Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#47CE31]Pitipäs taas herätä aikaisin. Nyt on taas pitkä päivä edessä. Näin unta opinnäytetyön arvostelusta ja rupes sitten mietityttämään se niin paljon, että uni ei enää tullut. Lisäksi vauva potki aika reilusti mua ylös sängystä. Palautin nimittäin opinnäytetyön 2.5 ja opettajilla on kuukausi tarkastaa työ. Se tulee nyt perjantaina täyteen. Ens tiistaina pitäisi olla kansitetut versiot koordinaattorilla jos meinaa saada tänä keväänä siitä merkinnän. Luulen, että en millään kerkii kansittaa niitä töitä, ellei arvosana tule tänään tai huomenna. Ei ne varmaan ihan päivässä hoida niitä kansituksia... No, toisaalta sillä ei ole mitään väliä, mut haluan ainakin tietää sen numeron ennen syksyä. Jotenkin vaan ärsyttää kun ne antoi ymmärtää, että tarkastavat parissa viikossa sen työn ja nyt vaan vitkutteleevat.

Toinen mikä jännittää on syventävien tentin numero. Siitä on nyt 1,5 viikkoa kun tentti oli. Milloinkahan siitä tulee arvosana?

Pitää vissiin tänään käydä mummolassa mittaamassa itse verenpaine. Silloin saa ainakin realistisen tuloksen. Mulla on aina korkeampi verenpaine kun joku muu mittaa sen.

Täällä päin vain sataa. Ihan tylsän näköistä pihalla. Mies on kyllä onnessaan kun allergia pysyy hyvänä sateella.

Tytteli-83 rv 37+6

Vierailija
2/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Täällä on yksi hemmetin huonotuulinen mamma. En viitsinyt eilen ees kirjuutella, kun olin niin vihainen. Musta tuntuu etten enää kestä päivääkään tätä raskautta vaivoineen!!!! Tuntuu että oikeesti voi tulla hulluksi odotusaikana.

Joka paikkaan sattuu, mitään ei pysty tekeen, päätä särkee nyt taas jo toista viikkoa putkeen. Vatsakipuja, ripulia/kovaa vatsaa, lämpöä ollut vimotteen viikon jne. Pahinta on tää h#¤%&tin huonotuulisuus, vaikka miten yrittää positiivisesti aatella, niin ei onnistu :( Kotona kärsii mies ja tytär kun äiti vaan murjotaa ja tiuskii. Ja sitä sattuu koko ajan johonkin. Huomenna olis neuvola ja siellä sitten kuuntelet taas että ei täsää kauan kestä, yksikän vauva ei ole vatsaan jäänyt jne. Yritä nyt nauttia vielä loppuajansta jne. Tuollaiset kommentit saa näkeen punaista!!!

Ehkä olis pitänyt taas jättää kirjoittamatta, sorry!

Helmis ja Onsku 36+4[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsihän tänne vihdoin. Eilen illalla tilttasi ja tänään aamullakaan en päässyt Vauvan sivuille..

Anninapa: Meillä ei ole yhden ainoita NB -kokoisia, kun tuntuu niin kovin pieneltä. Vauvasta on ultralla tehdyn kokoarvion mukaan tulossa hieman keskimääräistä suurempi (oma arvio 4 kg luokkaa, kuten äitinsäkin aikoinaan), joten ei tarvetta. Hahtuvia on S-kokoa, muutama täyttövaippakin ja yhdet PUL-kuoret tulossa. Täyttövaippoja on sitten jo M-kokoa, kun nuo kokomerkinnät on vähän erilaiset eri valmistajilla. Eli jos M-koko alkaa jo 5 kg ylöspäin, niin kohtahan nuo menee.. Mutta vastaus siis, meillä ei tulla käyttämään NB -kokoisia kuoria..

Hanna kyseli puudutteista: Jos mahdollista niin aquarakkuloilla ja ilokaasulla eteenpäin.. Aikomuksena testata amme ja suihku ja kaurapussi ja muut luomu-menetelmät. Tietenkin jos ei riitä niin sitten luotan ammattilaisiin, laittakoon mitä lystää. Mutta ajatuksena siis ilman vahvoja puudutteita.

