Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Just joo :-D kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja asiakkaani on jäsen yksityisellä klubilla. Klubille tuli muutaman päivän vierailulle usealla Michelin-tähdellä palkittu ranskalainen kokki. Asiakkaani halusi välttämättä viedä minut maistamaan tämän kokin valmistamaa lounasta.
Pari ensimmäistä ruokalajia olivat ihan ok. Kokki kierteli pöydissä vähän väliä kyselemässä että maistuuko ja tottakai nyökyttelin hymy huulilla.
Kolmas ruokalaji oli sitten se tappava annos. Torvisimpukkahyytelöä merisiilin kielen kanssa. Lisukkeena merilevää ja riisiviinistä tehtyä kastiketta. Ensimmäistä kertaa elämässäni mainasin oksentaa silkasta pahasta mausta. Vaikka tätä elämystä seurasi vielä monta ruokalajia niin maku säilyi suussa koko lounaan ajan ja sen jälkeenkin.Olipas sitten ihan helkatin pieni ateria, sillä merisiilillä ei ole kieltä lainkaan.
Joten keksipäs parempi tarina :-D
Niinpä! Kyseessä on luultavasti japanilainen 'uni' jota merisiilin kieleksi englanniksi kutsutaan. Oikeasti se on tietyn merisiililajin sukupuolirauhaset, ei siis kieli.
En olisi uskonut että tuo ruokalaji voisi muuttua pahemmaksi mutta kyllä se näköjään voi :D
Lapsi halusi kokeilla sushia ja ostin kaupasta pienen valmispakkauksen jossa oli jotain rullia, riisiä ym . Oli kylmää ja karmeaa, lapsikin sanoi että hyi ja ihmetteli miten hänen kaverinsa sitä niin kehuu.
Ex- poikaystävä kutsui suhteen alkuaikoina kotiinsa treffeille. Oli sitten tehnyt voileipäkakun, jossa graavikalaa, jotain tahnoja ja rrrutkasti mätiä...En siis tykkää mistään moisista ja täytyy sanoa, että se pienenkin palan syöminen vei aikaa.
Yksi kokemus on lapsuudesta, kun osallistuin isovanhempien kanssa johonkin tapahtumaan ja illalliselle. Pöytään tuotiin ehkä runsain ikinä näkemäni sienivoileipä; päällä siis joku kastike, jota oli PALJON ja sieniä oli joukossa hyvin, hyvin anteliaalla kädellä. Nieleskelin sitten sienenpala kerrallaan.
Jotkut anopin suolattomat ja rasvattomat keitokset. Viimeksi kalakeitto pakastekalakuutioista ja valtavan kokoisista perunan ja porkkanan palasista. Mausteena vain tilliä eikä suolaa ollenkaan kun on niin epäterveellistä. Vihaan muutenkin kalaruokia mut tuo oli hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ei ole maininnut spermaa? Minulle se on ainakin ollut ällöintä mitä olen kohteliaisuussyistä joutunut nielemään.
Yhdessä vaiheessa muuta mainittukaan tässä ketjussa, liekö sitten poistunut. Ja kenelle pitää olla niin "kohtelias" että nielee...järki hoi
Juhla mokkaa.
Meinasi oksu lentää, eikä maidon ja sokerin lisääminen auttanut. Puoli kuppia onnistuin kohteliaisuudesta juomaan.
Jotain sikasoppaa, jossa oli maksa, munuaiset, keuhkot YÄK! Keitettyjä perunoita em.johdosta inhoan edelleen YÄK! Ruusukaali, vihreät salaatit eivät mene alas kun pyrkivät ylös. Mun masu ja kurkku muistavat.
Lapsena/nuorena kävin silloin tällöin naapurin mummua ilahduttamassa, tykkäs siitä, kun sai juttuseuraa (kuuntelijan).
Kerran söin siellä rieskaa, jossa oli vihreitä homepilkkuja alapuolella, huomasin ne, kun maistui pahalta. Yritin niitä sitten salaa nyppiä pois..juomaksi sain 7 up'pia, jossa kaadettaessa tuli mukana valkoisia höttöjä. Kaiken söin ja join, kun en kehdannut niistä sanoakaan. 😅
7-vuotiaana kaverin luona perunamuusia johon oli silputtu raakaa sipulia.
