Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
En syö enkä juo kohteliaisuudesta yhtään mitään.
Sanon kyllä suoraan että jätän nyt väliin ja syön sitten muuta tarjolla olevaa. Jos siitä herneen nenään vetää, saa vetää.
En itsekään edellytä että kaikki pitävät siitä mistä minä pidän, esim. sienet on sellaisia joita en suuhuni pistä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten söin pari kertaa erään tuttavaperheen luona muutaman viikon välein. He siis söivät eri ruokaa kuin minä, vaikka minulla ei siis ole allergoita tai muitakaan rajoituksia ruokavaliossa. Minulle perheen äiti lämmitti kummallakin kertaa lautasellisen jotain keittoa, kummallakin kertaa samaa keittoa. En tiedä, että mitä keittoa se tarkalleen oli, mutta sieniä siinä ilmeisesti oli. Ei se pahaa ollut, mutta ei oikein hyvääkään. Mitään muuta en sitten saanut kuin vettä juomaksi. Yritin varovasti kysyä, että mitä se oikein on, mutta perheen äiti vain hymyili ja sanoi, että "Se on keittoa". No, ainakaan mitään oireita siitä ei tullut, mutta en vieläkään ymmärrä, että miksi minulle tarjottiin eri ruokaa kun he söivät itse siinä esim. pizzaa. Aivan kuin erikseen minulle olisi säästetty jotain tähteeksi jäänyttä ruokaa, josta ei ehkä edes muistettu, että mitä se on, kun ei sanottu, että se on keittoa. Ehkä he eivät itsekään enää muistaneet, että mitä keittoa se tarkalleen oli, mutta eivät vain kehdanneet kertoa sitä minulle.
Ompa kummallista!
Vähän ohi kysymyksen, mutta niin paljon kohteliaisuutta ei minulta löytynyt, että olisin haggista syönyt. Naapurissa asunut skotti yritti tarjota..
Menin Saksaan kielivaihto ohjelman kautta kahdeksi viikoksi teininä, siellä isäntäperheen isä kysyi mitä haluaisin juoda, sanoin että teetä kiitos. Koko kahden viikon aika en saanut mitään muuta juotavaksi kuin punaista hedelmäteetä. En siis edes pidä hedelmäteestä vaan ihan tavallisesta mustasta teestä, mutta siinä sitä oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Kainuulainen porkkanavelli. Anteeksi nyt vain kainuulaiset. Minut oli ihan varta vasten kutsuttu kylään syömään tätä kainuulaista perinneherkkua. Enkä tosiaan mielestäni ole mikään nirsoilija, mutta tää ei nyt vaan mennyt.
Viivytellen sain syötyä muutaman lusikallisen ja emännän lähtiessä käymään toisessa huoneessa huuhtelin altaaseen loput. Huh.
Tarkoitatko sitä maitoon tehtyä porkkanavelliä? Sitä syödään Raja-Karjalassakin muka herkkuna, mulle se oli lapsena suorastaan kammotus. Jotkut käyttävät myös nimitystä porkkanamolskomi.
Lihaliemessä keitettyä lehmänmahaa, aika extreme ruokalaji (sekä Kiinassa että Espanjassa).
Possun "paisti" Karvion kanavan Nesteellä. Haaleat läskinpalat saivat aikaan oksennusreaktion.
Sieniä en voi kuvitella syöväni. Lapsena minut pakotettiin syömään sieniä, ja inho sieniä kohtaan on totaalinen.
Mun tätini laittaa hyvissä ajoin kaikki pöytään valmiiksi. Eli jos ollaan menossa vaikka iltapäivällä viiden aikaan käymään, on hän laittanut kaikki tarjottavat pöytään aamulla. Eli voileivät juustoineen ja kinkkuineen, kahvimaidot ym. on parhaimmillaan seisseet pöydässä lähemmäs kymmenen tuntia. Kahvit sentään keittää vasta vieraiden saavuttua ja lapsille tarjoaa jäätelöt suoraan pakastimesta. Joku hälle on tästä huomauttanutkin, mutta ei hän välitä. Välillä salaa otan kinkkusiivut pois leivältä, mutta aina hirvittää minkä ruokamyrkytyksen siellä käydessään saa.
Pakkokahvit. Mitä enemmän tivataan sitä varmemmin se kahvi kuravettä. Mistä johtunee.
Muslimi työkaveri toi baklavaa. Pakko oli maistaa ja hyi helvetti mikä rasvapallero... Kyllä meinasi oksennus tulla!
Vierailija kirjoitti:
Oltiin lastentarhanopettaja opiskelijoita harjoittelujaksolla. Lapset (3-5 v. ryhmä) tekivät tän opettajan johdolla voileipiä. Leikkasivat tomaattia ja kurkkua, juustoa ja lauantaimakkaraa ja nuoleskelivat sormiaan ja kaivoivat räkää nenästään tehdessään voileipiä vanhempainillan tarjottavaksi. Onneks me ei jouduttu sinne vanhempainillan.