Helmis: *halaus* ja voimia.. (ilman tyhjänpäiväisiä clishè-ilmauksia)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 38+3

Vierailija
4/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti aamukaffella aloitellaan :) ...sitten menoks...

Täällä on aikas monella taas huonotuulisuutta ja kärttyisyyttä ilmassa. Luin tosta Vau-kirjasta, että just tässä vaiheessa hormoonit tekee tepposia ja saa mielen mustaksi. Ompas tyhmää... kun muutenkin olo on fyysisesti kömpelö ja tuskanen. Jaksamista siis kaikille jotka kärsivät väärällä jalalla nousemisesta.

Itellä taitaa hormonit olla hukassa, kun olo on taas kukkea ja virkeä. Viikonloppuna kyllä.. en ollut kärttyinen, mutta äärimmäisen alakuloinen enkä ees tiennyt miksi... sitten päätin olla mykkäköoulussa miehen kanssa,... ja kaikista hölmöintä oli, etten tiennyt edes miksi... onneksi päätin lopettaa ajoissa, ennen kuin mies menetti hermonsa. .. mutta jälkikäteen voi taas nauraa itelle. Eilinen jooga vei huonotuulisuuden pois ja kaiken kruunas se, että sain ostettua muutaman uuden paidan kesää varten... ja nyt taas aurinko paistaa.

Niin että Helmis ja kumppanit: ei kun shoppailemaan! tai tekemään jotain muuta hemmottelua itelle.

Rosa se sitten taisi päästä tosi toimiin... nyt taas jänskättää muutaman päivän että sais lukea uuden synnytyskertomuksen.

No nyt täytyy suunnistaa sinne tanssitunnille.. niin lähtee päivä taas käyntiin :)

Ninni rv 35+6

Vierailija
5/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaipoista, mulla on sisävaippoja 3-4kpl nb kokoa, ovat muotoonommeltuja, tarrallisia. Tiedä sitten kauanko sopivat, kun meillä on isoja vauvoja. Piti kuitenkin ommella muutama niitäkin. Kaverin vauva oli syntyessään vähän päällä kolme kiloa ja hänen vauvallensa nuo nb koon vaipat sopi noin pari kuukautta. Yksilöllistähän tuo kasvu tietenkin on, heidän vauvansa on hoikka, mutta pitkä.

Toisaalta nuo maitokakat pysyy varmasti paremmin vaipassa, kun se ei ole liian iso.

Omasta navasta; alkaa tosissaan tympiä. Syntyis JO! Häätökeinot ei toimi. Mukavin ässä vie viimeisetkin supistukset. Pitää vissiin alkaa etsiä sopivaa vyöhyketerapeuttia ja tilata aikaa.

Olsku rv 38+6

Vierailija
6/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunlievityksestä: Kokeilen kaikkea... mikä eteen tulee... ensin täytynee aloittaa lämmöllä/kylmällä, hieronnalla, suihkulla... sitten aquarakkuloitakin voin kokeilla (ovat vieneet multa aikaisemmin selkäkivun), ammeeseenkin vois mennä jos mieli tekee... ilokaasua ja sitten järeämpiin... tietenkin ruinaan jo synnärin ovella epiduraalia heti kättelyssä .. kun olen äärimmäisen kipuherkkä ihminen joten aika näyttää miten sitten toimitaan.

Vierailija
7/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis todella huojentavaa oli huomata et muutamilla muillakin on tätä raivoisa oloa ilmassa! jotenkin se omaa oloa helpottaa kun huomaa että muillakin on samanlaisia tunteita.

kiitos pukamavinkistä-hädesän-puikot?-saako ilman reseptiä?

Toi ylläoleva vaivakin on osa syynä tälle v......e kun olo ei mutenkaan ole parhain...

Eilen suppaili jo lupaavasti yli tunnin, mutta lopu ku seinää...

