Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Valkoviiniä jouduin kerran juomaan lasillisen... Siitä voisin kirjoittaa kirjankin: Mein Kampf
Kaviaaria kovettuneen vehnäpullan päällä. Olin 14v ja Moskovassa - ja minut ja serkkuni vei ravintolaan pari paikallista poikaa. Laitoin pullan vaivihkaa taskuuni.
Lipeäkalaa on tarjottu ja kieltä myös ( Venäjällä ), mutta olen kieltäytynyt molemmista. Syiksi kerroin "kala-allergian" ja "allergioista johtuvat suolisto-ongelmat, joten lääkärin määräyksestä en valitettavasti saa syödä nyt just kokolihaa". Pahoittelivat kovasti ja myötäelivät, koska olenhan sairas. Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
Paiatetut aivoviipaleet tarjottuna mannapuuron ja parsakaalin kanssa, oli emännän mukaan todella ravitseva annos josta saa kaikkia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita ja on kuuleman mukaan heidän lastensa suosikkiruoka, jota 8kk vanha kuopus sai soseutettuna ja sekoitettuna noita ruokia yhteen.
Mistä Suomessa tai edes euroopassa saa aivoja? Kreuzfeltjacobin tauti leviää niistä, sitä sai lehmät aikoinaan taudin kun märehtijöille(!)syötettiin lampaista huonosti tehtyä luujauhoa.
Eli tehtiin kasvinsyöjistä lihansyöjiä.
Ok asun USAssa ja täällä on jonkinverran suomalaisia. Olin äitini kanssa paikallisessa joulutapahtumassa Siellä oli sitten ulko-ja Amerikansuomalaiset mummot tehneet suomalaisia joulujerkkuja.
OMG en ole koskaan syönyt mitään niin pahaa ja mautonta jouluruokaa. En osaa edes selittää kuinka pahaa kaikki oli. Kamalaa myrkynmakuista lipeäkalaa ja jauhoinen valkokastiketta ilman oikeita mausteita.
Kaikki laatikot olivat pahoja. Tehty jotenkin varmaan 60-70 luvun tyylillä.
Rosolli oli järisyttävän pahaa, kuinka sen edes saa tehtyä niin huonosti. Limainen kiiltävä riisipuuro johon sitten paksu klimppien luumukeitto. Kaikki oli vaan sellaista mautonta mättöä, kuivaa ja outoja makukomboja.
Minusta suomalainen ruoka on hyvää kun se on niin puhdasta ja tuoreista raaka-ainesta tehty. Nam!
En ole mitenkään kranttu mutta emme äitini kanssa saaneet syötyä yhtään ja mietimme vaan et jos joku saa siellä intron suomalaiseen ruokaan niin ajattelevat sen varmaan olevan niin pahaa.
Viiriäisenmuna. Vieläkin oksettaa, kun ajattelen.
Alvarez kirjoitti:
Viiriäisenmuna. Vieläkin oksettaa, kun ajattelen.
eli ilmeisesti kananmunatkin on pahoja? itse nimittäin huomannut mitään eroa
Voileipäkakkua, johon oli käytetty vedessä lilluneita tonnikalahiuteleita. En ole ikinä mitään niin tunkkaisen makuista syönyt.
Kiinalaisen kaverin luona possun sorkkaa. Jotakin kudospalaa sieltä sorkan sisältä. Täällä päin se olis teurasjätettä. Se tuntui jänteiseltä, kumiselta ja osin hyytelömäiseltä. Ei maistunut oikein miltään, mutta pyöri vaan suussa eikä muuttunut miksikään. Ihan mahdoton niellä. Tarjosivat myös todella kitkerää teetä. Japanissa söin jonkin elukan suolta ja ihoa.
Miehen sukulaisen vaatteet ja kaikki muutkin tavarat haisevat tymäkälle huoneelle, eli asuu selvästi hometalossa. Kerran kun hän tuli käymään meillä, hän toi pullaa mukanaan ja jopa nämä pullat haisivat homeelta. Kohteliaisuudesta otin yhden, vanha ihminen kun on kyseessä. Sain syötyä pullasta juuri ja juuri yhden palan yökkäysrefleksin saattelemana kyyneleet silmistä valuen. Loppu oli pakko kipata huomaamattomasti roskiin. Minulla ei edes todellakaan ole mitenkään herkkä yökkäys-/ oksennusrefleksi, en edes muista milloin olisin viimeksi yökkäillyt mutta tuo oli kammottava kokemus.
