Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulikin jo eilen illalla kotiin toimituksena osa Jenny Glow parfyymeistä, ja pääsin vähän jo testailemaan.
Jenny Glow Freesia & Pear (vastaa Jo Malonen Pear & Freesiaa) Tätä olen aiemmin tuoksutellut, Jo Malonen versiota, ja tämä tuoksuu 99% samalta, uskomatonta. Hedelmäinen ja mehevä, jopa hieman vesimäinen persikan tuoksu. Kestävyys huippua, laitoin illalla ja tuoksuu nyt vielä aamullakin.
Jenny Glow Pomegranate Noir (vastaa Jo Malonen Pomegranate Noiria) Tämä on toinen jota oon tuoksutellut aiemmin ja tässäkin vastaavuus ihan täysin sama, ihana tuoksu, tämä jopa ehkä hieman vahvempi kuin Malonen alkuperäinen. Tässäkin varmasti pysyvyys hyvä.
Jenny Glow Wood and Sage (vastaa Jo Malonen Wood Sage & Sea Saltia) Tämän osalta en ole tuoksutellut Jo Malonea, mutta ihastuin todella tähän tuoksuun. Syvä tuoksu, jossa puisia nuotteja yhdistettynä suolaisuuteen, vähän jotain sitrusmaistakin.
Jenny Glow Berry & Bay (vastaa Jo Malonen Blackberry & Bayta) Tätä en ole tuoksutellut aiemmin, ja tuoksu oli vähän erikoinen, ei ehkä oikein omaan makuun. Hirveästi en haistanut marjaisuutta, toisaalta en testannut vielä iholle. Tämän sanotaan olevan ihan spot on vastaava Jo Malonen tuoksuun, ehkä en vain tykkää tästä tuoksusta. Toisaalta voisi olla mielenkiintoista kokeilla kerrostaa tätä muiden tuoksujen kanssa.
Jenny Glow Nectarine Blossoms (vastaa Jo Malonen Nectarine Blossom & Honeyta) Tätäkään en ole aiemmin tuoksutellut, mutta pidän tuoksusta, ihanan mehukas nektariinin tuoksu, kiva päästä kokeilemaan iholle. Kesätuoksuksi sopiva.
Minulle tulossa vielä ainakin Jo Malonen Velvert Rose & Oudia sekä Red Rosesia vastaavat tuoksut, laitan niistäkin arviot kun saapuvat.
Minäkin ihastuin tuohon Wood and Sageen. Tilasin jonkun isomman pullon ja tuote on hivenen öljymäinen. Kestää iholla todella pitkään. Samassa tilauksessa tuli myös tuo Nectarine Blossoms joka sopii mielestäni paremmin huonetuoksuksi.
SOTD ollut tänään Lancomen Magie Noire. Tässä tuoksussa on oak mossia, onkohan se tammensammal suomeksi. Koukuttava tuoksu, kun tätä yhtenä päivänä käyttää, tekee mieli käyttää monena seuraavana päivänä peräkkäin. Niin erikoinen ja omaperäinen tuoksu, että ei ole saman tyyppistä tullut vastaan. Tulee aina olemaan kokoelmissani ellei lopeteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulikin jo eilen illalla kotiin toimituksena osa Jenny Glow parfyymeistä, ja pääsin vähän jo testailemaan.
Jenny Glow Freesia & Pear (vastaa Jo Malonen Pear & Freesiaa) Tätä olen aiemmin tuoksutellut, Jo Malonen versiota, ja tämä tuoksuu 99% samalta, uskomatonta. Hedelmäinen ja mehevä, jopa hieman vesimäinen persikan tuoksu. Kestävyys huippua, laitoin illalla ja tuoksuu nyt vielä aamullakin.
Jenny Glow Pomegranate Noir (vastaa Jo Malonen Pomegranate Noiria) Tämä on toinen jota oon tuoksutellut aiemmin ja tässäkin vastaavuus ihan täysin sama, ihana tuoksu, tämä jopa ehkä hieman vahvempi kuin Malonen alkuperäinen. Tässäkin varmasti pysyvyys hyvä.
