Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

Vierailija
621/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa jossa homejuustoa ja suolakurkkua,

Vierailija
622/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää vanha kahvi. Yksinäinen vanhus, joka ei viitsi keittää joka päivä kahvia. Keittää pannullisen ja juo sitä niinkauan kuin riittää. Tämä tuli ilmi vasta, kun istuin hänen luona kahvipöytään ja kupissa oli valmiina mikrossa lämmitettyä kahvia. Kyläilyt loppui lyhyeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä kylässä. Se pilaa seurustelun, ihmiset muuttuvat tyhmemmiksi, todellista kohtaamista ei tapahdu. Tulee huono olo, ei saa kotona unta, nukkuu huonosti, ja jopa saattaa seuraava päivä mennä krapulassa väsyneenä. Turhia kaloreita.

Kun mietin, niin tämä on asia, mitä olen vastoin omaa todellista tahtoani nauttinut toisten mielipidettä myötäillen. Suomessa on vaikea tästä myös kieltäytyä.

Vierailija
624/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikkoa, kahvia ja sieniä.

Vierailija
625/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruokailu 80-luvulla ja pakkosyöminen. Porkkanaraaste rusinoilla oksettaa ajatuksenakin. Rusinat näyttävät kuolleilta kärpäsiltä.

Vierailija
626/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ihmisen itse tekemiä karjalanpiiroita.Maistuivat aivan ummehtuneelta kellarilta.Asui vanhassa talossa, jossa ilmeisesti oli homevaurioita ja sisäilmaongelmia.Piirakat ottivat nämä maut itseensä.Oli kyllä nieleskelemistä

Vierailija
627/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varma, oonko jo joskus kirjoittanut tän tänne, mut perunamuusi, jossa seassa raakaa sipulia. Aivan kamalaa. Isän vanhemmilla oli sitä aina tarjolla, syötiin sitten mitä tahansa. Ja vaikka kuinka tiesivät, et vihaan sipulia, niin piti aina syödä. Kohteliaisuudesta. Opin siellä syödessä imeskelemään muusin, koska raaan sipulin puraisu aiheutti yökköreaktion.

Vierailija
628/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masan makkara "

Vierailija
629/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteria

Vierailija
630/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni tarjosi minulle kreikkalaisia makeisia, siis jotain marmeladityyppistä tomusokerin peitossa olevaa. Nielin hampaisiin tarttuvan hirveän makuisen palan väkisin alas, mutta en kyllä saanut reaktiotani peiteltyä 😂

Vierailija
631/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan ihmisen itse tekemiä karjalanpiiroita.Maistuivat aivan ummehtuneelta kellarilta.Asui vanhassa talossa, jossa ilmeisesti oli homevaurioita ja sisäilmaongelmia.Piirakat ottivat nämä maut itseensä.Oli kyllä nieleskelemistä

Harmi. Itselläni top 5 makumuistoihin kuuluvat kaverin mummon uunituoreet karjalanpiirakat.

Itse jouduin teini-ikäisenä pulaan grillijuhlissa. Grillauskulttuuri ei ollut tuolloin vielä kauhean kehittynyttä ja ilmeisesti liha oli jotain ihan mitä sattui saamaan riittävästi suurelle porukalle. Pihvi oli osin kärvähtänyttä, sitkeää ja melko mautonta. Pahinta oli että olin saanut jonkun jännepalan ja valehtelematta 75% oli jotain muuta kuin lihasta. En tietenkään nuorena kehdannut sanoa mitään enkä olla epäkohtelias isossa aikuisporukassa. Tekniikkani näissä tilanteissa oli tehdä pieniä paloja jotka voi niellä pahemmin pureskelematta, koska sitkeän klöntin pyörittely suussa aiheutti oksennusreaktion. No eihän normiveitsi purrut niihin jänteisiin ollenkaan vaan melkein pomppasi pois leikatessa, enkä saanut mitään irti. Onneksi äitini huomasi taisteluni möhkäleen kanssa ja pelasti minut pakkosyömästä enempää tekemättä asiasta isompaa numeroa.

Vierailija
632/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kokkaustaidot olivat nuorempana vähän niin ja näin. Olin käymässä lapsuuden kodissa ja sisko oli tehnyt kasvissosekeittoa. Ensimmäisen lusikallisen kohdalla totesin: "on aika mausteista." Johon sisko: "joo. Siihen meni vähän liikaa kardemummaa." Hitaasti sain kai toisenkin lusikallisen syötyä ja samalla jotenkin viestittyä toiselle siskolleni, että veisi tuon kokkailleen siskon hetkeksi pois. Menivät olohuoneeseen katsomaan jotain yhdessä ja sain kipattua sopan roskikseen.