Heräsin jo viideltä, mut oon nukahtanut uudestaan ja nyt tuntuu et olen lopen uupunut. Ajattelin tänään sitten taas kokeilla joskos siivouksesta olisi mitään hyötyä, samoin pihalla olevat ruukkukukat tarviivat kastelua, tuskin se mitään synnytystä käynnistää, pyh olen kaikille hehkuttanut että vauva syntyy toukokuun puolella , mutta taitaa napero vetää pitemmän korren!

Nyt taas tihkuu/lorisee jotain?! koko aamun? Kait mä vaan kuseksin housuuni, epätoivoista alka tää homma olemaan. Arvaan et pitää mennä tarkistuttamaan tilanne, mut ne kumminkin käännyttävät/lähettävät kotiin tarkkailemaan tilannetta : )

supistuksia toivottelen meille malttamattomille ja muille hauskaa päivää! Koitetaan jaksaa! Nyt siivoomaan!

Vierailija
8/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin opettajalle sähköpostia ja ne arvostelee sen työn huomenna. Kerkiin saada sen siis kansiin vielä tällä viikolla =) Vähänkö helpotti! Ei tarvii koko ajan miettiä, että milloin se arvosana tulee. Kansituksiin vaan menee taas kivasti rahaa, 40e + neljän työn tulostukset.

Huh, nyt mie oon ihan täpinöissä huomiseen asti. Yritän keksiä tekemistä tälle päivälle, mut ideat on vähissä. Täällä tulee nimittäin ihan kunnolla vettä ja kun mulle ei mahdu edes omat sadevaatteet päälle niin en tiedä millä kamppeilla sitä lähtis ulos. Ainakin mie paistan tänään pullaa.

Mie oon nyt yrittänyt ihan miehenkin vuoksi olla vähän paremmalla tuulella. Ja tietenkin itsenikin vuoksi. Ei ole koko ajan kiva tapella ja itkeä. Pitää yrittää niellä kiukkunsa.

Huomaa muuten, että jos syö vähänkin suolasta, niin vaaka heilahtaa heti. Tein eilen itse pitsaa ja tänään vaaka näytti kilon enemmän kuin eilen aamuna. No, jos tänään on taas pinaattikeittolinjalla niin eiköhän se paino ole taas huomenna saman verran tippunut.

Iloista päivänjatkoa kaikille kertuille!

Tytteli-83

Vierailija
9/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäkö: joo, ilman reseptiä saa ja toimii kyllä paremmin kun mitkään

rasvat.

Eilen kokoarvio 3,5kg eli jos tähän on luottamista, ei ainakaan isompi

olisi tulossa kuin aikaisemmat nelikiloiset. Tosin minulla ei ole pienin-'

täkään oiretta tulevasta, että varmaan juhannukseen asti saa kasvaa.

Olen yllättävän rauhallinen ja hyväntuulinen vaikka mieskin lähdössä

to-ma reissuun, vaikka nokka niin tukossa, ettei saa nukuttua ja

vaikkei mitään synnytykseen viittaavaakaan ole. Tod näk hetkellinen

häiriö!

Toivottavasti Rosalla mennyt kaikki hyvin ja että pian saadan kuulla

uutisia!

Ajateltiin käydä sairaalalla kattelemassa huomenna, että minkälaiseen

kaaokseen sitä ollaan menossa. Remppa kesken ja K-SKS ei ole

varautunut tähän vallitsevaan baby boomiin, ja uudelleensynnyttäjät

kuulema ekakertalaisa neuvoo ja auttaa. Käytäväpaikatkin kai täysin

mahdollisia. Oletteko muut käyneet kurkkimassa sairaalassa?

Pearl 37+5

Vierailija
10/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tämä aamu on alkanut neuvolalla. Mun painon nousu on käsittämätöntä. Mitään järkyttävää turvotusta ei ole enkä takuulla enää pysty syömään niin paljon, että lihoisin kamalasti, mutta painoa oli tullut taas kilo viime kerrasta. Nyt on kertynyt yhteensä 14 kiloa. Musta kyllä tuntuu, että tämä vauva on isohkon puoleinen, mutta eihän sekään sentään noin kamalasti kasva. Muuten tarkastuksessa edelleen kaikki hyvin ja onneksi ei terkkakaan stressaa tuosta painon noususta.

