600 pulloa, joihin en laske miiatyyrejä, sampleja ja öljyjä, jotka ovat kopioita aidoista. Ja minulle ei tule morkkista siitä, että tuoksuja olisi liian paljon. En vain saa sellaisesta ajattelutavasta kiinni. Oikeasti kuitenkin ymmärrän, etä pärjään vallan hyvin ilman ainuttakin tuoksua. 

Vierailija
2682/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ison kasan Jenny Glown tuoksuja, joiden sanotaan olevan aika identtisiä Jo Malonen tuoksujen kanssa. Hinnat vain murto-osa Malonen tuoksuista. Ja tuoksujen keston iholla pitäisi olla paljon parempi kuin Jo Malonen tuoksuissa. Tilasin mm. English Pear and Fresiaa, Wood Sage & Sea Saltia ja Blackberry & Bayta vastaavat tuoksut.

Mielenkiinnolla odotan ovatko hyviä tuoksuja. En ole ollut kovin innostunut Jo Malonen tuoksuista, enkä ole edes tuoksutellut kuin muutamaa tilaamaani. Suurin syy innostumattomuuteen on lukemani kommentit tuoksujen huonosta pysyvyydestä. Tuoksut eivät ehkä ole myöskään ihan omaan tuoksugenreeni sopivia. Toisaalta nyt kun tutustuin tuoksuihin ja niiden nuotteihin tarkemmin, aika mielenkiintoisiakin sieltä löytyi. Ja nuo Jenny Glowt saaneet hyviä arvioita vastaavuudesta.

Kerro sitten miten toimii! Itse tykkään useammastakin Jo Malonesta mutta olisihan se hienoa jos edullisempi versio löytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2683/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel 5 haisee kirpputorilta. Käytin yhden pullon WC raikasteena💩

Vierailija
2684/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih ja voih, haistoin juuri sokoksella shalimaria ja taisin rakastua. Hobbyhallilla olisi edt 38e, vai kannattaako tilata suoraan edp jostain?

Jo 30 vuotta Shalimar-fanina suosittelen ehdottomasti edp:tä, se on myös sokkarin testerinä. Edt on aivan erilainen, jotenkin halvemman oloinen.

Vierailija
2685/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa, miksi joillakin henkilöillä osasta tuoksuista jää alkoholin tuoksu iholle? Itsellä on monta tuoksua, joista pitäisin JOS niistä ei jäisi sitä kuvottavaa alkoholin tuoksua jäljelle. (Tuskin tuoksuu muille asti paitsi ihan läheltä.) Ja aina ollut tämä sama ongelma.

Esimerkiksi Versace Versense on tällainen itselläni. Onneksi löytyy myös tuoksuja, jotka eivät jätä tällaista hajujälkeä :)

Muiden vastauksiin lisäisin omani: myös oma ihon kemia (mm. pH) vaikuttaa tosi paljon. Mä joskus muinoin taisin kirjoittaa tähän ketjuun, kuinka minun ihollani Nina Riccin "ihana klassikkokukkaistuoksu" L'Air du Temps alkaa salamannopeasti haista aivan kissanpissalta. Eikä se ole alkoholipitoinen italotuoksu. :p (Mulla Versacen parfyymit eivät ainakaan omaan nenääni haise alkoholilta, toisin kuin joku toinen kertoi.)

Tietty myös ruokavalio, mahdollinen säännöllinen lääkitys sekä tupakointi vaikuttavat ihon kemiaan ja samalla siihen, miten parfyymit käyttäytyvät - niin, ja ikääntyminen. Iho alkaa vanhetessa kuivua ja menettää mm. kollageenipitoisuuttaan sekä rasvaisuuttaan.

Vierailija
2686/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oih ja voih, haistoin juuri sokoksella shalimaria ja taisin rakastua. Hobbyhallilla olisi edt 38e, vai kannattaako tilata suoraan edp jostain?

Ota aina juuri se versio johon ihastuit. 

Myöhemmin sitten kokeilet onko edp sun makuun.

Tämä. Chanelin 5 tuoksuu/haisee mun ihollani ihan erilaiselta EdT:nä ja EdP:nä.

Vierailija
2687/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa, miksi joillakin henkilöillä osasta tuoksuista jää alkoholin tuoksu iholle? Itsellä on monta tuoksua, joista pitäisin JOS niistä ei jäisi sitä kuvottavaa alkoholin tuoksua jäljelle. (Tuskin tuoksuu muille asti paitsi ihan läheltä.) Ja aina ollut tämä sama ongelma.

