Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämässäni on ollut kaksi hankalaa ihmistä, ja tajusin juuri mikä heissä on yhteistä

Vierailija
30.08.2019 |

Olen siis viisikymppinen, ja olen törmännyt kahteen hankalaan ihmiseen lähipiirissäni. Tajusin juuri, että he ovat aika lailla samanlaisia!

- ottavat oikeudekseen haukkua toista ihmistä, oikein antaumuksella
- eivät kuitenkaan suoraan ilmaise, mitä haluaa saavuttaa haukkumisellaan, eli jonkinlaista manipulaatiota
- Kostavat, jos kokevat tulleensa epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi. Kosto voi olla esim. Viestien blokkaaminen tai viesteihin vastaamattomuus.

Mitä kokemuksia teillä on, onko nämä piirteet samoja kuin teidän tapaamillanne hankalilla ihmimisllä? Onko teidänkin elämässä tällaisia pari kappaletta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämässä ei ole hankalia ihmisiä siitä syystä, että jos huomaan jonkun olevan tuollainen, hän siirtyy ignoreen.

Vierailija
2/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo 5-kymppinen ja olet tähän mennessä törmännyt vain kahteen hankalaan ihmiseen elämässäsi? Kateeksi käy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Kaksi: molemmat määräileviä, toistensa asioihin puuttuvia, hallitsevia, arvostelevia, ovat aina oikeassa, heidän mielipiteensä on aina se oikea. Molempien seurassa ei ole tilaa olla, vaan ahdistaa.

Vierailija
4/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo 5-kymppinen ja olet tähän mennessä törmännyt vain kahteen hankalaan ihmiseen elämässäsi? Kateeksi käy!

Ap ehkä tarkoitti nostaa esille juuri noita samoja yhteneväisyyksiä, joita on kahdella hankalalla ihmisellä.

sivusta

Vierailija
5/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kuuluvat sukuun, eli on pakko olla tekemisissä viimeistään perinnönjaossa. Heitä ei voi ignoorata koko aikaa. Eri asia on töissä, jossa tulee vaikeita tapauksia, mutta ohimenevästi.

Yksi näiden ihmisten yhteinen piirre unohtui listasta:

- he polttavat siltoja takanaan, eli ovat riidoissa yhden sun toisenkin kanssa. Yksi molemmilla on oma lapsi

- he katkaisevat välit ihmisiin. Eivät siis ignooraa omasta mielestään vaikeita ihmisiä, vaan välit poikki naps.

Ap

Vierailija
6/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On! Kaksi: molemmat määräileviä, toistensa asioihin puuttuvia, hallitsevia, arvostelevia, ovat aina oikeassa, heidän mielipiteensä on aina se oikea. Molempien seurassa ei ole tilaa olla, vaan ahdistaa.

Juu. Nämä kaksi ihmistä ovat myös samanlaisia.

Ap

Vierailija
7/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat säännöt ei päde hankaliin ihmisiin. He vaativat jotakin toiselta, mitä eivät itse noudata.

Syyttävät sitten toista siitä mihin itse syyllistyvät ensin.

Pääsin eroon tällaisesta käyttäytymällä häntä kohtaan samalla tavalla kuin tämä itse käyttäytyy. Olin kuulemma hänen ainoa kaverinsa. Nyt kun löysi uusia kavereita pystyi katkaisemaan välimme.

En jää kaipaamaan. Raskas ihminen.

Vierailija
8/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat säännöt ei päde hankaliin ihmisiin. He vaativat jotakin toiselta, mitä eivät itse noudata.

Syyttävät sitten toista siitä mihin itse syyllistyvät ensin.

Pääsin eroon tällaisesta käyttäytymällä häntä kohtaan samalla tavalla kuin tämä itse käyttäytyy. Olin kuulemma hänen ainoa kaverinsa. Nyt kun löysi uusia kavereita pystyi katkaisemaan välimme.

En jää kaipaamaan. Raskas ihminen.