Kivunlievityksestä: en aio olla luomusynnyttäjä eli pyydän kyllä apuja, jos siltä tuntuu. Esikoisen kanssa kävi vaan niin, että silloin kun olisi kaivannut jotain tujumpaa kuin kylvyn, pitikin jo alkaa ponnistaa eli ei ehtinyt antaa mitään. Mulla on sitten kai korkea kipukynnys tai jotain piileviä masokismitaipumuksia, heh!

Mitäs muuta... Olo on hyvä niin kauan kuin ei tee mitään mitään ihmeempää. Normaaleista askareista selviää hyvin, mutta esim. eilen kun innostuin illalla lenkille lähtemään, sen jälkeen särkikin nivusia ja selkää. Mutta yöllä ei tietoakaan supistuksista.

Katseltiin neuvolassa äsken, että tätä synnytystä käynnistellään sitten juhannusaattona, jollei itsekseen synny. Jee jee. Seuraava käynti tulikin vasta lasketulle päivälle.

Katalin 38+4

Vierailija
11/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa rupeaa olemaan erittäin huonotuulista porukkaa. Mutta kun ottaa huomioon tämän olotilan niin en ihmettele.

Mua eniten tympii et aina kun ilmoitan ääneen et sais tulla jo... niin ukko tokaisee vain et ei vielä ole sen aika. Helv... kantais itse tätä mahaa / yrittäisi nukkua / tehdä jotain tälläisen mahan kanssa.

Mulla on taas huomenna äitipolilla käynti. Jossa on myös lääkärin tutkimus. Kuinka monta kertaa Teille on tehty tämän raskauden aikana ajattelin vain kun itse menen toista kertaa. Ultrassa olenkin juossut sitten olan takaa.

Neuvolan hoitaja ilmoittikin minulle että en saa tehdä " turhia" äitipoli käyntejä koska he joutuvat sen kustantamaan. Mikä on TURHA käynti?

pearl73 Kerroppa minullekkin millainen on tuo K-sks osasto jne. en tosiaankaan ole käynyt kun vain ja ainoastaan siinä äitipolin aulassa ja hoitohuoneessa. Itsellenikin on uusi paikka sillä edelliset olen synnyttänyt kätilöopistolla.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille.

Miiris ja " pietu" 37+3

Vierailija
12/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa täällä olla kaikilla kärsimättömyyttä ilmassa... Sitä oli myös täällä havaittavissa, mutta nyt on mieli ihmeesti rauhoittunut. Odotan kyllä kovasti lahtöö, mutta ei nuo kaks aikasempaakaan tulleet millään " kikoilla" , vaan just sillon kun oli niiden aika, eli pitää vaan odotella... :))) Ja onko vaihtoehtoja?!? ;)

Synnytyksestä on ollut puhetta. Toivon että alkaa supistuksilla. Koska se jännittää, että jos vedet meneekin eka niin tulee kova kiire sairaalaan... Tunnin matka sairaalaan ja aikasemmissa synnytyksissä vesien menon jälkeen onkin heti alkanut ponnistusvaihe...

Ja kivunlievitys... Hmmm... Ei muuta toivetta kuin aqua-rakkulat, muuta en ole aiemminkaan tarvinnut. Mutta olen kyllä asennoitunut, että menen synnytyksen mukaan, toivon että on mukava kätilö, joka sitten jotain ehdottaa jos on tarvetta. Olen aika rauhallinen luonteeltani ja th neuvolassa sanoikin, että taidat olla synnytyksessäkin niin rauhallinen, että kätilö ei välttämättä huomaa tarjota mitään. (Mun neuvolan th on aikasemmin toiminut kätilönä useita vuosia. toim. huom. :))

Pitäis varmaan lähtee vähän taapertamaan tonne ulos, niin kauan kuin toi aurinko tuolla vielä paistelee! Koitetaan jaksaa mahojemme kanssa, eiköhän ne vaavit sieltä pikkuhiljaa syleihin tule... :)))