Toinen kerta oli kun siskoni oli leiponut syntymäpäivilleen kakkua, johon hän oli käyttänyt täytteeksi jotain sinistä geeliä, joka on tarkoitettu ilmeisesti vain pieneen koristeluun. Keinotekoinen väri teki siitä jotenkin vielä hirveämmän kokemuksen.

Vierailija
633/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kokkaukset oli joskus outoja. Oli jo eläkkeellä eli ei ollu iästä kiinni. Jos oli vieraita tulossa, niin tää emäntä pyöräytti nopeesti jonku suolasen piirakan. Siihen laitettiin mitä sattui löytyä. Mä onnistuin välttämään ne sörsselit vetoamalla allergiaan. Ystävä osti kaupasta kaikenlaista elintarviketta eikä edes tiennyt mihin tai miten niitä käytetään. Jacky makupaloja leipomiseen ym. Kaikista pahimmat makuelämykset oli persimon(?) hedelmä, maistuu sprmalle ja halva, joku sodanaikanen syötävä.

Vierailija
634/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurajuustolla maustettua kanakastiketta, sain jotenkin syötyä melkein kokonaan, mutta tiukkaa teki.

Mun suurinta herkkua!

Vierailija
635/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman virikepäivillä ruokatarjoiluna oli jotain viikinkikauden ruokaa, jotain viiriäisenmunia, tunnistamatonta vihannesmöykkyä ja kenties jotain lihaa , juomaksi jotain järkyttävää kaljantapaista.  Tuli aivan outo olo sekä vatsaan että päähän vaikka en kovin montaa suupalaa ja kulausta pystynytkään syömään. Kotimatkaa oli autolla ajettavaksi noin 300 kilometria, mutta ensimmäisen oksupysähdyksen jouduin tekemään jo vartin ajon jälkeen. Onneksi olo alkoi parin tunnin jälkeen vähän helpottamaan.

Vierailija
636/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut muutaman kerran illanistujaisissa juustolautasten äärellä kiusalliseen tilanteeseen; en voi sietää homejuustoja, yleensä uskallan aukaista suunikin tämän asian suhteen, mutta kun toinen on niiin nähnyt vaivaa ja "kokeile edes maistaa!". Mitä muutakaan tuossa voi tehdä, kuin ottaa palan, yrittää saada se pysymään sisällä ja todeta etten tälläkään kerralla pitänyt siitä?

Ja ei liity niinkään kohteliaisuuteen, mutta olen traumatisoitunut ala-asteen pakkosyötöstä koulun ruokalassa. En saa pinaattikeittoa alas, enkä siedä edes hajua oksentamatta.... hrrr.

Vierailija
637/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi

Vierailija
638/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän mummon mansikkamehu. En voi juoda kahvia, ja mummo ystävällisesti minulle mehut laittoi. Itsetehtyä höyrymehua vielä, joo...ja varmasti homeessa. Sitä homeen makua en vieläkään ole unohtanut ja tästä on jo  30 vuotta aikaa.

Vierailija
639/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paiatetut aivoviipaleet tarjottuna mannapuuron ja parsakaalin kanssa, oli emännän mukaan todella ravitseva annos josta saa kaikkia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita ja on kuuleman mukaan heidän lastensa suosikkiruoka, jota 8kk vanha kuopus sai soseutettuna ja sekoitettuna noita ruokia yhteen.

Mistä Suomessa tai edes euroopassa saa aivoja? Kreuzfeltjacobin tauti leviää niistä, sitä sai lehmät aikoinaan taudin kun märehtijöille(!)syötettiin lampaista huonosti tehtyä luujauhoa.

Eli tehtiin kasvinsyöjistä lihansyöjiä.

Mieheni kertoi, että äitinsä (kotoisin Sardiniasta) kokkaili jonkun eläimen (? liekö lehmän?) aivoja silloin tällöin miehen lapsuudessa. Ekalla kerralla poloinen oli luullut kukkakaaliksi ja maistanut palan. Kuulemma sanoinkuvaamaton kokemus, kuvottavinta mitä ikinä syönyt. Vielä kun ottaa huomioon kuinka riskaabelia aivojen syönti on niin ymmärrän täysin ja eipä tee itse mieli kokeilla. En tiedä, vieläkö anoppi jostain saa aivoja kokattavaksi. Minulle ei ole mitään omituisuuksia tarjonnut, vielä.

Vierailija
640/1840 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silliä ja puoliraakaa kukkakaalta.

Hyi vit tu.