Joskus kauan aikaa sitten poikani oli ollut kaverinsa luona kyläilemässä. Kaverin pikkusisko oli oman kaverinsa kanssa leiponut pipareita, joita sitten tarjottiin muille. Hygienian kanssa oli ilmeisesti ollut vähän niin ja näin, koska haukatessa oli useammalla tullut suu täyteen pitkiä hiuksia ja ties mitä muuta. Piparinsyönti jäi pojallani moneksi vuodeksi:)
Punajuurisosekeitto, jota perheelleni tarjottiin kerran ollessamme kylässä kun olin lapsi. Se maistui minusta kauhealta, mutta en kehdannut olla syömättä sitä koska vanhemmat olivat tehneet selväksi, että hyviin käytöstapoihin kuuluu syödä kaikkea, mitä tarjotaan. Söin siis kaiken, mutta minulla oli pitkään sen jälkeen fyysisesti paha olo. Tilannetta ei tehnyt yhtään helpommaksi, että isäntäperheen vanhemmat ylistivät, että kuinka hyvää se oli ja vanhemmat myötäilivät, että niin on. Hekin söivät oman annoksensa, mutta myöhemmin sanoivat, että se ei todellakaan ollut hyvää ja kehuivat minua, että kuinka reipas ja kohtelias olin ollut, kun olin syönyt kaiken, vaikka he näkivät, että en pitänyt siitä.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia. Se kuiva porsaanliha, liikaa kokonaisia isoja mustapippureita ja laakerinlehden palasia. Yök!
Huonosti tehty
ei koskaan enää kirjoitti:
naisen alapää jos sen voi laskea syömiseksi.
järkyttävää hommaa
Varsinkaan, jos ei ole pesty tai on yön jäljiltä.
Haineväkeittoa. Liikematkalla kiinassa isäntä vei illalla hienoon ravintolaan ja tilasi ruuat puolestamme kun kukaan paikassa ei olisi mitään ymmärrettävää kieltä puhunut.
Ihmettelin vasta lautasen ollessa melkein tyhjä että mitä tämä lievästi kalalta tai äyriäiseltä maistuva alkukeitto on kun siinä liilluu jotain suht pehmeäksi keitettyjä rustonpaloja.
Ei se ällöttävää ollut, melko miedon makuista itse asiassa mutta ihmettelin että tämäkö muka on niin suurta herkkua että sen takia pitää heittää silvottuja kaloja takaisin mereen kuolemaan (en ääneen)
Afrikan sarvessa oli tarjolla paikallista ramadanin perinneherkkua, pitkää sikaa. Epäonninen vihulaisklaanilainen oli seivästetty ruumiinaukoista kokonaisena vartaaseen sekä valeltu voilla, pippureilla ja merisuolalla. Koko komeus paistettu avotulella asiaankuuluvan mölinän säestämänä.
Juhlavieraana minun osakseni tuli nauttia heppuparan vasen pakara, kun taas oikea kankku meni klaanipäällikölle, imaamille ja pyövelille, jotka olivat yksi ja sama henkilö. Minulle tarjottiin myös päivänsankarin toista kelestä, mutta siitä sentään onnistuin kieltäytymään vetoamalla pähkinäallergiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran jouduin olemaan itselleni kohtelias ja yritin syödä itse tekemääni tofukastiketta. Kyllä syömättä jäi, eikä muut perheestä suostuneet edes maistamaan. Lapsista ei ole tullut vegaaneja mutta en tiedä johtuuko minun kasvisruokakokeiluista jotka päättyi aina pizzatilaukseen.
Kutsuttiin kesällä tyttöystävän kaveri uuden poikaystävänsä kanssa grillailemaan ja iltaa istumaan. Tämä olikin vegaani mutta oli ystävällisesti tuonut omat tofut joiden piti sopia grillaamiseen. Mikäpä siinä, leikkasin tofusta sentin siivuja kuten mistä tahansa grillijuustosta, valelin ne oliiviöljyllä ja heitin grillin ritilälle.
Homma onnistui yhtä hyvin kuin sentin paksuisten voipaketista leikattujen siivujen grillaaminen. Paitsi että voi olisi pysynyt koossa pihvinä paremmin kuin tämä lätty. Tofu siis lähes kirjaimellisesti tippui kuuman ritilän läpi siivuina hiilille josta yritin kalastella pihdeillä mitä pelastettavissa on. Ainakin palat olivat hyvin kypsiä. Toiselta puolelta.
En nyt muista huomasiko tämä poikakaveri olevansa tilanteesta riippuen myös grillipihvin ystävävä mutta toista kertaa en ole yrittänyt vegaanista grilliruokaa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
neljännesosa tomaatin, ovat aivan kauhean katkeria. Oksensin.
Että kaikki tomaatit ovat saman makuisia...
Kun kirjoitat, että OVAT ei että olivat.
Thaimaassa heinäsirkkoja, toukkia ja kanan jalkoja (varpaita).forang
Join teetä, yäk