Tiina 39 (hip hei! tasan viikko la:an)

Vierailija
13/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiris, olen huomisen jälkeen viisaampi, mutta tiedän nyt jo sen verran

että jos synnytys mennyt kaikin puolin hyvin ja vauva voi hyvin tulee

siirto sädesairaalan puolelle. Tämä toinen osasto, missä on myös

vielä raskaanaolevia, on kantasairaalan puolella. Tilaa tai henkilö-

kuntaa ei ole tarpeeksi, eikä neuvoja tai apua ole saatavilla läheskään

kaikille halukkaille. En ole pessimisti, enkä halua pelotella ketään,

totean vaan, että sairaalan pitäisi olla juuri se paikka mistä ensieväät

vauvanhoitoon saadaan ja jos näin ei ole saattaa se aiheutta turhaa

stressiä ja pahaa mieltä.

Itse esim. mielelläni autan jos suinkin voin, mutta kun vähän

epävarma olo kun kuitenkin 10 v viime käynnistä!

Meillähän on laskettu aika lähes sama, että ehkä siellä tavataan!

Pearl73 37+5

Vierailija
14/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa....

Olen kyllä käynyt lukemassa lähes päivittäin pinon, mutta oma kenkä on sojottanut jo toiseen suuntaan, että en ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Mulla on mieletön tarmonpuuska kausi päällä:) Viikonloppuna mietin esikoisen huonetta, ja päätin yllättäin, että värimaailmaa muuttuu, siinä sitten mies ihmeissään, kun sanoin, että lähdetään maalikauppaan. Maalia haettiin, maalasin yhden seinän siniseksi ja kaikki kalusteet valkoisiksi (oli ennen jotain petsattua juttua). Virtaa siis löytyy ihan hurjasti.

Olo on muutenkin tosi hyvä. Lauantai - sunnuntai välisenä yönä maha tippui alas ja hengittäminen sujuu taas paremmin. Esikoista odottaessa vatsa tippui noin kaksi viikkoa ennen synnytystä. Eilen neuvolassa th kertoi vauvan pään olevan kiinnityneen lähtökuoppiin.

Kivunlievityksestä on taas keskusteltu. Esikoista odottaessa olin suunnittelut kylpyä ja tarvittaessa jotain tujumpaa, mutta en ehtinyt mitään saamaan, kun koko synnytys kesti alle neljä tuntia.

Nyt olenkin päättänyt olla suunnittelematta, tulee mitä tulee ja sen mukaan mennään.

Ystäväni just soitti, hän on tuomassa muutamaksi tunniksi viiden kuukauden ikäistä babyä hoitoon, joten taidampa pukea ulkovaatteet päälle ja lähteä ulos uhmaamaan vesisadetta.

Oravmi76 rv 37

Vierailija
15/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herätty jo aikaisin. Meillä molemmat tytöt itkeskelivät 04.00, mutta rauhoittuivat pian ja jatkoivat unia... mikä lie niillä ollut. Minä ja mies kuitenkin herättiin siihen eikä kumpikaan saatu enää unta. Istuttiin sitten aamupalalla jo klo05 joka oli kyllä tosi mukavaa, kun sai vaihteeksi jutella ihan rauhassa. Nyt kyllä vähän väsyttää.

Minulla on ollut sellaisia kuukautiskivun tyyppisiä tuntemuksia koko yön, mutta toivottavasti ei ihan vielä tarkoita mitään. Toiveissa olisi ainakin pari hyvin nukuttua yötä ennen vauvan syntymistä. Enkä sitäpaitsi ole vielä yhtään kypsä tähän olotilaan vaikka kävely alkaa olla jo aika epämielyttävää sekä kivuliasta. Lieko vauva jo laskeutunut, kun välillä painaa niin ikävästi?