Esimerkiksi Versace Versense on tällainen itselläni. Onneksi löytyy myös tuoksuja, jotka eivät jätä tällaista hajujälkeä :)

Muiden vastauksiin lisäisin omani: myös oma ihon kemia (mm. pH) vaikuttaa tosi paljon. Mä joskus muinoin taisin kirjoittaa tähän ketjuun, kuinka minun ihollani Nina Riccin "ihana klassikkokukkaistuoksu" L'Air du Temps alkaa salamannopeasti haista aivan kissanpissalta. Eikä se ole alkoholipitoinen italotuoksu. :p (Mulla Versacen parfyymit eivät ainakaan omaan nenääni haise alkoholilta, toisin kuin joku toinen kertoi.

Minulle käy ihan samoin L'Air du Tempsin kanssa, emme ole valitettavasti hyvä match. Pullonsuusta nuuhkaisuna se olisi juuri makuuni oleva viehkeä ja elegantti kukkaistuoksu, mutta kun ei käy niin ei käy. Lancomen tuoksut eivät myöskään sovi mulle, ainakaan suoraan iholle suihkaistuna. Tuo on jännä ilmiö kun koskaan ei tiedä etukäteen, miten joku tuoksu käyttäytyy just omalla nahalla.

Vierailija
2688/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin äsken että minulla on 32 näytettä, 36 pulloa ja arkistoiduissa eli niissä vanhoissa pulloissa jotka säästän aina ja joissa pienet jämät pohjalla, oli 22 kpl.

Mulla on noin 1600 pulloa, joihin en laske miiatyyrejä, sampleja ja öljyjä, jotka ovat kopioita aidoista. Ja minulle ei tule morkkista siitä, että tuoksuja olisi liian paljon. En vain saa sellaisesta ajattelutavasta kiinni. Oikeasti kuitenkin ymmärrän, etä pärjään vallan hyvin ilman ainuttakin tuoksua. 

Voi olethan Fragranticassa jossa pääsemme ihailemaan kokoelmaasi?

T. 14 pulloa itselläni

2689/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän tuoksuna työpöydän äärellä on Trussardin My Name - talvinen suosikki muutaman vuoden takaa. Tänään tuoksu tuo jotenkin kummasti mieleen lapsuuden talvet ja Vitalis-rasvan :)

Vierailija
2690/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden vastauksiin lisäisin omani: myös oma ihon kemia (mm. pH) vaikuttaa tosi paljon. Mä joskus muinoin taisin kirjoittaa tähän ketjuun, kuinka minun ihollani Nina Riccin "ihana klassikkokukkaistuoksu" L'Air du Temps alkaa salamannopeasti haista aivan kissanpissalta. Eikä se ole alkoholipitoinen italotuoksu. :p (Mulla Versacen parfyymit eivät ainakaan omaan nenääni haise alkoholilta, toisin kuin joku toinen kertoi.

Minulle käy ihan samoin L'Air du Tempsin kanssa, emme ole valitettavasti hyvä match. Pullonsuusta nuuhkaisuna se olisi juuri makuuni oleva viehkeä ja elegantti kukkaistuoksu, mutta kun ei käy niin ei käy. Lancomen tuoksut eivät myöskään sovi mulle, ainakaan suoraan iholle suihkaistuna. Tuo on jännä ilmiö kun koskaan ei tiedä etukäteen, miten joku tuoksu käyttäytyy just omalla nahalla.

Joo, ja tästä syystä ei välttämättä kannata ostaa lahjaksi sellaista parfyymia, jota lahjan saaja ei ole koskaan aiemmin käyttänyt. Mä itse nimenomaan sain lahjaksi sen L'Air du Tempsin. Olipa kiva sitten pohtia, mitä pullolle tekee kun itse sitä ei pystynyt käyttämään... Annoin sen sitten eteenpäin.

Vierailija
2691/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitteko TLC-kanavan 90 days spinoffia jossa Darcey & Stacey eli ne "tuksutyyliset kaksoset"? Niillä oli hitosti erilaisia tuoksuja kylppäreissään ja yöpöydillään, ja sitten se Darcey suihkuttelee niitä päälleen varmaan 20 suihkausta kerralla kämpässä, autossa, lentokentän vessassa!

Katsoin eilen jonkun lööppiotsikon houkuttelemana Madonnan ig-videon, missä rouva meikkailee (ja näyttää aivan alienilta) ja suihkii samalla jotain tuoksuja ihan tolkuttomat määrät sinne tänne kainaloihinsa ja käsiin ja rintaan ja ties minne. Ei sentään haaroihin kuten eräs tähän kirjoittanut :D En voinut katsoa sitä äänen kanssa joten en tiedä miksi sitä piti suihkia niin paljon, ehkäpä se ei ollut hajuvettä.

