Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Hai-saappaissa hyvä kävellä?

Vierailija
27.08.2019 |

Hai saappailla on sen verran hintaa, ettei viitsisi ostaa sikaa säkissä. Onko niillä hyvä kävellä? .....jos nyt millään saappaalla on varsinaisesti hyvä kävellä.
Uudet saappaat tarvitsisin kun koirien kanssa on kuljettava myös sateessa / märässä metsässä ja toisinaan saapas olisi kivempi vaihtoehto kuin goretex-kengät.
Haista on nyt tullut lyhyempikin malli mikä kiinnostaisi myös.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokian kontiot ovat paremmat, toki laatu niissäkin heikentynyt vuosien takaiseen. Varret pidemmät ja pohjassa parempi muotoilu kuin Hai-saappaassa. Niitäkin saa eri väreissä jos haluaa jotain muuta kuin perus mustaa. Ite kävelen koiralenkit talvisin niissä. Talveksi kannattaa ostaa reilu koko niin mahtuu huopavuori sisään

Hai-saappaissa juuri nuo keltaiset pohjat ovat yksi asia mikä tekee niistä hienot. Lisäksi ne valkoiset reunukset ovat hieno yksityiskohta. Kokonaisvaikutelma on aika kevyt ja sopii hyvin kaupunkikäyttöön. Mun mielestä Kontiot on tylsän näköiset värilisinäkin, kun niissä ei ole kuin yhtä väriä. Eikä nuo tasaiset pohjat kyllä ainakaan minun käytössäni ole sen liukkaammilta tuntuneet, kuin vaikka Kontiot.

Vierailija
42/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait ovat todella väljää mallia. Itse käytän niitä mökillä ainoastaan huussissaappaina, koska sujahtavat helposti jalkaan. Mulla eivät ainakaan sovellu pidempään kävelyyn. T. Laihajalka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa toisen puolesta ,onko ne sinulle hyvät kävellä. Itselleni ei sovi lättänän pohjan vuoksi. Alkaa särkeä jalkapohjiin ja selkä menee jumiin. Pystyn kävelemään Kontio ja Ratian kumisaappailla ilman ongelmia. Viikingit taas eivät käy minulle.

Haisaappaissa on aika paljonkin kantakorotusta, ne vaan näyttää lättänöiltä. Ehkä ne istuu muuten huonosti jos tulee jalat kipeäksi? Minä en pysty käyttämään niitä just liian kantakoron, painavuuden ja lonksumisen takia.

Vierailija
44/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anyone?

Sopii vain leveä- ja paksujalkaisille. Heidän mahdollista kävellä normaalisti niillä. Muilla jalka velloo avarassa tilassa.

Hai-saappaan mallia on vähän vuosiensaatossa muutettu, varsien ympärysmittaa on pienennetty. Eli eivät todellakaan sovi paksuille pohkeille. Nykyiset varret on minulle ainakin tosi hyvät, ei hölsky jalassa.

Ei ne kapeat varret auta kun ne on nilkan ja kantapään kohdalta niin löysät. Ja ihan uusinta mallia on kokeiltu, löysät villasukankin kanssa. Mutta sehän kumppareissa on että niitten pitäis istua jalkaan ettei lonksu, joten kaikki mallit ei tosiaan käy kaikille.

Vierailija
45/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saappaiden pohjassa ei ole mitään tukea jalalle. Paljon käytettynä voi herkästi tulla luupiikki kantapäähän. Käyttäisin kävelylenkeillä mielummin kunnon jalkineita, jorka tukevat jalkaa. Ulkoilukengissä myös nilkka on paremmin tuettu ja tuvallisempi epätasaisessa maastossa.

Vierailija
46/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai-saappaat ovat mielestäni tosi kivan näköisiä. Minulla on ollut kahdet parit niitä, mutta eivät ole oikein minun käyttöön sopivia. En tiedä oliko sattumaa, mutta molemmat alkoivat vuotaa kärjistä vähäisen käytön jälkeen. Sukat märkänä pelkän pienen kauppareissun jälkeen. Muutenkin hankalat ja raskaat kävellä, lonksuvat jalassa vaikka pohjallisia ja eri sukkia testattu. Hitaaseen lomposteluun ja pihapuuhiin varmaan ok.

Vierailija
47/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä minkälaiset jalat on, niin kuin kaikissa muissakin jalkineissa. Eli jokaisen kannattaa ihan itse käydä sovittamassa. Minulla ollut lähes päivittäin käytössä Hai-saappaat jo noin 20-vuotta. Ovat mielestäni erittäin mukavat jalassa. Näillä on kuljettu kaupungilla, metsässä ja missä vaan, jopa yli 20km lenkkejä. Ovat olleet todella kestäviä lähes poikkeuksetta. Nokianjalkineilla on myös vuoden takuu, joten jos alkavat vuotaa ennen aikojaan, niin ottakaa valmistajaan tai myyjään yhteyttä, niin saatte uudet. Yhdet joskus hajosivat valmistusvirheen vuoksi, sain uudet takuuna. Halppis saappaat eivät edes kestäisi tuota vuottakaan, joten tuo takuu on, myös merkki siitä että ovat laatujalkineet. Ja tuo Juudpas eipäs väittely on vähän lapsellista aikuisilta ihmisiltä. Kaikki nyt tietävät että kaikki tuotteet eivät ole kaikkien mieleen. Onneksi on varaa valita eri merkeistä ja malleista. Juuri omiin jalkoihin ja käyttötarkoituksiin sopivat jalkineet.