Kivunlievityksestä. Ekalla kerralla kokeilin ilokaasua ja sain epiduraalin. Ilokaasu toimi hyvin, mutta epiduraalin anto sattui ihan liikaa ja sivuvaikutukset olivat aika kurjat eikä se vienyt kipujakaan pois. Tokalla kerralla olinkin sitten ammeessa pahimman ajan ja sieltä noustuani jo 8cm auki joten sain vain kohdunkaulan puudutuksen sekä ilokaasua. Molemmat toimivat hyvin. Nyt siis toiveessa jotain samanlaista kuin viimeksi.

Omasta syntymäpainosta. Äidilläni oli ollut ekassa raskaudessa raskausmyrkytys joten minun kanssani hänet käynnistettiin rv39 ja mittani olivat noin 3kg/50cm. Omat tytöt ovat syntyneet rv39+6 ja olleet 3170g/50cm ja 2980g/49cm. Eli suht pieniä vaikka en polta tms.

Kestovaipoista. Itse aijon kokeilla fuzzi bunzeja päivisin ja öisin käytän kertiksiä ainakin aluksi. Fuzzeja on 12kpl ja lisäimuja samanverran sekä harsoja lisäksi. Kestovaippailu on ihan uutta minulle joten yritän tehdä sen ainakin aluksi tosi yksinkertaiseksi...

Varasin juuri yksityiseltä ultran perjantaiksi. Viime viikolla oli neuvola lääkäri joka ei kuitenkaan tehnyt edes sisätutkimusta sillä oli kuulema " turhaa, kun saa kuitenkin syntyä jo" . Haluan kuitenkin tietää onko mitään muutosta tapahtunut sekä varmistuksen, että vauva on raivotarjonnassa.

Jazzimiina rv37+4, tytöt 10/02 ja 07/04

Vierailija
16/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yks neuvolakäynti takana.. Kaikki niin normaalia ko olla voi, eikä oikeastaan mitään uutta viime viikkoon. Mulla oli taas eri terveydenhoitaja. Tuntuu, että tuo minun oma terkka ei ole koskaan paikalla. Sinänsä aivan sama, ko mikään asia ei askarruta, mutta jos tää raskaus ois ollu ongelmallinen, olis kiva keskustella aina saman ihmisen kanssa. Sf mitta oli pudonnut sentin, joten meinas, että maha on laskeutunut. Toisaalta mie en niin usko tuohon sf mittaan, ko sen on mitannu niin moni henkilö ja kaikki näyttää saavan vähän eri tuloksia. Mulla se ei todellakaan noudata mitään käyrää vaan hyppii miten sattuu...

Viimeksi terkka meinas, että pää on kiinnittynyt ja nyt se ei ollutkaan... Mitähän sekin sitten tarkoittaa? Raivotarjonnassa vauva kuitenkin makailee, joten enpä siitäkään sitten ota itelleni mitään stressiä.

Vai on täällä useampi mamma vähän pahalla tuulella?? Mulla ei onneksi ainakaan toistaiseksi ole ollut ongelmia sillä saralla. Välillä on tietenki vähän herkempiä päiviä ja mies voi aika pienellä asialla saada itkun aikaan, mutta pääsääntöisesti olen kyllä ihan oma itteni.

Illalla mennään kattomaan kaverin vauvaa ja toivotaan, että Nyytti innostus sen voimalla tulemaan ulos.. No, tässä nyt mennään kärsivällisesti päivä kerrallaan ko ei muutakaan oikein voi.

Nearoosa 39+2

Vierailija
17/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs. MARPLE: Kiitos kestovaippavinkeistä. Täytyy toivoo et joku laittais flanellinsa myyntiin. Oon kyl ostanut flanellia muuhun tarkotukseen ja sitä tuolla kaapissa vielä jonkun verran olis, mut ei tuntunut ollenkaan niin pehmeältä kuin nuo vaippaflanellit. Osaatko vielä sanoa voiko flanelleissa olla niin paljon eroa että olis väliä mistä flanellista ne vaipat neuloo? Kuten huomaatte, intoa on yhä enemmän kuin tietämystä vaipoista tai kankaista...

