Mitä itsepuolustuskurssia suosittelette nuorelle?
Ajattelin laittaa perheen teinit itsepuolustuskurssille kun joutuvat liikkumaan julkisilla. Olisko suosituksia? Ovat ihan aloittelijoita. Vai olisiko parempi jonkun kamppailulajin alkeet? Lähinnä että pystyvät toimimaan ja pakenemaan kun tilanne on päällä..
T.Äiti, pk-seutu
Kommentit (83)
Krav magaan pitää olla 18 v, muuten olisin kyllä suositellut sitä.
Sinällään sitä kylläkin sanotaan, että paras itsepuolustuslaji on 100 metrin pikajuoksu ja tässä on aika vahva perä, eli tosielämässä ei kyllä kannata kauheasti alkaa testaamaan mitään kung fu-taitoja tositilanteen sattuessa, vaan paras konsti on yrittää välttää uhkaava tilanne kokonaan tai ainakin häipyä tilanteesta mahdollisimman vauhdilla.
Colt 45 kaliberin luodeilla. Plussaa että käytön oppii nopeasti ja se toimii kaikissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit tehdä kun minä 195 cm, 100 kg sotalaiva tulen vastaan kadulla? Aivan et mitään, koska kungfutse ei auta.
Tommonen läskikasa putoaa alta aikayksikön.
Täällä on kursseja myös lapsille ja nuorille
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.espoon…
Vierailija kirjoitti:
Colt 45 kaliberin luodeilla. Plussaa että käytön oppii nopeasti ja se toimii kaikissa tilanteissa.
Hyvä puoli on lisäksi se, että luoti on hidas ja raskas ja kun käyttää onttokärkisiä, pysähtyy se kohteeseen eikä sivullisille tule turhaa damagea.
Lähinnä että oppisivat "lukemaan tilannetta" eivätkä jäätyisi jos jotain käy. Vai olisiko huutava hälytin taskussa paras? Ja se että pukeutuvat H&M ei mitään kallista koskaan päällä?
Onko jotain sumutteita myynnissä?
Kurssilta voisi saada itsevarmuutta jos olisi hyvä kurssi, en mitään tappelijoita tietenkään lapsistani halua!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit tehdä kun minä 195 cm, 100 kg sotalaiva tulen vastaan kadulla? Aivan et mitään, koska kungfutse ei auta.
Koolla on aika vähän väliä jos tietää mitä tekee. Ainoa ongelma on huumehörhöt, jotka ei välttämättä edes tunne kipua. Muuten kaikkien kehoissa on samat heikkoudet, joiden käsittelyyn ei tarvitse panssarihaupitsia.
Me valittiin karate. Sopii hyvin myös nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Otan neljä juoksuaskelta ja katson kuinka lyyhistyt happivajeessa kasaan. Jos ei auta, niin vedän Glockin IWB-kotelosta ja painan kaksi kroppaan ja yhden päähän ja kehotan tulla seuraavaksi vähän paremmin varustettuna uhoilemaan.
Brassijujutsu. Kasvaa kunto, oppii kontaktiin mutta ei opeteta mitään "kommandotappokikkoja" jotka eivät kuitenkaan toimi ja antavat vain perusteetonta egoilun tarvetta.
Kukkahattu tätien "voi hellanlettans" kurssi olisi oikein hyvä, ja muistathan ottaa mukaan se varalompakko, jossa on mukana se mummon ulostenäyte. Tai ehkä on parempi olla kotona jo 20,00.
Vierailija kirjoitti:
Brassijujutsu. Kasvaa kunto, oppii kontaktiin mutta ei opeteta mitään "kommandotappokikkoja" jotka eivät kuitenkaan toimi ja antavat vain perusteetonta egoilun tarvetta.
Onko BJJ:ssa ikärajaa? Muistan, että aikoinaan itse katsoin toisena vaihtoehtona, mutta päädyin silloin krav magaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko BJJ:ssa ikärajaa? Muistan, että aikoinaan itse katsoin toisena vaihtoehtona, mutta päädyin silloin krav magaan.
Ei kai, jos ei sitten jotain seurakohtaisia käytäntöjä ole. Judo on toinen vastaava vaihtoehto jossa ollaan kontaktissa mutta pääpaino on urheilussa eikä toisten kurmottamisessa.
Eikös näissä käy vaan ne hakkaajat ja kisaajat opettelemassa entistä paremmiksi kiusaajiksi.
En ole koskaan nähnyt näissä niitä kiusattuja hiljaisia rillipäitä tai vastaavia, sillä nämä lajithan vaatii jo sellaista notkeutta ja nopeutta ja tasapainoa ja muuta, että hommaa pystyy edes aloittamaan.
Pistoolit taskuihin, niillä voi täräyttää useampaakin roadmankia kerralla kylmäksi.
Ei mistään kurssista ole mitään hyötyä. Kamppailulajeja pitää treenata monta kertaa viikossa jos haluaa kehittyä.
Full contact lajit on realistisia, sillä kipu kuuluu näihin lajeihin. Ei siis mitään piste lyöntejä.
Karatesta esim Kyokushin.
Thai Boxing ja Krav Maga sekä JuJutsu (pääkaupunki seudukka esim Hokitoruy) ovat myös hyviä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös näissä käy vaan ne hakkaajat ja kisaajat opettelemassa entistä paremmiksi kiusaajiksi.
En ole koskaan nähnyt näissä niitä kiusattuja hiljaisia rillipäitä tai vastaavia, sillä nämä lajithan vaatii jo sellaista notkeutta ja nopeutta ja tasapainoa ja muuta, että hommaa pystyy edes aloittamaan.
Siksi suosittelenkin lajeja joissa mennään urheilu edellä. Ja ei vaadi yhtään mitään. Itse aloitin aikanani BJJ:n 38-vuotiaana 40 kg ylipainoisena konttoriduunin kangistamana läskipökkelönä joka ei osannut kuperkeikkaa tai seistä yhdellä jalalla ja nykyään on ikää lähemmäs 50, ylipaino kadonnut ja käsiseisonnat ja kärrynpyörät menee kuin tyhjää vaan.