Kaljaa. Hyi ja yök. Inttiajoilta muistan kaltoinkohdellun veripalttupalan, josta oli taiteiltu tj-luku, joka oli tuolloin 123. Veripalttu oli aina takuuvarma porkkanaraaste- ja maitopäivä kassun ruokalassa ja karkkipäivä sodessa illalla.
Sienipiirakkaa..kamalaa kun ei sienet maistu.
Oli kerran vatsaongelmia ja sain ystävällisen tarjouksen, että laittaisin risiiniöljyä kahvin joukkoon, sillä lailla maku ei haittaisi ja menisi liukkaasti alas, ne röyhyt muistan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen sukulaisen vaatteet ja kaikki muutkin tavarat haisevat tymäkälle huoneelle, eli asuu selvästi hometalossa. Kerran kun hän tuli käymään meillä, hän toi pullaa mukanaan ja jopa nämä pullat haisivat homeelta. Kohteliaisuudesta otin yhden, vanha ihminen kun on kyseessä. Sain syötyä pullasta juuri ja juuri yhden palan yökkäysrefleksin saattelemana kyyneleet silmistä valuen. Loppu oli pakko kipata huomaamattomasti roskiin. Minulla ei edes todellakaan ole mitenkään herkkä yökkäys-/ oksennusrefleksi, en edes muista milloin olisin viimeksi yökkäillyt mutta tuo oli kammottava kokemus.
Tuttu tunne, äitini talossa oli varmaankin jotain kasvustoa, todellakin pullat oli karmeaa syötävää.
Jauhot, sokerit ja kaikki mausteet ja leivinpaperit ja vuuat maistui homeelta.
Lopuksi, jopa pierut haisi sille hometalolle.
Yellow Label tee. Joka ryyppy puistatti.
Sammakot tuntui epäilyttävältä ruokailukokemukselta. Hyvää kuitenkin oli, eli mikäs siinä.
Itse olen todella nirso ja välttelen siksi kaikenlaisia ruokakutsuja ja jos kahvipöytään istahdan, syön ja juon vain sitä mistä tiedän pitäväni. Mies monesti ihmetellyt, mitä kamalaa voisi tapahtua, jos söisin jotain mistä en pidä. Ajatus kamalan makuisesta syötävästä ja juomasta on vain niin etova, että olen melko varma, että oksentaisin. Ainakin tietyt alkoholijuomat (viski, konjakki) saavat mut heti oksentamaan.
Jonkinlaista yliherkkyyttä kai se on tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus töissä sairaalan leikkausosastolla. Ihmisen sisäelimiä poltettiin (halkaistiin) laserilla. Se haju oli kamala. Sama haju tulee keitetystä lihasta, esim lihakeitto.
Itekki oon leikkureiden ohi monesti mennyt ja käry haissut, mutta minusta se on ihan miellyttävä haju :D
Homejuusto. Teiniaikaisen poikakaverini vanhemmat olivat lähdössä hakemaan pitsaa ja halusin tropicanan, missä yleensä on ollut vain kinkkua ja juustoa. Mutta sitten maistoin siellä homejuuston. En voi edes kuvailla sitä ilmettä kun lättyä tungin muka mielissään turpaani. Nälkä ja ruokahalu lähti saman tien.
Äiti teki joskus macaroneja, otin yhden ja ajattelin että siellä on jotain ihanaa kreemitäytettä. Mutta ei, vaan sitä samaa homehtunutta juustoa koko keksi täynnä.
Rakastan maitosuklaata ja eräs päivä ostin jotain halvahkoja joulukuuseen laitettavia suklaahahmoja. Maistuivat pelkästään laimealta sokerilta ja jauholta. Se oli tähän mennessä ainoa kerta, kun suklaat jäi syömättä. Olivat jotain puolalaisia suklaita.
Teetä.Tein ovelta ovelle myyntiä ja kaupat oli syntymässä ja asiakas keitti teetä.Oli pakkojuoda mutta lopetin päivän kesken.olen kahvinjuoja