Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys. Siinä jotain jänteitä jotka näytti ja tuntui suussa aivan kuminauhoilta. En ikinä enää syö poronkäristystä.
Valmiiksi siivutettu jonkun ison eläimen kieli. Näkyi ne nystyt ja riekaleita kielisiivun takana. Venyvä,harmaa kastike. Sujautin viereisen istujan alle.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava jota olen usein auttanut (askareissa, kerännyt marjoja ym, auttanut rahallisesti ym) kutsui mut syömään ja kehui että älä syö kotona niin saan kunnolla syödäkseni hänen luonaan. No, lähdin 500 kilometrin päähän ja en syönyt kotona enkä matkalla mitään. Kun pääsin hänen luokseen, hän paistoi broilerin paistileikkeitä ja nämä leikkeet olivat puoliksi raakoja ja todella sitkeitä. Ja hän oli tunkenut näihin "kastikkeeksi" omenahilloa, ketsuppia ja sinappia sekaisin. Nälkä kuitenkin kurni ja söin yhden paistileike pihvin ja oli jotain aivan kamalaa. Hän lisäksi tarjosi itse leipomaansa leipää ja mun ottamassa sämpylässä oli aivan jäätävä hiustuppo jota yritin nyppiä pois hänen huomaamattaan (tää ihminen loukkaantuu aivan kaikesta ja en halunnut pahoittaa hänen mieltään) kun hän käväisi vessassa, heitin leivän lopun laukkuuni. Muuta ei ollut tarjolla, paitsi vettä jota litkinkin sitten. Lähdinkin sitten ajamaan kotiin ja kesken matkan takaisin kotiin iski ruokamyrkytys ja oli pakko varata huone matkan varrella olevasta hotellista että pääsen vessaan jossa viivyinkin sitten seuraavat 24h...
Kyllä tossa tilanteessa jos ruoka on ALIKYPSYTETTY pitäisi saada se turpavärkki auki ja sanoa että tätä en syö koska en halua ruokamyrkytystä, salmonellaa ym.
Sellainen laatikkoruoka "sekamelska" jossa oli kookosta, soijarouhetta, erilaisia kasviksia, ananasta, raejuustoa, sinappia, ketsuppia, kermaa, mangokastiketta, bbq kastiketta sekä makaronia ja putkipastaa sekaisin kera erilaisten mausteiden. Makua oli aivan liikaa eri muodoissa. Esim kanelia oli lykätty tohon ruokaan.
Etelä-Kiinassa: höyrysssä kypsennettyjä (valkoisia) kananvarpaita, joita pidettiin suurena herkkuna isännän seurueen kesken. Näistä syötiin siis nahat. Vaikka siinä oli jo muutaman kuukauden jälkeen aika moneen tullut totuttua ruokien suhteen, niin siinä kohtaa kyllä vatsassa velloi. Yhden söin, kohteliaisuudesta, ja muu seurue veti hymyssä päin kulhon tyhjäksi. Minä keskityin muihin tarjolla oleviin ruokiin :)
Kiinassa oltiin reissussa miehen sukulaisilla ja miehen Kiinalainen mummo tuputti jotain lihaa meille, ja pakkohan se oli syödä. Oli tosi pahan makuista, ja sellaista... no limamaista/ällöä ja toinenkaan saamamme liha ei ollut hyvää, vaan sitkeää ja pahaa. Selvisi että tuo limamainen liha oli käärmeen lihaa ja toinen oli koiran lihaa. Mieskään ei tykännyt.
Kahvia joka oli paksua kuin terva ja tarjolla ollut maito oli pilalla. En halunnut loukata poikaystäväni (nykyinen aviomies) mummoa ja koetin saada sen mömmön alas kuivan kaurakeksin avulla. Mies otti sisukkaasti vielä toisen kupillisen.
Kun lähdimme pois, mieheni sanoi, käydään tuolla Ärrällä ostamassa limsaa että saan maun pois suusta. Ostettiin Pepsiä ja purkkaa. Kohta piti pysähtyä taas kun miehellä meinasi kakka tulla housuun. Oli pitkä 30km kotiin.
Mummo kuoli kuukauden päästä käynnistämme ja oli ollut niin mielissään kun viimein tapasi minut, että oli se sen arvoistakin.
Vierailija kirjoitti:
Munakoiso ällötystä, kuinka joku voi tykätä siitä.
Minulle munakoiso oli pitkään inhokkivihannes numero yksi. Söin ysärillä ja 2000-luvun alussa useaan kertaan kuvottavia munakoisoruokia. Kerran tarjolla oli mm. salaattia, jossa oli seassa raakaa munakoisoa. 🤢
Kun olin yläasteella 90-luvun viimeisinä vuosina, valmistimme köksässä munakoisoruokaa, jossa oli kumimaisia munakoisonpaloja jonkinlaisen riisipedin päällä (ja toimittiin ihan köksänopen ohjeiden mukaan). Ruokaa pidettiin uunissa niin vähän aikaa, että munakoiso ei ehtinyt kypsyä tarpeeksi, ja sitä ei esikäsitelty mitenkään.
