Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen pientä varvasta, pienen pientä ja somaa,

Kymmenen pientä sormea, nyytin ikiomaa.

Kaksi silmää, korvat nenä ja suu.

Voi kuinka siihen rakastuu.

Syntynyt uusi kukka,

Tyttö pieni silkkitukka....

onnittelut koko perheelle ♥

krisse rv37+3

Vierailija
22/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lilli!!!

Pikku prinsessahan se sieltä sitten tupsahti!!!

Laitahan lisää infoa kun jaksat/kykenet!

Onnittelut koko perheelle!

perässä tullaan, toiv nopeasti! (rv 39 tasan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ONNEA ONNEA, mahtavaa, ihanaa!!!

t. mariadee 35+4

Vierailija
24/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Lillille pienestä prinsessasta!

kukka82 38+3

Vierailija
25/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jo tässä vähän odoteltiinkin, että milloin tulet kertomaan ilouutiset.

Tytteli-83

Vierailija
26/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti Onnea pikkuprinsessan syntymän johdosta! Ei sitten oltukaan yhtä aikaa laitoksella (VKS) vaikka lasketuista ajoista niin olis voinut päätellä, minä kun olen nyt rv 39 + 2 vielä kasassa..... Jos jaksat niin laita vähän kommenttia, mikä tilanne siellä sairaalassa, oliko ahdasta jne? :)

Vähän tosiaan jännittää tuo meidän synnärin tilanne. Siellä kun on yhdistetty kaksi osastoa ja kuulemma joutuu mahdollisesti petipaikkaa odotteleen käytävällä.. Ja kun toista olen jo menossa synnyttämään niin hehän tietty olettavat siellä, että mä " osaan" jo homman, mutta eiköhän jokainen synnytys ole ihan omanlaisensa ja tollaisia päätelmitä ei sais mun mielestä tehdä. Imetyksessäkin kaipaisin apuja kun se esikoiselta ei sujunut kovin hyvin, katotaan miten käy..

Kivunlievityksiä en edes mieti kun viimeksikään en " saanut" epiduraalia vaikka sitä vähän kyselinkin ja kun talossa on vaan yksi lääkäri, joka sen voi antaa niin hän voi olla just toisessa leikkauksessa niin turha olettaa saavansa mitään järeitä aineita! Lähinnä olen ajatellut vetää niin luomuna kuin mahdollista eli suihkua, ammetta, liikettä ja jos ei auta niin kohdunkaulapuudutetta sitten. Se auttoi viimeksi ekaksi viemään kivut n. tunniksi kokonaan ja toisella kertaa rentoutti paikkoja sen verran et avautuminen vauhdittui.

Neuvolassa kävin taas tänään ja ekaa kertaa molempien raskauksien aikana mun paino oli tippunut -300 g!!! Kai mä olin viimeksi vähän turvonnut kun painoakin oli tullut se 2,2 kg puoleentoista viikkoon. Yhteensä paino siis noussut 11 kg. Pissa oli puhdas ja verenpaineet edelleen ok eli 110/70. Sf-mitta sama kuin viimeksi eli 32 cm. Yöllä supisteli ekaa kertaa muutaman kerran oikein kunnolla ja luulinkin et jotain alkais tapahtua mutta ei vielä tänä(kään) yönä. Ei sitä osaa olla odottamatta vaikka kuinka päättää.....

Kiva tietää et tämä " hirviöäiti" ei ole pysyvä olomuoto vaan johtuu hormoneista. Olen todellakin kuin persuksille ammuttu karhu koko ajan ja myöskin meillä mies ja esikoinen tuntevat sen nahoissaan.. :( Siksikin toivois et " pääsis" synnyttämään et mua ei tarvis muiden kestää vielä 3 viikkoa, ottaahan tuo mieskin jo kohta eron.. Fyysisesti olo on yllättävän helppo, oikein odotan pääseväni taas huomenna mammajumppaan!

MiljaMaaria 39 + 2

Vierailija
27/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli ja perhe!!!!! Voi miten ihana kuulla että taas on yksi prinsessa maailmassa!!!!!!!

perässä tullaan.....:-))))

zejo 36+6

Vierailija
28/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niitä vauvoja vaan on alkanut " tupsahdella" . Itsekin jo odotan melko malttamattomana, mutta mitään merkkejä ei kyllä vielä ole ilmassa. Torstaina on neuvolalääkäri, ja ihan mielenkiintoista kuulla, miltä tuo kohdunsuun tilanne näyttää.

Olo on ihan ok. Välillä on vaan tukala olla ja miestäkin tuppaa naurattamaan kun illalla telkkaria katsomme, enkä millään löydä sopivaa asentoa. Mutta onneksi ei ole mitään suurempia vaivoja, niin jaksaa vielä tätä masua kantaa.

Illalla menemme katsomaan kaverin parin viikon ikäistä vauvaa. Ostimme tuliaisiksi 62 cm:n kesämekon... aivan ihana mielestäni!

