Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

Vierailija
41/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kopioitu suoraan redditistä. Alkaa palstan taso laskea.

Vierailija
42/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin ikivanhan mummon tekemää kalakeittoa,missä oli kalanpäät,silmät ja kaikki!

Maistoin lientä,loppu jäi syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja asiakkaani on jäsen yksityisellä klubilla. Klubille tuli muutaman päivän vierailulle usealla Michelin-tähdellä palkittu ranskalainen kokki. Asiakkaani halusi välttämättä viedä minut maistamaan tämän kokin valmistamaa lounasta.

Pari ensimmäistä ruokalajia olivat ihan ok. Kokki kierteli pöydissä vähän väliä kyselemässä että maistuuko ja tottakai nyökyttelin hymy huulilla.

Kolmas ruokalaji oli sitten se tappava annos. Torvisimpukkahyytelöä merisiilin kielen kanssa. Lisukkeena merilevää ja riisiviinistä tehtyä kastiketta. Ensimmäistä kertaa elämässäni mainasin oksentaa silkasta pahasta mausta. Vaikka tätä elämystä seurasi vielä monta ruokalajia niin maku säilyi suussa koko lounaan ajan ja sen jälkeenkin.

Vierailija
44/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain leipää, jossa oli jotakin hirvittävän makuista kalaa päällä.

Taisin joutua syömään vielä kaksin kappalein, kun ”maistui niin hyvin”!

Vierailija
45/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja asiakkaani on jäsen yksityisellä klubilla. Klubille tuli muutaman päivän vierailulle usealla Michelin-tähdellä palkittu ranskalainen kokki. Asiakkaani halusi välttämättä viedä minut maistamaan tämän kokin valmistamaa lounasta.

Pari ensimmäistä ruokalajia olivat ihan ok. Kokki kierteli pöydissä vähän väliä kyselemässä että maistuuko ja tottakai nyökyttelin hymy huulilla.

Kolmas ruokalaji oli sitten se tappava annos. Torvisimpukkahyytelöä merisiilin kielen kanssa. Lisukkeena merilevää ja riisiviinistä tehtyä kastiketta. Ensimmäistä kertaa elämässäni mainasin oksentaa silkasta pahasta mausta. Vaikka tätä elämystä seurasi vielä monta ruokalajia niin maku säilyi suussa koko lounaan ajan ja sen jälkeenkin.

Taivaan tähden! Mulle on sattunut hieman tuontyyppinen juttu fiinissä ravintolassa, ei nyt sentään mikään tähdillä ratsastava paikka ollut kuitenkaan. Mut tiedätkö, mä olen aivan varma, että ne tekee sen tahallaan! Syöttävät ihmisille p*skaa ja naureskelevat keittiön oven takana, et niillehän uppoo mikä hyvänsä kun kalliisti maksaa. Oikeasti, tuo on ihan ihmisten pilkkaamista.

Taidat olla ihan oikeassa, tuli nimittäin fiilis että tuohon yhteen annokseen oli koottu kaikki kauheudet. Kulmakuppilassa tarjoiltuna tuo ruokalaji ei olisi ollut hitti mutta tämän ranskalaiskokin valmistamana se kyllä upposi.

Vierailija
46/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkusieniä, eivät olleekaan pahoja, eivät maistuneet sienille

Mätiä, myös tämä oli hyvää, maistui kalalle

Vierailija
47/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa noista tapauksissa osoittaa taas sen ettei ihmiset saa suutansa auki ja sano että ei tykkää, jos joku loukkaantuu niin sittenpähän loukkaantuu mitään ei kannata väkisin syödä

Vierailija
48/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vermuttia. Vaikka yleensä olen sitä mieltä, ettei niin pahaa viinaa olekaan, mitä ei voisi juoda, vermutista pohjat jäivät lasiin.

Vierailija
49/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen läskisoosi kai. Suussa nuljui läskinpalat, oli todella lähellä ettei noussut takaisin ylös. En siedä mitään "limaklönttimäistä" koostumusta, joten tämä herkku käy yli ymmärryksen.

Toinen ääripää, joka minulle on siedettävämpi, on sitkeäksi kypsennetty liha. Mutta siitä puuttuu se ällötystekijä, on vaan ärsyttävää pureskelua samaa palaa 6 tuntia.

Vierailija
50/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutkimuslaitoksen pienen kahvilan kahvi. Sitä keitintä ei oltu pesty varmaan koskaan, ja vaikka monenlaista pahaa kahvia on tullut juotua, niin tuo jäi parin kuukauden jālkeen kuppiin. Se maku oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta.

Vierailija
51/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavan makuinen kahvi likaisella keittimellä, sokeriastiassa ryömi muurahaisia ja maito oli pilaantunutta. Appiukon , jolla elämänhallinta leskeksi jäämisen myötä mennyt hukkaan luona. Tapasimme  ensimmäisen kerran tuolloin niin en kehdannut ehdottaa, jos minä pesaisen tämän sokeriastan tms.

Vierailija
52/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo yli 10 vuotta. Vietiin papalle syntymäpäivälahjaksi sellainen kermakakku. Pappa keitti kahvit ja syötiin siinä sitten kakkua ja hyvää oli. 

Noin viikon päästä mentiin käymään taas papan luona ja hän halusi tarjota taas kahvit. Yllätykseksemme hän nostaa jääkaapista sen saman kermakakun pöytään. Kerma oli muuttunut sellaiseksi hieman kellertäväki ja kakku näytti muutenkin vetistyneeltä ja pilaantuneelta. Pappa oikein sanoi, että ottakaa oikein isot palat niin tulee kakku vihdoin syödyksi. Kukaan ei kehdannut sanoa mitään ja kaikki yrittivät syödä pilaantuneen makuista kakkua. Yök. Kerma oli oikein imenyt kaikkia makuja jääkaapista. Sitä muuten jäi vieläkin ja pappa nosti sen jääkaappiin. Emme menneet kylään varmaan kuukauteen tapauksen jälkeen. 

Vierailija
53/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomjam Thaimaassa vierailulla. Maistuu minusta oksennukselle, mutta söin kulhon loppuun. Luultavasti se sitruunaruoho. Thaikuille ilmeisesti suurtina herkkua, omaa maku ei vain taivu. Kaikella kunnioituksella.

Vierailija
54/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaan silmiä Mongoliassa. Maku nyt ei ollut mikään ihmeellinen, mutta se rakenne ja pelkkä ajatus - hyi helkutti!

Vierailija
55/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaan tähden! Mulle on sattunut hieman tuontyyppinen juttu fiinissä ravintolassa, ei nyt sentään mikään tähdillä ratsastava paikka ollut kuitenkaan. Mut tiedätkö, mä olen aivan varma, että ne tekee sen tahallaan! Syöttävät ihmisille p*skaa ja naureskelevat keittiön oven takana, et niillehän uppoo mikä hyvänsä kun kalliisti maksaa. Oikeasti, tuo on ihan ihmisten pilkkaamista.

Taidat olla ihan oikeassa, tuli nimittäin fiilis että tuohon yhteen annokseen oli koottu kaikki kauheudet. Kulmakuppilassa tarjoiltuna tuo ruokalaji ei olisi ollut hitti mutta tämän ranskalaiskokin valmistamana se kyllä upposi.

Jatkan vielä kun tuli mieleeni neliosainen dokumentti Inside Claridge's. Tähän maineikkaaseen lontoolaishotelliin otettiin vierailevaksi ravintolaksi tanskalainen Noma-ravintola. Illalliskortti maksoi maltaita ja he tarjosivat asiakkaille muun muassa eläviä muurahaisia. Siis... sen oli pakko olla julma vitsi! Asiakas sitten hymyssä suin kehui erikoista annosta, vaikkakin sanoi syömisen olleen hankalaa kun muurahaiset pääsivät puremaan kieleen. Ei hitto!

Vierailija
56/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusjuusto, vaaleanpunaista klimppikeittoa.

Vierailija
57/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoripotut, vähän multaiset sellaiset, ja lihamureke, jossa ei ollut ollenkaan mausteita tai suolaa, ja joka oli jäänyt keskeltä raa'aksi. Oksennus kävi kurkussa, mutta kohteliaisuussyistä söin, ja jätin punaiset kohdat lautaselle.

Nötkötistä tehty vaalea kastike perunoiden kanssa. Haisi ja maistui aivan oksennukselle, liekö ollut nötkötti vähän pilalla. Onneksi otin vain minimaalisen määrän hajun takia, mutta tiukkaa teki.

Vierailija
58/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että yleensä syön kaiken ja yleensä olleet ihan syötäviä vaikkei aina niin herkkua. Työhöni kuuluu paljon rasittavia fine dining illallisia.

Noh, ruottalaisten surströmminki on tullut kuitenkin ulos vaikka kuinka pinnistelin (se on se haju, kalan maku ei niinkään eroa, se on vaan kalaa) sekä teininä kerran ruottalainen joku sahramipulla. En tiedä tarkkaa nimeä mutta kerran erehdyin kohteliaasti ottamaan kylässä. Toista kertaa ei tule. Isä naureskelee vieläkin sille episodille minkä pidin että sain sen alas ja pysymään alhaalla.

Myöskin Norjassa olen oppinut varomaan. Ne työntävät kaikkeen ruskeaa vuohenjuustoa ja lipeäasä uitettuja aineksia.

Vierailija
59/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että yleensä syön kaiken ja yleensä olleet ihan syötäviä vaikkei aina niin herkkua. Työhöni kuuluu paljon rasittavia fine dining illallisia.

Noh, ruottalaisten surströmminki on tullut kuitenkin ulos vaikka kuinka pinnistelin (se on se haju, kalan maku ei niinkään eroa, se on vaan kalaa) sekä teininä kerran ruottalainen joku sahramipulla. En tiedä tarkkaa nimeä mutta kerran erehdyin kohteliaasti ottamaan kylässä. Toista kertaa ei tule. Isä naureskelee vieläkin sille episodille minkä pidin että sain sen alas ja pysymään alhaalla.

Myöskin Norjassa olen oppinut varomaan. Ne työntävät kaikkeen ruskeaa vuohenjuustoa ja lipeäasä uitettuja aineksia.

Voi arrgh! Olen se joka kirjoitti vähän aiemmin norjalaisista perinneruoista. Unohdin tosiaan sen ruskean juuston. Vaikka mä olen juustojen ystävä, silti...

Vierailija
60/1840 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teesienijuoma, itse tehty. Maistui varpaanväleiltä. Teollinen kombucha on ihan ok.