Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rehellisesti:

Vierailija
29.05.2006 |

Mitä mieltä olet äideistä, jotka eivät ole käyneet lukiota vaan vain ammattikoulun?

Minun ennakkoasenteeni on automaattisesti, että he eivät ole kovinkaan älykkäitä ja sivistyneitä. Tiedän, että se on kamalan yleistävä, mutta jos mietin itseäni niin, että lukio olisi jäänyt väliin - olisin mahdottoman yksinkertainen ihminen luultavasti. Myös kokemuspohjani mukaan tällaiset äidit ovat sellaisia " perusäitejä" , mutta siihen se kenties jää.

T: ap, jonka yläasteen päättökeskiarvo oli yli yhdeksän

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt amiksen, kävin sairaanhoitajakoulun. Pääsin muuntokoulutukseen ja olen kohta valmis lääkäri. Ja tosiaan, lukio jäi tässä tosiaan käymättä.

Vierailija
22/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

U

A

H

A

H

A

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

H

A

MISTÄ HEMMETISTÄ NÄITÄ AIVOTTOMIA SIKIÄÄ?!?!?!?XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ammattilukioita, kestävät yleensä noin neljä vuotta vähintään.

Vierailija
24/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hitossa ällän paperit/amis liittyy ÄITIYTEEN? No joo, ehkä akateemiset kaverit vievät muksujaan enemmän muskareihin ja lykkäävät kirjoja kouraan mutta heillä välttämättä ei ole hajuakaan, miten pullaa leivotaan.... Samat paskahanurit ne on pestävä ja pipit puhallettava vaikka kuinka monta ällää olisi.

Ja itse OIKEIN LUKION ja vieläpä YLIOPISTON KÄYNEENÄ en todellakaan kaipaa lapsista tai elämästä yleensäkin puhuttaessa mitään akateemista metadiskurssia - duuni on duunia ja muu elämä sen ulkopuolella. Paras ystäväni on käynyt amiksen keittäjälinjan ja omaa järkeä ja ennen kaikkea tilannetajua enemmän kuin kukaan muu tuntemani ihminen.

Ja taloudellinen fakta ainakin miesten kohdalla on nykyään se, että autonasentaja tai putkimies pääsee akateemista koulukaveriaan huomattavasti paremmille tileille; naisten kohdalla tämä ei vielä ihan pelitä.

Ja juu, kyllä ne duunarivanhemmatkin osaavat potkia jälkikasvuaan persuuksille jos näyttää, että lukupäätä löytyy.

T: Se aiempi viiden ällän kirjoittaja

Vierailija
25/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikin huomaan, että keskusteluaiheet ovat aina hieman rajattuja näiden amisten kanssa.

Vierailija
26/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka puhuit " perusmaistereista" , tiedän mitä tarkoitat. Ei ole paljoa eroa, puhuuko salkkareista hiekkalaatikolla vai jälkiteollisesta yhteiskunnasta parikymppisen ab-maisterin kanssa. Paitsi että salkkarikeskustelussa on jotain mieltä.

Vierailija
27/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa kun luki sun moukkamaisia juttujas.

Vierailija
28/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs mä sitten olen? Kävin LUKION JA AMIKSEN samalla heitolla kolmessa vuodessa. Työllistyin melkein heti omalle alalleni. Nyt ikää 25 v. ja jo vuosia työkokemusta ja kolmevuotias poika (jonka kanssa kerkesin olemaan kotona pari vuotta). Myöhemmin olen miettinyt, että ihan turhaan kävin tuon lukion. Samaa sivistystä saa, kun on yleisesti asioista kiinnostunut ja lukee monipuolisesti lehtiä ja kirjoja. Olenko sitten tyhmää vai vähemmän tyhmää seuraa?????

T. 9,7

Vierailija
29/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stereotypioita? Minä en ole vastannut jokaista kantaani kannattavaa kommenttia vaan on muitakin, joilla samanlaisia strereotypioita! Kaikilla meillä on joitakin ennakkoluuloja ja tämä on minun ennakkoluuloni.

ap

Vierailija
30/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tosiaan tarvi olla enää parikymppinen...

Vierailija:

Ei ole paljoa eroa, puhuuko salkkareista hiekkalaatikolla vai jälkiteollisesta yhteiskunnasta parikymppisen ab-maisterin kanssa. Paitsi että salkkarikeskustelussa on jotain mieltä.

Vierailija
31/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta sekään ei aina onnistu.

Vierailija
32/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ennakkoasenne" ja " stereotypia" eivät TODELLAKAAN ole sama asia. Vai jäikö ko. tunti siellä lukiossa väliin?

Vierailija
33/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän, että se on kamalan yleistävä, mutta jos mietin itseäni niin, että lukio olisi jäänyt väliin - olisin mahdottoman yksinkertainen ihminen luultavasti.

Ja lukioko sinusta, ap, on on tehnyt viisaan ja nokkelan? Et sitä taida luonnostasi olla...

t:amisäiti

Vierailija
34/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittaria, jolla esittää että päässä olisi edes vähäsen tiedon jyviä. Olen ap kanssasi samaa mieltä siitä, että yläastetasolta on aika hatara ponnistaa. Kävin itsekin lukion jälkeen ammattikoulun ja kyllä se aika lastentarha oli - onneksi äitiyden myötä päätin jatkaa vähän pidemmälle opintoja.

Vierailija
35/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista viisautta jota lukemalla ei saa. Mielenkiintoisimmat keskustelut olen käynyt heidän kanssaan. Ja sitä yleissivistystä saa ihan seuraamalla aikaansa, mediassa käytyjä keskusteluja ja lukemalla lehtiä. Lukiosta en itse saanut paljoakaan irti, ainut on ehkä tuo parempi kielitaito, mutta se on mulla muutenkin halussa kaksikielisenä.

Sori vaan AP, mutta tuommoiset ennakkoluulot ovat mielestäni myös jonkunlainen merkki sivistymättömyydestä.

Vierailija
36/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erilaisia. Tyhmiä amiksia ja fiksuja lukion käyneitä, ja kaikkea siltä väliltä. Jos lukion oppimäärä ei riitä edes tätä pyhää yksinkertaisuutta ihmiselle valaisemaan, mitä hemmettiä ap niillä papereilla tekee?!

Elämänkoulu on paras koulu.

t. Ylioppilas minäkin

Vierailija
37/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttäessä sanon käyneeni amiksen, koska en jaksa alkaa selostamaan koulutustaustaani ja koska minusta lukio sinällään on nykyaikana aika " turha" .

Että millainen äiti minä sitten mahdankaan olla???

Vierailija
38/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten usean tämän palstan kirjoitusvirheen voi laittaa sen piikkiin, että KYMMENSORMIJÄRJESTELMÄ ei ole hallussa ja ajatus kulkee nopeammin.....mutta sitähän pikku sihteeri ei voi ymmärtää, kun konekirjoitus pelastaa maailman rauhan:)

Vierailija
39/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti suorittaneet tutkinnon yliopistossa. Lukio on parin vuoden leikkikoulu. Ei siellä opi juur mittää uutta, mitä ei jo tietäisi ja opiskelu ei ole tiivistä tai muutenkaan rankkaa.

Vierailija
40/47 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein historiasta...?! :DDDD

Ihan oikeasti, joko olet tosi huono provo tai sitten muuten vaan vitun tyhmä.

KUKAAN pienen lapsen äiti ei jaarittele Pietari Suuren vaikutuksesta Suomen kehitykseen, varsinkaan toisen äidin kanssa.

Kiitos päivän - ja varmaan koko viikonkin - parhaista nauruista! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi