Te ketkä olette tupakan polton lopettanut kertokaa kokemuksia ja monellako kerralla onnistuit
Kerro kauanko poltit? tarvitsitko nikotiinikorvaushoitoa ? vai menitkö raakana ?
Itse lukenut pakettien kyljestä että esim: laastaria pitäisi viikkoja käyttää aina kerrallaan ja pikkuhiljaa pudottaa.
EN USKO NOIHIN, vaan tottakait alkuun esim 3päivää kun on varmasti tuska niin käyttää sen vahvimman laastarin mut pointti on se että ppudottaa nopeasti nikotiinin nolliin jokatapauksessa,
Itsellä tarkoitus vain ensimmäiset 10vrk käyttää niitä sit pikkuhiiljaa KOKONAAN POIS. mutta tuo vieroitusaika kokonaan ilman tupakkaa tietysti.
Kommentit (15)
Niin se kannattaa tehdäkkin että mahdollisimman lyhyellä vieroituksella irti mutta kuitenkin kannattaa käyttää jos KÄRSII KOVISTA viekkareista, meitä on harva polttaja ketkä saa ne kovimmat tuskat ja kun ne tulee NE ON HC JUTTUJA ihan tosissaan, ainakin kaikilla yli 20v polttaneilla. Kyllä tuo on sellainen aika missä kerkeää tupakkaan tutustua LIIKAA ja HC KOUKKUUN JÄÄ, 1-10v on helppo päästä irti vielä mut ei enää 20v jälkeen se vain on tosi. Jokainen siitä kuitenkin voi päästä irti jos on lujaa tahtoa ja VALMISTAUTUNUT hyvin.
Tsemppiä ja pidä lippu korkealla, äläkä sorru röökiin muista että vain ne ensimmäiset päivät ovat vaikeampia ja oudoimpia asioita kun ei enää röökille mene, ja yskä alkaa yleensä 2 tupakoimattoman päivän jälkeen ja kovaa.
Lopetin kerralla. Tupakoimista kesti noin kuusi vuotta. Nikotiini on juuri se aineosa, joka aiheuttaa riippuvuutta. Jokainen täysjärkinen tajuaa sen, ettei riippuvuutta aiheuttavaa ainesosaa kannata ottaa elimistöönsä edes purukumin muodossa. Paras tapa on lopettaa kerralla, kärvistella sen pari vuotta minkä aivot korjaavat itseään ja riippuvuus poistuu.
Tupakka on sellainen tuote ettei siihen oikein pysty jäämään koukkuun. Huomasin lopettaneeni jossain vaiheessa kun en ollut pariin vuoteen muistanut polttaa. Se vain unohtui ja onhan se ruma tapakin. En aio enää aloittaa kun nykyaikana se on jo noloakin.
kerranpolttanut22vmuttalopettanut kirjoitti:
Niin se kannattaa tehdäkkin että mahdollisimman lyhyellä vieroituksella irti mutta kuitenkin kannattaa käyttää jos KÄRSII KOVISTA viekkareista, meitä on harva polttaja ketkä saa ne kovimmat tuskat ja kun ne tulee NE ON HC JUTTUJA ihan tosissaan, ainakin kaikilla yli 20v polttaneilla. Kyllä tuo on sellainen aika missä kerkeää tupakkaan tutustua LIIKAA ja HC KOUKKUUN JÄÄ, 1-10v on helppo päästä irti vielä mut ei enää 20v jälkeen se vain on tosi. Jokainen siitä kuitenkin voi päästä irti jos on lujaa tahtoa ja VALMISTAUTUNUT hyvin.
Tsemppiä ja pidä lippu korkealla, äläkä sorru röökiin muista että vain ne ensimmäiset päivät ovat vaikeampia ja oudoimpia asioita kun ei enää röökille mene, ja yskä alkaa yleensä 2 tupakoimattoman päivän jälkeen ja kovaa.
Höpö höpö
Poltin n. 7v
Päätin vain lopettaa, kyllähän sitä hetken aikaa teki mieli aina ruoan jälkeen tai kahvin jälkeen kun oli ne tavaksi tullut.
Päätös piti ja lopetin kerralla.
Ilman korvaavia
Lopetin kun alkoi tympimään koko rööki. En käyttänyt mitään korvaushoitoa. Poltin askin päivässä.
Kerralla lopetin , aluksi hieman vaikeaa mutta kestin ja polttamatta yli melkein 30 vuotta . Välillä tupakkaa haisee hyvälle mutta polttaa ei tee mieli.
Mä lopetin kerrasta ja ilman mitään korvaustuotteita poltettuani reilun 20 vuotta. Olen kyllä sinällään varmasti huono esimerkki, koska mun ei ihan oikeasti vaan enää tehnyt mieli röökiä yhtään eli vaikeampaa mulle olisi ollut polttamisen jatkaminen.
Enkä edes oikein kunnolla tiedä mikä tuon "ei maistu"- tunteen aiheutti, mutta hyvä että se tuli koska pahimmassa tapauksessahan mä polttaisin edelleen. Olin nimittäin siinä uskossa, että röökinpolton lopettaminen on käytännössä mahdotonta enkä siksi sitä ollut koskaan aiemmin edes yrittänyt.
Poltin noin 6vuotta ennen raskaaksi tuloa. Olin raskausajan polttamatta mutta aloitin uudestaan. Lopetin vuoden päästä kerralla, en tarvinnut mitään korvaushoitoa. Kerrasta poikki, eikä ollut mitään kiukkuisuutta tms.
Se röökaaminen on kuin polkupyörällä ajo. Sen kun kerran oppii, niin sen osaa aina. Olen lopettanut tupakoinnin jo kaksi vuotta sitten, mutta pari kertaa vuodessa esim. kaveriporukan kanssa illanvietossa saatan polttaa useankin tupakan tai sikarin. Se tuntuu kuin olisi polttanut koko ajan, mutta en myöskään jää siitä uudelleen koukkuun. Voin olla taas vaikka vuoden polttamatta yhtään savuketta.
Tupakantuskan kestää kun laittaa niin monta laastaria ettei tee enää tupakkaa mieli, eli nikotiinia on veressä tarpeeksi. Itse käytin laastareita n. 8kk erittäin hitaasti vähentäen.
Mahdollisimman lyhyt vieroitus on paskapuhetta, unelmaa ja itsepetosta. Nikotiininkäyttö muuttaa aivojen mielihyväsysteemejä ja siitä poisoppiminen vie aikaa.
Kun on tarpeeksi maksanut laastareista ei tee enää mieli sössiä ja alkaa polttamaan uudelleen. Poltin n. 30 vuotta. Nyt 20 vuotta ilman.
Varmasti pysyt samaan mutta älä ala oikomaan.
Lähes 20 vuotta tuli poltettua.
Kun lopettaminen tuli "ajankohtaiseksi", menin lankaan ja yritin eri korvausvalmisteita. Tuolloin nuo korvausvalmisteet oli aika alkutekijöissä, kun lopetin, eikä kaikkia tänä päivänä saatavilla olevia valmisteita ollut olemassa.
Kokeilin purukumia. Ei sopinut mulle. Suun limakalvot kuivu ja kipetytyi.
Kokeilin laastareita. Ei sopinut mulle. Aiheutti kivelkipuja läheisissä isoissa nivelissä.
Kokeilin jotain lääkettä, johon resepti lääkäriltä. Ei vaikuttanut mitenkään.
Joten vain lopetin. Päätin vain yhtenä päivänä, että se oli siinä. Siitä on nyt reilu 10 vuotta. Kertaakaan en ole sen jälkeen röökiä polttanut.
Mutta - edelleen kaipaan välillä tupakontia tapana, ja jopa näen siitä unta. ;-)
6 vuotta taisin polttaa, lopetin 5 vuotta sitten kun jostain syystä ärsytti pysähtyä tupakalle kesken automatkan, jossain tihkusateessa keskellä ei mitään. aski roskiin ja siihen se loppui.
Joka röökin kohdalla olen pystynyt lopettamaan polttamisen.