Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rehellisesti:

Vierailija
29.05.2006 |

Mitä mieltä olet äideistä, jotka eivät ole käyneet lukiota vaan vain ammattikoulun?

Minun ennakkoasenteeni on automaattisesti, että he eivät ole kovinkaan älykkäitä ja sivistyneitä. Tiedän, että se on kamalan yleistävä, mutta jos mietin itseäni niin, että lukio olisi jäänyt väliin - olisin mahdottoman yksinkertainen ihminen luultavasti. Myös kokemuspohjani mukaan tällaiset äidit ovat sellaisia " perusäitejä" , mutta siihen se kenties jää.

T: ap, jonka yläasteen päättökeskiarvo oli yli yhdeksän

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden amisäitien kanssa puhutaan sitten vain lapsista:)

Vierailija
2/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin voi oikeasti kukaan ajatella. Ehkä ajattelen asian enemmän toisin päin kun tarkemmin alkaa miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut lukiota tarpeelliseksi käydä ammattiin johon halusin.

Enkä pidä muitakaan yhtään sen huonompina.

Vierailija
4/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yläasteelta jäi mieleen, ettei tällaisten kanssa ole kovin paljon yhteistä, sen jälkeen en ole amiksen käyneiden kanssa hengannutkaan

Vierailija
5/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä mieltä sitä itsestään olisi? :D

Kävin vuoden lukiota, rahkeet ois riittäneet ylioppilaaksi asti mutta kärsivällisyys ei antanut periksi. Siis kamalaa teoriaa päivästä toiseen.

Kävin amiksen huippupaperein. Ehkä joskus, joskus...minusta saattaa tulla ylioppilas. ;D

Vierailija
6/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä se antaa pohjaa seurata aikaansa ja sen ilmiöitä lukion jälkeenkin, sinänsä lukio-opetus on pelkää ulkomuistiin pänttäämistä, mistä ei näin reilun 10 vuoden jälkeen muista mitään muutamaa vuosilukua lukuunottamatta vaikka viisi silloista laudaturia kirjoitinkin.

Tunnen sekä tosi fiksuja ammattikoulun valinneita sekä tosi yksinkertaisia ylioppilaita. Ei todellakaan voi ko. tavalla yleistää.

Vierailija
7/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T: ap, jonka yläasteen päättökeskiarvo oli yli yhdeksän

Vierailija
8/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelukumppaneina aika laimeita. Joskus hämmästyn esimerkiksi, että kuinka mahdottoman pieni heidän esim. englannin sanavarastonsa voi olla. En kyllä itsekään sillä ala- ja yläaste englannilla paljoa puhuisi.

Vierailija
9/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa " tyhjäpäitä" , osa (suuri osa) fiksuja ja mukavia ihmisiä. Näin ainakin siinä koulussa jonka itse kävin.

Vierailija
10/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä esim. hiekkiksella puhutaan just lapsista, korkeintaan telkkariohjelmista eikä siihen mitään ihmeempää koulutusta tarvita.

T. 9,5

Vierailija
11/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tosiaankaan voi yleistää laisinkaan.

Minun mielestäni lukiossa oli joitain paljon tyhmempiä ihmisiä kuin amiksessa.

Ei ole tosiaankaan koulutuksesta kiinni.

Ihmisiä vain kiinnostaa eriasiat, ja kyllä monet lukiossa pärjää jos vain panostaa lukemiseen, sitten on oikeasti lahjakkaita ihmisiä, jotka pärjää lukemattakin missä vain, mutta ei heit' v' lttämättä lukiot kiinnosta..

Vierailija
12/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma äitini meni suoraan kansakoulun jälkeen töihin ja on tänäpäivänä samassa työpaikassa. Samoin siskoni meni suoraan peruskoulun jälkeen kauppaoppi laitokseen ja on nyt kahden lapsen äiti. Ei oo kyllä yksinkertaisia ihmisiä ja juttelee muustakin kun lapsista.

Ei se koulutus määrää ihmisen luonnetta. Toi on jo jonkinlaista rasismia.

T: lukiolainen.

Vierailija
13/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä sellainenkin tosiasia, että kun tarpeeksi pitkälle opiskelee, ei minkään perumaisterinkaan kanssa voi kuitenkaan keskustella riittävän syvällisesti yleistiedon, sivistyksen, teorian, whatever näkökulmasta niistä yhteiskunnalisista/elämänkatsomuksellisista asioista.

Nykyisin olen ihan varma että ikäisilläni 30- v. ihmisillä suhtautuminen maailmaan, tiedonhalu tai sen puute tms on ihan koulutustasosta riippumatonta.

Vierailija
14/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini, mummoni ja äitini ovat kaikki naisia, joilta puuttuu korkeampi koulutus. Ei estänyt heitä silti sivistämästä tälläistä piruraukkaa. Elämän ja sydämen sivistys helvetin paljon tärkeämpää, kuin joku halvatun paperi jostain yhdentekevästä koulusta!

Vierailija
15/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse suht tyytyväinen.

Ja en kyllä lukionkaan jälkeen kokenut olevani kovinkaan oppinut, mutta kamalaa, jos olisi jäänyt yläastetasoon! (Muutama ystäväni veti seiskaa yläasteella ja lähti amikseen ja sen kyllä valitettavasti nykypäivänkin huomaa:()

Vierailija
16/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä kuulkaa lapsukaiset se elämä opettaa, ainakin joitakin.

Musta taas tuntuu kolmevitosena aika lapselliselta vertailla ihmisiä sen perusteella minkä koulun ovat joskus aikoinaan käyneet. Jossain vaiheessa sitä oppii arvostamaan enemmän sitä sydämen sivistystä, mitä ei minkään koulun penkillä opita.

Ja kyllä, olen käynyt lukion ja pari muutakin koulua sen jälkeen, eli ei ole siitä kiinni mielipiteeni.

Vierailija
17/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulle sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
18/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden hänen oppilaittensa koevastauksia - Voi hyvää päivää, mitä tasoa! Mutta tarvitsemmehan me onneksi yhteiskunnassamme myös ihan vain työn suorittajia, eivät kaikki voi tehdä ajatuksellista työtä.

Vierailija
19/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen luokkakaverinsa saivat ammatin ja pääsivät töihin samassa ajassa kuin AP sai tuskaisen lätsän päähänsä, turhalla tittelillä. :P

Vierailija
20/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap sanoisit jos Suomeenki tulis semmonen systeemi? Taitaa joissaki kouluissa olla jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan