Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyläillessä on aina yhtä valtava pettymys kun tarjolla oleva täytekakku on menty pilaamaan laittamalla lakkahilloa tai mitä tahansa muuta marjahilloa täytteeksi ja huomaat sen vasta kun pala on jo lautasellasi.
Sama koskee suolaisia tarjottavia, ikävä yllätys kun ensimmäistä palaa maistaessasi tajuat että piirakassa tai pasteijassa onkin täytteessä homejuustoa tai sieniä.
Mitä haluat täytekakun täytteeksi?
Mieluiten jotain hedelmäistä tai suklaista, myös vaniljakreemi yhtenä kerroksena on hyvää.
En tätä syönyt/juonut kohteliaisuudesta, mutta kun kun se " parantaa kuumeet ja lentsut". Ja sipulimaidosta siis kyse.
Silakkapihvit ja perunamuusi🤮
Shampanja pahinta juotavaa ja sitä on aika useissa juhlissa.
Sieni-, läski ja jänneklöntit ovat aiheuttaneet järkyttäviä yllätyksiä tullessaan suuhun ennalta arvaamatta jossain kylässä tms.
Raaka kala ei uppoa jo tekstuurinsa ja hajun vuoksi, eikä nilviäiset.
Minä olen syönyt meidän kolmen lapsen istukat synnytyksen jälkeen lasten äidin vaatimuksesta.
Täällä taas huomaa kuinka suomalaisilla on tylsä ja konservatiivinen ruokamaku ja suu pahvista (jolle se ruokaksin saa maistua?) Kaikkia ihania herkkuja ostereista anguillasiin tartariin mollataan. Jykeltäkää vaan sitä ruisleipää vastakin.
Vierailija kirjoitti:
ollessani jouluna au-pairina englannissa minulle tarjotiin muistaakseni näitä minced pieta. siis joulutorttuja joissa on lihaa mukana.
sanotaan näin, että ihanan makeiden ja reilujen suomalaisten makoisten joulutorttujen ystävänä, joissa on voitaikinaa ja luumuhilloa nam en ollut mieltynyt brittiversioon. muistaakseni ei pystynyt syömään. jotenkin selitin sen sitten että nyt ei vaan maistunut kuin puolikas kröhäm, sorry! olin varmaan todella rude isäntäväen mielestä mutta kuvitelkaa nyt, makeaa piirasta jossa on suolaista lihaa mukana huh!
Minulle olisi maistunut. Eihän joulutorttutaikina ole ollenkaan makeaa. Samasta taikinasta voi leipoa suolaiset ja makeat leivonnaiset. Itsekin olen tehnyt torttuja, joissa on jauhelihaa tai kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
raa'at osterit olivat myös sangen kiehtova kokemus. jos nyt kuvailen muutamalla sanalla kokemusta ravintola Rivolissa, niin "suolaisen kumisen limaisa lötkö joka maistuu merivedeltä" minä en maksanut lystiä. onneksi! :D
Minulla osteri ajoi kuin hissi ylös alas.Lopulta syljin sen servettiin. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyläillessä on aina yhtä valtava pettymys kun tarjolla oleva täytekakku on menty pilaamaan laittamalla lakkahilloa tai mitä tahansa muuta marjahilloa täytteeksi ja huomaat sen vasta kun pala on jo lautasellasi.
Sama koskee suolaisia tarjottavia, ikävä yllätys kun ensimmäistä palaa maistaessasi tajuat että piirakassa tai pasteijassa onkin täytteessä homejuustoa tai sieniä.
Mieluiten jotain hedelmäistä tai suklaista, myös vaniljakreemi yhtenä kerroksena on hyvää.
Lakkahillo on kuin hyvä shampanja .!
Unkarissa sellainen keitto, jossa oli vihreän sävyisiä puuroklimppejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ollessani jouluna au-pairina englannissa minulle tarjotiin muistaakseni näitä minced pieta. siis joulutorttuja joissa on lihaa mukana.
sanotaan näin, että ihanan makeiden ja reilujen suomalaisten makoisten joulutorttujen ystävänä, joissa on voitaikinaa ja luumuhilloa nam en ollut mieltynyt brittiversioon. muistaakseni ei pystynyt syömään. jotenkin selitin sen sitten että nyt ei vaan maistunut kuin puolikas kröhäm, sorry! olin varmaan todella rude isäntäväen mielestä mutta kuvitelkaa nyt, makeaa piirasta jossa on suolaista lihaa mukana huh!
Minulle olisi maistunut. Eihän joulutorttutaikina ole ollenkaan makeaa. Samasta taikinasta voi leipoa suolaiset ja makeat leivonnaiset. Itsekin olen tehnyt torttuja, joissa on jauhelihaa tai kinkkua.
ne yhdistää briteissä niihin piiraisiin makeita sokerisia hedelmiä ja suolaista lihaa. maistuuko? no kukin tavallaan mulle ei maistunut mutta hyvä jos sinä tykkäät. susta tulisi hyvä britti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raa'at osterit olivat myös sangen kiehtova kokemus. jos nyt kuvailen muutamalla sanalla kokemusta ravintola Rivolissa, niin "suolaisen kumisen limaisa lötkö joka maistuu merivedeltä" minä en maksanut lystiä. onneksi! :D
Minulla osteri ajoi kuin hissi ylös alas.Lopulta syljin sen servettiin. Järkyttävää.
mä vaan nielaisin sen nopeasti , pidättelin oksua ja hymyilin nätisti että jee mikä kokemus. samalla mietin että mitä mä just söin, oliko se vielä elävä kenties hrrr yöks. mutta friteeratut osterit on kuulema hyviä, siis lämpimänä. en sitten tiedä, minä pärjään kalapuikoilla.
Entinen miniä kirjoitti:
Ensivisiitti anoppilassa. Emäntä oli laittanut herkkuaan eli parasta miniäkokelaalleen: kaljakeittoa!! Talouskaljaan keittettyinä riisiä, rusinoita ja hieman suurustusta sekä hippu sokeria. Olihan kamala keitos, mutta kohteliaasti kiittelin hyvästä ateriasta.
Kokelaasta tuli kyllä miniä, mutta kaljakeittoa ei tarvinnut sen jälkeen syödä.
Herran jumala sentäs, anteeksi sanonta! Tämä menee listani ykköseksi heti seuraavana on punajuuriviini siinä hyvänä kakkosena. Kaljakeitto! toisaalta, miksei ,jotenkin suomalaista. HAh hah!
Viipurin pyöreässä tornissa joskus 80-luvulla vihertävää lientä, jossa kellui ihranpalasia. Lusikallinen lientä meni väkisin ja sisällä pysyi. Oli niin suuri "makuelämys", ettei kukaan koko seurueesta pystynyt sitä syömään.
Kainuun, oman sukuni, perinneherkut.
Rönttöset, hillat ja leipäjuusto.
Hirveintä ikinä.
Englannissa joskus teetä maidolla, hyi!
Kaslerpihvejä. Ylisuolattua kaurapuuroa. Suklaapuuroa. Kaikki aivan kamalia.
Nälkämaan lapsenlapsi kirjoitti:
Kainuun, oman sukuni, perinneherkut.
Rönttöset, hillat ja leipäjuusto.
Hirveintä ikinä.
Lienetkö saanut oikein tehtyjä rönttösiä?!
Kaikki minun sukuuni muualta Suomesta tulleet ovat ihastuneet niihin.
Hilla on Kainuussa lakka.