Mutta nyt on taas mentävä jatkamaan kotihommia. Koittakaahan kanssasisaret jaksaa vielä masujen kanssa ja voikaa hyvin!

t.susse 37+4

Vierailija
29/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että joku on taas saanu nyyttinsä syliin. Voi, että kun olis jo meidänkin aika.......

Alide rv35+4

Vierailija
30/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä jo pitkään jännänny sun puolesta, että milloin se teidän vauva syntyy, kun alku oli niin jännä ja se meinas tulla jo hyvinkin ajoissa. Osuiko muuten ykskään niistä lasketuista ajoista kohdalleen (eikö niitä ollut aika monta?)?

Perässä tullaan... joskus...

T: Canderel rv 39+5

Vierailija
31/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea koko perheelle prinsessan syntymän johdosta!

Olsku 38+6

Vierailija
32/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans uutisia täällä odotellut...Ihanaa ja sylikaupalla onnea pikku prinsesasta!!!!

Itsellä olo suht ok. Veikkaampa että tässä mennään 2 viikkoa yli.

Esikoinen syntyi laskettuna päivänä ja oli 3600g ja 51cm. Hirven isoa vauvaa tästä mahasta ei toivottavasti tule, ei kyllä mikään iso olekaan. Väsyttää.

Queen rv39+4

Vierailija
33/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan uudelle äidille! Olot on tosiaan hieman ärtyneet täälläkin.. lieko ukkosta ilmassa, jotenkin painostava ilmanlaatu...ahistaa ja lieko tuskahiki päässä.

Maha painaa ihan mahdottomasti kylkiluita,laskeutuis jo alemmaksi! Milläs viikoilla huomasitte vatsan laskeutuneen???Hengittäminen on aika vaivalloista, mieskin sanoo että mitä huokailet koko ajan, enkä edes huomaa itse sitä.

Viimeyö tuli nukuttua tosi hyvin: 11h kummemmin heräämättä välillä. Ihmeellistä!Tuohon kivunlievitykseen: Aion kyllä pyytää epiduraalia jos kerkee. Noista Aqua-rakkuloista en oikein tiedä mitään..tehoaako ne hyvin?Onko ne miten pitkäkestoiset? Pitää vaan luottaa siihen, että lapsia on tehty maailmaan vuosituhannet?!ja ennen vanhaan jossain saunan lauteilla ilman mitään kivunlievityksiä ja kai ne kenen on tarkoitus selvitä on selvinny...nojoo, menipäs nyt teatraaliseksi...

Yritän tehdä nyt jotain järkevää,vaikka siivota hieman...mahatilanne nyt tosi rauhallinen....

Voimia kaikille!

Mallu rv36+5

Vierailija
34/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheelle pikku prinsessasta!!!

Ihanaa kun alkaa vauvoja sateleen :) ja pian alkaa se kauan odotettu kesäkuu!

Mrs. Marple & Olsku: kiitti vaipan koko kommenteista. Menin sitten kuitenkin vaihtamaan kuoret s-kokoon. Kivat värit oli loppu, joten laittavat postitse myöhemmin. Jos oikein pieni vauva syntyy, niin sitten vois hankkia pienemmät, jos tarvetta tulee. Taas tarttui mukaan kaupasta ihania kuviollisia harsoja puklu-liinoiksi. Olisin halunnut ostaa vielä silkkimyssyn, mutta ei löytynyt siitä kaupasta.

KYSYMYS SUPPAREISTA: En nyt oikein tiedä mikä on supistus ja mikä ei. Monet on puhunut menkkamaisesta särystä ja selän jomotuksesta. Onko ne suppareita vai mitä? Itsellä on sellaista särkyä, mutta ei sen aikana mene aina maha kovaksi, joten olisko se vaan normaalia selkäsärkyä?

G:Kivunlievityksestä. Itse aion kokeilla kaikkea niitä vaihtoehtoisia keinoja, mitä tammisaaressa tarjotaan, eli akupunktioo, vyöhyketerapiaa, homepatiaa, ammetta sun muuta. Toisaalta jo nyt kauhistelen kun katson mahaa, että miten se ikinä mahtuu ulos täältä " pullosta" ..Joten voi olla, että puudutteita tarvitaan, vaikken niitä mielelläni haluaisi. Vähän kyllä pelottaa synnytys, kun en tajua miten se mahtuu ulos...No, pian sekin selviää.

Jee, huomenna vihdoin lääkäri ja synnytystapa-arvio

anninapa 35+5

Vierailija
35/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu kiirettä koko päivä, eskarin päättäjäistä, kaverin synttäriä ja sen sellaista....

Anninapa kyselit suppareista, niin kyllä supistuksessa maha menee aina kovaksi/piukeeksi, eli pelkkä selksärky ei sinänsä ole suppari. Mutta usein selkäsärky ja jomotus on mukana kun supistelee, mulla ainakin. Mutta tulee siis ihan yksittäisiä suppareitakin eli että kohtu vaan menee ihan kovaksi muutamaksi minuutiksi. Ne on niitä harjoitussuppareita.

