Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Papan sisko tarjosi sylttyä eli lihahyytelöä, en muista pystyinkö syömään, vai katsoinko vain, kun pappa nautti. Samalla vierailulla mulle ja siskolle tarjottiin mehua likaisista laseista. Se oli ällöttävää. Pelotti nuo papan siskot muutenkin.
Hapan silli (surströmming). Kun purkki aukaistaan niin siitä leviää vahva mädäntyneen kalan haju. Työkaverit väittivät että se maistuu paremalle kuin haisee mutta ei tosiaan,, Yritin palasen syöda kohteliaisuudesta mutta ei onnistunut. Sain juosta vessaan yökäillen ja sylkeä sen pois. Tätä syödaan tietääkseni vain Ruotsissa, Elokuun aikana, mutta minusta ei niin Ruotsalaista tule että sitä söisin, ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Papan sisko tarjosi sylttyä eli lihahyytelöä, en muista pystyinkö syömään, vai katsoinko vain, kun pappa nautti. Samalla vierailulla mulle ja siskolle tarjottiin mehua likaisista laseista. Se oli ällöttävää. Pelotti nuo papan siskot muutenkin.
Minkälainen henkilö on "papan sisko" kun ne eivät näytä olevan sinulle mitään sukua.
Kehtaatte aikuiset valittaa ruoasta kuin hemmotellut pikku kakarat! Nuo pilaantuneet ymmärrän, mutta että joku kehtaa yökkiä kuin kakara jos ei ole lempiruokaa. Teidät pitäisi laittaa keskitysleirivankien ym. nälkää nähneiden seuraan ruokailemaan, olisiko pokkaa yökkiä siinäkin?!
Hävetkää jos osaatte!
Puoliksi keitettyjä papuja. Siis sellainen wannabevegaanityyppi ei osannut valmistaa jotain mustapapuja kunnolla eli ihan kypsiksi. Hirveät vatsanväänteet siitä seurasi koko seuraavaksi yöksi, mutta tulipa oltua kohtelias. Oli eka ja vika kerta.
Hyvät ihmiset, papu on kypsä vasta kun se murskaantuu helposti kun vähän painaa haarukalla, älkää kiduttako vieraitanne huonosti kypsennetyllä ruualla. Tämä on ihan yhtä paha moka kuin raaka kana.
Olimme tuttujen luona Ateenassa ja heidan tuttunsa kutsuivat illanviettoon ja isanta tarjoili omaa viiniaan.
Maistoin kerran ,pahaa oli mutta maistoin toisen kerran ja en sanonut mitaan . Jossain vaiheessa isantakin
sanoi ettei tama satsi ollut oikein onnistunut. En ole koskaan juonut sellaista etikkavetta.
Eestiläinen ei syö mämmiä. Se oli kauhea epäkohteliaisuus, jonka olen tehnyt. 22 vuotta tuon miehelleni mämmia. Ei suostu maistamaan. Se menee jo vitsin puolelle. Ei minulle kukaan kertonut, että mämmi on heille vastenmielisin asia.
Ilmajoen metsästysseuran tarjoamaa hirvisoppaa. Ja vaikka kysymys oli "hirveintä" ni tämä ei ole sama asia. Kun hirvenlihat pilataan jo säilytysvaiheessa ei siitä voi eikä saa keitettyä kunnollista soppaa. Saati säilyttää uudelleen pakastettuna pakastimessa. Hyi hlvetti.
Islannissa mädätettyä haita.. Tuli saman tien ylös ja ulos
Veripalttu.
Yleensäkin kaikki veriruoat.
Vierailija kirjoitti:
Islannissa mädätettyä haita.. Tuli saman tien ylös ja ulos
Eikö ne kuse siihen päälle ja hautaa sitten rantakivien alle "kypsymään"?
Vai oliko tuo valaanrasvasta leikeltyjen kuutioiden resepti?
Väärintehtyä villisikaa, jssa roikkui rihmoja jotain läpinäkyvää. Tuli räkä mieleen. Kamalin ruoka elämässäni.
Savuankerias. Hollantilaisten mielestä se on ihana herkku. Yöks, anteeksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olimme tuttujen luona Ateenassa ja heidan tuttunsa kutsuivat illanviettoon ja isanta tarjoili omaa viiniaan.
Maistoin kerran ,pahaa oli mutta maistoin toisen kerran ja en sanonut mitaan . Jossain vaiheessa isantakin
sanoi ettei tama satsi ollut oikein onnistunut. En ole koskaan juonut sellaista etikkavetta.
Alkoholitonta olutta ja soijanakkeja grillibileissä. Voiko karmeampaa tarjottavaa ollakaan?
Lapsena sukulaisperheessä oli tapettu sika ja sitten oli ruuaksi ensin sen sian verestä tehtyjä verilettuja lounaalla ja tappaiskeittoa päivälliseksi. Syödä piti, vaikka molemmat ruuat yökötti ja itketti.
Nakkikeittoa. Laihaa kahvia. Sipulipiirakkaa.
Ei nyt sen eksoottisempaa tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Punajuurisosekeitto, jota perheelleni tarjottiin kerran ollessamme kylässä kun olin lapsi. Se maistui minusta kauhealta, mutta en kehdannut olla syömättä sitä koska vanhemmat olivat tehneet selväksi, että hyviin käytöstapoihin kuuluu syödä kaikkea, mitä tarjotaan. Söin siis kaiken, mutta minulla oli pitkään sen jälkeen fyysisesti paha olo. Tilannetta ei tehnyt yhtään helpommaksi, että isäntäperheen vanhemmat ylistivät, että kuinka hyvää se oli ja vanhemmat myötäilivät, että niin on. Hekin söivät oman annoksensa, mutta myöhemmin sanoivat, että se ei todellakaan ollut hyvää ja kehuivat minua, että kuinka reipas ja kohtelias olin ollut, kun olin syönyt kaiken, vaikka he näkivät, että en pitänyt siitä.
Punajuuri todellakin on vaikeasti sulavaa. Itse pidän kyllä sen mausta, mutta jos menen sitä syömään, saa siitä kärsiä loppupäivän ja pari seuraavaa päivää. Sellaiset vatsanväänteet siitä tulee.
Siksi kehtaan kyllä kylässäkin kieltäytyä punajuuresta, yleensä on muutakin ollut tarjolla.
Voileipäkakkua ja sieniä sisältävää ruokaa.
Silakkapihvit. Teoriassa ihan hyvää, mutta en vaan kestä miltä ruodot tuntuu suussa. Lanttu ja porkkanalaatikot. Ei vaan uppoa ei, jää syömättä, en yritä edes kohteliaisuuden vuoksi. Kolmas on tee, en juo kahvia, mutta en todellakaan teetäkään.