Katsoin itsekin tuon pätkän useaan otteeseen, ja yritin saada selkoa siitä, mitä hajuja rouva suihki itseensä. Arvelen, että Tom Fordin Bitter Peachia, jotakin Diptyqueta ja Mallen Portrait of a ladya. Kaikkia näitä reippaalla kädellä:D Tarjottimella oli muitakin tuoksuja, ainakin Fracas ja joku  (Nicky Minaaj tjsp) julkkistuoksu. Käykää hei kattomas tää pätkä Madonnan instasivuilta.

Vierailija
2692/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ison kasan Jenny Glown tuoksuja, joiden sanotaan olevan aika identtisiä Jo Malonen tuoksujen kanssa. Hinnat vain murto-osa Malonen tuoksuista. Ja tuoksujen keston iholla pitäisi olla paljon parempi kuin Jo Malonen tuoksuissa. Tilasin mm. English Pear and Fresiaa, Wood Sage & Sea Saltia ja Blackberry & Bayta vastaavat tuoksut.

Mielenkiinnolla odotan ovatko hyviä tuoksuja. En ole ollut kovin innostunut Jo Malonen tuoksuista, enkä ole edes tuoksutellut kuin muutamaa tilaamaani. Suurin syy innostumattomuuteen on lukemani kommentit tuoksujen huonosta pysyvyydestä. Tuoksut eivät ehkä ole myöskään ihan omaan tuoksugenreeni sopivia. Toisaalta nyt kun tutustuin tuoksuihin ja niiden nuotteihin tarkemmin, aika mielenkiintoisiakin sieltä löytyi. Ja nuo Jenny Glowt saaneet hyviä arvioita vastaavuudesta.

Kerro sitten miten toimii! Itse tykkään useammastakin Jo Malonesta mutta olisihan se hienoa jos edullisempi versio löytyisi.

Joo laitan sitten arviot kun olen saanut tuoksut 👌🏻

Vierailija
2693/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoitteko TLC-kanavan 90 days spinoffia jossa Darcey & Stacey eli ne "tuksutyyliset kaksoset"? Niillä oli hitosti erilaisia tuoksuja kylppäreissään ja yöpöydillään, ja sitten se Darcey suihkuttelee niitä päälleen varmaan 20 suihkausta kerralla kämpässä, autossa, lentokentän vessassa!

Voi apua, piti kaivaa tämä sarja netistä, ja on siinä melkoinen parivaljakko. :o Tokassa jaksossa ilmeisesti juuri Darcey pysäyttää ulos lähtevän siskonsa ja suihkuttaa tämän päälle (siis ulkovaatteidenkin päälle) hirveästi hajuvettä. :o

(Itseäni hämmästyttää se, että perheet asuvat tosi hienoissa taloissa ja pukeutuvat "fiinisti", mutta sitten heti ekassa jaksossa puhutaan suu täynnä ruokaa ja ruokajuomana on puolentoista litran cokispullo...)

Vierailija
2694/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen jonkun lööppiotsikon houkuttelemana Madonnan ig-videon, missä rouva meikkailee (ja näyttää aivan alienilta) ja suihkii samalla jotain tuoksuja ihan tolkuttomat määrät sinne tänne kainaloihinsa ja käsiin ja rintaan ja ties minne. Ei sentään haaroihin kuten eräs tähän kirjoittanut :D En voinut katsoa sitä äänen kanssa joten en tiedä miksi sitä piti suihkia niin paljon, ehkäpä se ei ollut hajuvettä.

Katsoin itsekin tuon pätkän useaan otteeseen, ja yritin saada selkoa siitä, mitä hajuja rouva suihki itseensä. Arvelen, että Tom Fordin Bitter Peachia, jotakin Diptyqueta ja Mallen Portrait of a ladya. Kaikkia näitä reippaalla kädellä:D Tarjottimella oli muitakin tuoksuja, ainakin Fracas ja joku  (Nicky Minaaj tjsp) julkkistuoksu. Käykää hei kattomas tää pätkä Madonnan instasivuilta.