Synnytys kun alkoi mulla niin suppareihin alkoi liittyä myös valtava painon tunne tuolla haarovälissä, tuntui kuin olis jätti ilmapallo kohdunsuulla joka varmasti poksahtaa hetkenä millä hyvänsä, sitten kun alkoi tulla kipua niin mulla alkoi " säkenöidä" reisiä ja särkeä alaselkää ja lisäksi tuli sellainen olo kuin takaapäin joku vyöttäisi mua puolen metrin levyisellä kuminauhalla niin että maha kertakaikkiaan on ihan " puristuksissa" . Vaikea selittää...mutta sellaisilta ne alkuun tuntui. Sitten kun päästiin niin pitkälle että kohdunsuu oli reilut 5-6cm auki alkoi sitten ne ihan tosi tuskat. Eli sitten ei enää tosiaan naurattanut...

Toisaalta on aika haikea mieli kun tiedän etten enää ikinä saa synnyttää alateitse, kun on se synnytys tuskineen kaikkineen kuitenkin todella mahtava kokemus ja on niin kummallista että oma kroppa kykenee sellaisiin asioihin!

Mä muistan monesti miettineeni esikoisen syntymän jälkeen että miten voi olla mahdollista ettei naiset yleisesti enempää puhu ja hehkuta synnytyksistä, on se vaan meinaan niin hurjaa että nainen on tosiaan luotu niin ihmeelliseen asiaan. Oma mieskin puhui monesti esikoisen jälkeen että aika " uskomatonta" että toikin ja toikin on synnyttänyt, siis monista kavereista ja heidän vaimoista, siis tarkoitti sitä että nekin on kokenut sen mikä me koettiin, mun miehellä ainakin kunnioitus naista kohtaan kasvoi ihan selkeesti sen jälkeen kun oli mun kanssa 30t ja risat ollut synnyttämässä. Ja kaikista ihanin kommentti synnytyksen jälkeen oli kun mies tuli heräämöön ja otti kädestä kiinni ja kyyneleet silmissä sanoi että " selvisit mahtavasti kulta" vaikka mä olin tietty alkuun tosi pettynyt kun päädyttiinkiin hätäsektioon.

Mutta vieläkin muistelen tuota kommenttia lämmöllä :)).

Onnea vielä kerran Lillille!

t. mariadee 35+4

Vierailija
36/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.5 rv 38+3 syntyi 4070g painava ja 52 cm pitkä tummatukkainen tyttö.

Eilen kotiuduttiin.

Kerron synnytystarinani kun pystyn.

Tsempppiä teille odotukseen!!

Vierailija
37/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilouutisia tulee joka suunnasta. Pikkusiskoni sai pari tuntia sitten pojan, voipi olla että tarttee lähtee vielä katsastelemaan uusi " pieni" ( 4,8kg ja 56cm) tulokas. Nyt alkaa taas itteekin jännittää, kuinka suuren vauvelin saan ite parin-kolmen viikon päästä, kun meidän suvussa noi vauvat on tunnetusti aika isoja.

Itse jakselen tällä hetkellä melko hyvin. Pientä yskää on kyllä ilmassa, joten sen takia en tiedä uskallanko lähteä pikkuisen luokse vierailulle. En ainakaan oo kyllä kovin lähikontaktissa. Ärtymystä on ajoittain ja saipa toi rakas aviomiehenikin kuulla toissailtana kunniansa ilman syytä, mutta kylläpä taas helpotti. Onneks mies ymmärtää, ja jaksaa kaikesta huolimatta olla yllättävän kannustava ja kehuu päivittäin jopa ulkonäköä. Itsestä tuntuu kylläkin jo ulkomuoto vähintäänkin valaan kokoiselta ja vähemmän viehättävältä.

Palaillaan taas huomenna asiaan ja jaksamista kaikille kertuille.

Romisa rv 38+5

Vierailija
38/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan taas kera uuden perheenjäsenen =)

Synnytyskertomuksenkin jo rustasin tuonne synnytyspuolelle. Päästiin näin pian kotiin, kun kaikki meni niin hienosti ja toivottiin pikaista kotiutumista. Käydään vaan pari päivän päästä vielä kättärillä lääkärintarkastuksessa.

Tyttö siis tulla tupsahti maailmaan 29.5.2006 klo 12.22. Painoa oli kertynyt 3660g ja pituutta 49cm. Päänympärys 35cm.

Rosa, Eeli 1 vee ja tyty 1 vrk =)

Vierailija
39/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun vauvoja tulee!!! Onnea Rosalle ja Magdalenalle pikkunyyttien johdosta!!!! Antaa toivoa et tässä itsekin pääsis kohta tositoimiin!!!!

MiljaMaaria

Vierailija
40/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lillille, Rosalle ja Magdalenalle!

Jamesiina ja Kirppu (ynnä esikoinen 2v 3vko ja mies)