Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Olimme hienossa ja arvokkaassa ok- talossa kahvilla.
Pientä korvapuustia kun haukkasin..piitkä Rouvan HIUS!, tunsin sen tulevan huulen reunaa pitkin suuhuni, pysäytin hetkeksi haukkaukseni ja meinasin näppärästi näpätä karvan pois, en onnistunut.
Silloin vaan nielasin sen. Tais olla karva kietoutunut pullaan...ei kiva tunne syödä hienon rouvan pullaa.
Oliko rouva leiponut pullia karvainen pimppi paljaana?
Vierailija kirjoitti:
Olin ollut kasvissyöjä jo ainakin vuoden verran. Olin kaverilla kylässä ja hänen äitinsä teki meille tuskastuneena keittiössä ruokaa. Kävi ilmi, että hän luuli tonnikalapastan olevan kasvisruokaa ja sitä oli siis tarjolla minullekin. Hän oli keittiöpuuhissaan niin tympääntynyt ja huokaili kun "piti laittaa kasvisruokaa", että olihan mun pakko sitä ruokaa sitten niellä. Ei tuntunut kyllä kivalta.
Ihmiset ei erota sitten lihoja tai edes kaloja kasveista. Kananmuna tai maitokaan ei ole kasvipohjaista.
Kahvi. En ole vain koskaan oppinut sitä juomaan. Kerran pyysin juhlissa teetä ja minulle kaadettiin kupillinen kahvia, enkä kehdannut sitä jättää juomatta. Nieleskelin oksennusta lopun iltaa. Se kahvin maku on tottumattomalle aika järkyttävä.
Ei edes pahimmasta päästä, mutta en ikinä ole tykännyt köyhistä ritareista. Paistettua pullaa, kermavaahtoa ja hilloa. Yök. Sushia en ole syönyt, enkä syö. Simpukat, osterit, ravut, ehdoton ei.
Ystäväni tarjosi lounaaksi keittoa, joka oli tehty mummommuusi-hiutaleista ja jauhelihasta. Liha oli lisätty keittoon raakana. En saanut sitä millään alas, vaan selitin, että nyt iski kavala iltapäiväkrapula, on pakko mennä vähän ulos raittiiseen ilmaan.
Menin kävelylle ja kävin syömässä hampurilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka. Piti varmistaa pukille pääsy.
Kaverit vetää porukalla perseesee rangastuksena jos isäm mallinen miäs syö veke hippien ruokaa! elei siten pilun santi tarkotuksesa röh kjöh kjöh
Zin-zin. Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni tarjosi lounaaksi keittoa, joka oli tehty mummommuusi-hiutaleista ja jauhelihasta. Liha oli lisätty keittoon raakana. En saanut sitä millään alas, vaan selitin, että nyt iski kavala iltapäiväkrapula, on pakko mennä vähän ulos raittiiseen ilmaan.
Menin kävelylle ja kävin syömässä hampurilaisen.
Pitäisi kieltää huonoilta kokeilta ruuan tekeminen minä mukaan luettuina. Meille pitäisi olla Kelan kustantama ruokatuki.
Vierailija kirjoitti:
Kuollutta eläintä..yäk!
Lihansyöntini loppui siihen, kun liha maistui vain raadolta.
Injoan juustoa. Siis nykyään joku parmesaani sapgetin päällä onnok ja lisäänkin sitä, samoin mikälie pecorino, mutta nuorempana oikeasti inhosin. Pahimpia ovat liisterijuustot - valkohome, tai hamppariin väliin laitettu cheddar-liiste.
Nyt sitten hienoilla kekkereillä tarjottiin mm tuulihattuja coctailpaloina ja niitähän tulikin sitten syötyä. Kunnes yhdellä kertaa ihanan kylmän kreemitäytteen sijasta haukkasinkin valkohomejuustolla täytettyä "tuulihattua". Oli ylpeä siitä että söin sen ilmeenkään värähtämättä keskustelua jatkaen.
Maistoin myös hapanhaita Islannissa - samoin keitettyä hapanrauskua "skata" - sikäläisten jouluruokaa. Takaisintulomatkalla oli välilasku Kastrupissa jossa kokeilin vielä syödä pari osteria. Mitään näistä en jäänyt kaipaamaan.
Harvoin sanon ruuasta että on pahaa mutta Snellmanin kotletit kyllä piti väkisin syödä pahoinvointia pidätellen.
Haisi ja maistui pelkältä sianlihalta.
Eräissä juhlissa oli emäntä tehnyt kalavoileipäkakun. En tiedä mitä kalaa käytti, mutta se kakku oli täynnä ruotoja. Olipa kiusallista nyppiä suusta niitä ruotoja ja asetella lautasen reunalle. Emäntä itse ei ollut moksiskaan.
Mummin luona olen joutunut kärsimään erinäisistä läskiruoista. Mummi tykkää läskistä, on hänen lempiruokaansa, joulukinkunkin sijasta heillä on aina lähinnä joululäski. Onneksi nykyään osaan jo sanoa ei kiitos läskisoosseille ja mummi lähinnä vain nauraa minulle. Nuorena ja kilttinä sai kyllä usein kyyneleet silmissä ja hampaat irvessä nieleskellä läskipallerot.
Juhlissa oli pääruokana kassleria. Siis sehän on ihan jätettä, korkeintaan koiranruokaa. Maku on karsea ja koostumus... #hrrrrr
Vähän yritin kaivaa esiin jotain muuta kuin jänteitämitälie ja rasvaa, mutta kyllä piti vatsantäyte ottaa leipä- ja salaattipöydästä.
Vierailija kirjoitti:
Liivatteella hyydytettyä tuorejuustokakkua, jossa liivate ei ollut kunnolla liuennut. Eli sellaisia ällöttäviä limaklöntin näköisiä ja tuntuisia liivatelöllöjä oli tuorejuusto-kerman seassa. Nam!
En oikeasti tajua miten tuossa voi epäonnistua, jos noudattaa ohjetta tarkasti?! Ja tällaiseen törmännyt jopa kahdesti. Toisella kerralla (eri tekijä) jätin suosiolla klöntit laitaselle, ei vaan pystynyt.
En tajua minäkään miten voi epäonnistua mutta kerran minun kakulle kävi näin.
Tein liivatejauheesta ekan ja vikan kerran.
Oli sellainen kolmen suklaan kakku. Toivottavasti ei ollut minun kakku mitä söit 😅
Vierailija kirjoitti:
Mummin luona olen joutunut kärsimään erinäisistä läskiruoista. Mummi tykkää läskistä, on hänen lempiruokaansa, joulukinkunkin sijasta heillä on aina lähinnä joululäski. Onneksi nykyään osaan jo sanoa ei kiitos läskisoosseille ja mummi lähinnä vain nauraa minulle. Nuorena ja kilttinä sai kyllä usein kyyneleet silmissä ja hampaat irvessä nieleskellä läskipallerot.
Millainen on joululäski? 🤣
Miten siis kinkku voi olla pelkkää läskiä vai onko se joku muu osa porsaasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on joululäski? 🤣
Miten siis kinkku voi olla pelkkää läskiä vai onko se joku muu osa porsaasta?
En tosiaan tiedä. Tiedän vain, että siinä on ihan s*atansti läskiä. Mummi sitten hytkyttelee läskisuikaletta haarukan nokassa, että ai kun on hyvää.
Banaanisosetäytteistä täytekakkua. Hyihelvettimitäpaskaa.
Janssonin kiusaus haisee ja maistuu pesemättömälle toosalle ja sen alkuperä on sentään läheltä Ruotsista.