Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollisuus varata viereinen paikka bussissa/junassa. Mitä mieltä?

Vierailija
24.03.2026 |

Tuli tämä mieleen kun kaverin kanssa väiteltiin että onko tämä hyvä vai huono juttu, että voi varata sen viereisen paikan itselle vaikka olisi yksin liikkeellä.

Kaverin mielestä on huono juttu koska jos vaikka on sesonki aika, niin sitten vie epäreilusti joltain tarvitsevalta paikan.

Minusta taas tuo on hyvä juttu, koska sitten voi istua hiukan vapaammin ja saa esim, repun kätevästi viereen, eikä tule niitä "Anteeksi, paikkani olisi tässä" tilanteita.

Sekä ei käy sitä että se tarujen legendaarinen viinalta ja muulta epämääräiseltä haiseva puliukko tule viereen.

Mitäs vauvalaiset ovat mieltä tästä viereisen paikan varauksesta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista, muuten olis hyvä, että kukaan ei änkee viereen ja on tilaa enemmä itselle. 

Vierailija
2/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan hytin itselleni jos  on vapaana. Teen junassa töitä enkä kaipaa häirikköä viereen.. Työni ei ole huippusalaista eikä siitä ulkopuoliset edes paljon ymmärrä. Hyvä myös jis on paljon matkatavaraa. Nopeat syö hitaat ja vaihtoehtoja on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on niin voi vaikka ostaa koko vaunun itselleen. Eli kysymys on enemmän siitä että onko reilua kun joillain on rahaa enemmän kuin ikinä tarvitsevat ja toisilla ei todellakaan tarpeeksi.

Vierailija
4/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjälle on sama kuka liput on maksanut.

Vierailija
5/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä juttu. Jos rahaa on, niin saa yritys maksun kahdesta asiakkaasta. 

Vierailija
6/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt varataan yksin koko hyttikin.  Eli käytännössä junaliput on penteleen kalliita ja täynnä

Vierailija
7/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ylipaino aikakaudella ihan fiksua.

Vierailija
8/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itsekkäänä omia kaksi paikkaa vaikka niistä maksaisiki , jos tosiaan sesonki/ruuhka-aika kyseessä. Ei se laitonta ole, mutta itsekästä

Vierailija
9/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen usein minihameessa enkä halua mustien käsien laskeutuvan herkkureidelleni.

-JORMA69

Vierailija
10/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vikaan yöbussiin kaksi vierekkäistä paikkaa jo ennen tätä.

Koko bussi oli tupaten täynnä. Maksoin mielelläni tuplasti ettei ketään ole vieressä.

Vierailija
11/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, ei täällä edes kulje enää busseja kuin muutama hassu vuoro päivässä ja lähimmälle juna-asemallekin matkaa 40-50 kilsaa joten kuljen omalla autolla. joka tapauksessa. En minä julkisilla käytännössä pääse mihinkään minne tarvitsee päästä.

Vierailija
12/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan AINA käytävän puoleisen paikan VR:n juniin. Näin kukaan ei halua viereen ikkunan puolelle = molemmat paikat itselle.

Vierailija
13/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan siinä ihan poittinsa että saapi olla rauhassa eikä kuka vaan haisuli tuu viereen piereskeleen. Toisaalta saattaapi siihen istua ihan kivakin persoona ja yhteisten tuntien aikana syntyä hyväkin ystävyys! Paas funtsien...

Vierailija
14/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun junamatkat jokatapauksessa aina ravintolavaunussa olutta tissutellen.

Vierailija
15/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä varaan autoni 4 paikkaa kaikki ihan itselleni. Vitsivitsi. Ei täältä maalta pääse minnekään ilman omaa autoa. Tai minnekään minne tarvii mennä. Bussi kulkee 2x päivässä aamulla ja illalla paikasta A paikkaan B. Jos aika ja paikat ei sovi sulle, no can do. Pyörälläkin on helpompi liikkua täällä kuin bussilla. Mutta vuorotyöläisenä ei oikein talvella yöllä -20 asteen pakkasessa huvita polkea säkkipimeässä. Onneksi ei tarvi enää kulkea junalla töihin. Se oli jotenkin oman elämän hukkaan heittämistä, istua tuntitolkulla julkisissa tai odottamassa julkisia.

Vierailija
16/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku (vaikka joku aggressiivisempi tyyppi) vaan tunkee siihen, jos muuten on täyttä? 

Vierailija
17/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flixbussissa erittäin kätevää lisätä matkustusmukavuutta pikkurahalla. Etenkin pidemmillä matkoilla Euroopassa, jolloin penkeillä voi nukkua tai retkottaa myös poikittain. Menin Etelä-Ranskasta Espanjaan bussilla, enkä olisi kestänyt matkaa, jos olisi ollut vierustoveri vieressä.

Vierailija
18/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, ei täällä edes kulje enää busseja kuin muutama hassu vuoro päivässä ja lähimmälle juna-asemallekin matkaa 40-50 kilsaa joten kuljen omalla autolla. joka tapauksessa. En minä julkisilla käytännössä pääse mihinkään minne tarvitsee päästä.

Täällä joskus kulkee mutta paikan voi valita että seuraava matkustaja on kolmen penkkirivin päässä.

Vierailija
19/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos joku (vaikka joku aggressiivisempi tyyppi) vaan tunkee siihen, jos muuten on täyttä? 

No sitten se tyyppi lentää ulos junasta kunnarin toimesta. Ja minun avustamana, jos minulle noin kävisi.

Itse pidän siitä kiinni ettei minun paikalle muut istu, jos niistä olen maksanut. Ehkä sitten jos pyytää nätisti, mutta jos alkaa kukkoilemaan, niin saa samalla mitalla takaisin.

Ap.

Vierailija
20/37 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Harvoin ne kaikki paikat on varattu kovin pitkään.