Vasta muutama vuosi sitten päätin kokeilla uudelleen munakoisoruokia, mutta tällä kertaa otin selvää niiden valmistuksesta. Mielipiteeni muuttui täysin, ja nyt se on yksi suosikkivihanneksistani. Esim. uunissa haihtunut ratatouille, jossa munakoiso on imenyt kastikkeen maut, on taivaallisen hyvää.
Itketän aina munakoisot ennen valmistusta, ja kiinnitän huomiota kypsennysaikaan.
Siis uunissa hautunut ratatouille :D
1689
Kanan makuisia pähkinöitä. Taisi koh-kae olla merkki. Tuttava tuputti noita ja en kehdannut sanoa ei. Maistui aivan lihaliemelle ja haju oli aivan kamala
Ystäväni ylikypsentävät grillissä possut ja kanat. Ei niitä ehdi yhden kyläilyviikonlopun aikana pureskelemaan tarpeeksi. Mauttomat jauhoiset "grilliherkut sujautin koiralle kun isäntäväki ei huomannut.
Jotain metsästettyä lintua. Maistui maksapihville enkä millään meinannut saada alas.
Eräässä Itä-Euroopan maassa tarjottiin maksasta leikattuja paksuja siivuja jotka oli paistettu. Kiinalaiset kananvarpaat eivät olleet mitään siihen verrattuna.
Kesäkeitto, kukkakaalilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Läskijankki tai läskisoosi. Oli vaan sellaista ei niin hyvää kun en tykkää erityisesti lihasta.
Inhosin läskisoosia nuorena mutta aikuisena aloin tykkäämään siitä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Sellainen laatikkoruoka "sekamelska" jossa oli kookosta, soijarouhetta, erilaisia kasviksia, ananasta, raejuustoa, sinappia, ketsuppia, kermaa, mangokastiketta, bbq kastiketta sekä makaronia ja putkipastaa sekaisin kera erilaisten mausteiden. Makua oli aivan liikaa eri muodoissa. Esim kanelia oli lykätty tohon ruokaan.
Itse erehdyin ostamaan 690 grammaa "aromisuolaa", jossa oli neilikkaa. Mielestäni neilikka ei sovi joukkoon ja maistuu aivan liikaa, mutta tuota nyt laittelen lihapulliin ja muihin ruokiin. Tietenkin vastaisuudessa tarkistan huolellisemmin mausteseosten ainekset ennen ostamista.
Olisikohan kaneliakin ympätty mausteseoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava jota olen usein auttanut (askareissa, kerännyt marjoja ym, auttanut rahallisesti ym) kutsui mut syömään ja kehui että älä syö kotona niin saan kunnolla syödäkseni hänen luonaan. No, lähdin 500 kilometrin päähän ja en syönyt kotona enkä matkalla mitään. Kun pääsin hänen luokseen, hän paistoi broilerin paistileikkeitä ja nämä leikkeet olivat puoliksi raakoja ja todella sitkeitä. Ja hän oli tunkenut näihin "kastikkeeksi" omenahilloa, ketsuppia ja sinappia sekaisin. Nälkä kuitenkin kurni ja söin yhden paistileike pihvin ja oli jotain aivan kamalaa. Hän lisäksi tarjosi itse leipomaansa leipää ja mun ottamassa sämpylässä oli aivan jäätävä hiustuppo jota yritin nyppiä pois hänen huomaamattaan (tää ihminen loukkaantuu aivan kaikesta ja en halunnut pahoittaa hänen mieltään) kun hän käväisi vessassa, heitin leivän lopun laukkuuni. Muuta ei ollut tarjolla, paitsi vettä jota litkinkin sitten. Lähdinkin sitten ajamaan kotiin ja kesken matkan takaisin kotiin iski ruokamyrkytys ja oli pakko varata huone matkan varrella olevasta hotellista että pääsen vessaan jossa viivyinkin sitten seuraavat 24h...
Kyllä tossa tilanteessa jos ruoka on ALIKYPSYTETTY pitäisi saada se turpavärkki auki ja sanoa että tätä en syö koska en halua ruokamyrkytystä, salmonellaa ym.
Oletko koskaan ajellut 500km matkaa yhteen suuntaan?
Tuo edellinen ei ainakaan ole tai sitten on kyllä jo holhousta vailla ja hyvä olis ehkä ajokortistakin luopua.
Kaikkea mihin tungettu purjoa. Mustamakkara aiheutti oksennusreaktion.
Soijanakit ehdottomasti.
Ei pysty millään syömään sellasta.