Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

Vierailija
1661/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tarjottiin kerran jonkinlaista laatikkoruokaa, johon oli laitettu ties mitä ruoan jämiä ja munamaitoa. Siinä oli ilmeisesti ainakin kaalilaatikkoa, pyttipannua, sieniä, kalapuikkoja palasina, munakasta, herneitä, ruisleivän paloja ja kinkkua. Ilmeisesti jääkaapista oli otettu kaikki pilalle menossa oleva ruoka, joka oli heitetty uunivuokaan ja peitetty munamaidolla ja juustoraasteella. Itse en olisi edes itselleni sellaista ruokaa tehnyt, saati perheelleni tai vieraille tarjonnut, mutta kylässä ollessani en kehdannut kieltäytyä ruoasta. Muutenkin tuo perhe oli hieman omalaatuinen, siellä esim. lapset juoksentelivst ulkona melkein alasti vaikka oli jo lokakuu, ekaluokkalainen imi tuttia, äiti poltti tupakkaa vauva sylissään, lattioilla oli koiran pissalätäköitä ja siellä asui myös joku vanhus, ilmeisesti isoisä joka istui pelkät vaipat jalassa pyörätuolissa ja kiroili kovaan ääneen perheen lapsille kun nämä juoksivat ohi.

Taisit keksiä koko jutun. 

Vierailija
1662/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia ruokalajeja on tullut kokeiltuaja useimmat on ollut hyviä mutta kananjalka ja olikohan possun vai vasikan suolia ovat olleet hirveimpiä

Unohdin nattoon sekä durianin.

Durian on hyvää, haisee vaan perseelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silli. Inhoan hajuakin niin paljon, että en voi olla samassa huoneessa, kun mies sitä syö uusien perunoiden kanssa. Miehen pitää myös tiskata kaikki sillin kanssa kosketuksissa olleet astiat ja pestä hampaansa kun on sillinsä syönyt.

Olin kerran grillijuhlissa. Minulta oli vasta leikattu polvi ja kulkeminen oli hankalaa. Juhlien emäntä ystävällisesti kokosi minulle annoksen ja toi minulle nenän eteen. Ja siinä se oli, kaikkien ihanien grilliherkkujen päällä keskellä kolme sillisuikeroa. En ikinä olisi voinut kuvitellakaan, että jotkut syö grilliruokien kanssa silliä, niin en ollut osannut pyytää annosta ilman sitä. Söin vaikka mieli olis tehnyt oksentaa. Ihan kaikki sillä lautasella maistui ihan sillille, salaatti, pihvi, kana, makkara, kaikki. Söin perään koko pussillisen purkkaa.

Ymmärrän sinua! Silli on minullekin kauhistus. Karmein kokemus oli hienohkoilla illallisilla, jossa alkuruoka on iso sillinvötkäle jääblokin päällä. Ei mitään lieventäviä asianhaaroja mukana, ei sipulia, ei ruisleipää, ei perunaa... Ainoa lohtu oli jääkylmä snapsi. Normaalisti en edes juo snapsia (en tykkää siitäkään), mutta tässä tapauksessa kippasin koko lasillisen kerralla ja pidin sitä suussani toivoen, että se jotenkin puuduttaisi makuhermoja. Sitten se silli perään, ja nielaisin sen niin pureskelematta kuin pystyin. Ja toivoin ja rukoilin, että pysy siellä, pysy siellä, älä tule ylös... ja pysyihän se onneksi! Muut vieraat kehuivat kovasti, miten osasikin olla herkullista silliä, ja mieheni, joka tietysti tiesi sillikammoni, tarkkaili minua kiinnostuneena (ja huolestuneena) pöydän toiselta puolelta. Olipa kokemus!

Mitä sinä ET teksi kohteliaisuudesta / ryhmäpaineen takia? Lammas.

Vierailija
1664/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakoiso ällötystä, kuinka joku voi tykätä siitä.

Vierailija
1665/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaton soijarouhelasagne kylässä. Kaurapuurokin maistuu hyvälle siihen nähden.

Vierailija
1666/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haggis

voi herra auta

Vierailija
1667/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen montakin kertaa juonut kahvia. Seuraus: vatsassa tuntuu seuraavanakin päivänä. Mutta on tilanteita, joissa on hyvin vaikeaa kieltäytyä.

Vierailija
1668/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surströmming oli kamalaa.

Vierailija
1669/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kohteliaisuudesta syönyt vaan olin ympäripäissäni Sumatralla

Indonesiassa Padangin kaupungin liepeillä 70luvun alkupuolella.

Rannalla oli kaislamattoseinäinen kapakka jonka takaseinässä oli

iso verkkohäkki täynnä laihoja koiria ja ajattelin päissäni että outo paikka koiratarhalle mutta olutta piti saada ja pikku nälkäkin oli ja näytin sormella että samaa kuin noilla muillakin on.

Lihaa ja riisiä ja olutta päälle.

Seuraava päivä oli vapaata joten suunnistin krapula kaljalle samaan paikkaan ja sattumalta kokki oli hankkimassa koira-aitauksessa

päivän pihviaineksia.

Muut koirat ulisivat kauhuissaan kun kokki hakkasi yhtä päähän

metallitangon pätkällä ja nosti vielä sätkivän koiran roikkumaan

tolpasta roikkuvaan koukkuun.

Silloin minulle selvisi mitä olin edellisenä iltana riisin kanssa

syönyt ja oksennus tuli välittömästi.

Sen jälkeen tyydyin vain nestemäiseen ravintoon eksoottisemmissa

maissa.

Vierailija
1670/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienikastike, exän mielestä minun oli aika oppia syömään sieniä ja että  en vaan ollut saanut hyvää sienkastiketta. Mutta kun maku ei ole ongelma, vaan suuntuntuma! Pari minuuttia muljuttelin kastiketta suussa kunnes vedet silmissä juoksin yökkimään keittiön roskikseen, ex loukkaantuneena " EI SE NOIN PAHAA VOI OLLA!"

Vierailija
1671/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen montakin kertaa juonut kahvia. Seuraus: vatsassa tuntuu seuraavanakin päivänä. Mutta on tilanteita, joissa on hyvin vaikeaa kieltäytyä.

Miten joku voi olla noin lammas??!! Ei hyvää päivää! Itse en pidä kahvista, eikä ole mitään vaikeuksia sanoa ei kiitos. Tai, että suostuisin syömään jotain, mitä vatsani ei kestä. Jos kylässä tarjotaan esimerkiksi jäätelöä, joka on vain hylaa, niin todellakin kieltäydyn, koska itselleni se täytyy olla laktoositonta.

En ala kohteliaisuudesta tekemään itseäni kipeäksi. Jos joku ei sitä ymmärrä, niin ei ole minun ongelmani. Ja sitä kahviakin on turha tuputtaa. Kun en juo, niin en juo.

Kerran kylässä tarjottiin punaviiniä. Kieltäydyin kohteliaasti vedoten siihen, että olen enemmän valkoviini ihmisiä. No, kyläpaikan isäntä väkisin kaatoi lasiini punaviiniä. Että ärsytti. En koskenutkaan lasiin. Mielestäni täytyy myös kunnioittaa sitä, jos vieras kieltäytyy jostakin.

Vierailija
1672/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n matkalla söin jälkiruokaa, joka oli jonkinlaista vihreää hyytelöä, missä oli päällä jotain raejuuston näköistä. Se maistui lähinnä vihreälle väriaineelle. Ne raejuuston näköiset eivät maistuneet raejuustolle, eikä millekään muullekaan.

Moni seurueestamme tykkäsi siitä kovasti.

Vierailija
1673/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkia. Hyi järkytys miten hirveältä voi jokin maistua!

Vierailija
1674/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mikä olisi ollut ihan kaikkein hirveintä. Niitä vaimon kokkailuja on niin valtava määrä, jotka olen joutunut vain ja ainoastaan kohteliaisuudesta syömään.

Vierailija
1675/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matruusi evp. kirjoitti:

En kohteliaisuudesta syönyt vaan olin ympäripäissäni Sumatralla

Indonesiassa Padangin kaupungin liepeillä 70luvun alkupuolella.

Rannalla oli kaislamattoseinäinen kapakka jonka takaseinässä oli

iso verkkohäkki täynnä laihoja koiria ja ajattelin päissäni että outo paikka koiratarhalle mutta olutta piti saada ja pikku nälkäkin oli ja näytin sormella että samaa kuin noilla muillakin on.

Lihaa ja riisiä ja olutta päälle.

Seuraava päivä oli vapaata joten suunnistin krapula kaljalle samaan paikkaan ja sattumalta kokki oli hankkimassa koira-aitauksessa

päivän pihviaineksia.

Muut koirat ulisivat kauhuissaan kun kokki hakkasi yhtä päähän

metallitangon pätkällä ja nosti vielä sätkivän koiran roikkumaan

tolpasta roikkuvaan koukkuun.

Silloin minulle selvisi mitä olin edellisenä iltana riisin kanssa

syönyt ja oksennus tuli välittömästi.

Sen jälkeen tyydyin vain nestemäiseen ravintoon eksoottisemmissa

maissa.

Kamalinta mitä olen ikinä lukenut😱

Hyi kauheaa!!!! Koiraparat :(

1676/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on kauheaa myrkkyä. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut maistaa.

Ihmiset on kofeiinipäissään jotenkin omituisia.

Vierailija
1677/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liivatteella hyydytettyä tuorejuustokakkua, jossa liivate ei ollut kunnolla liuennut. Eli sellaisia ällöttäviä limaklöntin näköisiä ja tuntuisia liivatelöllöjä oli tuorejuusto-kerman seassa. Nam!

En oikeasti tajua miten tuossa voi epäonnistua, jos noudattaa ohjetta tarkasti?! Ja tällaiseen törmännyt jopa kahdesti. Toisella kerralla (eri tekijä) jätin suosiolla klöntit laitaselle, ei vaan pystynyt.

Voin kertoa miten siinä voi epäonnistua jopa ammatti-ihminenkin. Jos siinä massassa on ollut jotain sellaista mikä juoksettaa sitä, esim nyt vaikka ananas tai vastaava happoinen juttu.

Tai sitten vaan hulautettu täytteeseen ja lisäksi huonosti vatkattu. Itse lirutan ohuena nauhana täytteeseen ja vatkaan kunnolla koko ajan. Lisäksi jäähdytän sitä liivateseosta hieman ennen lisäämistä. Eipä oo mitää klönttejä koskaan ollut.

1678/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kahvia. Yäks.

Kofeiininarkkareiden juoma. Pahimmillaan eivät voi töihin lähteä ilman sitä. Säälittävä addiktio.

Kahvin hinta kunnolla ylös niin tärinät alkaa.

1679/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aladobi eli lihahyytelö joka ns tytisee on kyllä kamalaa. Samoin koulun tilliliha aikoinaan.

tätönen 23

Vierailija
1680/1840 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkäristys. Siinä jotain jänteitä jotka näytti ja tuntui suussa aivan kuminauhoilta. En ikinä enää syö poronkäristystä.