Ihan pienenä hienostoperheessä yhdistettynä homejuustoa ja limpparia 70-luvulla.
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Jotain sikasoppaa, jossa oli maksa, munuaiset, keuhkot YÄK! Keitettyjä perunoita em.johdosta inhoan edelleen YÄK! Ruusukaali, vihreät salaatit eivät mene alas kun pyrkivät ylös. Mun masu ja kurkku muistavat.[/quote
Tappaissoppaa. Pohjanmaalla syötiin tätä kun sika teurastettiin.]
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa Sierra Leonissa noin 30 vuotta sitten olin punaisen ristin palveluksessa. Olimme ystäväni kanssa pienessä kylässä jossa söimme liha aterian. Liha todella oudon makuista, mutta söimme kohteliaisuuden vuoksi. Muutama päivä sen jälkeen otin puheeksi Ruotsalaisen lähetystyöntekijän kanssa, ihmettelin sitä liharuokaa hänelle. Hän meni aivan vitivalkoiseksi ja sai sanottua että suuri epäilys, että syövät kuoleita ihmisiä.Järkytys oli minulle niin kova että oksennin välittömästi ja en pystynyt moneen päivään syömään mitään.
Liha ku liha. Nisäkäs se ihminenkin on
Huonosti laitettua ruokaa, esim. kerran pizzaa, jossa oli ihan överisti täytettä. Kaupan valmispohjan päälle oli ladottu valehtelematta viiden sentin kerros kebab-lastuja, kinkkusuikaleita, juustoa ja meetwurstia. Hyviä täytteitä sinänsä, mutta vähempikin riittäisi. Pohjakin oli jäänyt raa'aksi sen täytevuoren alla.
Toisella kertaa kanaa ja pastaa. Emäntä oli ensin paistanut kanan oikein kuivaksi ja sen jälkeen maistanut pelkällä kurkumalla, kun ei sattunut olemaan curryjauhetta. Minulla ei ole mitään kurkumaa vastaan, mutta tuo ruoka oli suorastaan pahaa, koska se maistui pelkälle kurkumalle. Ei vaan sopinut tuohon ruokaan ollenkaan.
Anoppi tekee minun makuun todella mautonta ruokaa, koska on sitä ikäpolvea että esim. mausteita ei ollut hänen nuoruudessaan keksittykään. Lisäksi laittaa aina sitä samaa, eli perunasipulisekoitus ja nakinpalat uunivuokaan, päälle loraus kermaa ja uuniin. Ruoka ei lähtökohtaisestikaan ollut herkkua minulle, joka en muutenkaan kiusauksista pidä ja vielä kun sitä joutuu syömään joka kerta kun käydään kylässä. Nykyisin otan vain ihan vähän ja syön sitten enemmän leipää. Oon niin totaalisen kyllästynyt tuohon ruokaan, että ajatuskin närästää.
Rusinapullaa olen joskus joutunut syömään, oksennus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi halusi kokeilla sushia ja ostin kaupasta pienen valmispakkauksen jossa oli jotain rullia, riisiä ym . Oli kylmää ja karmeaa, lapsikin sanoi että hyi ja ihmetteli miten hänen kaverinsa sitä niin kehuu.
Ne pakasteköntit ja muut valmissushit ovat oikeaan tuoreeseen ravintolasushiin verrattuna kyllä aivan kamalia
no nythän niitä kasvatetaan tapettavaks joka tapauksessa. vähentäkää kulutusta - kyllä se tekee ihan hyvää ympäristölle ja omalle terveydellenne.
Vierailija kirjoitti:
no nythän niitä kasvatetaan tapettavaks joka tapauksessa. vähentäkää kulutusta - kyllä se tekee ihan hyvää ympäristölle ja omalle terveydellenne.
Nii mitä?
TK-421 kirjoitti:
Stroh. Itävaltalainen romminkorvike, jota ei voi sekoittaa mihinkään parantaakseen sen makua. Puhumattakaan, että sitä voisi raakana vetää.
Minusta se on ihan hyvää. Ainakin K-kaupoissa myydään drinkkinä, on sekoitettu colaan.
Taisivat olla futomakeja. Niissä on monta täytettä ja ne ovat paksuja. Ei kai niitä ole pakko tilata. Ja kyllä sen voi haukata puoliksikin, jos on pakko.