Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön aika lailla mitä vaan onneksi. Mutta Japanissa jouduin syömään aamupalalla nattoota joka aiheutti oksennusrefleksin. Siinä ei ollut kyllä kuin henkilökuntaa paikalla.
Islantilaiset tarjosivat joulun alla skataa ja toisella kertaa hapanhaita. Ne eivät olisi loukkaantuneet jos olisin skipannut, mutta se tuntuu olevan tärkeä perinne ja arvostavat jos joku muun maalainen jakaa aterian. Onneksi lampaanpäältä vältyttiin.
Niin aiis, jos haluat, että lukija ymmärtää oksennusrefleksisi, voisit kertoa, mitä nuo mainitsemasi ruokalajit olivat. Pelkkä nimi ei kerro mitään.
Idässä kaikki "herkut" on aina valmistettu fermentoidusta soijasta/tofusta, eli varmaan jotain sen tyylistä. Tiedät varmaan mikä on hai? Hapanhai taidetaan valmistaa samaan tyyliin, fermentoimalla.
Ravintolassa suostuin maistamaan kaverin lautaselta yhden etanan. Olin kaatokännissä. Selvänä en olisi pystynyt.
Mykyrokka. Savolaisen puolison kotona,perinneruoka. Harmaita maksapaloja,munuaista,verestä tehtyjä möykkypaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chili-suklaakakku työpaikalla. Miksi pilata suklaa noin kamalalla tavalla
Ootkohan sie syönyt mun tekemää kakkua? ;) Olisi siinä ollut tavallistakin, tosin ei sekään kaikille maistu. :)
Juu siinä ei ollut kyllä normaalia vaihtoehtoa normaalille ihmiselle.
Poron lihaa, jouduin nieleskelemään paloja kokaisena alas kurkusta en vain pystunut syömään sitä siis aivan kamalaa.
Ja tämä on yksi syy miksi en halua käydä syömässä muitten kotona. En halua syödä kohteliaisuudesta mitään mitä en yksinkertaisesti halua. Haluan syödä niitä juttuja mitä syön aina kotona.
Myöskään tästä syystä en käy syömässä muiden kanssa, vain yksin.
Jostain syystä kaikki fanittaa aasialaista ruokaa ja/tai sushia.
Kaveri: "mennäänkö joskus tohon kiinalaiseen".... "mennäänkö joskus tohon nepalilaiseen.... "
Juu mee vaan. Tie on auki.
Yök yök.
Vierailija kirjoitti:
Mykyrokka. Savolaisen puolison kotona,perinneruoka. Harmaita maksapaloja,munuaista,verestä tehtyjä möykkypaloja.
Me tiedämme kyllä jo millaista mykyrokka on.
Ja myös sen että se on savolainen perinneruoka.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on yksi syy miksi en halua käydä syömässä muitten kotona. En halua syödä kohteliaisuudesta mitään mitä en yksinkertaisesti halua. Haluan syödä niitä juttuja mitä syön aina kotona.
Off topic. Minulla on paniikkihäiriö enkä pysty syömään isossa porukassa tai täydessä ravintolassa enkä kylässä.
Olisi joskus mukava kokeilla etnisiä ravintoloita mutta se vaatisi melkein tyhjän ravintolan ja sen että saisin rauhassa miettiä mitä ottaisin. En edes tiedä vaikkapa aasialaisen ruokien nimiä ja minua alkaisi jo senkin takia jännittää.
Ja sitten jos se ei olisikaan hyvää jostain syystä, jännittäisi vielä enemmän ja keljuttaisi.
Sen vuoksi kotona syödyt potaatit ja jauheliha on turvallisia, tylsiäkin. :(
Vierailija kirjoitti:
Pontikkaa.
Sinulla on käynyt jotenkin huono tuuri. Onko pontikka ollut väljähtynyttä? Hyvä, oikein tehty pontikka maultaan täysin Koskenkorvan tasoista, jopa parempaa. Jos pontikasta ei tule hyvää, se on amatöörin tuherrusta.
Jos teet ensin vaikka rypäle- tai hedelmäviniä, tislaat sen oikeaoppisesti, saat pontikkaan rypäleiden tai hedelmien makua. On hyvä osata orgaanista kemiaa, parin yliopistovuoden verran on todella avuksi, muuta kyllä muutenkin voi perehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tiedustelen, kun joku kertoo että hänelle tarjottiin kananjalkoja, siis ihan niitä kynsiä ja "nilkkoja".