Suhmuralle myös kiitos kun vastasit kysymykseeni isyyden tunnustamisesta. Me ei kyllä olla saatu mitään papereita tai neuvoa mistään. Tänään on ohjelmassa vielä neuvola, täytyypä tädiltä kysäistä minne instanssiin kääntyä. Vaikka eihän se sen alaan kuulu.

Jospa nyt saisin tuon vauvan päiväpeiton ommeltua kasaan ennen neuvolaa. On kyllä peitto kovasti itsetehdyn näköinen!

Mukavaa päivän jatkoa toivotellen Riinuska 37+4

Vierailija
18/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin iloinen uutinen: kamera löytyi!! Luottamukseni ihmisluontoon on palautunut, mutta luotto omaan hahmotyskykyyn synnytykseen jälkeen on nollissa. Ilmeisesti putosi osaston oven ulkopuolelle kun olin saattamassa miestä ja esikoista kotiin. Mutta kamera ja kuvat siis tallella : )

Ihmetyttää se kommentti jonka joku oli saanut neuvolasta, että neuvola joutuu ä-poli käynnit kustantamaan? Jos siis luin oikein, niin ihmetyttää kovasti. Täällä Tampesterissa ne käynnit kyllä itse maksetaan, ja turhia käyntejä ei sinne tule, tai tullut, kun ensin menin lähetteellä ja sitten sieltä kertoivat milloin seuraavaksi näytille. Jos olisi ollut päivystysasia, niin silloin olisin (joutunut) mennyt synnärille. Mutta kai tuo käytäntö vaihtelee...

Minulle muuten käynnistys päätös tuli osaltaan oman oloni vuoksi. En nukkunut, paikkoja kolotti ja niin edelleen. Ja lääkäri itsekin totesi pari viikkoa ennen käynnistystä, eri siis kuin se joka asiasta sitten päätti, että ovat inhimillisiä. Josko auttaisi pienet itkut kun viikkoja on tarpeeksi?

Kivunlievitys synnytyksessä... Jos on lukenut synnytyskertomukseni niin tietää miten täällä kävi. Kätilölle sanoin kaiken ottavani mitä annetaan ja mitään en siis ehtinyt. Ei siis kannata luottaa siihen että lievitystä saa. No, minun tapauksessa kipukynnyksen maksimitaso oli kyllä melkolailla saavutetu kun tuli lupa ponnistaa. Paljon kipeämpi jos olisin ollut, ei nyt tuntuisi niin jotenkin ahdistavalta päätös laitattaa kierukka jälkitarkastuksessa. Vuosi sitten näihin aikoihin oli tarkotuksena kapine laittaa, mutta kuukautiset tulivat miten sattui joten asennus ei ollut niin yksibkertaista. Ja nyt sylissä tuhisee pieni Kirppu. Mistä sitä olisikaan jäänyt paitsi!!! Väsyttää ja tili pysyvästi plus miinus nolla ja silti tekisi mieli kohta jo katsoa suodaanko meille lisää lapsia...

Tsemppiä teille vielä kärvisteleville. Jos Kirppu olisi älynnyt liikkua normaalisti maha pystyssä sitä oltaisiin täällä vieläkin!

Niin ja esikoinen syntyi 39+6 ja Kirppu 38+4, kun joku joskus kysyi. Ja vesien menolla kiitos saisi seuraava(t) synnytykset lähteä liikkeelle. Ei tarvitsisi arvuutella onko vai eikö synnytys käynnissä. Supistuksien kanssa taitaa tulla meille kiire minun kipukynnyksellä. Kun sittenhän käskevät lähtemään kun kotona ei enää pärjää...

Jamesiina ja Kirppu 1 viikko ja päivä päälle : )

Vierailija
19/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Meille syntyi tyttö 25.5.06 klo 15.46. RV:llä 38+6.Juuri kotiuduttiin. Voimme molemmat hyvin. Palaan kertomaan sitten kun tässä on ensin päästy rutiineihin kiinni.

Lilli81

Vierailija
20/56 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin onnentoivotus koko perheelle pienen pienen prinsessan syntymän johdosta!

Annamiina 37+5