Madonna käyttää näitä tuoksuja

https://celebrityfragranceguide.com/what-perfume-does-she-wear/madonna

"Apothia IF perfume, Robert Piguet Fracas, Christian Dior Hypnotic Poison, Annick Goutal Folavril, Estee Lauder Youth Dew, Creed Fleurissimo perfume, Sarah Horowitz Perfect Veil perfume. Also known for wearing: Dirt by Demeter, Eau D'Hadrien, Mat, Folavril, Nanadaberry Pink, Child, Grand Amour, Nocturnes, Narcisse Noir, Nahema, JP Gaultier, Lorenzo Villoresi (Sting & Trudy commisioned LV to create a custom musky oriental scent as a birthday gift), Pois De Senteur, Habit Rouge, Tuberose Indiana, Pink Lotus, Kisu, Escentric Molecules Molecule 01.”

Vierailija
2695/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua, piti kaivaa tämä sarja netistä, ja on siinä melkoinen parivaljakko. :o Tokassa jaksossa ilmeisesti juuri Darcey pysäyttää ulos lähtevän siskonsa ja suihkuttaa tämän päälle (siis ulkovaatteidenkin päälle) hirveästi hajuvettä. :o

(Itseäni hämmästyttää se, että perheet asuvat tosi hienoissa taloissa ja pukeutuvat "fiinisti", mutta sitten heti ekassa jaksossa puhutaan suu täynnä ruokaa ja ruokajuomana on puolentoista litran cokispullo...)

Ihmettelen samaa että onko nämä jotain valkosia trasheja joille ilmestynyt jostain rahaa yllättäen vai onko tuotteet aitoja?

Sitten Darceyllä oli kaksi Hermes Birkiniä: 15 000 eur tavallinen ja 40 000 eur krokotiilinnahkainen. Myös Vuittonin matkalaukkuja ainakin 15 000 edestä ja muutama Chanelin 5000-7000 eur laukku.

Lentokentällä suihki vessassa päällensä T.Muglerin Angelia ainakin 50 suihkausta haaroihinsakin taisi laittaa, oli sellainen iso korkea jättipullo. Kestää hänen käytössä varmaan viikon?

Sitten yritti kävellä leuhkasti liukuportaisiin jossa 600 euron Christian Louboutin-korkkareiden korko tarttui :D

Molemmilla siskoilla oli pöydällä tuoksuja Juicy Couturesta Tom Fordiin.

Vierailija
2696/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia kokoelmia porukalla, olen yrittänyt etsiä säilytysratkaisuja omilleni, minulla on vain noin 80 pulloa toistaiseksi :)

https://i.pinimg.com/originals/60/f2/1c/60f21c00124d7044e3cc190105b24b8…

https://www.deccanherald.com/sites/dh/files/article_images/2020/05/19/D…

Nyt minulla on kaikki esillä tähän tyyliin kuten kuvassa:

https://i.pinimg.com/originals/74/f4/5d/74f45d8c653a72c7f18b6e09f1c9224…

Vierailija
2697/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan jo puitu tuoksupullojen säilytystä mutta kysyn kuitenkin, meneekö ne pilalle jos säilytän kaikkia esim. pöydällä (päinvänvalossa)? 

Minulla ei ole - eikä tule - mitään satojen pullojen kokoelmaa, joten niiden ei tarvitse säilyä ikuisesti. En haluaisi pilata niitä ennenaikaisesti kuitenkaan. 

Vierailija
2698/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Olet siis oikea keräilijä. Chapeau.

Vierailija
2699/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edt on noista parempi ja siinä yhdistyy sitrus ja vanilja ihanasti, se Edp on jotenkin vanhahtava ja tunkkainen.

Olen ihan samaa mieltä, edt:ssä tulee kivasti esiin ns. "lemon cake" vivahteet, joita ei edp:ssä niin havaitse. Edp on vielä voimakkaammin itämainen ja hyvin vintage. Mutta paras on Shalimar Eau de Cologne, siinä sitruunaleivosnuotit ja vaniljaisuus parhaimmillaan. Sitäkin oli Hobby Hallissa, omaa tilausta juuri odottelen jossa se mukana, mutta nyt ei näytä olevan myynnissä.

Muutoinkin Hobby Hallin varastot näyttävät tyhjentyneen huimasti joulumyynnin jälkeen, monet tuoksut kadonneet valikoimista. Ehkä tulee täydennystä vuodenvaihteen jälkeen.

Minä rakastan Jickyä, siinä on sitä Shalimarin sitruunaa mutta josta riisuttu hieman esanssisen tuoksuinen vanilja.

Vierailija
2700/19263 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Joopin Le Bain. Vahva, aldehydinen tuoksu tähän talviseen kosteuteen ja kylmyyteen. Tätä kiva käyttää juuri talvella ja joulun aikaan. Tuoksussa myös tiettyä mausteisuutta vaikka ei nuoteissa näykään.