Vierailija
48/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ole kovin hyviä, koska pohja on ihan tasainen, joten kurahousujen tai haalareiden lenkit ei pysy siellä alla.

Vierailija
49/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Viking Seilas saappaat. Niissä on tosi leveät ja liian matalat varret, Paljon matalammat ja leveämmät, kuin Hai-saappaissa. Vikingeissä kantapään kohta on todella istuva ei hölsky. Saappaat täytyykin oiken vetää niistä varren takana olevista läpysköistä jalkaan. Leveät varret kuitenkin keräävät kaikki pikkukivet ja hiekan, lentävät varren yli. Seuraavaksi hiekka laskeutuu siihen kanpään kohdalla olevaan istuvaan kohtaan, ja kantapää alkaa hiertää. Aina kun kävelee hiekkatiellä kivet hiertävät nilkkaa. Ja jos osaisi itse jotenkin kävellä niin että hiekka loska ja vesi ei tule varsien yli Vikingeihin, niin riittää että jonkun toisen kengistä lentää hiekkaa minun Vikingien varsista sisään. Ja nyt kun nuo suppilovartiset Seilakset on olleet vuoden käytössä, niin varret ovat murtuneet sivuilta. Eli niistä liian lyhyistä varsista ei ole enää mitään hyötyä.

Vierailija
50/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Viking Seilas saappaat. Niissä on tosi leveät ja liian matalat varret, Paljon matalammat ja leveämmät, kuin Hai-saappaissa. Vikingeissä kantapään kohta on todella istuva ei hölsky. Saappaat täytyykin oiken vetää niistä varren takana olevista läpysköistä jalkaan. Leveät varret kuitenkin keräävät kaikki pikkukivet ja hiekan, lentävät varren yli. Seuraavaksi hiekka laskeutuu siihen kanpään kohdalla olevaan istuvaan kohtaan, ja kantapää alkaa hiertää. Aina kun kävelee hiekkatiellä kivet hiertävät nilkkaa. Ja jos osaisi itse jotenkin kävellä niin että hiekka loska ja vesi ei tule varsien yli Vikingeihin, niin riittää että jonkun toisen kengistä lentää hiekkaa minun Vikingien varsista sisään. Ja nyt kun nuo suppilovartiset Seilakset on olleet vuoden käytössä, niin varret ovat murtuneet sivuilta. Eli niistä liian lyhyistä varsista ei ole enää mitään hyötyä.

Minäkin erehdyin ostamaan Seilakset. Varret ovat tosiaan ihan toivottomat hiekankerääjät. Kaupassa Mietin noita varren takana olevia läpysköjä, että onpa hauska koriste. Ei ole koriste vaan ainoastaan niistä kiskomalla saappaat saa jalkaan. Pohjatkin on vielä paljon liukkaammat kuin Haissa. Ei tämä sinänsä liity keskustelun aiheeseen, tai on nämä tavallaan kilpaileva tuote Hai-saappaalle. Eli kyllä noissa kaikissa ne omat hyvät ja huonot puolensa on.

Vierailija
51/59 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella. Muita en enää osta. Onneksi kestävät pitkään, sillä hinta on sen verran korkea. En vaan pysty käyttämään ihan mitä tahansa kenkiä, vaan on pakko valita jalalle hyvät ja nämä on.

Samaa mieltä, Hait on hyvät.

Vierailija
52/59 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa jotkut ovat tuoneet Hai-saappaan huonoja puolia esille. Itse olen kyllä sitä mieltä että yleisesti käyttäjät ovat tyytyväisiä saappaisiinsa. Tuo oletus perustuu siihen, että jos kaupungilla tai jossain tapahtumassa jollain on saappaat, niin ne yleensä melkein aina on Hait. Lisäksi usein näkee selvästi kuluneita, ja vuosia käytettyjä Hai-saappaita. Ei sellaisia jalkineita, jotka on huonot käytetä pitkään.

Eikä ne käyttäjätkään yleensä ole mitään paksujalkaisia ihmisiä, vaan päinvastoin usein nuorempaa väkeä, joilla jalat on kuin tikut. Minullakin on Hai-saappaat, eikä ole paksuja pohkeita, tai leveitä jalkoja, silti olen tyytyväinen. Tosin ovat yhden koon pienemmät, kuin muut kengät.

Vierailija
53/59 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole noissa Seilas saappaissa ollut mitään ongelmaa hiekan ja roskien kanssa. Noita saappaita pitää vain osata käyttää oikein.