Jenny Glow Wood and Sage (vastaa Jo Malonen Wood Sage & Sea Saltia) Tämän osalta en ole tuoksutellut Jo Malonea, mutta ihastuin todella tähän tuoksuun. Syvä tuoksu, jossa puisia nuotteja yhdistettynä suolaisuuteen, vähän jotain sitrusmaistakin.
Jenny Glow Berry & Bay (vastaa Jo Malonen Blackberry & Bayta) Tätä en ole tuoksutellut aiemmin, ja tuoksu oli vähän erikoinen, ei ehkä oikein omaan makuun. Hirveästi en haistanut marjaisuutta, toisaalta en testannut vielä iholle. Tämän sanotaan olevan ihan spot on vastaava Jo Malonen tuoksuun, ehkä en vain tykkää tästä tuoksusta. Toisaalta voisi olla mielenkiintoista kokeilla kerrostaa tätä muiden tuoksujen kanssa.
Jenny Glow Nectarine Blossoms (vastaa Jo Malonen Nectarine Blossom & Honeyta) Tätäkään en ole aiemmin tuoksutellut, mutta pidän tuoksusta, ihanan mehukas nektariinin tuoksu, kiva päästä kokeilemaan iholle. Kesätuoksuksi sopiva.
Minulle tulossa vielä ainakin Jo Malonen Velvert Rose & Oudia sekä Red Rosesia vastaavat tuoksut, laitan niistäkin arviot kun saapuvat.
Minäkin ihastuin tuohon Wood and Sageen. Tilasin jonkun isomman pullon ja tuote on hivenen öljymäinen. Kestää iholla todella pitkään. Samassa tilauksessa tuli myös tuo Nectarine Blossoms joka sopii mielestäni paremmin huonetuoksuksi.
Eikö olekin upea tuoksu?! Kiva kuulla että kestää myös pitkään, en ole vielä testannut iholle. Oletko tuoksutellut sitä alkuperäistä Jo Malonen, onko tämä samanlainen? Täytyy testailla tuota Nectarine Blossomsiakin kunnolla, suht makea se oli ja nektariinin tuoksu oli vahva. Tänään vaan teki Freesia & Pearin vastapainoksi mieli oak moss - tuoksua, niin valitsin Lancomen Magie Noirin.
Minulle tuli viimein eilen illalla ensimmäinen Hobby Hall tilaukseni ikinä, ja en voisi olla tyytyväisempi, sain Thierry Muglerin alkuperäisen Alien Eau Extraordinairen! Kun Loreal osti merkin, on epäilty ja havaittu että tuotteita on reformuloitu, kestävyys ei ole samaa luokkaa kuin aiemmin, ja lisäksi uusien säännösten mukaisesti joitain ainesosia korvattu nykyään synteettisillä.
Alkuperäisen tuoksun tunnistaa siitä, että pakkauksessa lukee "Thierry Mugler". Lorealin ostettua talon, pakkauksissa lukee ainoastaan "Mugler". Sain nyt siis Hobby Hallista tuollaisen "Thierry Mugler" version, ja se on todella syvä, kestävä, monivivahteinen. Olen tosi tyytyväinen, kannatti odottaa tilausta pitkään!
Samassa Hobby Hallin tilauksessa tuli myös Guerlainin Shalimar Eau de Cologne, joka on yksi kaikkien aikojen lempituoksuistani. Minulla ei ole ollut sitä moneen vuoteen, ja kun suihkaisin testiksi käteen, niin havaitsin että sitäkin on varmaan muutettu, kestävyys ei ole sama kuin aiemmin. Ollut jopa poikkeuksellisen kestävä eau de cologneksi.
Tuoksu on kuitenkin niin mielettömän upea versio Shalimarista, että annan anteeksi huonon kestävyyden. Sitruunaleivosnuotit yhdistettynä nahkaan, suitsukkeisiin, vaniljaan. Tuoksu on myös sen verran kevyempi kuin edp että mielestäni voisi käyttää kesälläkin. Selkeä Shalimarin DNA, ja laadukkuuden haistaa tuoksussa. Myös pullo on säilytetty kauniin vintagena, varmaan tuoksun syntyajoista 20-luvulta asti ollut tuo samantyyppinen pullo. Poikkeaa Shalimar edp ja edt pulloista, jotka nekin vanhoja.
Tänään tuoksuni on Dolce & Gabbanan Desire the one - sopii hyvin näin Uuden Vuoden Aattoon ja ties, vaikka jäisi käyttöön tätä päivää pidemmäksikin aikaa talvituoksuksi.
Täällä tuoksuu tänään jälleen Zoologist, Bee. Näyte kuuluu talviboksiini, mutta lennätti ajatukset hetkessä kesään ja toi hymyn naamalle. Tämä on helppo ja onnellinen tuoksu, joka muistuttaa kiireettömistä päivistä, jolloin istuttiin taaperon kanssa piknikillä auringossa ihmettelemässä kukkia, pörröisiä kimalaisia ja sormet keltaisiksi värjäävää siitepölyä. Hunajakennon nuotti ei ole ollenkaan niin päällekäyvä hunaja kuin pelkäsin, vaan sulautuu ihoon. Keskellä kukkia, pohjalla tonkaa ja santelia. Kuten muutkin testaamani Zoologistit, yhden suihkauksen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin upea tuoksu?! Kiva kuulla että kestää myös pitkään, en ole vielä testannut iholle. Oletko tuoksutellut sitä alkuperäistä Jo Malonen, onko tämä samanlainen? Täytyy testailla tuota Nectarine Blossomsiakin kunnolla, suht makea se oli ja nektariinin tuoksu oli vahva. Tänään vaan teki Freesia & Pearin vastapainoksi mieli oak moss - tuoksua, niin valitsin Lancomen Magie Noirin.
En tiedä onko ns normisuihkepullo tuosta Wood and Sagesta öljymäinen. Tässä minun pullossani on korkissa sellainen lasitikku jolla töpötetään tuoksuvaa öljyä. Tuoksu on niin intensiivinen, että laitan vähän polvitaipeiseen. En ole tuoksutellut Jo Malonea mutta joissain arvioissa ainakin tämä on hämmästyttävän samanlainen.
Jenny Glown Forest Bluebell olisi kiinnostava mutta ainakin Notinolla loppuunmyyty.
Kaapin perältä kaivoin Gresin Gabotinen. Muutama suihkaus ja ympärilleni tuli valtavan voimakas ryöppy. Hetken kuluttua tuoksu tasoittuu ja siitä tulee hedelmäisen kukkainen ja hivenen puun tuoksuinen, jossa ripaus mausteisuutta. Kylläpä onkin pirskahteleva tuoksu ja sopii tähän vuoden viimeiseen päivään. Kuinka olinkin tämän unohtanut...
Kun tässä ketjussa on useaan otteeseen morkattu Muglerin Angelia milloin hyönteismyrkyksi ja milloin miksikäkin, niin päätinpä kokeilla. Sokoksella oli kaksi tähden muotoista pulloa, valitsin edP:n.
Olen todella yllättynyt. Luulin Angelin olevan ylimakea pissis-tuoksu, mistä ihmeestä moinen mielikuva on syntynyt? Vai onko alkuperäistä tuoksua muutettu? Tämä eau de parfum on nyt asettunut tuoksulapulle ja käteenikin. Voi ihmettä miten hieno tuoksu! Maskuliininen, kyllä, omaperäinen, kyllä. Tätä voisi hyvin mies käyttää, hehän siitä niin pitävät (kuulemma!).
Ottakaas kantaa. Onko hajuaistini pilalla vai miksi väitän, että Angel on hieno, aikuisen naisen tai miehen tuoksu, syvä, matala ja itsevarma? Ei pistävä, ei makea. Persoonallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä ketjussa on useaan otteeseen morkattu Muglerin Angelia milloin hyönteismyrkyksi ja milloin miksikäkin, niin päätinpä kokeilla. Sokoksella oli kaksi tähden muotoista pulloa, valitsin edP:n.
Olen todella yllättynyt. Luulin Angelin olevan ylimakea pissis-tuoksu, mistä ihmeestä moinen mielikuva on syntynyt? Vai onko alkuperäistä tuoksua muutettu? Tämä eau de parfum on nyt asettunut tuoksulapulle ja käteenikin. Voi ihmettä miten hieno tuoksu! Maskuliininen, kyllä, omaperäinen, kyllä. Tätä voisi hyvin mies käyttää, hehän siitä niin pitävät (kuulemma!).
Ottakaas kantaa. Onko hajuaistini pilalla vai miksi väitän, että Angel on hieno, aikuisen naisen tai miehen tuoksu, syvä, matala ja itsevarma? Ei pistävä, ei makea. Persoonallinen.
Siedät siis hyvin patsulia. Se on aikamoinen vedenjakaja, tosin en tästä nykyversiosta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siedät siis hyvin patsulia. Se on aikamoinen vedenjakaja, tosin en tästä nykyversiosta tiedä.
Minua ihmetyttää Angelin voimakas maskuliinisuus. Siinä on jopa jotain partavaahtomaista.
Luulin kaikki nämä vuodet, että se on tosiaan nuorten tyttöjen tyrmäystuoksu. Sopii paremmin hienostuneelle herralle, ainakin näin kun latvatuoksu on haihtunut ;-)
Vierailija kirjoitti:
Muglerin tuoksuja tullut Sokokselle, kiva juttu, niitä ei ole moneen vuoteen myyty Suomessa. Huomasin että niitä oli tullut myös Stockan verkkokauppaan. Angel on tosi uniikki aikansa mestariteos, ei missään nimessä "pissistuoksu". Mutta monet varmaan vierastavat vahvan patchoulin takia. Annostelu on kaiken a ja o tässä tuoksussa omasta mielestäni. Jos laittaa liikaa, voi olla tukahduttava, muuten upea, tunnistettava tuoksu. Voi tosin olla, että tämäkin tuoksu reformuloitu kuten niin moni muu, täytyypä käydä tuoksuttelemassa joskus Sokoksella.
Mulla on pari pulloa myös Angel Edt:tä (2011 markkinoille tullutta versiota, komeetan mallinen pullo), siinä Edp:n kaikki parhaat puolet, ja tosi samanlainen kuin Edp, mutta ei ihan niin vahva. Silti ihan megakestävä Edt:ksi. Sitä voin itse pitää arkenakin, vaikka yleisesti ottaen aika vahva sekin. Monikäyttöisempi kuin Edp. Uusi 2019 tullut Edt on ihan ok hyvä tuoksu, mutta aika kaukana jo alkuperäisestä, siitä puuttuu niitä karamellimaisia nuotteja, jotka tunnusomaisia Angelille.
En siis muistanut väärin, kun olin käsityksessä, että Angel olisi hyvin makea tuoksu. Se on siis aiemmin ollut sitä.
Angelista tulee nyt jopa mieleen kuiva teatterisminkki, puuteripilvi ja vahan tuoksu. Partavaahdon tuoksu dominoi yhä, mutta sieltä alta nämä illan näytöksen tuoksut puskevat. Toivottavasti en ole sekoittanut tuoksutikkuja ja puhu nyt omiani :-D
Jos patsuli tarkoittaa kaikkea tätä, musta tuli juuri fani!
Vierailija kirjoitti:
En siis muistanut väärin, kun olin käsityksessä, että Angel olisi hyvin makea tuoksu. Se on siis aiemmin ollut sitä.
Angelista tulee nyt jopa mieleen kuiva teatterisminkki, puuteripilvi ja vahan tuoksu. Partavaahdon tuoksu dominoi yhä, mutta sieltä alta nämä illan näytöksen tuoksut puskevat. Toivottavasti en ole sekoittanut tuoksutikkuja ja puhu nyt omiani :-D
Mun nenääni patsuli tuoksuu pölyn, puun, tumman suklaan ja juurikin tuon partavaahdon yhdistelmältä, ja on tosi vaikea sulatettava. Aistin sen usein häiritsevän voimakkaana (monet muuten upeat Histoires de Parfumsit). Sille voi olla yliherkkä muitenkin, mutta epäilen, että alkuperäisellä Angelilla on tekoa asian kanssa, mulla se oli aikanaan juurikin pissiksen tyrmäystuoksu. Vieläkin puistattaa kun ajattelee silloista liipaisinsormea. Pahoittelut aikalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nenääni patsuli tuoksuu pölyn, puun, tumman suklaan ja juurikin tuon partavaahdon yhdistelmältä, ja on tosi vaikea sulatettava. Aistin sen usein häiritsevän voimakkaana (monet muuten upeat Histoires de Parfumsit). Sille voi olla yliherkkä muitenkin, mutta epäilen, että alkuperäisellä Angelilla on tekoa asian kanssa, mulla se oli aikanaan juurikin pissiksen tyrmäystuoksu. Vieläkin puistattaa kun ajattelee silloista liipaisinsormea. Pahoittelut aikalaisille.
No joo, on tuo tuoksu sillä tavalla häiritsevän voimakas, että tuntuu koko ajan kuin olisi mies kylässä :-) Mutta näin sinkulle tunne on ihan miellyttävä. Pistän tuon tuoksutikun vielä sänkyyn niin mies on ollut sängyssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pahoitella, luulen että me se ajan aikalaiset oltiin niin kyllästettyjä jo Poisonilla, Opiumilla, Lou Loulla jne. että runsas Angelin käyttö tuntui vain kotoisalta 😅 Muistan että Angel Edp oli kahden mun hyvän kaverin signature -tuoksu silloin, ja ehkä siksikin tullut niin lämmin fiilis tuoksusta, ja heidät aina mieleen siitä.
Etsiskelin tuossa tuoksuja nettikaupasta ja huomasin, että en edes harkitse tiettyjä merkkejä. Toiset on minulle "oikeita" tuoksutaloja, toiset vain wannabe-taloja. Onko teillä muilla tällaista jaottelua vakavasti otettaviin ja ei kiinnostaviin taloihin?
Itse en koskaan osta (vaikka olen kyllä tuoksutellut) Marc Jacobsin, Versacen, Bossin, Lancomen, Bvlgarin, Roberto Cavallin, Tommy Hilfigerin, Tom Fordin, Burberryn tai Kenzon tuoksuja. Sen sijaan olen aina kiinnostunut Guccin, Diorin, Givenchyn ja YSL:n tuoksuista, ja periaatteessa myös Armanin (vaikka lopettikin Gion valmistamisen, joka on toistaiseksi ainoa Armanin tuoksu, josta olen pitänyt).
Mulle käy usein niin, että inhokista tuleekin suosikki. Muglerin Angel oli alkuun suorastaan pökerryttävän karmea, nyt tykkään ja arvostan, että tuoksu kestää kauan. Samaten kävi Burberry Her:in kanssa. Ensin siitä tuli mieleen Bepanthen - ja nyt on jo ties monesko pullo menossa! Tänäänkin tupsuttelin menemään.
Kiva että löytyi vielä tuota tuoksua sieltä, hyvä valinta. Joo itse katsoin samaa että jotkut tuoksut loppuneet, niitä tilataan varmaan aika paljon. Tuo Fancy Love taitaa olla se persikkainen, itselläkin mielessä että olisi joskus kuva kokeilla, kerro sitten kokemukset. Ja kyllä, nyt voi vielä tilata, niin olen vakuutellut itsellenikin, ensi vuonna sitten maltillisemmin.