Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

Vierailija
81/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pahin oli raaka lähes verinen pihvi. En muutenkaan ole mikään pihvien ystävä, mutta tämä oli kyllä pahinta. En voinut kieltäytyä, kun oltiin kylässä vieraassa paikassa.

Vierailija
82/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fidzillä tarjottiin paikallista lievästi narkoottista juomaa, kavaa, joka tehdään sekoittamalla juuriuutetta kylmään veteen. Paikallinen hemmo sekoitti jauheen veteen paljaalla sormellaan. En pystynyt keksimään tekosyytä, kun olin jo suostunut ottamaan ja se oli vieraanvaraisuutta. Ei ole ainakaan vielä ilmaantunut mitään sairauksia, mutta kyllä ellotti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsinyt kolmen ruokalajin illallisen arvostetussa suomalaisessa riistaravintolassa. Ei enää koskaan.

Vierailija
84/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kohteliaisuudesta syönyt enkä juonut mitään.

Vierailija
85/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne jouluna syötävät laardista tehdyt "lihapullat"? 

Vierailija
86/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä mustekala, joka liikkui vielä lautasella / suussa. 

Rotta, maistuikin kyllä ihan ok:lle. 

Paistetut torakat, järkkyä kun se paska sieltä otuksen sisältä ruiskahtaa suuhun. 

Liian vähän keitetty mahalaukku. Kuin purkkaa olisi purrut, ei saanut suupaloja pienemmäksi millään. 

Vierailija
87/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pontikkaa.

Sinulle on tarjottu huonosti tehtyä pontikkaa.

Kunnollinen pontikka on hyvää ja pehmeää, lyö laudalta kirkkaat viinat mennen tullen.

Tosin haju siinä on kyllä voimakas.

Vierailija
88/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vermuttia. Vaikka yleensä olen sitä mieltä, ettei niin pahaa viinaa olekaan, mitä ei voisi juoda, vermutista pohjat jäivät lasiin.

Koskenkorva on yksi pahimmista tietämistäni viinoista. Mikään väkevä alkoholi ei ole hyvää, mutta tuo arvostettu Koskenkorva on huonoimpia.

Vierailija
89/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars kirjoitti:

Kyllä kovasti pistää ihmettelemään näitä lukiessa, kuinka ihmiset ovat ruokapöydässä kärsimään melkein mitä tahansa mieluummin kuin sanoisivat, että "anteeksi, tuo ei sovi minulle" tai "tämän taidan jättää väliin". Puhumattakaan eltaantuneesta kermasta tai pilaantuneesta lihasta. Kautta aikojen olen kyllä ilmoittanut selkeästi tarjoajalle, jos jokin tarjottava ruokalaji on minulle liian "eksoottinen". Koskaan ei ole kukaan siitä mieltänsä pahoittanut ja miksi pitäisikään? En minä ainakaan oleta, että jos valmistan ruoaksi jotain erikoista oman mieleni mukaista niin kaikkien pitäisi siitä tykätä.

Se on nimenomaan se kohteliaisuus. Olen opetellut elämään välittämättä reaktioista, jos sanon jollekin kutsulle tai ruokalajille napakasti ei.

Vierailija
90/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sperma

Vierailija
91/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan pilalle mennyttä ruokaa söisi mistään kohteliaisuudestakaan. Olen niin herkkävatsainen, että ennemmin sanon kiitos ei, kuin kärsin monta päivää vatsakivuista. Myöskään tulista ruokaa en samasta syystä syö. 

Vierailija
92/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisten luona grillattiin. Yleensä tykkään grilliruuasta, mutta punainen raaka liha ei uponnut meidän perheelle. Väkisin sitä nieleskelimme.

Eli oli varmaan medium miinus. No, tiedän monta muutakin joka tykkää syödä lihansa kengänpohjana.

En syö lihaa, niin en ole ikinä ymmärtänyt tätä nokittelua, jos joku tykkää syödä lihansa kypsänä. Että ainoa oikea tapa olisi raakana. Mikä juttu tää on? Eihän samanlaista tapahdu jos vaikka joku tykkää juoda kahvinsa muistana, toinen maidon kanssa. Eikö nämä ole ihan makuasioita?

Ongelma on siinä että kypsäksi paistettu pihviliha on pilalla. Eli se liha, raaka-aine on pilattu. Ihmiset jotka syövät pihvin mediumia kypsempänä eivät siis kunnioita raaka-ainetta. Ihmiset jotka haluavat syödä kypsää lihaa pitäisi tilata sellaista lihaa joka sopii kypsäksi paistamiseen. Pihviliha on siis väärä valinta heille.

Vierailija
93/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustopiirasta. Inhoan aurajuustoa!

Vierailija
94/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kylässä eräällä vanhemmalla kalakaverilla ja hän tarjosi kalakeittoa, jossa oli mukana mateen maksa ja tämä sattui juuri minun lautaselleni - maistoin kyllä, mutta tämä jäi syömättä.

Vierailija
95/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin norjalaiset perinneruoat on kyllä aika kamalia. Ensin ne naulaa turskan liiterin seinälle ja antaa kuivua vuoden. Sitten se liotetaan ja pannaan palasiksi tomaattikastikkeeseen. Voi apua, pakkohan se oli  syödä.

Ne leipoo myös ison lihapullan sisään läskinpalan.

Kerran otin lounaaksi voileivän (tämä on yleisin lounas Norjassa) ja kasoin, että sen päällä on paksu kotijuuston viipale. No ei ollut, se oli kalahyydyke. Söinhän mä senkin sitten.

Matpakke XD

Vierailija
96/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt hirveintä,  mutta: esikoista odottaessa eksyin miehen kanssa Rovanimelle ja siihen Lordin omistamaan ravintolaan. Otin hampurilaisen ja pihvi olikin ihan punainen, hirvitti vähän vauvan takia mutta söin kun oli maksettu. Ja oli nälkä. Hyvää se kyllä oli !

Kunhan ei ollut kanaburger, niin kaikki on hyvin. Naudanlihapihvin kuuluu ollakin vähän punainen keskeltä.

Vierailija
97/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pahin oli raaka lähes verinen pihvi. En muutenkaan ole mikään pihvien ystävä, mutta tämä oli kyllä pahinta. En voinut kieltäytyä, kun oltiin kylässä vieraassa paikassa.

Voin nyt sen verran valaista että se punertava neste mikä lihasta valuu ei ole verta vaan lihasnestettä. Eläimistä kun tavataan laskea veri pois jo siinä teurastuksen yhteydessä. Ja useimmiten pihvi ei ole raaka vaikka se sisältä vielä punertaisikin. Mutta nämä ovat melko yleisiä harhaluuloja ihmisillä.

Vierailija
98/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurajuustopiirasta. Inhoan aurajuustoa!

Tarkoitat Aura-juustoa, sillä kyseessä on tuotemerkki. Inhoatko muitakin sinihomejuustoja vai vain Aura-juustoa?

Vierailija
99/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas, just ajattelin että teen pian ruokaa kun olen lukenut tämän... :D voi miksi tein tämän itselleni!

Vierailija
100/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksekseni paljon mainostettu avokado piti järsiä kyläpaikassa irvistellen vaikka olen kasvissyöjä, en ymmärrä sen hehkutusta, ei ollut edes makeaa muiden hedelmien tapaan :D