Seilaksissa on varren takana nuo mainitsemasi läpyskät. Ensin itsekin ajattelin, että melko turha yksityiskohta. Niillä on kuitenkin kolme tärkeää tehtävää. 1. niistä on todella helppoa ja kätevää vetää saappaat jalkaan, 2.ne ovat hienot koristeet ja hauska lisä saappaan ulkonäköön. Kolmantena asia, jota harva on edes ajatellut. Sopivan leveän lahkeet voi jättää takaa tuon läpyskät ja pohkeen väliin. Näin lahje pysyy takaa saappaan reunan päällä, Eikä lennä risut ja hiekat sisään saappaaseen. Etupuolelta lahje jää siis varren ulkopuolelle, mutta ei kuitenkaan tipu liian alas. Monessa tuotteessa kaikilla pienilläkin yksityiskohdilla on tarkoituksensa.

Ja nuo Seilas saappaiden varret on ehkä 3-4cm matalammat, kuin Hai-saappaissa, joten aika harvoin silläkään on merkitystä. Ja on noista leveistä varsista paljon hyötyäkin. Niihin mahtuu paksummatkin lahkeet ja sukat, jos haluaa joskus laittaa lahkeet varren sisäpuolelle.

Minulla Seilakset on kestäneet jo noin kolme vuotta, ovat ehjät edelleen. Käyttöä on ollut aika paljon, Tosin niitä on säilytettykkin oikein, ei auringonvalossa tai kuumassa.

Nämä on aina hauska sadepäivänä kiskaista jalkaan noista kätevistä läpysköistä, kun tietää että sukat pysyvät kuivina. Eli en turhaan laittanut otsikkoon, että läpyskäsaappailla pärjää missä vaan🙂

Vierailija
54/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä kokemus erilaisista saappaista, kun kumppareita tulee käytettyä tosi paljon metsässä ja puutarhahommissa. Enimmäkseen minulla on ollut erilaisia Nokian saappaita. Olen tullut siihen tulokseen, että kaikkein parhaat saappaat kävellä ovat Nokian puolipitkävartiset mallit Reef ja Ultra. Ne ovat paljon kevyemmät kuin Kontiot ja niissä on ainakin minun jalkaani sopivampi lesti kuin Hai-saappaissa.

Vierailija
55/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait on höllyvät lättänät, vaikka ovatkin kivan näköiset. Vikingit ovat huomattavasti paremmat ja napakammat jalassa. Kumisaappaitahan ei käytetä kovin usein (ainakaan aikuiset) ja voi olla, että Haisaappaiden omistajat eivät vain tiedä, että hyvin istuvia saappaitakin on. 

Myös Nokian matalat Kontiot ovat hyvät jalassa. Niitä taidettiin myydä joskus muinoin Puutarha-saappaan nimellä?

Vierailija
56/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut haisaappaat. Istuvat minun jalkaani todella hyvin. Hai-saappaita pystyy kyllä pitämään vaikka koko päivän. Eivät ainakaan minun jaloissani hölsky. Lisäksi ovat tyylikkäät klassikot. Hai-saappaita käytän kyllä jatkossakin ehdottomasti.

Lisäksi minulla on Viking Seilas saappaat. Ne tuli ostettua ihan heräteostoksena, ja vielä ihan hassusta syystä. Punaisia Seilaksia oli esillä Tokmannilla. Syynä ne tässäkin keskusteluketjussa aikaisemmin mainitut läpyskät varsien takareunoissa. Ajattelin että hassu turha koriste, joka ei varmaankaan kestä sitä, että saappaan vetää jalkaan. Eli pakkohan niitä oli kokeilla, ja samalla todeta että nämä ovat ihan laadukkaat saappaat. Vikingit ovat nyt olleet käytössä pari vuotta ja ovat mukavat, hyvät ja kestävät. Ja noille läpysköillekin löytyi kolme hyvää syytä, mihin niitä tarvitaan. Eli olen kyllä sitä mieltä, että Hait ja Vikingit ovat molemmat ihan hyvät, ja molempia voin suositella.

Vierailija
57/59 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai-Low saappaat on hyvät jalassa , ja niillä on hyvä ajaa autoa.

Vierailija
58/59 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskastekoiselle jalalle loistavat. Käytän villasukan kanssa kokoa 38 mikä on normaalistikin kengänkokoni. Vähän painavat ovat, mutta eipä haittaa kaupungissa sateella lompsotellessa. Loskatalvinakin erittäin kätevät.

Vierailija
59/59 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelen kengillä, en kengissä kirjoitti:

En oo koskaan nähny niin isoja hau-saappaita että niissä joku olisi mahtunut kävelemään, enkä nii pientä ihmistä että hän olisi mahtunut tavallisessa hai-saappaassa kävelemään

En minäkään ole nähnyt yksiäkään hau saappaita missään marketissa yms. myynnissä, mutta ne hau saappaat ovatkin varmaan peikko metsän peikon jolla onkin toooooosi isot jalat ja niissä on tuo hau saapas juuri oikea valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi