Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munakoiso ällötystä, kuinka joku voi tykätä siitä.
Minulle munakoiso oli pitkään inhokkivihannes numero yksi. Söin ysärillä ja 2000-luvun alussa useaan kertaan kuvottavia munakoisoruokia. Kerran tarjolla oli mm. salaattia, jossa oli seassa raakaa munakoisoa. 🤢
Kun olin yläasteella 90-luvun viimeisinä vuosina, valmistimme köksässä munakoisoruokaa, jossa oli kumimaisia munakoisonpaloja jonkinlaisen riisipedin päällä (ja toimittiin ihan köksänopen ohjeiden mukaan). Ruokaa pidettiin uunissa niin vähän aikaa, että munakoiso ei ehtinyt kypsyä tarpeeksi, ja sitä ei esikäsitelty mitenkään.Vasta muutama vuosi sitten päätin kokeilla uudelleen munakoisoruokia, mutta tällä kertaa otin selvää niiden valmistuksesta. Mielipiteeni muuttui täysin, ja nyt se on yksi suosikkivihanneksistani. Esim. uunissa haihtunut ratatouille, jossa munakoiso on imenyt kastikkeen maut, on taivaallisen hyvää.
Itketän aina munakoisot ennen valmistusta, ja kiinnitän huomiota kypsennysaikaan.
Minulla on samantyylisiä kokemuksia kesäkurpitsasta! Lama-aikana sitä alkoi ilmestymään RAAKANA salaattilinjastolle koulussa, aivan järkyttävää. Eihän sitä edes kuulu syödä raakana kuutiona, wtf?? :D Vuosia kammosin koko kasvista, kunnes aikuisiällä söin ravintolassa pehmeäksi kypsennettyä kesäkurpitsaa- ja sehän olikin mielettömän hyvää!
Suomalainen laitosruoka on pilannut monelta osan mausteista, kasviksista jne. Moni inhoaa esim. hedelmäisiä, currylla maustettuja kanakastikkeita. Ne eivät yleensä tee itselleni tiukkaa, mutta kun joitakin vuosia sitten söin kastiketta, jossa oli BANAANIA, alkoi minullakin tekemään pahaa. Oli muuten Vantaalla Vantissa, joka taitaa valmistaa mm. terveyskeskukselle ja ehkä koulullekin ruoat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle munakoiso oli pitkään inhokkivihannes numero yksi. Söin ysärillä ja 2000-luvun alussa useaan kertaan kuvottavia munakoisoruokia. Kerran tarjolla oli mm. salaattia, jossa oli seassa raakaa munakoisoa. 🤢
Kun olin yläasteella 90-luvun viimeisinä vuosina, valmistimme köksässä munakoisoruokaa, jossa oli kumimaisia munakoisonpaloja jonkinlaisen riisipedin päällä (ja toimittiin ihan köksänopen ohjeiden mukaan). Ruokaa pidettiin uunissa niin vähän aikaa, että munakoiso ei ehtinyt kypsyä tarpeeksi, ja sitä ei esikäsitelty mitenkään.Vasta muutama vuosi sitten päätin kokeilla uudelleen munakoisoruokia, mutta tällä kertaa otin selvää niiden valmistuksesta. Mielipiteeni muuttui täysin, ja nyt se on yksi suosikkivihanneksistani. Esim. uunissa haihtunut ratatouille, jossa munakoiso on imenyt kastikkeen maut, on taivaallisen hyvää.
Itketän aina munakoisot ennen valmistusta, ja kiinnitän huomiota kypsennysaikaan.Minulla on samantyylisiä kokemuksia kesäkurpitsasta! Lama-aikana sitä alkoi ilmestymään RAAKANA salaattilinjastolle koulussa, aivan järkyttävää. Eihän sitä edes kuulu syödä raakana kuutiona, wtf?? :D Vuosia kammosin koko kasvista, kunnes aikuisiällä söin ravintolassa pehmeäksi kypsennettyä kesäkurpitsaa- ja sehän olikin mielettömän hyvää!
Suomalainen laitosruoka on pilannut monelta osan mausteista, kasviksista jne. Moni inhoaa esim. hedelmäisiä, currylla maustettuja kanakastikkeita. Ne eivät yleensä tee itselleni tiukkaa, mutta kun joitakin vuosia sitten söin kastiketta, jossa oli BANAANIA, alkoi minullakin tekemään pahaa. Oli muuten Vantaalla Vantissa, joka taitaa valmistaa mm. terveyskeskukselle ja ehkä koulullekin ruoat?
Kyllä minäkin syön kesäkurpitsaa raakana salaatissa. Mitä järkyttävää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itketän aina munakoisot ennen valmistusta, ja kiinnitän huomiota kypsennysaikaan.Minulla on samantyylisiä kokemuksia kesäkurpitsasta! Lama-aikana sitä alkoi ilmestymään RAAKANA salaattilinjastolle koulussa, aivan järkyttävää. Eihän sitä edes kuulu syödä raakana kuutiona, wtf?? :D Vuosia kammosin koko kasvista, kunnes aikuisiällä söin ravintolassa pehmeäksi kypsennettyä kesäkurpitsaa- ja sehän olikin mielettömän hyvää!
Oli varmaan keittobanaania, sitähän käytetään ihan yleisesti ruoanlaitossa.
Kuulostat vähän rajoittuneelta.
Kahvi. En voi sietää makua ja saa vatsan aivan sekaisin. En kehdannut olla juomatta, kun poikaystävän iäkäs sukulainen suurella vaivalla keitti ja kaatoi kuppiin.
Läpimärkä,omituisen kitkerällä hillolla täytetty täytekakku ja läpikuultavan laiha kahvi rasvattoman maidon kanssa. Lapsille oli lisäksi sipsejä ja keksejä joihin keskittyvät ja emäntä tyrkytti meille aikuisille kakkua ihmetellen,miksei lapsille maistu.
.Olivat lapsen eskarikaverin synttärit, sovittiin että minäkin voisin jäädä kahville kun olivat kuitenkin toisella puolella kaupunkia.
Norjalaista juustoa, joka näytti ja maistui saippualta.
Mykyrokka.
Ajatuskin vääntää mahaa asiasta on vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi. En voi sietää makua ja saa vatsan aivan sekaisin. En kehdannut olla juomatta, kun poikaystävän iäkäs sukulainen suurella vaivalla keitti ja kaatoi kuppiin.
Vanha ketju, olen tainnut jo kirjoittaa kuinka tykkäsimme naapurin ihanasta mummosta ja hän pyysi meitä lapsia kylään. Hän keitti kahvin, johon laittoi suolaa. Siitä on hyvin paljon aikaa ja vähensimme kyläilyä, tai keksimme tekosyitä ettei kahvia tarvinnut juoda.
Koetin laihduttaa ja kaveri kehui miten on itse laihtunut munakahvlilla. Teki sitten minullekin semmoisen. Raaka kananmuna kahviin ja kermaa päälle. Oksennus oli lentää.
Vierailija kirjoitti:
Paistettua ternimaitoa!
🤢 Rasvaa, proteiinia, sokeria ja n. 1000 kaloria lusikallisessa. Anopin äo taas n. 2, joten tätä "herkkua" tungettiin eteen aina uudestaan, uudestaan, uudestaan...
Uunijuusto, nam. Ei siihen sokeria laiteta, kun uuniin laitetaan. Syödessä voi laittaa sokeria, jos haluaa sen syödä makeana.
Gryére juustoa!! Se joku ranskalainen homejuusto. Vain sen takia koska se on ns. Luksus juusto ja "kaikkea pitää maistaa".
Harvoja kertoja on yrjöä joutunu nielemään, ja tämä oli yksi niistä 🤢
Veljeni ja hänen vaimonsa yhdessä keittämää kanakeittoa, jossa ei ollut suolaa eikä muitakaan mausteita - yök. Oli täysi työ niellä ruoka alas ja tyhjentää lautanen. Kun keitoksen tekijät poistuivat näköpiiristä hain kaapista suolaa ja mausteita ja ruoka muuttui täysin. Kyseisellä pariskunnalla on lisäksi tapana keittää perunat ja lisukkeena tarjottavat kasvikset samassa kattilassa .
Hapansilakkaa ja durianhedelmää. Haiseekin niin hirveälle että sen vieminen hotellihuoneeseen ķauko-idässä on kiellettyä.😓
Villisikaa jonka emäntä oli todella pieksänyt väärällä reseptillä. Oli limarimoja koko lihan ympäri.Järkyttävä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Koetin laihduttaa ja kaveri kehui miten on itse laihtunut munakahvlilla. Teki sitten minullekin semmoisen. Raaka kananmuna kahviin ja kermaa päälle. Oksennus oli lentää.
Uskon, että tuolla laihtuu! Itse jos joutuisin juomaan tuollaista, että varmaan kahteen viikkoon söisi mitään...
Vierailija kirjoitti:
Paistettua ternimaitoa!
🤢 Rasvaa, proteiinia, sokeria ja n. 1000 kaloria lusikallisessa. Anopin äo taas n. 2, joten tätä "herkkua" tungettiin eteen aina uudestaan, uudestaan, uudestaan...
Eli uunijussia? Ei siinä ole yhtään sokeria, vain ripaus suolaa ja maito.
Puoliraakaa haukea teininä ja lapamadon siitä sainkin
Kalaa kyllä rakastan ruokana silti
Paistettua ternimaitoa!