Siksi varmaan ihminen on hankala, kun ei näe omia huonoja puoliaan. Ja mehän projisoimme omat huonot puolemme toiseen ihmiseen, jos emme niitä itsessämme tiedosta. Hankala ihminen on siis tiedostamaton.

Vierailija
9/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hänellä on tiukat kriteerit itsensä suhteen ja on vaatimassa, että muutkin tekisivät samoin. Hän neuvoo ja opastaa omasta mielestään parhaita tapoja. Hänellä on liikaa energiaa, kun jaksaa keksittyä sekä kokonaisuuteen että yksityiskohtiin. Kaikilla ei ole samaa jaksamista, vaikka hän vaikuttaa itsekin välillä väsyvän perfektionismiinsa!

Vierailija
10/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pari sukulaista tappelee vähän väliä ja vetää siihen kaikki syyttömätkin mukaansa. Niitä yhdistävät läheisriippuvuus ja kamala itsekkyys. En jaksa sellaisia ihmisiä jotka ovat kuin tuuliviirejä, että tänään sitä ja huomenna tätä eikä voi luottaa missään asiassa. Ei ole mikään pakko olla sukulaisten kanssa tekemisissä ja meni aikaa ennen kuin tajusin sen kun kotona opetettiin että sukulaiset pitää sietää oli ne sitten mitä tahansa. Oman mielenterveyden kannalta paras teko oli ottaa etäisyyttä niihin eikä provosoidu vaikka kuulisi mitä tahansa, sulkee silmät ja korvat kokonaan. 

Vierailija
11/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamattomuus kosto? Itse en vastaa jos koen ihmisen hankalaksi. Ei ole kosto vaan itsesuojelua.

Vierailija
12/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa! Juuri tuollaiseen ap:n kuvailemaan tyyppiin katkaisin lopulta välit.

Vierailija
13/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaamattomuus kosto? Itse en vastaa jos koen ihmisen hankalaksi. Ei ole kosto vaan itsesuojelua.

Vastaamattomuus voi olla vain sitä, että haluaa lopettaa keskustelun, koska se ei johda mihinkään. Mutta kyllä joillekin se on myös keino käyttää valtaa. Esim. Minun lapseni ei vastaa isänsä neutraaleihin viesteihin, koska se on ainoa keino, jolla hänellä on valta.

Kokonaisuus ratkaisee, miksi ihminen ei vastaa viesteihin.

Vierailija
14/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottomilta ihmisiltä kyllä löytyy nuo ap:n listaamat asiat. Ja myös suurin osa muiden mainitsemista. Se itsekkyys on ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
15/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta, hankala tyyppi kostaa vaikka sen että kaveri ei pääse ulos tai tee jtn mitä hankala tyyppi haluaa

Vierailija
16/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämässä ei ole hankalia ihmisiä siitä syystä, että jos huomaan jonkun olevan tuollainen, hän siirtyy ignoreen.

Taidat itsekin olla jo siellä.

Vierailija
17/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ilmoittaudu hankalaksi ihmiseksi? Olisi kiva tietää, mitä siinä päässä ajatellaan.

Vierailija
18/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailet todella hyvin omaa luonnettasi. Hankala -sana on kuitenkin hyvin mieto kuvaamaan sinua.

Vierailija
19/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ilmoittaudu hankalaksi ihmiseksi? Olisi kiva tietää, mitä siinä päässä ajatellaan.

Näkeehän sen sivustakin mitä siinä päässä ajatellaan. Kaikki ajatulset kietoutuvat sen ympärille, että häntä on loukattu ja se pitää kostaa. Millään muulla ei ole väliä.

Vierailija
20/28 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailet todella hyvin omaa luonnettasi. Hankala -sana on kuitenkin hyvin mieto kuvaamaan sinua.

Ensimmäinen ilmoittautui!

Kerrotko vielä tarkemmin, mitä ajattelet ihmisistä? Mikä sinua ärsyttää? Miksi toimit niin kuin toimit? Mitä sinä saat itsellesi, kun haukut? Mikä on motiiviisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan