Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Paistettua ternimaitoa!
🤢 Rasvaa, proteiinia, sokeria ja n. 1000 kaloria lusikallisessa. Anopin äo taas n. 2, joten tätä "herkkua" tungettiin eteen aina uudestaan, uudestaan, uudestaan...
Ei siihen sokeria painettaessa lsitets. Aivan ihanaa ternimaito uunijuusto.
Tää ei ole lähtökohtaisesti ällöttävää koska monet tykkää/pitää tavallisena, mutta olen aina inhonnut juustoa yli kaiken. En tiedä mikä siinä on, mutta mun suussa se maistuu todella hirveälle. Lapsena olin joskus yökylässä ja aamupalaksi kaverin äiti oli tehnyt juustoleipiä valmiiksi tarjolle enkä kehdannut sanoa etten pidä juustosta saati noukkia sitä pois. Oli vielä jotain vahvan makusta reikäjuustoa 😅
Vierailija kirjoitti:
Gryére juustoa!! Se joku ranskalainen homejuusto. Vain sen takia koska se on ns. Luksus juusto ja "kaikkea pitää maistaa".
Harvoja kertoja on yrjöä joutunu nielemään, ja tämä oli yksi niistä 🤢
Ei ole mainitsemasi juusto homejuustoa.317
Vierailija kirjoitti:
Mykyrokka. Savolaisen puolison kotona,perinneruoka. Harmaita maksapaloja,munuaista,verestä tehtyjä möykkypaloja.
Äitini ei koskaan laittanut mykyrokkaan sisäelimiä, koska itse inhosi niitä. Ne olivat erillisessä astiassa, josta niitä rakastava ukkini otti omaan annokseensa.
Ne möykkypalat ovat mykyjä, ja ainakin meillä ne litisteltiin litteiksi, noin kahden euron kolikon kokoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pontikkaa.
Sinulla on käynyt jotenkin huono tuuri. Onko pontikka ollut väljähtynyttä? Hyvä, oikein tehty pontikka maultaan täysin Koskenkorvan tasoista, jopa parempaa. Jos pontikasta ei tule hyvää, se on amatöörin tuherrusta.
Jos teet ensin vaikka rypäle- tai hedelmäviniä, tislaat sen oikeaoppisesti, saat pontikkaan rypäleiden tai hedelmien makua. On hyvä osata orgaanista kemiaa, parin yliopistovuoden verran on todella avuksi, muuta kyllä muutenkin voi perehtyä.
Haluan heti yliopistoon pontikankeittolinjalle.
Korvapuusteja,joita oli säilytetty homevaurioisen talon viileällä kuistilla..Homeen haju oli tarttunut pulliin.Toinen kerta, kun joutui syömään tililtä maistuvia pullia, jotka oli otettu pakasteesta.
Vierailija kirjoitti:
heh, Ruotsin "surströmming" on kyllä voittaja. Sit on noita aasian "munia", sitä en uskalla edes kokeilla.
Miksi et voi sanoa hapansilakka? 🤦🤦
Lihasylttyä tädin 60-vuotisjuhlissa. Niissä oli maatilateema. Mikään ei ole kamalampaa kuin niljakas syltty, siis yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani-sukulaisten laittamaa ruokaa. Ei siis se ollut kamalaa, ettei ruoka sisältänyt mitään eläinperäistä vaan se, että ruoka on aivan yli maustettua. Suolaa, suolaa ja suolaa, ja lisäksi kaikkea muuta, jotta ruoka on todella väkevän makuista.
En tiedä onko tämä tyypillistäkin vegaaneilla, itse olen syönyt vain siskoni, serkkuni, tätini ja isän serkun tekemänä, ja kaikilla tuo sama tyyli uittaa se ruoka mausteissa.
En tiedä, liekkö yleistä vegaaneilla, mutta tein joskus David Lynchin (se elokuvaohjaaja) ohjeella jotain kasvisruokaa, löysin jostain hänen kokkausvideonsa.
Siitä tuli muuten ihan hyvää, paitsi aivan hervottoman suolaista. David Lynch on kuulemma vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh, Ruotsin "surströmming" on kyllä voittaja. Sit on noita aasian "munia", sitä en uskalla edes kokeilla.
Miksi et voi sanoa hapansilakka? 🤦🤦
Ainakin se on erilaista kuin aikoinaan Abban hapansilakka. Joskus ysärillä sitä oli kaupoissa, pieni lasipurkki ja oli tosi hyvää, eikä se edes haissut pahalle. Meillä päin sitä sai Siwan myymälöistä. Koska se oli meillä lähikauppana, me ostettiin ja syötiin sitä tosi paljon. Ostettaisiin vieläkin, jos sitä jostakin löytyisi.
Mochi, joka on tahmainen riisikakku. Siinä oli oksennus lähellä ja itse asiassa osittain jo suussa.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole lähtökohtaisesti ällöttävää koska monet tykkää/pitää tavallisena, mutta olen aina inhonnut juustoa yli kaiken. En tiedä mikä siinä on, mutta mun suussa se maistuu todella hirveälle. Lapsena olin joskus yökylässä ja aamupalaksi kaverin äiti oli tehnyt juustoleipiä valmiiksi tarjolle enkä kehdannut sanoa etten pidä juustosta saati noukkia sitä pois. Oli vielä jotain vahvan makusta reikäjuustoa 😅
Tämä ei ole nyt hyökkäys kirjoittajaa kohraan - saat tykätä tai olla tykkäämättä juustosta - mutta minä en ihan tajua, miten voidaan niputtaa kaikki juustot samaan kategoriaan, kun niitä on niin erilaisia! Rakenne ja maku eri juustoissa täysin erilainen, siis täysin! Kirjoittaja ei pidä "juustosta", mutta tarkoittaako siis esim. emmentalia (usein sitä reikäistä leivälle laitettavaa) vai muka ihan kaikkia juustoja? Yksi kaverini ei halunnut syödä juustokakkua, koska "en pidä juustosta", mutta eihän juustokakkuun käytettävä juusto ole mitään edamia tms. Samoin vuohenjuustot ja homejuustot, ricotta, mozzarella jne. ovat kuin eri planeetalta niin maun kuin rakenteen suhteen kuin höylättävät juustot. Ymmärrän, jos joku sanoo, ettei pidä oluesta tai viinistä, koska niissä maistuu aina se samankaltainen ällötys: silmät sidottunakin osaat sanoa, että kyseessä on viini tai olut, vaikka olisit juonut vain yhtä merkkiä koko ikäsi ja nyt saisit maistettavaksi jonkin muun valmistajan tekemää, mutta jos et ole koskaan syönyt kuin yhdenlaista juustoa ja sinulle annetaan jotain aivan eri lajiketta, et sitä edes juustoksi tunnistaisi aiemman kokemuspohjasi perusteella. Miten siis voi sanoa, että ei pidä juustosta - ei edes, että "juustoista" monikossa, vaan "juustosta" ikään kuin niissä kaikissa olisi jokin tietty "juustoinen" perusmaku.
Voileipäkakku graavilohesta. En voi sietää raa-an kalan makua & hajua.
"Miksi et voi sanoa hapansilakka? 🤦🤦"
Oletko syönyt?
sushi sinänsä hyvä vaan se on mun kartoissa hieman "napostelua", levää, raakaa(sashimi) kalaa. Ei sekään oikein nappaa. Pureskele jotain raakaa salakkaa, siinä vasta makua.
"Abban hapansilakka. Joskus ysärillä sitä oli kaupoissa, pieni lasipurkki ja oli tosi hyvää, eikä se edes haissut pahalle. Meillä päin sitä sai Siwan myymälöistä. Koska se oli meillä lähikauppana, me ostettiin ja syötiin sitä tosi paljon. Ostettaisiin vieläkin, jos sitä jostakin löytyisi."
Makunsa kullakin, taisi olla hieman eri tavaraa kuin aidot surströmmingit. Kysyntä hiipunut niin..
Inkivääriolut Washingtonissa.