Mitä syömistä niissä oikein sitten on?
Keitetäänkö niitä jossain maustekastikkeessa ja imeskellään puhtaiksi vai miten? Ja te jotka näitte kiinalaisen kaverinne niitä syövän, niin mitä niistä kananjaloista jäi enää tähteeksi vai söivätkö he sen ohuen nahan pelkästään?
Pidän kyllä linturuuista mutta pelkän linnunjalan syöminen olisi minullekin vaikeaa koska en tiedä mitä siitä pitäisi syödä.
Kananjalka on kirjaimellisesti juuri se mitä nimikin sanoo. Siis nilkat, varpaat ja kynnet.
Jalat ostetaan raakana ja kypsennetään wokki-pannussa. Ruokaöljyä, mausteita, soijakastiketta. Kananjalka on melko hentorakenteinen (ohuet luut, rusto, jänteet, lihakset) joten sen voi syödä kokonaan. Ennen vanhaan olikin tapana syödä kaikki mitä irti lähtee, koska köyhillä kiinalaisilla oli puutetta kalsiumista ja proteiinista. Ruokavalio oli vahvasti kasvispainotteinen. Lihaa ja maitotuotteita syötiin melko harvoin.
Itse kävin ensimmäisen kerran Kiinassa noin 20 vuotta sitten. Huomasin, että ravintolassa ei tarjoiltu riisiä ulkomaalaisille. Henkilökunta oletti, että rikkaat länsimaiset turistit eivät syö "köyhien ruokaa" eli riisiä. Meille tuotiin pöytään 9 kappaletta liharuokia. Niiden lisäksi oli myös tofua ja joku kasvisruoka (vegaaninen vaihtoehto). Jos joku halusi riisiä, sitä piti tilata erikseen. Henkilökunta ihmetteli kun meidän seurue tilasi kaksi suurta kulhollista. Paikalliset asiakkaat söivät vain liharuokia. Heillä ei ollut pöydässä sellaisia "pesuvadin kokoisia" riisikulhoja kuin meillä.
Monenlaisia ruokalajeja on tullut kokeiltuaja useimmat on ollut hyviä mutta kananjalka ja olikohan possun vai vasikan suolia ovat olleet hirveimpiä
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia ruokalajeja on tullut kokeiltuaja useimmat on ollut hyviä mutta kananjalka ja olikohan possun vai vasikan suolia ovat olleet hirveimpiä
Unohdin nattoon sekä durianin.
Se ei ollut sinänsä pahaa, mutta söin kylässä emännän itse tekemää kuivakakkua ja suuhuni tuli kakun mukana kokonainen taatelin siemen.
En kehdannut sanoa mitään, kun juuri oli hetkeä aiemmin ollut puhe, kuinka emäntä oli omin kätösin leiponut tämän hyvän kakun. Pyyhkäisin suuta ja piilotin servettiin.
Jälkeenpäin mietin, että *** että oon nöyrä.
Nuorena ja köyhänä oltiin kaverin kanssa interraililla. Yhden kerran reissun aikana päätetiin syödä oikein kunnon ravintolassa. Menu oli vain paikallisella kielellä, joten ei ymmärretty mitään. Yhdessä ruoassa luki steak (=Steak Tartar), joten ajateltiin, että pihvi on aina hyvää... Kun se raaka jauheliha tuotiin meille tarjolle, niin meinasi tulla itku ja jäi ruoka syömättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic. Minulla on paniikkihäiriö enkä pysty syömään isossa porukassa tai täydessä ravintolassa enkä kylässä.
Olisi joskus mukava kokeilla etnisiä ravintoloita mutta se vaatisi melkein tyhjän ravintolan ja sen että saisin rauhassa miettiä mitä ottaisin. En edes tiedä vaikkapa aasialaisen ruokien nimiä ja minua alkaisi jo senkin takia jännittää.
Ja sitten jos se ei olisikaan hyvää jostain syystä, jännittäisi vielä enemmän ja keljuttaisi.
Sen vuoksi kotona syödyt potaatit ja jauheliha on turvallisia, tylsiäkin. :(
Tilaa kotiin hyvä ihminen, oikeesti! E
Suolainen menee alas aina, lehmänpötsikeitot ja mikä vain, aidosti vaikeinta oli valtava pala mutakakkua jota inhoan yli kaiken.
Hyi. Itse oon syönyt kalanpääkeittoa. Siellä oli vain kalanpäitä, ei itse lihaa. Aika hirveetä oli sekin.